חדשות קולנוע וסרטים

כרוניקה מביכה של זכיות קבועות מראש - טקס האוסקר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: בן חכים

"אני לא מאמינה שאתם אמיתיים" כך פתחה אן האתווי את טקס האוסקר ה – 83 במספר באולם קודאק אמש בלוס אנג'לס - משפט קצת מוזר לשחקנית שרגילה לבלות את הקריירה שלה לצידם של כוכבי ענק כמו מריל סטריפ וג'ולי אנדרוז. במשפטיה המשוייפים, הצליחה האתווי לעודד את הקלישאה כי טקס האוסקר צפוי, מזוייף, משעמם ומעל לכל – הפעם, היה גם בעל כימיה נוראית בין המגישים.

[*]

האקדמיה כנראה לא למדה מההצלחה של שני טקסי גלובוס הזהב האחרונים בהגשתו של ריקי גראוויס ובחרה ללכת על "בשר טרי". כתוצאה מכך, התקבל דיאלוג בין שני מתלמדים שמתלהבים מהיותם בטקס האוסקר, מבלי להבין שהם בכלל מנחים אותו. רוב הזמן, פרנקו, התחבא מאחורי הצל של עצמו (אולי מההתרגשות ממועמדותו) ולא היה כמעט דיאלוג. כשכן היה, הוא נשמע כמו דואט בין סנאי וחתול, כשהאחד (פרנקו) אפילו לא מתאמץ להביט בשניה, האתווי.

[*]

פרנקו, נאה, בעל פנים מרשימות, שמר על פאסון ולא עושה דבר מלבד להקריא את הטקסט מבלי טעויות. האתווי, לעומתו, משננת טקסטים בצורה תיאטרלית כמו ילדה טובה "בית צבי", למרות שהצליחה לחטוא לקראת הסוף בבלבול ומיד ריסנה עצמה: "בלי שתייה יותר לפני הטקס".

[*]

לא פלא אם כך, שכאשר הגיע הרגע בו זימנה האתווי את בילי קריסטל, שהנחה במשך – 8 שנים את הטקס בהצלחה, הקהל קם על רגליו והריע לו. הייתה תחושה שכולם ובינם גם האתווי, מבינים מי הבוס. קטע מעבר של ג'יימס פרנקו מחופש למלכת אסתר בחליפה ורודה צמודה, לא הוסיף, כמובן.

[*]

הטקס לא חידש דבר בהתייחסותו לניהול האמנותי. שיר סולו מביך של האתווי בחליפת טוקסידו, בה היא עושה עיניים ליו ג'קמן ומפצירה בו לבוא לרקוד עימה, נעשה על רקע תפאורה לא מוצלחת נוסח תזמורת נוסעת על קרון הלוך ושוב שפקדה במה לא מהונדסת כראוי.

[*]

הייתה תחושה של עומס בניהול המוסיקלי בטקס - אם היה זה שירו של רנדי ניומן - "We Belong Together" מתוך "צעצוע של סיפור 3", סלין דיון שהורדה מהבוידם כדי לשיר את שיר הנושא על רקע תמונות אנשים שכבר לא איתנו, גוונית' פאלטרו ששרה שיר מסרטה ואפילו חבורת ילדים המגיחה מקצוות הבמה בסוף ההופעה.

[*]

בגזרת הפרסים – לא הייתה הפתעה. "נאום המלך", יצא כמנצח הגדול של הערב, עם הפרסים החשובים - הבמאי הטוב ביותר (טום הופר), השחקן הטוב ביותר, התסריט המקורי והסרט הטוב ביותר. "הרשת החברתית" זכה בשלושה פרסים - עריכה, פסקול מקורי ותסריט מעובד (ארון סורקין).

בזווית הישראלית, הסרט על תיכון ביאליק-רוגוזין בת"א זכה בפרס הסרט התיעודי. יוצרת הסרט ניצלה את בימת האוסקר ואמרה כי בית הספר הוא ביטוי לאפשרות של סובלנות בין בני אדם והציגה את ישראל באור חיובי.

[*]



נטלי פורטמן, עם הבטן ההריונית, כפי כל החיזויים, קיבלה את האוסקר השני שלה ע" "ברבור שחור" והייתה נרגשת על הבמה, כשהיא מודה לכל מי ש"לא מדברים עליו", לדברה – המאפרת והמלבישה שלה, אם לדייק.

[*]

קולין פירת' שזכה על משחקו ב"נאום המלך", הודיע כי הוא נרגש והוא חייב ללכת אל מאחורי הקלעים כדי להפיג מעט את שרירי גופו שכל מה שהם רוצים זה "לפצוח בריקוד", כדבריו.

"התחלה", זכה גם הוא ב - 4 פרסים: בפרס האפקטים המיוחדים, מיקס סאונד, עריכת סאונד וצילום. ואילו פרס התלבושות הגיע לקולין אטווד עבור "אליס בארץ הפלאות".

[*]

אחת ההופעות המביכות וגוררות הצחוק באולם הייתה הופעתו של השחקן קירק דאגלס, שהעניק את הפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר – מליסה ליאו על תפקידה ב"פייטר", כאשר עלה על הבמה עם מקל הליכה והצחיק את הנוכחים בקצב הדיבור שלו. "אתה לא נראה רע בעצמך, מה אתה עושה אחר כך?" אמרה לו לאו נרגשת בעוד היא מקבלת ממנו את הפסלון ופולטת מבלי משים לב את מילת ה – "F" האסורה מול בליון אנשים.

[*]

אל לאו מצטרף גם כריסטיאן בייל המזוקן, שזכה גם הוא עבור תפקיד המשנה הטוב ביותר ב"פייטר" ובכך זוכה באוסקר הראשון שלו. האחים כהן לא זכו אפילו בקטגורייה אחת.

את הטקס חתם סטיבן שפילברג, שהעניק את פרס הסרט הטוב ביותר ל"נאום המלך" ובכך סיכם הסרט - 4 פרסי אוסקר.



להלן רשימת הזוכים המלאה:



הסרט הטוב ביותר: "נאום המלך"

השחקן הטוב ביותר: קולין פירת' ("נאום המלך")

השחקנית הטובה ביותר: נטלי פורטמן ("ברבור שחור")

הבמאי הטוב ביותר: טום הופר ("נאום המלך")

שחקן המשנה הטוב ביותר: כריסטיאן בייל ("פייטר")

שחקנית המשנה הטובה ביותר: מליסה ליאו ("פייטר)

צילום: וואלי פיסטר ("התחלה")

עיצוב אומנותי: רוברט סטרומברג וקארן או'הארה ("אליס בארץ הפלאות")

סרט האנימציה: "צעצוע של סיפור 3"

סרט האנימציה הקצר: "The Lost Thing"

התסריט המעובד: ארון סורקין ("הרשת החברתית")

התסריט המקורי: דיוויד סיידלר ("נאום מלך")

הסרט הזר: "בעולם טוב יותר" (דנמרק)

הפסקול המקורי הטוב ביותר: אטיקוס רוס וטרנט רזנור ("הרשת החברתית")

השיר המקורי הטוב ביותר: "We Belong Together" ("צעצוע של סיפור 3")

מיקס סאונד: לורה הירשברג, גארי איי, ריזו ואד נוביק ("התחלה")

עריכת סאונד: ריצ'ארד קינג ("התחלה")

עיצוב תלבושות: קולין אטווד ("אליס בארץ הפלאות")

איפור: ריק בייקר ודייב אלסי ("איש הזאב")

סרט דוקומנטרי קצר: "Strangers
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית קולין פירת'
 
חיפוש בארכיון 2011
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט