חדשות קולנוע וסרטים

הדרך למטה: שחקנים שהידרדרו לאחר זכייה באוסקר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בכל קריירת משחק של שחקן קולנוע החזקה בפסלון האוסקר המוזהב תהווה את שיא הקריירה שלו. אולם שחקנים רבים, לאחר זכייתם הגדולה, קיבלו החלטות שגויות והשתתפו בסרטים כושלים אשר גרמו לריסוק הקריירה שלהם, והיעלמותם מן הבימה המרכזית. לכבוד יום ההולדת של זוכת האוסקר שנעלמה הילרי סוונק שחל היום, סקרנו מספר דוגמאות של שחקנים בולטים שהיו להבטחה גדולה והקריירה שלהם הידרדרה לאיטה
האלי ברי

האלי מריה ברי זכתה בפרס האוסקר בשנת 2002 בפרס השחקנית הטובה ביותר על משחקה בסרט "מונסטר בול" אודות סוהר שמתאהב באשתו של נידון למוות. הסרט זכה לביקורות מהוללות ושבחים רבים. לאחר הזכייה החלה ההידרדרות, האלי ברי הופיעה במגוון סרטים, ביניהם "גוטיקה", "הקריאה", "חטוף" שלא זכה לאהדת הקהל וסרטה האחרון "קינגס", שיצא לקולנוע בתחילת יולי ובאופן מיידי חטף ביקורות גרועות. הבחירה הגרועה מכולן הייתה כמובן של סרט הקומיקס "אישה חתול" שהיה כה גרוע עד שמנע סרטים על גיבורות על עד ל"וונדר וומן" שלנו. אני מקווה שברי תפתיע בסרטיה הבאים ותעשה בחירות טובות יותר לסרטים בהם תשחק. למרות הכל, אני אישית לעולם לא אשכח את סופה האגדית מ"אקס-מן".

[*]

ניקולס קייג'

ניקולס קייג' זכה באוסקר בשנת 1996 בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "לעזוב את לאס וגאס". בסרט מגלם קייג' אלכוהוליסט הפוגש זונה יפה ובודדה ושניהם נקשרים לתקופה קצרה. מאז, זוכה האוסקר החליט לשחק בסרטי פעולה ובניגוד לתפיסות המוכרות שכך קריירת המשחק שלו תדרדר, הוא זכה לתקופה הטובה ביותר בחייו והפך לכוכב סרטי אקשן.

הוא שיחק בסרטים אשר נחשבו יצירות מופת בתחומן: "הפריצה לאלקטרז", "קון אייר" ו"עימות חזיתי" שגרפו מיליונים והפכו אותו למוכר בכל העולם, אך גם סימנו את שירת הברבור שלו. בהמשך הקריירה שלו נקלע הכוכב לקשיים כלכליים (מישהו אמר רשויות המס?!) ולא סירב לאף תסריט קולנועי שעמד בדרכו (כמו "שוליית המכשף" וסרט נוסף של "גוסט ריידר"). לאחרונה שיחק בסרטים כושלים כמו "אינדיאנפוליס", "ארסנל", "האמון" ובסרט "קוד 211" שיצא לאחרונה וככל הנראה לא יציל את קייג' מכישלונו המר. בחירת התפקידים הנוראית שלו הונצחה במערכון המצוין של "קולג' הומור":



אדריאן ברודי

אדריאן ברודי היה לשחקן הצעיר ביותר אי פעם שזכה באוסקר לתפקיד השחקן הטוב ביותר כאשר גילם את התפקיד הראשי בסרט "הפסנתרן" (רומן פולנסקי) בשנת 2002. סרט עטור פרסים של רומן פולנסקי המבוסס על ספרו האוטוביוגרפי של ולדיסלב שפילמן – פסנתרן יהודי-פולני מחונן ששורד את תקופת השואה בוורשה. רבים ציפו כי ברודי יהפוך להיות כוכב בקנה מידה בינלאומי ויגרוף עוד מספר זכיות אוסקר, אך במקום זאת הפך להיות בולט בתפקידי משנה. ברודי ניסה את מזלו בסרטי אקשן (מזכיר לנו מישהו?), הוא הופיע בסרט "קינג קונג" של פיטר ג'קסון, ששם דווקא זכה לביקורות טובות אך בתור שחקן משנה ולא יותר מזה. בסרט "טורפים" , ניסה להיכנס לנעליו של ארנולד שוורצנגר ללא הצלחה. עם זאת, ברודי, עדיין מצליח להרשים ולבצע משחק נהדר בסרטים כמו "החליפה", "מלון גרנד בודפשט", "רכבת לדארג'ילינג" אך ללא מועמדויות לאוסקר. לאחרונה הופיע בסרט "לילות מנהטן" שנחל כישלון מוחלט, ובסרט "ראש קליע", שגם כן לא היה מוצלח. מקווה לראות אותו בעתיד בתפקידים מפתיעים ומוצלחים, ולא רק כשחקן משנה טוב.

[*]

הילרי סוונק

הילרי אן סוונק זכתה באוסקר בשנת 2000 בפרס השחקנית הטובה ביותר על משחקה בסרט "בנים אינם בוכים". סרט המבוסס על סיפורו האמיתי של גבר טרנסג'נדר בשם טינה ברנדון שנאנס ונרצח בנברסקה. התפקיד זכה לשבחים ומחמאות רבות. סוונק שיחקה לאחר מכן בסרטים שונים, בהם לא התבלטה במיוחד עד משחקה בסרט "מיליון דולר בייבי" של קלינט איסטוד בשנת 2004 אודות מתאגרפת חובבנית, אשר נלחמת על התקדמותה להיות מתאגרפת מקצועית בעזרת מאמנה (איסטוד). הסרט זיכה את סוונק בפרס האוסקר השני לתפקיד השחקנית הטובה ביותר.

לאחר הזכייה להילרי היה קשה למצוא תפקיד מתאים בו תוכל לשחק ואכן המזל לא האיר לה פנים. היא שיחקה במספר סרטים שהיוו כישלונות נחרצים: "אמיליה", שהיה לנפילה מוחלטת עם ביקורות רעות במיוחד, ובסרטים "הדיירת" ו"הפרקליטה" שלא זכו לביקורות אוהדות. סוונק נעלמה כמעט ל-3 שנים, וחזרה עם תפקיד בסרט "מרי ומרתה" שלא בלט במיוחד ובסרט "המסע" של טומי לי ג'ונס אשר החזיר לנו את השחקנית המצוינת שאהבנו לראות. הסרט אמנם לא הביא לה פסלון, אך כן נתן תקוות לאוסקר שלישי בעתיד.

[*]

ג'ו פשי

ג'ו פשי הרבה לשחק בסרטי מאפיה בתור גנגסטר וזכה בזכותם באוסקר בשנת 1991 , בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט המאפיה הקלאסי "החבר'ה הטובים" בבימויו של מרטין סקורסזה. לאחר הזכייה, ג'ו פשי עזב את סרטי המאפיה והופיע בסרטים מגוונים. ביניהם "שכחו אותי בבית", "JFK – תיק פתוח", סרטי "נשק קטלני" שהיו סרטים מצוינים אך לא זיכו את פשי במועמדויות לזכייה. ב-1999 הכריז ג'ו פשי, למרבה הצער, כי הוא פורש ממשחק לטובת פיתוח קריירה מוזיקלית. מאז פשי שיחק בסרטים "שומר המדינה" של רוברט דה נירו ב-2006 וב"חוות האהבה" ב-2010. סרטים אלו לא הביאו הצלחה רבה לקריירת משחקו. עם זאת, ישנה תקווה כי לקראת יציאת הסרט "The Irishman", סרט פשע אמריקאי שייצא לאקרנים ב-2019 בבימויו של מרטין סקורסזה ובכיכובם של פשי, רוברט דה נירו ואל פאצ'ינו, ידרך כוכבו של השחקן שנית.

[*]
אורטל אדיב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית הילרי סוואנק
 
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט