חדשות קולנוע וסרטים

פרויקט מיוחד: דירוג סרטי באטמן - מקומות 8-14

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לצד ספין אופים מיותרים, קומדיות מגוחכות, פנינות קולנועיות על זמניות ויקום קולנועי מפוצל, איש העטלף האהוב ידע עליות ומורדות במהלך ההיסטוריה הקולנועית שלו. לכבוד הטייק החדש של מאט ריבס, חזרנו מעט אחורה בזמן בשביל לסקר את כל 14 הגרסאות של איש העטלף כולל הסרט הקלאסי של טים ברטון, "ג'וקר" החד-פעמי, "האביר האפל" הענק ואפילו "לגו: באטמן"
14. באטמן ורובין (1997)

במאי: ג'ואל שומאכר

שחקנים: ג'ורג' קלוני, כריס אודונל, אלישיה סילברסטון, ארנולד שוורצנגר.

היו זמנים בהוליווד בהם אף אחד לא רצה להתקרב לאף סרט קומיקס והכל בגלל הסרט הנ"ל. אלו היו זמנים שבהם אולפני 'וורנר' נהנו מהבאטמאניה, שנוצרה כמספר שנים לאחר שטים ברטון הוציא את שובר הקופות "באטמן" וכללה צעצועים, דגנים ואלבום של 'פרינס', וחשבו האם אפשר להתעלל בתסריט במטרה למכור עוד מותגים וצעצועים. התוצאה היא "באטמן ורובין", מוצר חסר נשמה, מלא בצבע ושחקנים כישרוניים שלא מכפרים על תסריט ילדותי ומגוחך שלא עושה חסד עם סרט ילדים זול.

זה לא "לגו: באטמן" שהיה מכוון לילדים וצלח במשימה, זה אפילו לא "באטמן: הסרט" עם אדם ווסט שהיה משעשע. זה פשוט סרט מביך שעם ציון של 3.8 ב-IMDb ו-11 מועמדויות לראזי (טקס הסרטים הגרועים) מהווה כתם על ההיסטוריה הקולנועית של איש העטלף ונחשב לאחד מסרטי הקומיקס הגרועים בהיסטוריה. הכתם כה גדול שאפילו הבמאי ג'ואל שומאכר מצא צורך למסור הודעת התנצלות כלפי המעריצים והודה שהסרט אינו טוב כפי שחשב.



13. ליגת הצדק (2017)

במאי: ג'וש ווידון

שחקנים: גל גדות, בן אפלק, הנרי קאוויל.

ליצור סרט יכול לגרור הרבה החלטות נועזות ויש לומר טיפשיות. יחד עם זאת, ההחלטות שבוצעו על מנת לייצא את הגרסה הזולה ביותר של "ליגת הצדק" הן מתריסות. גרסת הווידון נוצרה לאחר שמפיקי ׳וורנר׳ סירבו לדחות את יציאת הסרט ולתת לבמאי המקורי (זאק סניידר) זמן להחלים מטרגדיה אישית, כל זה בשביל לקבל בונוס מאולפני ׳וורנר׳ על עמידה בלוח זמנים. בשביל זה הביאו את ג׳וש ווידון, במאי שיודע לחסוך בזמנים, בכדי ליצור את הגרסה הזולה והמזורזת ביותר שניתן היה ליצוק מהגרסה של סניידר. בזמן הקצוב של ווידון, הבמאי הספיק לשכתב את כל הכוונה של סניידר, להפוך את הדמויות לגנריות וצפויות (וגם סקסיסטיות), לריב עם כל הקאסט ולאיים על הקריירה של גל גדות. התוצאה נוראית יותר משאפשר לדמיין, אפילו סדרת ״החץ״ ואחיותיה מבית DC ו-CW הפיקו אפקטים מרשימים יותר, כמו גם צילומים זולים פחות.

"ליגת הצדק" של ווידון פשוט נכשל בכל אספקט קולנועי כולל הצילום, העריכה, הפסקול (ועוד של דני אלפמן!) ואפילו המשחק. הדמויות השטוחות הצליחו לייצר את הבאטמן הגרוע והמביך ביותר שנראה על המסך (מלבד קלוני כמובן). מעל הכל, "ליגת הצדק" של ווידון נראה תלוש מכל סרטי היקום הקולנועי של די-סי עד 2017 ונראה כמו סרט שלועג למעריצי הסדרה (כמו הבדיחות הסקסיסטיות על וונדר-וומן והגאג המביך על המשפט 'אתה מדמם?' שנאמר ב"באטמן נגד סופרמן").

12. גות'האם (2014-2019)

יוצר: ברונו הלר

שחקנים: המדבב של באטמן בסרטי אנימציה וג'יידה פינקט סמית'.

״גות׳האם״ זו סדרה שמחולקת לשני צדדים מאוד קיצוניים - שונאים ומכורים לסדרה. באופן אישי, אני נמצא בחלק שקשה לו לצחוק ממנה. אם "באטמן לנצח" היה בידור פופקורוני מושקע, כאן אי אפשר להתעלם מהאפקטים המחרידים, המשחק התיאטרלי (שמציג את הג׳וקר של ג׳ארד לטו באור חיובי ביחס לג׳רמיה) והעלילה הזולה להחריד. גות׳האם זכתה להרבה מימז ובדיחות רצות, כולל מערכון חמוד בSNL- אבל מה שלא ברור זה למה הסדרה הזו קיימת? למה היא הגיעה ל-100 פרקים? את זה אני לא אבין.



11. באטמן נגד סופרמן (2016)

במאי: זאק סניידר

שחקנים: באטפלק, גל גדות, הנרי קאוויל

אם כי ווידון תרם הרבה להריסת הפוטנציאל הגלום ב"ליגת הצדק", הכל נפל ברגע שבו התסריטאי כריס טריו ניסה להפוך את אסופת סרטי הקומיקס למשהו רציני יותר. הצפייה ב"באטמן נגד סופרמן" מרגישה כמו סלט לא מוצלח של "פארגו", "איש הפלדה" ו-"פרדי נגד ג'ייסון". בניגוד ל"איש הפלדה" שהיה דרמטי מדי אך שמר על מתח ואקשן, טריו וסניידר מנסים ליצור סרט פילם-נואר משמים סביב תעלומה מגוחכת על לקס לות'ר וכמובן לבנות את המתח סביב סצנת הקרב בין שני הגיבורים שמגיעה רק במערכה השלישית. אם לבאטפלק היה פוטנציאל קלוש להיות באטמן ראוי, הרי שסצנת "תציל את מרת'ה" הרסה אותו לגמרי.



10. באטמן: הסרט (1966)

במאי: לסלי ה. מארטינסון

שחקנים: אדם ווסט וסיזר רומרו ז"ל

אם להודות באמת- הסרט מכיל אוסף סצנות מגוחכות של קריינות מוגזמת, מוזיקה מוגזמת, משחק מוגזם ותצוגת תחתונים גברית שלא עושה חסד עם הקוד ההוליוודי. "באטמן: הסרט" זה משהו שיכול להצחיק אנשים מבוגרים מדי או צעירים מדי ומרגיש יותר כמו פרק ארוך של לוני טונס מאשר סרט של באטמן.
אין ספק שמלבד שמותיהן של הדמויות ואזכור העיר גות'האם, אין בכלל דמיון בין שאר הגרסאות הקולנועיות (וגם הטלוויזיוניות) של באטמן לבין הסדרה והסרט אותם סבא שלכם אהב. היחיד בסרט ששווה אזכור הוא סיזר רומרו שנעלם לתוך דמותו של הג'וקר ועושה ממנה צחוק בעיקר.



9. סרט לגו: באטמן (2017)

במאי: כריס מקיי

מדבבים שגדולים מדי לסרט הזה: זאק גאליפנאקיס, מייקל סרה, רוזריו דוסון, רייף פיינס. אבל אתם כבר תעדיפו לראות את הגרסה העברית בגלל שמריאנו אידלמן מדבב את הג'וקר.

בתקופה שבה "באטמן נגד סופרמן " פיצל את המעריצים, אולפני 'וורנר' כבר עבדו על הסרט שיספק את הקהל הצעיר יותר של הדמות. למעשה, התוצאה הייתה קצת פחות מביכה מהסרטים הקודמים ברשימה וקצת יותר פשוטה ומודעת לעצמה. יוצרי "לגו: באטמן" מבינים את הקהל יעד שלהם ומספקים לו שלל בדיחות עצמיות על הפרנצ'ייז (כולל בדיחה על "באטמן: הסרט") ביחד עם עלילה מתוקה על החיבור שנוצר בין ברוס וויין לבנו המאומץ - רובין. למרות האנימציה המעט עלובה, אי אפשר להתכחש להיותו של "לגו: באטמן" ממתק קליל ומשעשע.



8. ליגת הצדק: גרסת סניידר (2021)

במאי: זאק סניידר

שחקנים: באטפלק, גל גדות, ח'אל דרוגו אחרי שיעורי אנגלית וריי פישר.

פרויקט "ליגת הצדק" היה רקוב מלכתחילה, אך גרסת הסניידר לפחות מספקת גרסה ראויה שלא מביכה לחלוטין את המעריץ. סניידר הוא עדיין מעריץ של כל הדמויות וניכר שהוא נותן את כל כולו לסרט (בניגוד לבימוי הטלוויזיוני של ווידון). גרסת הסניידר כן מספקת ממתקים נחמדים למעריצים (כמו הופעתו הקולנועית הראשונה של דארקסייד) כמו גם דמויות רב-ממדיות ואפקטים שראוי לפתוח איתם את העשור השני של שנות האלפיים.

בו זמנית, אי אפשר שלא לראות את הסרט בתור הגרסה הארוכה והדרמטית יותר של "הנוקמים" (לורד רב עוצמה שולח שליח וצבא לכבוש את כדור הארץ ונתקל בהתנגדות מצד מספר אאוטסיידרים). כמה שסניידר מתהדר בהיותו שונה לחלוטין מ'מארוול', גרסת הסניידר מוכיחה שהוא וטריו לא חידשו בהרבה ואם כי הוא במאי הרבה יותר טוב מווידון, הוא עדיין לא שונה ממנו בהרבה. בנוסף, הסרט רחוק מלהצדיק את האורך שלו (4 שעות מלאות בקטעי סלואו-מושן) או את התקציב (400 מיליון דולר!).
מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'ורג' קלוני
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט