חדשות קולנוע וסרטים

אקס-מן - העבר שהיה: כל מה שקרה עד כה בסרטי המוטאנטים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בימים אלו עלה לאקרנים הסרט "אקס-מן: הפניקס האפלה", שכמעט וחותם את היקום הקולנועי של המוטאנטים לפני רכישתם ע"י מארוול. הכתב נועם גולדשלגר חזר לעלילות גיבורי העל מהסרט הראשון בשנת 2000 ועד היום ובדק כיצד הם החזירו את סרטי הקומיקס למרכז הבמה ומה השתנה בין הסרטים והעלילות השונות
סרטי קומיקס כבר איתנו זמן רב ולפעמים נראה שאין חודש בשנה שבו אין לפחות סרט קומיקס אחד בקולנוע. אחד הסרטים שאחראים לפריחה זו הוא הסרט "אקס-מן" משנת 2000. כיום אנחנו יודעים שהסרט הזה היה הצלחה, אבל בתקופה ההיא הוא היה הימור גדול. הקומיקסים, ובמיוחד קומיקסים של גיבורי על, איבדו מאוד מתהילתם מאז "עידן הזהב" שלהם שנמשך עד שנות ה-50. מה שהוביל את חברת מארוול קומיקס, היוצרים של הנוקמים, אקס-מן, ארבעת המופלאים וספיידרמן, להגיע לסף פשיטת רגל. כדי להציל את עצמם הם נאלצו למכור את "דמויות הדגל" שלהם לחברות שונות. ספיידרמן למשל נמכר לסוני וחברת פוקס רכשה את אקס מן כבר בשנת 1993.

אם בקומיקס האקס-מן והנוקמים נפגשו פעמים רבות, לפעמים כחברים ולפעמים כאויבים, בעולם הקולנועי הם כלל לא שייכים לאותו "יקום". ה"יקום" של אקס-מן נוצר על ידי חברת פוקס שהתעניינו בדמויות לאחר ההצלחה של סדרת האנימציה הזכורה. אקס-מן הופיעו לראשונה כקומיקס בתחילת שנות ה-60. הם לא היו דומים כלל לגיבורי העל שהיו ידועים באותה תקופה, כגון סופרמן ובאטמן. הם סבלו מגזענות ומשנאה, רבו בינם לבין עצמם, הרעים היו בעלי אידאולוגיות אחרות ולא בהכרח מרושעות. שנות ה-60 גם היו זמנים של תנועות של זכויות אזרח, הפגנות ושינויים חברתיים והאקס-מן התאימו לתקופה עם סיפורים שהתמודדו עם נושאים דומים.

[*]

סרט האקס-מן הראשון התייחס לאותם רעיונות שליוו את האקסמן מאז הופיעו לראשונה. כתיבתו החלה עוד בשנות ה-80 והוא יצא לאקרנים לאחר שפוקס רכשו את הדמויות ונתנו אור ירוק לסרט. פוקס העניקו לסרט תקציב יחסית מצומצם לגודלו של הסיפור, אך ההתייחסות הרצינית לסיפור, לסוגיות החברתיות, לכתיבת הדמויות העמוקה, לדיאלוגים והרעיונות שהובילו את סיפורם של האקס-מן כבר עשרות שנים, הפכו את הסרט לסיפור הצלחה.

הסרט הראשון מבסס את השנאה שיש כלפי אנשים בעלי "כוחות" הנקראים מוטאנטים. המוטאנטים מעוררים פחד ושנאה בקרב האוכלוסייה ללא הכוחות אשר מתחילה לפעול נגדם. הדמויות הראשיות של הסרט הם וולברין ורוג המצטרפים לעימות בין שתי קבוצות בעלות תפיסות שונות בכל הנוגע לקבלתם של המוטאנטים בחברה: האקס-מן של פרופסור אקסבייר, המחפשים למצוא דרך לשלום ולדו קיום ואחוות המוטאנטים של מגנטו, הנחושים להשמיד את המין האנושי ולשלוט בעולם.

לאור ההצלחה של הסרט הראשון, פוקס לא בזבזו זמן רב והוציאו את הסרט השני כבר ב-2003. ההימור הצליח, הסרט השני היה עוד יותר פופולרי מהראשון. הסרט, שהיה מבוסס על סיפור הקומיקס המפורסם "האל אוהב, האדם הורג", מביא לשיתוף פעולה בין אחוות המוטאנטים לבין האקס-מן נגד אויב משותף בשם קולונל ויליאם סטרייקר. הקולונל הגזען מוביל מתקפה על בית הספר של האקס-מן במטרה לתפוס את מתקן איתור המוטאנטים "סרברו" ובאמצעותו לתפוס ולהשמיד את כל המוטאנטים מעל פני האדמה ולהבטיח את הישרדותה של האנושות. הסרט זכה בקטגוריית סרט המדע בדיוני הטוב ביותר בטקס הסאטורן לשנת 2003. הוא גם הפך לשובר קופות כאשר הכניס יותר מכ-407 מיליון דולר ברחבי העולם.

הסרט השלישי "The Last Stand" ראה את נטישתו של במאי שני הסרטים הקודמים, בריאן סינגר. סינגר רצה שעלילת הסרט תהיה מבוססת על סאגת הפניקס האפלה, אך התסריטאים התנגדו וטענו שהסיפור רחב מדי ומכיל בתוכו אלמנטים כגון חייזרים, אימפריות חלל, וישויות קוסמיות שכלל לא הוזכרו או צוינו בסרטים הקודמים. פוקס העניקו את המושכות לברט רטנר שהפיק את אחד הסרטים השנואים ביותר בסדרה שלדעת רבים חיסל דמויות אהובות רבות מדי, עלילתו הייתה חסרת כיוון ולמרות זאת הוא הסרט הרביעי הכי מכניס מכל סרטי הסדרה.

העלילה עוקבת אחר פיתוח נסיוב המדכא את הגן המוטאנטי אשר מעניק למוטאנטים את כוחותיהם ומייחד אותם משאר מבני האדם. בשעה שהתרופה מוצעת לכל אשר חפץ בכך, יש כאלה המתנגדים לפתרון זה, ביניהם מגנטו, המגייס צבא ומזהיר את נאמניו שתרופה זו היא אמצעי לטיהור אתני של המוטאנטים. במקביל לכך מופיעה הפניקס האפלה בגופה של הדמות ג'ין גריי, אשר הורגת את מאהבה סייקלופס ואת מנהיג האקס-מן, הפרופסור, עד שלבסוף מוצאת את מותה על ידי וולברין.

כעת, לאחר סיום הטרילוגיה, הכותבים נתקלו בקושי לאן להמשיך. הסרט השלישי הוביל לשינויים רבים מדי בסיפור המרכזי. הפתרון? סרטי "הקדמה" (פריקוול). סרטים אלו היו אמורים להציג את סיפורי הדמויות לפני שהגיעו לאקס-מן או לאחוות המוטאנטים. הסרט הראשון בסדרה זו התמקד בדמות הכי אהובה – וולברין, אותו שיחק יו ג'קמן. "וולברין: המקור" נחשב לסרט האקס-מן הגרוע ביותר שנוצר. אך למרות זאת הסרט הצליח בקופות, מה שהוביל לסרט ההמשך "וולברין" במקביל לשינוי משמעותי בפרויקט סרטי ההקדמה שתוכננו.

במקום סרט המקור לדמות "הרע" הנצחי של האקסמן, מגנטו, בחרו בפוקס ליצור סרט אשר יראה איך בכלל הוקמו האקס-מן עם הסרט "אקסמן: ההתחלה", בהנהגתו של הבמאי החדש, מתיו ווהן. עלילת הסרט מתרחשת בשנות ה-60 של המאה הקודמת ומתמקדת ביחסים שבין פרופסור אקסוויר למגנטו, וכיצד גיבשו אלו את הקבוצות שלהם, במהלך מאבק אל מול קבוצת מועדון הלפייר המעוניינת בשליטה עולמית דרך גרירת רוסיה וארצות הברית למלחמת העולם השלישית.



למתיו ווהן היה חזון כיצד תראה טרילוגיית הסרטים החדשה, אשר הייתה אמורה לפרוס את סיפורם של האקס-מן לאורך ההיסטוריה. הסרט השני היה אמור להתקיים בשנות ה-70 ולהתמודד עם הסוגיות של אותה תקופה והסרט השלישי היה אמור לכלול סיפור מעבר בזמן, התמודדות עם עתיד אפל שבו המוטאנטים כמעט והושמדו, סרט שיאחד את הטרילוגיה המקורית עם החדשה. פוקס כל כך התלהבו מהקונספט שהם הורו לווהן לוותר על הסרט השני ולהתחיל ישר מהשלישי וכך נולד הסרט "אקס-מן: העתיד שהיה".
עלילת הסרט נעה בין שתי תקופות המתקשרות באמצעות מסע בזמן של וולברין, בו הוא מנסה לשנות את ההיסטוריה. זאת באמצעות עצירת ההתנקשות בחייו של המדען בוליבר טראסק, מעשה שבדיעבד יוביל את ממשלת ארצות הברית לפתח את תוכנית הזקיפים שתוביל להשמדת גזע המוטאנטים. הסרט מחולק לשתי תקופות: התקופה המאוחרת המהווה המשך של "אקס-מן 3" והתקופה המוקדמת משנות ה70 המהווה המשך של "אקס-מן: ההתחלה". "אקס-מן: העתיד שהיה" זכה להצלחה רבה והיה לבעל ההכנסות הגבוהות ביותר בסדרת סרטי אקס-מן. בנוסף להצלחה מסחרית זו, הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לאפקטים הטובים ביותר.

הסרט הבא בסדרה: "אקס-מן אפוקליפסה" היה כבר ללא מתיו ווהן והחזיר את סינגר להפקה. בסרט זה המוטאנט הראשון אפוקליפס מתעורר לאחר אלפי שנות תרדמת, הוא מתאכזב מהעולם החדש ומגייס צבא מוטאנטים כדי להשמיד את המין האנושי וליצור סדר חדש עליו ישלוט. האקס-מן כמובן יוצאים להיאבק בו ולהציל את האנושות. זה גם הסרט הראשון בו אנחנו מכירים את סופי טרנר המשחקת את ג'ין גריי, שלימים תהפוך לפניקס.

באותה שנה גם יצא הסרט השלישי והאחרון בטרילוגיית סרטי "וולברין", "לוגאן", המבוסס באופן רופף על עלילת הקומיקס "לוגאן הזקן" מאת מארק מילר. עלילת הסרט מתרחשת בשנת 2029 בה רוב המוטאנטים נעלמו מהעולם. לוגאן המבודד עובד כנהג לימוזינה ומטפל בפרופסור אקסבייר החולה, אשר סובל מהתקפים קטלניים לו ולסובבים אותו. הניסיון של וולברין להסתתר מן העולם מסתיים בפתאומיות כאשר הוא נאלץ להביא ילדה מיוחדת לבטחה.



הסרט קיבל ביקורות אוהדות ברחבי העולם מצד מבקרים ומעריצים ששיבחו את הסרט. הסרט גם חתם את הופעתם האחרונה של יו ג'קמן כוולברין ופטריק סטיוארט כפרופסר אקסוויאר בסרטי אקס-מן. הוא הפך לשובר קופות כשהכניס 615 מיליון דולר לעומת תקציב של 97 מיליון דולר. בנוסף לכך, היה מועמד לפרס אוסקר לתסריט המעובד.

השבוע יצא הסרט "אקס-מן: הפניקס האפלה" לקולנוע ואנו רואים את חזרתו של הסיפור מהסרט השלישי בטרילוגיה המקורית. סינגר אשר כמעט וסולק לאחר אפוקליפסה, חוזר כאחד המפיקים עם החזון המקורי שהיה לו עוד מ-2009 והרצון ליצור סרט המתמקד בפניקס. הסרט הפניקס האפלה הוא גם כנראה הפעם הלפני אחרונה שנראה את האקסמן של פוקס במסך הקולנוע. פוקס נרכשו על ידי דיסני השולטת גם בסרטי היקום הסינמטי של מארוול שמיהרו להכריז על אתחול האקס-מן ושילובם העתידי בסרטיהם. אך למרות זאת, זהו לא הסרט האחרון ביקום זה והסרט "המוטנאטים החדשים" אמור לראות אור בשנת 2020. סרט זה, אשר יכלול דמויות חדשות לחלוטין, יהיה הפרידה האמיתית מסדרת סרטי הקומיקס אשר החלה את טירוף סרטי גיבורי העל שאנו מכירים היום.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית יו ג'קמן
 
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט