חדשות קולנוע וסרטים

מאט דיימון, ניקולס קייג' ואלמודובר: הסרטים הבינ"ל בפסטיבל חיפה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרט "מים שקטים" של טום מקארת'י ("ספוטלייט") בכיכובו של מאט דיימון יפתח את פסטיבל הסרטים ה-37 בחיפה ב-19 לספטמבר. מהם הסרטים הבינלאומיים והאירועים המיוחדים הנוספים שיתקיימו במהלך הפסטיבל?
"מים שקטים" (Stillwater), סרטו החדש של הבמאי זוכה האוסקר טום מקארת'י ("ספוטלייט"), יוקרן בבכורה ישראלית בטקס פתיחת פסטיבל הסרטים ה-37 חיפה, שיתקיים ב-19 בספטמבר. זוהי דרמת מתח בכיכובו של מאט דיימון בתפקיד של גבר פשוט הנלחם למען משפחתו. הוא יוצא למסע להוכחת חפותה של בתו (אביגייל ברסלין, "מיס סאנשיין הקטנה"), היושבת בכלא בצרפת, לאחר שנמצאה אשמה ברצח שלטענתה לא ביצעה. בדרך לגילוי האמת, הוא נעזר בשחקנית תיאטרון צרפתייה, בגילומה של קאמי קוטן (אנדריאה מ-"10 אחוז") ונאלץ להתעמת עם השאלה שמפחידה אותו יותר מכל - האם בתו היא מי שחשב שהיא?

בין האירועים הנוספים שיתקיימו בפסטיבל, שייערך בחול המועד סוכות (19-28 בספטמבר), תיערך הקרנה מיוחדת לסרטו החדש של אבי נשר ״תמונת הנצחון״, שמועמד ל-15 פרסי אופיר כולל הסרט הטוב. לאחר הקרנת הסרט, יתקיים פאנל בהשתתפות אנשי רוח ותרבות אשר ידונו במנגנון ה"סיפור" ככלי נשק השולח אנשים לקרב. בהמשך הפסטיבל, תתקיים הקרנה מיוחדת של "שבילי התהילה" (1957), סרטו הקלאסי של סטנלי קובריק. לאחר ההקרנה, ייערך שיח על קולנוע אנטי מלחמתי פורץ דרך ומשנה דפוסי חשיבה. בהשתתפות חוקר הקולנוע שמוליק דובדבני ואבי נשר.

במהלך הפסטיבל היוצר חגי לוי יקיים מפגש יוצר וקהל בעקבות הסדרה "תמונות מחיי נישואין" - עיבוד חדש ליצירת המופת של אינגמר ברגמן, בכיכובם של זוכה גלובוס הזהב אוסקר אייזק והמועמדת לאוסקר, ג'סיקה צ'סטיין, שמוקרן בימים אלו בבכורה עולמית בפסטיבל ונציה. המפגש יעסוק בתהליכי יצירה, ליהוק וקבלת החלטות בעבודה על סדרה בת חמישה פרקים, המפרקת ובוחנת מחדש את הרעיונות היסודיים של אהבה - שנאה, מונוגמיה, נישואין וגירושין דרך סיפור של זוג אמריקאי.

כמו כן תתקיים הקרנת בכורה של הסרט התיעודי "כנופיית רחוב: איך הגענו לרחוב סומסום" על יוצרי הסדרה המיתולוגית שהביאו לעולם את אחת מתוכניות הטלוויזיה החשובות ביותר בכל הזמנים. במסגרת האירוע יתקיים מפגש אונליין עם יוצרי הסרט והסדרה בארה"ב ואירוע לילדים בגן הפסטיבל בהשתתפות הדמויות האהובות מהסדרה. אירוע מיוחד נוסף הוא קונצרט מחווה לחביב שחאדה חנא בעיבודים מיוחדים למיטב היצירות שהלחין לסרטים ״ביקור התזמורת״, ״ויהי בוקר״, ״עץ לימון״, "אוויר קדוש". אורחת מיוחדת - הזמרת רנא ח׳ורי.

[*]

פסטיבל חיפה מציג השנה תכנית מגוונת ועשירה של סרטים נבחרים וזוכי פרסים מהפסטיבלים המובילים בעולם. הסרטים יוקרנו בתחרויות הבינלאומיות "כרמל" ו"עוגן הזהב" ובמסגרות השונות של הפסטיבל. בין זוכי פרסים חשובים שיוצגו בפסטיבל בבכורה: שני הסרטים המדוברים של הבמאי היפני ריוסוקה המגוצ'י. מהפסטיבלים של קאן וברלין: "הנהגת של מר יוסוקה" - זוכה פרס התסריט והביקורת בפסטיבל קאן. עיבוד לסיפור קצר מאת הסופר הרוקי מורקאמי ו"גלגל המזלות" - זוכה הפרס הגדול של חבר השופטים, בפסטיבל ברלין. סרטים מסקרנים נוספים שיוקרנו בפסטיבל הם "מינארי" - דרמה משפחתית בבימוי לי אייזק צ’אנג, על זוג מהגרים קוריאנים בחיפוש אחר החלום האמריקאי, שהייתה מועמדת ל-6 פרסי אוסקר, וזכתה באוסקר לשחקנית המשנה. "הכי רחוק שאפשר" - הזוכה הגדול בפסטיבל קרלובי וארי, "פחד" - זוכה פרס הסרט הטוב בפסטיבל טאלין, "מוליכי הזאבים" שהיה מועמד השנה לפרס האוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר, "הקול האנושי" – סרט קצר של פדרו אלמודובר, המביא את נקודת המבט הייחודית והצבעונית שלו למחזה של ז'אן קוקטו בהשתתפות טילדה סווינטון, "ילד יקר שלי" - סרט האנימציה של מיכאלה פבלאטובה חייהן של נשים באפגניסטן ו"שירלי" סרטה של הבמאית ג'וזפין דקר, בכיכובה של אליזבת מוס כשירלי ג'קסון, דמות מרכזית בספרות הגותית האמריקאית.

במסגרת הלילות הפרועים של חיפה (שם חדש למסגרת הקאלט של הפסטיבל "טירוף בחצות") - יוקרנו השנה עשרה סרטים חדשים, מאתגרים ופרועים במיוחד. ביניהם: "בנדטה" - סרטו החדש של פול ורהובן שזכה לתואר 'הסרט השערורייתי ביותר' בפסטיבל קאן השנה, העוסק בצביעות דתית ובסקס בין כותלי המוסד הדתי הקדוש. "לימבו" - סרטו של הבמאי ההונג קונגי צ'אנג פו-סוי, "טיל אדום" - סרטו החדש של הבמאי האמריקאי המדובר שון בייקר ("פרויקט פלורידה") המשרטט דיוקן כנה, בוטה וחצוף של אמריקה המודרנית, "פיג" - סרט הפתיחה של פסטיבל אדינבורו עם ניקולס קייג', "עמוד השדרה של הלילה" - אפוס פנטזיה אולטרה אלים ומקורי ו"מראה, מראה" - פרשנות מעודכנת של הבמאית הלטבית לילה פקאלנינה ל"שלגיה".

[*]

במסגרת הקלאסיקות של הפסטיבל יתקיים פוקוס על קולנוע אמריקאי מופתי של שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80 - הכולל בין השאר, עותק משופץ ומשוחזר של יצירת המופת המקוללת של מייקל צ'ימינו – "שערי החופש", הקרנה של "כלב לבן" - סרט נשכח ולא מוערך בזמנו של סמואל פולר, הזוכה היום לבחינה מחודשת עקב הטיפול הנועז שלו ביחסי שחורים לבנים ו"אהבה" - סרטו הקלאסי של רוברטו רוסליני מ- 1948, שמבוסס על אותו מחזה שיוקרן בפסטיבל לצד "חוק התשוקה", סרט מוקדם של אלמודובר שעוסק גם הוא במחזה.

כל הסרטים והזמנות כרטיסים באתר פסטיבל הסרטים בחיפה >> לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ניקולס קייג'
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט