חדשות קולנוע וסרטים

הסרטים שאנחנו הכי מצפים להם בשנת 2022: חלק א'

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
2021 רק נגמרה, אבל הכתב דניאל עמיר כבר מסמן את הסרטים הכי מעניינים בשנה הנוכחית. בחלק הראשון של הכתבה נתמקד בחצי הראשון של 2022: הסרט עטור הפרסים על הנסיכה דיאנה ("ספנסר"), העיבוד המסקרן ל"באטמן", סרט ההמשך ל"דוקטור סטריינג'", סרט ההמשך ל"סוניק" וסרטו החדש של רוברט אגרס בכיכובו של רוברט פטינסון ("איש הצפון")
ספנסר (תאריך יציאה: 10.2)

נתחיל בעתיד הקרוב ביותר: נדמה שמשפחת המלוכה האנגלית רוויית הסקנדלים – שלא ירדה אף פעם מהכותרות מאז הכתרת המלכת אליזבת' לפני קרוב ל-70 שנה – מככבת עוד יותר בעשור האחרון בכלי המדיה השונים. סיפורה הטראגי של הנסיכה דיאנה, דמות נערצת ועצובה עוד בחייה, זכה אף הוא לאינספור עיבודים, כשהאחרון מהם התרחש במסגרת הלהיט של נטפליקס, "הכתר" (בו גילמה את הנסיכה הצעירה אמה קורין – תפקיד עבורו זכתה בגלובוס הזהב – ואותה תירש בתפקיד אליזבת' דביקי).

כעת, דמותה של דיאנה מגיעה למסכים שוב פעם עם הסרט "ספנסר" של פאבלו לאריין. הבמאי הצ'יליאני ("לא"), שיודע לחדור למעמקי הנפש של דמויות ציבוריות נודעות על סף התמוטטות עצבים (על רקע אסתטיקה מלנכולית), מעניק לליידי די את אותו הטיפול שנתן לג'קלין קנדי בסרט הנהדר "ג'קי" (2016), שזיכה את השחקנית הראשית, נטלי פורטמן, בעוד מועמדות לאוסקר.

"ספנסר" מוצא את דיאנה (קריסטן סטיוארט) בערב חג המולד, 1991: הארוחה המפוארת כמעט מוכנה, צי המשרתים עומד דום, ומשפחתה ה"האהובה" – חמותה המלכה (סטלה גונט), בעלה הנסיך צ'ארלס (ג'ק פארת'ינג) ושני בניה וויליאם והארי (ג'ק נילן ופרדי ספרי, בהתאמה) – מחכים לה בפתח. אך חג המולד הזה לא הולך להיות כמו שאר הפעמים, והסודות – שכבר דלפו בחלקם לעולם כולו – יציפו את הערב ואת דיאנה בפרט. הופעתה של סטיוארט, שמזמן כבר הפכה ליקירת אינדי ואינה עוד רק בלה מ'דמדומים'", גוררת אחריה ביקורות משבחות מכל עבר, כשרבות טוענות שהיא זו שתחזיק את פרס האוסקר בלילה הגורלי. כרגע, עם מועמדויות לפרסים שונים שמתווספות, הרגע ההוא לא רחוק.



באטמן (3.3)

נעבור מגיבורת "דמדומים" אחת שעשתה את המקפצה לעולם "האיכות" לאחר: רוברט פטינסון. השחקן בשנים האחרונות הפך לאליל חובבי הקולנוע עם הופעות מטרידות ומצוינות כאחד ב"גוד טיים" וב-"המגדלור", עוזב לרגע את עולם השוליים כדי להיכנס לדמות האפלה ביותר שיש למיינסטרים להציע: באטמן. גרסת הפילם-נואר של מאט ריבס (טרילוגיית "כוכב הקופים") לגיבור העל האייקוני של DC נמצאת בפיתוח כבר למעלה מ-6 שנים, כשהמושכות היו בראשית הדרך בידיו של בן אפלק. מאז אפלק נטש את החליפה ואת הפרויקט, וריבס, שרצה להחזיר את הצד הבלשי של באטמן (במקור התפרסמה הדמות בגיליונות "Detective Comics") אל המסך, נטל את הפיקוד, ניתק את העלילה מיקום DC, החל ללהק, טס לצילומים בליברפול הקרירה (שהפכה בין לילה לגות'האם) ויצר את אחד הסרטים המדוברים ביותר של השנה – כשעדיין יש חודשיים לצאתו. בגרסה הגות'ית הנוכחית, ברוס ויין הצעיר נמצא בשנתו השנייה כגיבור המעופף, כששלושה נבלים מתחילים לערער את בטחונו הכבר מעורער-דיו: המאפיונר אוסוולד קובלפוט/"הפינגווין" (קולין פארל במראה כמעט בלתי מזוהה בעליל ובמבטא גנגסטרים כבד), הפושעת המתחילה סלינה קייל/"קאטוומן" (זואי קרביץ, שלקחה השראה מהגרסה הנודעת ביותר של הדמות – מישל פייפר ב-"באטמן חוזר" מ-1992, שם כיכבה גם היא לצד "הפינגווין" – דני דה-ויטו), ורוצח סדרתי מטורף ובעל חוש הומור חולני, העונה לשם "הרידלר" (פול דאנו, שינסה לגאול את הדמות מגילומה הפארודי כמעט ע"י ג'ים קארי ב"באטמן לנצח" מ-1995). במה שנראה כהכלאה בין הטרילוגיה הריאליסטית של כריסטופר נולאן לבין שני סרטיו הגותיים להפליא של טים ברטון, ריבס ינסה לעשות את הלא-יאומן: ליצור אחת ולתמיד את הגרסה הדפיניטיבית של באטמן.



איש הצפון (22.4)

לא רק רוברט פטינסון חוזר אל המסך הגדול, אלא גם מי שסרטו האחרון היה בכיכובו של השחקן – רוברט אגרס ("המכשפה", "המגדלור") – שב לטריטוריה האהובה עליו -אימה ופנטזיה גותית – והפעם במימדי ענק. "איש הצפון" ("The Northman"), עליו עובד אגרס האמריקאי כבר קרוב לשנתיים, יגולל את סיפורו של הנסיך אמלת', בן למשפחת מלוכה באיסלנד של המאה העשירית, החוזה בילדותו ברצח אביו, המלך אורבנדיל (אית'ן הוק), ע"י דודו, פיולניר (קלאס באנג; "הריבוע").

בבגרותו, נשבע אמלת' (אלכנסדר סקארסגארד) לנקום את מות אביו, ויוצא למבחן אומץ אמיתי, במהלכו יפגוש דמויות שונות ומוזרות ומראות מקפיאי דם. מה שעל פניו נשמע כמו עוד עיבוד סיפור מיתולוגיה קלאסי, הסגנון החזותי והנרטיבי של אגרס יעניק לסיפור רבדים פילוסופיים רבים, שמדמים אותו יותר ל"האביר הירוק" ופחות לסרטי אימה והרפתקאות קלאסיים. אל סקארסגארד, הוק ובאנג יצטרפו ניקול קידמן (כאמו של הנסיך), "ותיקי אגרס" אניה-טיילור ג'וי ו-ווילם דפו ואייקון איסלנדי אמיתי, ביורק, שמגלמת חוזת עתידות מלחיצה.



סוניק 2 (8.4)

אחת ההפתעות הגדולות ביותר של 2020 לא הייתה רק בגזרת המגיפה, אלא גם ההצלחה חסרת התקדים של "סוניק: הסרט". העיבוד הראשון של דמות המחשב האהובה לקולנוע גרר ביקורות חריפות מאוד מכל קצוות האינטרנט אחרי שחרור הטריילר הראשון, בו סוניק דמה יותר לצב מאשר לדמות המקורית, אך לאחר דחיית היציאה והעיצוב מחדש, גרף הסרט 320 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך לעיבוד משחק המחשב המצליח ביותר בארה"ב בכל הזמנים.
לכן, גם אם עלילותיו של סוניק (בקולו של בן שוורץ, "מחלקת גנים ונוף") וג'יימס מרסדן כנגד ד"ר רובוטניק – ג'ים קארי בסביבתו הטבעית – לא הסתכמו ביצירת אמנות של ממש, אין זה פלא שהסרט זוכה להמשך. "סוניק 2" מוצא את הקיפוד צמא להוכיח שיש לו את מה שדרוש בשביל להיות גיבור אמיתי. המבחן שלו מגיע כאשר ד"ר רובוטניק חוזר, הפעם עם שותף חדש בשם נאקלס (אידריס אלבה), בחיפוש אחר אבן איזמרגד שבכוחה להשמיד עולמות. סוניק חובר אל שותף משלו, טיילס (קולין אוש'ונסי, קולו המקורי של טיילס במשחקי המחשב), ויחד הם יוצאים למסע חובק עולם לאיתור האזמרגד לפני שהוא נופל לידיים הלא נכונות.



דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף (5.5)

כל מי שצפה ב-"ספיידרמן" האחרון (וזה בערך כולם), או עקב בדריכות אחרי "וונדה-ויז'ן" ו/או "לוקי" בשנה שעברה, יודע על קיומו של ההמשך לסרט הסולו של ד"ר סטריינג' מ-2016, "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" ("Doctor Strange in the Multiverse of Madness"), שיגיע לאקרנים ב-5 למאי. הסרט, שמוגדר ע"י מארוול כ"סרט האימה הראשון בפרנצ'ייז", קיבל סיוע ממאסטר אימה וגיבורי על כאחד, סם ריימי ("Evil Dead", טרילוגיית "ספיידרמן" המקורית) כשהבמאי המקורי, סקוט דריקסון, פרש מכס הבמאי בשל חילוקי דעות יצירתיים עם החברה, והחליט להישאר בתפקיד המפיק בפועל.

מעניין לראות כיצד יבוא לידי ביטוי החזון הגותי והמעוות במקצת של ריימי לדמות שתמיד שיחקה בין הממשי לבין הפסיכולוגי, כשנדמה שמגרש המשחקים שהוצע לו – היקומים המקבילים, שיכולותיהם הוצגו לנו ב-"לוקי", "מה אם...?" ו-"ספיידרמן: אין דרך הביתה" – הינו חסר גבולות. כהמשך ישיר לעלילת "ספיידרמן", "וונדה-ויז'ן" ו-"לוקי", ד"ר סטיבן סטריינג' (בנדיקט קאמברבאץ') נאלץ להתמודד עם השלכות שבירת האיזון בין היקומים ('המולטיוורס'), ויחד עם וונדה מקסימוף (אליזבת' אולסן), הוא מתחיל לחקור את יכולותיה של אבן הזמן. מחקר זה מופרע על ידי חבר לשעבר שהפך לאויב, קארל מורדו (צ'יווטל אג'יופור), וכך רוע עוצמתי ובל יתואר משתחרר אל העולם.



לחלק השני של הכתבה >> לחצו כאן
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית בנדיקט קמברבאץ'
 
חיפוש בארכיון 2013
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט