חדשות קולנוע וסרטים

עשו את זה באמריקה: הסרטים של במאים ישראליים בהוליווד - מקומות 1-8

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בסוף השבוע יעלה לאקרנים הסרט "עכביש ברשת" של ערן ריקליס בכיכובם של מוניקה בלוצ'י ובן קינגסלי. במהלך 2019 נחשפנו לסרטים "סקין" של גיא נתיב, "המורה לאנגלית" של יובל אדלר ו"ילד דבש" של עלמה הראל, מה שמראה כי המעבר של במאים ישראליים לקולנוע האמריקאי בשיאו. עורך האתר אלעד שלו מדרג את הסרטים של במאים ישראליים בשפה האנגלית מימי "מחץ הדלתא" ועד היום • חלק שני
8. טלי שלום עזר – מרסי (2017)

"מרסי" הוא סרטה הראשון של הבמאית הישראלית טלי שלום עזר ("פרינסס") בשפה האנגלית והיא הצליחה לגייס אליו שתי כוכבות גדולות – אלן פייג' ("ג'ונו") וקייט מארה ("בית הקלפים") לתפקידים הראשיים. פייג' מגלמת את לוסי, צעירה בת 22 שאביה עומד להיות מוצא להורג בשל רצח אמה. היא בטוחה בחפותו ויוצאת להפגנות נגד עונש המוות ברחבי ארה"ב. באחת ההפגנות היא פוגשת את מרסי (מארה) אשר מפגינה בעד עונש המוות. למרות המתרסים המנוגדים, השתיים נפתחות זו כלפי זו ומתחילות לפתח קשר רומנטי. שלום עזר מצליחה לביים סרט מהוקצע ומרגש, שאינו מנשר בעד צד אחד או אחר בסוגיית עונש המוות, מחלחל לאט אבל גורף את הצופה לתוכו בהצלחה.



7. הגר בן אשר – נשים מתות מהלכות

סרטה של הגר בן אשר ("הנותנת") שזכה בפרס הסרט הבינלאומי הטוב בפסטיבל ירושלים מורכב מתשע אפיזודות נפרדות. כל אפיזודה מציגה שלב ומעמד מסוימים, מתוך אלה המרכיבים את הליך ההכנה להוצאה להורג של אסירה הנידונה למוות, במדינות הדרום של ארה"ב. בן אשר ממחישה תחושת מצוקה וחוסר ערך עצמי, שמובילה פעמים רבות למעשי רצח שמבצעות נשים, גם אם באכזריות רבה. היא משלבת הומניות עם אסתטיקה מרשימה, ביקורת חברתית עם בימוי מדויק ומגע אישי שמקנה לסרט ייחודיות המאפיינת אוטרים.



6. אבי נשר – חוקר המס (1998)

במהלך 20 שנות ההפסקה שלו מהקולנוע הישראלי, עבר נשר לארה"ב וביים מספר סרטים כשהמוצלח מביניהם הוא המותחן "חוקר המס", שזכה לאחרונה לעדנה מחודשת כשהוקרן בעותק חדש בפסטיבל חיפה האחרון. הסרט עוקב אחר חוקר המס אל בנג'מין שמבקש להתקדם במעלה המעמדות ע"י חקירת רצח המסבכת אותו עם כוחות הגדולים ממנו. כמו בנג'מין, גם נשר הינו יהודי שמצא את עצמו במערכת גדולה בהרבה והוא מוציא את המאבק שלו בסרט פילם נואר רגיש, דרמטי ואפילו מאוד רומנטי. לא סתם הסרט נחשב ע"י רבים בתור הסרט האמריקאי הכי ישראלי שנוצר בשנות ה-90.

5. עלמה הראל – ילד דבש (2019)

ילדותו של הכוכב ההוליוודי שיה לה באף ("רובורטיקים") הפכה לסרט אוטוביוגרפי יוצא דופן שהוא כתב בעת שהות במוסד גמילה וזכה להצלחה מאז בכורתו בפסטיבל סאנדנס. הסרט מגולל את סיפור ילדותו של לה באף כילד-כוכב הוליוודי המתגורר עם אביו, ליצן רודיאו לשעבר ואלכוהוליסט הנוטה להתנהגות הרסנית בהווה. הראל משרטטת ברגישות ובדיוק את הקשר המורכב בין הילד שיהיה לכוכב לבין האב שעתידו מאחוריו בסרט שסוחף את הצופה מסצנת הפתיחה המצוינת, מזגזג בין הזמנים ויוצר דיוקן של ילדות כאובה שהינו ייחודי ומוצלח.



4. גיא נתיב – סקין (2019)

לאחר שהפך לבמאי הישראלי השני שזוכה באוסקר על סרטו הקצר ("Skin") , ולאחר בכורה מוצלחת בפסטיבל ברלין יצא לאקרנים הסרט באורך מלא באותו שם המתרחש גם הוא בעולמם של הניאו נאצים. העלילה עוקבת אחר ביירון, צעיר ניאו נאצי (ג'יימי בל, "בילי אליוט") שאומץ לתוך משפחה המקדמת את עליונות הגזע הלבן. היכרות שלו עם אם חד הורית גורמת לו לרצות לעשות שינוי בחייו ולצאת ממעגל האלימות, אולם הוא מגלה שחברי הארגון לא יתנו לו לעזוב בקלות. הסרט לופת את הצופה מתחילתו ועד סופו ולא מרפה בסדרת סצנות המראות כיצד השנאה העיוורת לאחר מוציאה את הרע ביותר מאנשים, אך כיצד כוחה של האהבה והחיפוש העצמי אחר הטוב מעניק לגיבור אפשרות לגאולה, שהדרך אליה תהיה קשה ועקובה מדם.



3. אורן מוברמן – השליח (2009)

אחד הקולנוענים הישראליים הבולטים כיום בארה"ב החל ללמוד לאחר שחרורו מהצבא קולנוע בניו יורק ולאחר כתיבת שני תסריטים מצליחים ביים את סרטו הראשון "השליח" שזכה לביקורות חיוביות גורפות ועוסק בנושא המוכר לנו היטב הישראלים - צוות מודיעי נפגעים המודיע למשפחות שיקיריהן נהרגו במהלך השירות. הסרט זכה בפרס דב הכסף בפסטיבל ברלין ולמועמדות לאוסקר על התסריט. מוברמן המשיך בקריירה הוליוודית מרשימה עם הסרטים "רמפארט", "מחוץ לזמן" ו"ארוחת הערב" שביים וכיום הוא ידוע בעיקר כמפיק, בין היתר של הסרט "סקין" של גיא נתיב.

2. ארי פולמן – כנס העתידנים (2013)

אחרי ההצלחה הענקית של "ואלס עם באשיר", עבר ארי פולמן להוליווד בפרויקט שאפתני במיוחד אשר מהווה עיבוד קולנועי לספר באותו השם מאת הסופר סטניסלב לם. הסרט עוקב אחר השחקנית רובין רייט המגלמת את עצמה ומקבלת הצעה במסגרתה האולפן יסרוק את דמותה למחשב וישתמש בדמות הממוחשבת על מנת להפיק סרטים מבלי צורך בהסכמתה או במשחק בפועל. חלקו השני מתרחש 20 שנים לאחר מכן באנימציה בכנס עתידנים בו שואפים הנוכחים סם כימי ורואים את העולם סביבם כאנימציה. סרט חכם, מקורי ויוצא דופן שחזה במידה מסוימת את ההווה עם דגימתם הדיגיטלית של שחקנים שמתחילה כבר כעת להיעשות.



1. יוסף סידר – נורמן (2016)

יוסף סידר, אחד הבמאים הישראלים הבולטים, חזר למולדתו ארה"ב בסרט המשלב בעלילתו בין ישראל לאמריקה בסיפור ידידותם של מאכער ניו יורקי לא יוצלח (ריצ'רד גיר) ופוליטיקאי ישראלי צעיר (ליאור אשכנזי). 30 שנה לאחר מכן הפוליטיקאי נבחר לראש ממשלת ישראל וחייו של המאכער האמריקאי משתנים. הבמאי המוערך מוכיח כי קפיצת המדרגה להפקה ישראלית-אמריקאית המעוטרת בשמות ענק כריצ'ארד גיר, סטיב בושמי, שרלוט גינזבורג ומייקל שין, הולמת לחלוטין את מידותיו ומצליח לייצר באמריקה סרט שהוא אישי לחלוטין ובו בעת קומוניקטיבי, מרתק והומני.

לחלק הראשון של הכתבה: מקומות 9-17 - לחצו כאן

אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ריצ'רד גיר
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט