חדשות קולנוע וסרטים

חמישה כוכבים: הסרטים האהובים על מיכאל מושונוב ודן שילון

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את השחקן והראפר מיכאל מושונוב ("יונה", "ערבים רוקדים", "ג'נקשן 48") ואת העיתונאי והמנחה דן שילון שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של מיכאל מושונוב

נהג מונית - "מאז ומתמיד הסרט האהוב עליי. שיתוף פעולה מושלם בין במאי לשחקן. בסרט הזה כל מחלקה מגשימה את עצמה עד הסוף. התסריט המבריק, הבימוי המושלם, העריכה המקורית, המוזיקה ,הצילום, האיפור, העיצוב האמנותי ומעל הכול - המשחק. טרוויס ביקל לדעתי הוא הדמות הקולנועית הכי מרתקת שראיתי על המסך .קשה לתפוס את המשחק המופלא של רוברט דה נירו. הארווי קיטל, ג׳ודי פוסטר וסיביל שפרד נוצצים בדמויות משנה בלתי נשכחות. מרטין סקורסזה מנצח על הכול בצורה מושלמת כשהוא שובר את חוקי המשחק, נע בין אלתורים של משחק ומצלמה לדיוק אסתטי במקוריות נדירה. מסע אפל של אנטי-גיבור דרך בדידות, גזענות, אהבה, פוסט טראומה, אלימות, וכן גם הומור. הסרט הזה שינה את חיי".

על הסרט: לאחר שטרוויס (רוברט דה נירו) שוחרר ממלחמת וייטנאם, הוא מתחיל לעבוד משמרות לילה כנהג מונית. הוא נעשה בודד וממורמר ככל שהוא מסתכל על החברה האמריקאית ועל הפשע ומבין כמה נמוך הגיעו הערכים של אנשים. הוא מחליט לקחת את העניינים לידיים ולנקות את העיר מהחלאות הנמצאות בה, אך מסתבך בדרך למטרה. זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן.



ליל הבכורה (1977) - "בתור שחקן, ועוד אחד כזה שגדל בבית של שחקנים, הסרט הזה תפס אותי מתחת לחגורה. הסרט שם פוקוס על האזור המטושטש והמפחיד בין שחקנית לדמות שאותה היא מגלמת. אולי אחד השיקופים הטובים ביותר על מה שחקנים צריכים לעבור. מסדרונות התאטרון הארוכים, יחסי העבודה חסרי הגבולות וההבנה שבשביל למצוא משהו צריך ללכת לאיבוד. קסווטאס, שידוע בתור במאי שנתן לשחקנים שלו חופש מוחלט, מחליט לבדוק את הנושא לעומק בצורה נהדרת. הוא גם משחק בסרט. אבל מעל הכול זאת היא ג׳ינה רולנדס, שגונבת את ההצגה ומוכיחה שהיא אחת השחקניות הכי גדולות שיש. הצגה בתוך סרט וסרט שהוא הצגה אבל אמיתית".

על הסרט: דרמה פסיכולוגית של ג`ון קאסאווטס על מיירטל, שחקנית תיאטרון הנתונה במשבר חיים. זוכה פרס דב הזהב ופרס לשחקנית הטובה ביותר (ג׳ינה רולנדס) בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין.



מפגשים מהסוג השלישי - "אני חולה על ספילברג על כל מה שהוא עשה. כן, על הכול. כמובן שהייתי יכול לבחור פה ב"אי טי" או ב"מלתעות", אבל יש משהו מיוחד בסרט הזה - יש פה סרט בתוך סרט. מצד אחד, סרט מדע בדיוני על מפגש עם חייזרים, טובים בפעם הראשונה בהיסטוריה .סרט כיפי וקליל עם אפקטים מדהימים, לפני עידן המחשב . ומצד שני, סרט על תא משפחתי מתפרק ועל אדם שחולם לעזוב את משפחתו - נושא כבד. איכשהו, בקסם מופלא, ספילברג מצליח לשלב את הסרטים ליצירת מופת מרגשת. עם ריצ'רד דרייפוס במיטבו ופרנסואה טריפו שעוזב את עמדת הבמאי לעמדת השחקן". על הסרט: פנטזיית מדע בדיוני של ספילברג על הפגישה הראשונה של האנושות עם חיים מכוכב אחר. איש פשוט הופך אובססיבי לאזור מבודד ומרוחק, בעקבות אותות שהוא מרגיש ממקורות זרים. לתחושות אלו שותפים עוד קבוצת אנשים וכמה מדענים, המתאספים למשמע צלילים מהפנטים באותו אזור ועתידים לפענח את אחת החידות הגדלות של המין האנושי. זוכה פרס האוסקר לצילום הטוב ביותר (וילמוש זיגמונד) ולהישג מיוחד (פרנק וורנר).



עיניים גדולות (1974) - "הסרט הישראלי האהוב עליי. בתל אביב של שנות ה-70, בצילום שחור-לבן אלוהי של דוד גורפינקל, מסתובב אורי זוהר בשיקוף של הגבר הישראלי האגואיסט - שיש לו הכול אבל רוצה יותר. בני פורמן הוא מאמן כדורסל שבוגד באשתו וחבריו וכלוא בכלא של עצמו. הסרט הוא כמו שיעור או מסע טיפולי אישי ולכן הוא מרגיש כל כך אמיתי, עם רגעים שמרגישים כמעט תיעודיים. אורי זוהר אחד הבמאים הטובים בעולם לדעתי. בסרט משחקות אשתו אליה זהר המעולה וסימה אליהו הנפלאה וכמובן אריק איינשטיין האחד והיחיד, שמבריק במשחק בסרט הזה ומוכיח לכולם איזה כוכב ענק הוא היה".

על הסרט: בני, מאמן כדורסל ורודף שמלות, מסתבך עד מעל הראש עם בגידותיו והתפרפרויותיו. אחד הסרטים האחרונים של אורי זוהר לפני חזרתו בתשובה, בו ניתן לחוש את מיאוסו מהחיים החילוניים שראה כריקניים.



קטיפה כחולה - "'אם אתה מקבל מכתב אהבה ממני אתה נדפק לנצח' אומר פרנק, הרוע הטהור, בגילומו מעורר הצמרמורת של דניס הופר. 'קטיפה כחולה' של דייוויד לינץ הוא מכתב אהבה מבריק בתוך סרט מתח אפל. להבדיל מ'מלהולנד דרייב' ו- 'כביש אבוד', זה אולי התסריט הכי ברור שלו מבחינת עלילה, וזה עזר לי בתור צופה ליהנות מהמקוריות המטורפת שלו בעבודת הבימוי.סיפור התבגרות, אהבת נעורים, הסתבכות אדיפלית ומסע מסתורי על 120 דקות של קולנוע מושלם. קייל מקלכלן, איזבלה רוסליני, לורה דרן וכאמור, דניס הופר, משלימים אנסמבל שחקנים מבריק ומשקפים את יחסי האור והחושך שיש בתסריט".

על הסרט: דייוויד לינץ' מביים עלילה בה ג'פרי (קייל מקלכלן) מגלה אוזן כרותה ומדווח על המקרה לבלש וויליאמס (ג'ורג' דיקרסון). בתו של הבלש, סנדי (לורה דרן), מתיידדת עם ג'פרי ומספרת לו שזמרת מועדונים בשם דורותי (איזבלה רוסליני) קשורה לפרשת האוזן הכרותה. ביחד, הם מנסים לפצח את הפרשה. זוכה פרס אינדפנדנט ספיריט לשחקנית הטובה ביותר (רוסליני) וארבעה פרסי איגוד המבקרים האמריקני, ביניהם הסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר.

הבחירות של דן שילון

אמדאוס - עיבוד של הבמאי מילוש פורמן, שהלך לעולמו בשבוע שעבר, למחזה של פיטר שייפר. הגיבור הוא המלחין האיטלקי אנטוניו סליירי (פ. מארי אברהם), המשחזר בדמיונו את יחסיו עם וולפגנג אמדאוס מוצארט (טום הולס) - המוכשר והשחצן. פורמן מציג את המוזיקה של מוצארט ומאיר בעזרתה את קנאתו של המלחין הקשיש המכיר בבינוניותו. זוכה שמונה פרסי אוסקר, ביניהם לסרט הטוב ולשחקן (פ. מארי אברהם) ובארבעה פרסי גלובוס הזהב.



גשר המרגלים - סרטו של סטיבן ספילברג לפי תסריט של האחים כהן המבוסס על סיפור אמיתי. בזמן המלחמה הקרה עורך דין (טום הנקס) מנסה לנהל משא ומתן לא רשמי של חילופי שבויים בין ארה"ב לברית המועצות. הסיפור מוצג מנקודת מבט שמאפשרת להבין את המניעים האמוציונליים והרציונליים בכל צעד בתהליך. זוכה פרס אוסקר לשחקן המשנה (מארק ריילנס( ששיחק את המרגל הרוסי.



הסנדק – אחד הסרטים הגדולים בכל הזמנים. סיפורה של משפחת קורליאונה השולטת במאפיה הסיצליאנית בניו יורק. הסרט חושף את תמונת עולם הפשע של ניו יורק ומתמקד בדון ויטו, ראש המשפחה - "הסנדק" (מרלון ברנדו). בנו מייקל, (אל פצ'ינו), גיבור מלחמה אמריקאי, שמעדיף להתנתק מהמשפחה אך גורלו גורם לו לבחור אחרת. זוכה שלושה פרסי אוסקר, בהם על הסרט הטוב ביותר ולשחקן הטוב ביותר (מרלון ברנדו) ובחמישה פרסי גלובוס הזהב.



רשת שידור - דרמה סאטירית על תחנת שידור אמריקאית שנאבקת על מנת להעלות את הרייטינג הנמוך שלה. זוכה פרסי אוסקר לשחקן הטוב ביותר (פיטר פינץ'), השחקנית הטובה ביותר (פיי דאנאוויי), שחקנית המשנה הטובה ביותר (ביאטריס סטרייט) והתסריט המקורי הטוב ביותר. נבחר לשימור בארכיון הסרטים הלאומי של ארה"ב.



פשעים ועבירות קלות - קומדיית המוסר של וודי אלן ששוחררה בתקופת השיא שלו, עוסקת בפשע ובאהבה. שני סיפורים מקבילים - רופא עיניים מצליח ונדבן בקהילה היהודית, שמסתבך בפשע נורא ומנסה להתגבר על רגשות האשם, וסיפורו של במאי סרטים תיעודיים, שחי על פי צו מצפונו. זוכה בין היתר בפרסי מבקרי הקולנוע בלונדון ובניו יורק.

נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית וודי אלן
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט