חדשות קולנוע וסרטים

סרטי השנה 2021: מקומות 11-20

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פרויקט סיכום השנה שלנו בהשתתפות 33 כתבי האתר, מבקרי קולנוע בכירים ובמאי ואנשי קולנוע, ממשיך עם מקומות 11-20 של סרטי השנה שהופצו בבתי הקולנוע. והפעם: שוברי הקופות "קרואלה", "לא זמן למות" ו"טנט" וסרטיהם החדשים של פאולו סורנטינו, ווס אנדרסון, סטיבן ספילברג ועוד
20. לא זמן למות (34 נק')

אחרי דחיות מרובות בשל מגפת הקורונה, יצא השנה סוף סוף הסרט ה-25 בסדרת סרטי ג'יימס בונד והאחרון בכיכובו של דניאל קרייג, וסיפק את הסחורה. הפעם משימה להציל מדען חטוף מסתבכת מעל למצופה ומובילה את בונד להתחקות אחר נבל מסתורי החמוש בטכנולוגיה חדשה ומסוכנת. סרט עם סצנות פעולה אפקטיביות מרשימות, רגעי מתח מורטי עצבים, וגם סוג של דרמה אנושית עם סוף שישאיר את הקהל המום מעט.



19. סיפור הפרברים (34 נק')

קחו את אחד הבמאים ההוליוודיים הגדולים בכל הזמנים (סטיבן ספילברג) ואת אחד ממחזות הזמר האהובים אי פעם (סיפור הפרברים) והוסיפו עיבוד עדכני ורלוונטי עם השירים הגדולים, וקשה להיכשל. ספילברג מספר מחדש את סיפורם של שני צעירים מכנופיות יריבות בעיר ניו יורק של שנת 1957 שמתאהבים ומעניק הופעת משנה מצוינת לכוכבת הסרט המקורי ריטה מורנו. התוצאה חגיגה קולנועית מרשימה.

סרט השנה של בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות) – "קולנוע משוכלל, מרגש, מלא אהבה ואנרגיה שמשדרג את המקור ומגלה בו רבדים חדשים".



18. קרואלה (35 נק')

בשנים האחרונות הוליווד התאהבה בסיפורי מקור של נבלים – מזוכה האוסקר לשחקן הטוב "ג'וקר" ועד סרטים קלילים יותר כמו "ונום" ובקרוב "מורביוס". השנה גם קרואלה דה ויל מ"על כלבים וגנבים" זכתה לסרט מקור משלה בכיכובה של אמה סטון. סיפור קלאסי על התמודדות עם הצד האפל של האדם, אבל ממש לא סרט דיסני טיפוסי.

סרט השנה של אור טילינגר דה קרבליו (סרט): "אחת ההפתעות הגדולות של השנה. דיסני הצליחו לעשות את הבלתי יאמן בכך שהם לא הרסו עוד אחת מהקלאסיקות, אלא יצרו אחת חדשה. לקרואלה של 2021 יש נשמה, כריזמה, סטייל ואישיות מורכבת ועמוקה".

סרט השנה של יעל מאורר (סרט): "סרט נפלא על ילדה לא שגרתית שהפכה לאישה לא שגרתית. סיפור שהוא מחד טרגי ומצד שני מלא אנרגיית חיים ואופטימיות מתפרצת. עם המשחק המושלם של אמה סטון, תלבושות מרהיבות ומוזיקת סבנטיז סוחפת, זה סרט מענג, חכם, פמיניסטי ובועט".



17. טנט (36 נק') למרות ביקורות בינוניות והצלחה קופתית פחותה מסרטיו הקדומים, גם סרט פחות מוצלח של כריסטופר נולאן הוא מספיק מורכב, עשיר ויזואלית ומתוחכם כדי להיכנס לרשימת סרטי השנה. הפעם עוסק הבמאי במזימת ריגול בינלאומית שכוללת מסע בזמן.



16. התקופה היפה בחיי (39 נק')

קשה לחדש בז'אנר הקומדיה הרומנטית, שנדמה שהגיע לשיאו לפני עשורים רבים ובשנים האחרונות מדשדש למדי. לכן ההצלחה של סרטו של ניקולס בדו "התקופה היפה בחיי" כה מרשימה. באמצעות תסריט מורכב, שנון ואינטליגנטי הוא מצליח להזריק מקוריות ורענון בז'אנר, ולא שוכח את המרכיבים הקלאסיים של הומור, רגש ורומנטיקה. העלילה מספרת על ויקטור (דניאל אוטיי), שנזרק ע״י אשתו מהבית ובוחר לחיות מחדש בסיוע חברת הפקה וסט שחקנים את התקופה היפה בחייו, אותו שבוע לפני 40 שנה, בו פגש את אהבת חייו.

סרט השנה של מתי לנג (סרט) – "סרט שלא מתנצל על כך שהוא מתוק, וחם ורך. כמו שוקו חם עם מרשמלו, הסרט הזה הוא בדיוק מה שהיינו צריכים במהלך השנה הזו".



15. יד האלוהים (40 נק')

אוטר נוסף שהוציא סרט השנה הוא גדול הבמאים האיטלקיים כיום פאולו סורנטינו שהחליט לראשונה לספר את סיפור התבגרותו בצל טרגדיה אישית קשה שעבר בעיר נאפולי בשנות ה-80, עיר ענייה וקשה שזוכה לניצוץ של תקווה עם הגעתו של דייגו מראדונה לשחק בקבוצה המקומית. סרט אישי, פיוטי ומרגש שייצג את איטליה בטקס האוסקר הקרוב וזמין לצפייה כבר כעת בנטפליקס.



14. לוקה (43 נק')

נציגות ראשונה (ולא אחרונה) לפיקסאר ברשימה. בסרט מינורי יותר אך מרגש ומשעשע שמספר סיפור התבגרות בעיירה איטלקית על לוקה ואלברטו שנראים כמו שני ילדים רגילים לחלוטין, אבל כשהם פוגשים מים - צורתם האמיתית מתגלה: הם שתי מפלצות מים שלובשות מראה של בני אדם על היבשה וצריכות להסתיר את זהותם האמיתית בשל הדעות הקדומות של תושבי העיירה.

סרט השנה של נמרוד שובל: סיפור התבגרות נפלא, הרפתקה ייחודית ומשעשעת עם נופים מדהימים וחמימים. המעבר האסור של גיבור הסרט בין עולם הים ליבשה הוא מותח וקסום. ההומור בסרט פונה בעיקר לילדים, אך העלילה המהנה מתאימה לכל המשפחה ויכולה לרגש את כולם.


13. הכרוניקה הצרפתית (49 נק')

סרט חדש של ווס אנדרסון הוא תמיד סיבה למסיבה למעריצי הבמאי בעל הפריימים המושלמים וכך גם הפעם כשהוא מספר שלושה סיפורים שונים הקשורים לדסק החוץ הצרפתי של מגזין אמריקאי המתפרסם בעיר צרפתית בדיונית במאה ה-20. סרט עמוס ומסחרר חושים עם קאסט מרשים. חגיגה ויזואלית של תנועה מתמדת, היורדת עד לפרטים הקטנים ומספקת שיאים חדשים בעיצוב פריימים.

סרט השנה של חנה בראון (ג'רוזלם פוסט): "משמח במיוחד לראות סרט שכולו נוסטלגיה לעידן שעיתונים היו חשובים".



12. מינארי (52 נק')

ההצלחה הדרום קוריאנית ברחבי העולם שהגיעה לשיא עם "משחק הדיונון" והסרט "פרזיטים", לא פסחה גם על עונת הפרסים כשהסרט האמריקאי-קוריאני "מינארי" היה מועמד לסרט הטוב ביותר וזכה בפרס שחקנית המשנה. זהו סרט רגיש ומרגש שנעשה מדם ליבו של הבמאי ומבוסס על סיפור ההגירה האישי של משפחתו לארה"ב והוא מצטרף לשורה ארוכה של סרטים העוסקים בסבל האנושי מול איתני הטבע ומול האדמה.



11. האביר הירוק (54 נק')

על פני השטח, משמו ומהטריילר שלו נדמה כי "האביר הירוק" הוא עוד סרט הרפתקאות המבוסס על אגדת המלך ארתור. אך למעשה סרטו של דיוויד לאורי הוא יותר סרט ארט-האוס מהסוג שנדיר לראות על המסך גדול. יצירה פילוסופית, רגישה ופואטית שנראה כאילו באמת נוצרה במאה ה-14. סרט על החיים, התשוקה לחיים, הפחד לחיות והאם יש בכלל משמעות לחיים שאנו חיים.



לכל כתבות סיכום 2021 >> לחצו כאן
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית דניאל אוטיי
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט