חדשות קולנוע וסרטים

מיהם שחקן ושחקנית השנה של אתר סרט לשנת 2014?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
במסגרת פרויקט סיכום השנה של מבקרי אתר "סרט" ויוצרי הקולנוע ביקשנו מבמאי, יוצרי ומבקרי קולנוע בכירים בישראל לדרג את עשרת הסרטים האהובים עליהם בשנת 2014, שחקן השנה, שחקנית השנה והסרט הגרוע ביותר שיצא השנה. הבחירה הינה מבין הסרטים הישראליים והזרים שיצאו להפצה מסחרית בישראל במהלך השנה החולפת.

בימים הקרובים נציג בפניכם את הדירוג המשוקלל של סרטי השנה כפי שנבחרו על ידי יוצרי הקולנוע וצוות אתר "סרט"*. כמו כן נציג בפניכם בסוף השנה את סרט השנה שנבחר על ידי גולשי אתר "סרט" בסקר הגולשים הגדול.

בכתבה זו נציג בפניכם את תוצאות בחירות צוות המדרגים בקטגוריות שחקן השנה, שחקנית השנה והסרט הגרוע של השנה:

שחקן השנה:

1. ג'ק ג'ילנהול – "חיית הלילה"

הבחירה החד משמעית ביותר של צוות המדרגים. שישה מתוך 22 מחברי הצוות הצביעו על הופעתו של ג'ילנהול בסרט "חיית הלילה" בתפקיד לו בלום, עיתונאי פשע צעיר וקריפי למדי, שמוכן לעשות הכל כדי להשיג את הסקופ הבא שלו ללא מחשבה על ההשלכות המוסריות של מעשיו. ג'ילנהול מגלם דמות שבשם החלום האמריקאי תקריב את כל הסובבים לה במטרה להשיג את שאיפותיה, בסרט שהוא סאטירה אכזרית על תעשיית הטלוויזיה האמריקאית ותאוות הדם של הצופה הממוצע.

ג'ילנהול זכה למועמדויות רבות על תפקידו בסרט ביניהן מועמדות לפרס השחקן הראשי הטוב ביותר בטקס גלובוס הזהב, לפרס ה"אינדיפנדנט ספיריט" של הקולנוע העצמאי ובמועמדויות בפרסי אגודות המבקרים של לונדון, שיקגו, דאלאס, דטרויט ויוסטון.

[*]

מה המדרגים שלנו חשבו על הופעת המשחק שלו?

נתן ליכטר (מבקר האתר) - "רשע כל כך טוב לא היה מאז הג'וקר של הית' לדג'ר. אם ג'ייק ג'ילנהול לא יזכה על גילום לו בלום באוסקר - זה יהיה עוול גדול"

זוהר צלח (מבקר האתר)– "תצוגת יחיד מדהימה של ג'ילנהול, שמחזיק את הסרט על כתפיו".

ישראל גת (כתב האתר) - "הופעה מהפנטת ומפחידה".

2. שיוויון בין ארבעה שחקנים שזכו לשתי הצבעות כל אחד - איתן הוק ("התבגרות"), ג'יי קיי סימונס ("וויפלאש"), ששון גבאי ("גט") ומתיו מקונוהי ("מועדון הלקוחות של דאלאס")

שחקנית השנה:

1. רונית אלקבץ – "גט""

עם ארבע הצבעות כשחקנית הטובה ביותר עקפה אלקבץ את מתחרותיה וזכתה בתואר שחקנית השנה של אתר "סרט".

"גט" הוא הסרט השלישי בטרילוגיה העוסקת בקורותיה של ויויאן אמסלם (בגילומה של אלקבץ) ושל בני משפחתה, לאחר הסרטים הקודמים בסדרה "ולקחת לך אישה" ו"שבעה". "גט" זכה להצלחה הגדולה ביותר מבין סרטים אלו, זכה בפרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר ואף נבחר לייצג אותנו בקטגוריית הסרט הזר בטקס פרסי "גלובוס הזהב". אלקבץ, שכתבה וביימה את הסרט יחד עם אחיה שלומי, מספקת בו הופעה מחשמלת בדמותה של אישה שמנסה ללא הצלחה לקבל גט מבעלה, אלישע, בבית הדין הרבני.

רונית, מזל טוב על בחירתך לשחקנית השנה של אתר סרט!

״תודה רבה! הבחירה בי כשחקנית השנה על ידי אתר סרט, היא הבחירה בויויאן אמסלם ובמאבקה לחופש. שלומי ואני מובילים את הסיפור שלה על פני עשור. כל בחירה בה או כל מה שנוגע לסיפור שלה, היא ניצחון גדול עבורנו. זו בחירה שמכבדת מאוד את סבלן של נשים מסורבות גט, שלפתע נשמע קולן ביתר שאת, סוף סוף. הסרט נוגע ומשפיע כל כך חזק במציאות, שאני יכולה רק להוסיף שזו הזכייה הגדולה. אני גאה להיות היוצרת לצד שלומי של היצירה הזו, וברמה האישית אני מאוד שמחה על הבחירה״.

[*]

מה המדרגים שלנו חשבו על הופעת המשחק שלה?

רון פוגל (מבקר האתר) – "אלקבץ היא היהלום שבכתר המשחק של הקאסט המעולה"

אלון רוזנבלום (מנהל תוכן, סינמטק חולון) - "הופעה מרשימה אשר חותמת טרילוגיה מרגשת ומעוררת מחשבה".

2. דאנה איבגי – איבגי זכתה בשלוש הצבעות עבור תפקידיה בשני סרטים שונים – "אפס ביחסי אנוש ו"את לי לילה"

3. שתי שחקניות עם שתי הצבעות כל אחת רוזמונד פייק ("נעלמת") וג'וליאן מור ("מפות לכוכבים")

הסרט הגרוע של השנה:

1. "רובוטריקים 4 : עידן ההכחדה" בעוד שאר הסרטים זכו להצבעה אחת בלבד מכל מדרג, רובוטריקים 4 זכה לשלוש הצבעות בתואר הסרט הגרוע של השנה והתמקם בכבוד במקום הראשון.

החלק הרביעי בסדרת שוברי הקופות של הבמאי מייקל ביי זכה לים של ביקורות שליליות ברחבי העולם שטענו כי עלילת הסרט טיפשית לחלוטין, אורכו הוא ארוך באופן לא פרופורציונלי (166 דקות), הוא מוצף בפרסומות מסחריות, ערוך באופן רע ובאופן כללי מייצג את כל מה שרע בקולנוע המסחרי ההוליוודי.

[*]

מה חשבו המדרגים שלנו על הסרט?

יאיר הוכנר (מבקר האתר) – "מייקל ביי הצליח להתעלות על עצמו ולספק לנו את סרט הרובוטריקים הגרוע ביותר בסדרה הקולנועית. התוצאה היא סבל גדול במיוחד לקהל שיש לו שארית IQ כלשהי במוח".

נתן ליכטר (מבקר האתר) – "מקסימום אפקטים, מינימום תסריט"

רועי ברדה (כתב האתר) – "ידוע כבר ממזמן שסרטי הרובוטריקים נמצאים בתחתית טבלת המבקרים. אבל רובוטריקים 4 נראה כאילו למייקל ביי כבר לא אכפת מביקורות והסרט כולו הוא אצבע משולשת לצופים. דיאלוגים מביכים, פרסומות-ממש-לא-סמויות מופיעות באופן גס וחסר הגיון. מייקל ביי כבר יודע שיקבל המיליונים (אם לא המיליארדים) שלו, לא משנה אם יכתוב תסריט באורך של 2 שורות וימרח אותו במשך 3 שעות של אפקטים ופיצוצים".

*צוות המדרגים: במאי הקולנוע אבי נשר ("סוף העולם שמאלה", "הלהקה"), דני לרנר ("קירות", "ימים קפואים"), תום שובל ("הנוער"), דני מנקין ("האם זה אתה?") וענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), השחקנית רובי פורת שובל ("שבעה"), מבקרי הקולנוע יעל שוב ("טיים אאוט"), עידו רוזן ("ד'קמפוס") ויאירה יסמין ("אפוק טיימס"), מנהל התוכן של סינמטק חולון, אלון רוזנבלום וחוקרת הקולנוע ד"ר יעל מונק. צוות אתר סרט: עורך האתר: אלעד שלו, מבקרי הקולנוע: יאיר הוכנר, רון פוגל, נתן ליכטר וזוהר צלח וכתבי האתר: יאיר פרי, ישראל גת, נטע שניצר, שי דואני, רועי ברדה ורעות יצחק.

עדיין לא מאוחר לדרג את סרט השנה של גולשי האתר. תוצאות הסקר יתפרסמו ב-31.12.2014 בכתבה חגיגית ומיוחדת לסיכום השנה

מהו סרט השנה שלכם לשנת 2014? אפס ביחסי אנוש בין כוכבים גט הזאב מוול סטריט התבגרות וויפלאש כוכב הקופים: השחר נעלמת שומרי הגלקסיה 12 שנים של עבדות
שלח/י
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית רונית אלקבץ
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט