חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל חיפה – סקירה: "אמריקן האני", "סנודן", "הרמוניום" ו"אל קלאסיקו"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אנו ממשיכים עם הסקירות היומיות מפסטיבל חיפה. והפעם: הכתב זוהר צלח על "אמריקן האני" -זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן, סרטו החדש של אוליבר סטון על המרגל אדוארד סנודן, סרט עיראקי בשם "אל קלאסיקו" עם הופעת אורח של כריסטיאנו רונאלדו ודרמת המתח היפנית "הרמוניום"
אמריקן האני

הזוכה בפרס חבר השופטים בקאן הגיע לחיפה רגע לפני שהוא יוצא לאקרנים בישראל. סרטה של אנדריאה ארנולד עוקב אחר סטאר (סשה ליין בסרטה הראשון) בחורה צעירה המגיעה מרקע קשה. כשהיא פוגשת בג'ייק (שייה לה-באף), היא נמשכת לאישיות החופשית והכובשת שלו ומצטרפת לחבורה של צעירים אמריקאים, אשר נפלטו מהחברה וכעת נוסעים בארה"ב ומוכרים מגזינים מדלת לדלת.

מדובר בסרט מסע שהוא גם סרט התבגרות, אבל מי שמצפה לסרט עם עלילה משמעותית יתאכזב כאן, העלילה היא משנית ונדמה שהבמאית אפילו לא מנסה להסתיר את זה. במקום לעסוק במערכת היחסים בין הדמויות בוחרת ארנולד להתעסק במסע, בחוויה שבו והתוצאה היא סרט מאוד ייחודי שנהנה מסטייל משלו, משחק נהדר של סשה ליין האלמונית, הופעה מעולה של ריילי קיו ("מאהבת בתשלום") ושייה לה-באף אחד, שמספק הופעה סוחפת ומלאת כריזמה שהיא הטובה ביותר שלו מאז "דיסטרביה".

אך הדובדבן של הקצפת בסרט הזה הוא ללא ספק הפסקול, שהוא הכי טוב ששמעתי השנה – מריהאנה ועד לברוס ספרינגסטין וליידי אנטבלום – ארנולד מעבירה דרך הפסקול את מה שהיא לא עושה דרך העלילה, ועושה זאת בצורה מעוררת השראה.



אל קלאסיקו

כחובב כדורגל, אוהד ריאל ומעריץ של כריסטיאנו רונאלדו בפרט, לא יכולתי להרשות לעצמי לוותר על הסרט הזה, נציג עיראק לטקס האוסקר, ואני שמח על כך.

הדרמה הקומית שביים האלקוט מוסטפה, כורדי שבגיל 16 היגר לנורבגיה, שם למד קולנוע, מספרת על עיראקים נמוכי קומה שיוצאים למסע עד למדריד, שם הם מתכננים לפגוש את רונאלדו ולהוכיח שגם אנשים קטנים יכולים לחלום ולעשות דברים גדולים. על הדרך הם מנסים לסייע לאחד האחים לשכנע את אביה של אהובתו שהוא יכול להיות לה בעל טוב.

נכון, התסריט נשמע נורא שטחי אבל מוסטפה הצליח להפוך אותו לסרט נהדר, מרגש, מצחיק ומלא אהבה. לא מדובר כאן בסרט שיפיל אתכם מהכיסא אלא רק בסרט-קטן גדול על אנשים קטנים-גדולים, על אהבה (גם לכדורגל) ומעל הכל על כוחו של רצון.

[*] סנודן

אוליבר סטון ידוע כאחד מהאנשים הכי מעוררי מחלוקת בהוליווד. סרטיו מותחים ביקורת קשה על החברה האמריקאית, הממשל האמריקאית ועל יחסי הכוח בין בעלי ההון לאדם הממוצע ("וול סטריט", "JFK"). הפרויקט החדש שלו עוסק באדוארד סנודן, עובד בסוכנות לביטחון לאומי אשר זעזע את העולם כשחשף כי ארה"ב מאזינה, קוראת ועוקבת אחר אנשים ברחבי העולם ללא ידיעתם.

אין כאן איזו בשורה חדשה בכל הנוגע לסיפור של סנודן, שסופר קודם לכן בסרט הדוקומנטרי זוכה האוסקר "אזרח מספר ארבע", וגם התשובה של סטון לשאלה האם סנודן או גיבור או בוגד ברורה למי שמכיר את הבמאי. כן יש פה סרט קולנוע שעשוי טוב וסיפור מרתק על אדם שלא יכול יותר לשקר ולתמוך במה שהממשלה שלו עושה ובחר לוותר על החיים שלו כדי לעלות לדיון את השאלות ההכרחיות האלה.

עם הבימוי המבריק כהרגלו של סטון וההופעה המאופקת הנהדרת של ג'וזף-גורדון לוויט אנחנו מקבלים סרט דרמה חזק אבל כזה שבטוח יעצבן את כל מי שלא רואה את סנודן כגיבור.



הרמוניום

דרמת המתח היפנית של הבמאי קוג'י פוקאדה מגיעה ל"תחרות כרמל" – התחרות הבינלאומית של פסטיבל חיפה - אחרי זכייה בפרס השופטים בפסטיבל קאן במסגרת תחרות "מבט מסוים".

העלילה עוקבת אחר משפחה שקטה, שהסדר בחייהם משתנה לאחר שאת אב המשפחה מגיע לבקר חבר ותיק שזה עתה השתחרר מהכלא. אב המשפחה מעסיק את האיש ואף מספק לו מקום מגורים וכל זה בלי להתייעץ עם האישה, שלאט לאט נמשכת יותר ויותר לאותו גבר מסתורי אשר נכנס לחייהם.

מבלי לתת ספוילרים, אומר שהסרט מתקדם יפה ובשלב מסוים אף קופץ עשור קדימה ועוסק למעשה במשהו אחר. הסרט עובד טוב מאוד גם כסרט מתח ואפילו טוב יותר כדרמה בחלקו השני עם הרבה מאוד רגעים מזעזעים (במובן הטוב של המילה), מרגשים ועצובים. הכל מלווה בפסקול נהדר, משחק נפלא ובימוי מצוין. עם זאת, הסרט מעט ארוך מדי ולעיתים מרגיש תקוע, בעיקר בחלקו הראשון.
זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'וזף גורדון לוויט
 
חיפוש בארכיון 2010
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט