חדשות קולנוע וסרטים

מעבר לכל דמיון: הסרטים שלא ייאמן שמבוססים על סיפור אמיתי

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד הסרט "תופסת", שייצא בסוף השבוע לקולנוע ומבוסס על סיפור אמיתי ולא ייאמן של חבורת חברים שמשחקים משחק תופסת ברחבי ארה"ב מדי חודש מאי, החלטנו לסקור סרטים שנעשו לפי סיפורים אמיתיים כל כך מופרכים וקיצוניים, שאם לא היו אמיתיים היינו בטוחים שזה תסריט מופרך לחלוטין!
הסרט "תופסת", בכיכובם של גון האם, ג'רמי ראנר ואד הלמס, מספר את סיפורם של קבוצת חברים בני 30 פלוס המארגנים משחק תופסת ענק (כן, כן תופסת!!) וחוצה יבשות לכבוד פגישת מחזור של התיכון בו למדו. נשמע מופרך ולא הגיוני שקרה במציאות? מסתבר שאכן סרט זה מבוסס על סיפור אמיתי לגמרי! ישנם סרטים רבים המבוססים על סיפורים אמיתיים כמעט מופרכים שלא הגיוני שהם אכן קרו. החלטתי להתייחס לסרטים שהכי נגעו בי, נתנו השראה ומעל הכול היו כל כך קיצוניים שלא האמנתי שהם אמיתיים. בתמונות תוכלו לראות את השחקנים והאנשים עליהם דמויותיהם מבוססות.

תפוס אותי אם תוכל

הסרט עוקב אחר חייו של פרנק אבגנייל (ליאונרדו דיקפריו) שמחליט לזייף צ'קים וגם את מקצועו הוא מתחזה לטייס, פעם לרופא, פעם אחרת לעורך דין וכל זה כשהמשטרה, ובראשה סוכן FBI (טום הנקס), לא מפסיקה לרדוף אחריו ואחר הצ'קים שהוא פיזר בכל רחבי העולם. בסופו של דבר פרנק נתפס ע"י המשטרה, ונידון למאסר של 12 שנים בכלא. אך פרנק, שהיה מאוד מקצועי בתחום זיוף הצ'קים, שוחרר בתנאי שיעזור למשטרה לפענח מקרים של זיוף צ'קים, והפך להיות יועץ אבטחה בכיר בעולם. הסרט עולה על כל דמיון ותלוש מהמציאות וקשה להאמין שהמתואר בו אכן התרחש.

[*]

50 דייטים ראשונים

מישל פילפוטס (מוצגת בשם לוסי בסרט, בכיכובה של דרו ברימור) סובלת מאמנזיה שגורמת לה לקום בכל בכל בוקר ולחשוב שהיא בשנת 1994. היא לא מצליחה לייצר זיכרונות חדשים, עקב תאונה קשה שעברה שפגעה לה ביכולות המוחיות. הסרט מספר את סיפורה המרתק והלא ייאמן של מישל, שחיה חיים בלתי רגילים למרות הכול ואת סיפור התאהבותו של וטרינר ימי (אדם סנדלר) שגורם לה להתאהב בו בכל יום חדש. סרט סוחף, מצחיק, מחמם את הלב ונותן השראה לחיים.

[*]

21

סרט מבוסס על אירוע אמיתי בחייהם של קבוצת סטודנטים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס המשחקת בלאק ג'ק בבתי קזינו בלאס וגאס, בשיטת ספירת קלפים שלמדו ממורם למתמטיקה (קווין ספייסי), ומצליחה לבצע את הבלתי ייאמן ולנצח בכל סיבוב, ליהנות מחיי יוקרה, בילויים ומסיבות עד שנתפסים וכספם נלקח. סרט מסקרן, מעורר את הדמיון ומעורר בכל אחד מאיתנו רצון להתנסות בספירת קלפים (לא פשוט בכלל!)

[*] 127 שעות

סיפורו המופלא והלא נתפס של מטפס ההרים ארון רלסטון. הסרט מתאר את ארון (ג'יימס פרנקו) שנתקע במשך חמישה ימים בנקיק בקניון יוטה, לאחר שסלע נפל על זרועו. ארון מצליח עד נשמתו האחרונה לשרוד תחת הסלע העצום, ולבסוף משתחרר ע"י קטיעת זרועו בעזרת לא אחר מאשר אולר סיני (שאפילו לא היה חד!). סרט יוצא דופן שגורם ללנו להאמין שאין דבר שהוא בלתי אפשרי ושכוח ההישרדות האנושי גדול ממה שאנו חושבים.

[*]

על חבל דק

סיפורו הלא יאומן והמרגש של פליפ פטי, לוליין, להטוטן, ואמן הליכה על חבל. הסרט בבימויו של רוברט זמקיס ("בחזרה לעתיד") עוקב אחר פיליפ (ג'וזף גורדון-לוויט) שמילדותו התנסה בהליכה על חבל והתפרנס מכך. פיליפ צפה בהקמת מגדלי התאומים ומיד חשקה נפשו בהליכה על חבל בין הבניינים. על ידי תכנון קפדני הוא מתח חבל בין שני הבניינים והגשים את חלומו הבל יתואר כשהלך על חבל דק כאשר אנשי ניו יורק צופים בו ממרחק רב. סרט מרתק, מותח שלא מאפשר להוריד את מבטנו ממנו.

[*]

ולקינוח מוזמנים לצפות בסרטון של הסרט "תופסת" מול החבורה האמיתית

אורטל אדיב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'וזף גורדון לוויט
 
חיפוש בארכיון 2010
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט