חדשות קולנוע וסרטים

עוד הרבה לפני שידענו מה זה קורונה: סרטי הנגיפים המוצלחים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
נגיף הקורונה מתפשט, מספר הנדבקים עולה ורובנו כבר מכירים אנשים שנכנסו לבידוד. בשביל חובבי האימה, המדע הבדיוני והמתח, הקורונה היא התגשמות עשרות סרטים שמגוללים סיפור אפוקליפטי על העולם שאחרי וירוס שמשמיד את רוב האנושות. ברוח התקופה, נמליץ לכם סרטי הווירוסים שכדאי לכם לראות
אני האגדה (2007) – עיבוד קולנועי שלישי לרומן של ריצ'רד מתיסון משנת 1954, כשקדמו לו "האיש האחרון על פני כדור הארץ" ו"איש האומגה". בעקבות וירוס שהתפשט בעולם והפך את בני האדם ליצורים טורפים צמאי דם, רוברט נוויל (וויל סמית') נותר האדם האחרון ביקום שהינו חסין לנגיף, והוא מעביר את רוב שעות היום עם כלבו האהוב בהכנה ללילה, אז יוצאים כל היצורים שסביבו ממאורות החושך לצוד ולאכול את כל החי שנותר. הסרט מראה בצורה אפקטיבית מה משמעות הדבר להיות לבדך בעולם, עד שאתה מגלה שאולי אתה לא לבד. לכו תדעו, אולי גם לווירוס הקורונה יש כאלה שחסינים באופן טבעי – אבל ממש לא מומלץ לבדוק.



28 ימים אחרי (2002) –סרטו של הבמאי הבריטי דני בויל ("טריינספוטינג") מתאר את שקורה בעולם 28 ימים לאחר שפעילי זכויות בעלי חיים שחררו ממעבדה קופים נגועים בווירוס מסתורי. ג'ים (קיליאן מרפי) מתעורר בלונדון כשהיא נטושה וריקה מאדם. הוא מגלה שאנשים נדבקו בווירוס מסתורי, והיצורים שאליהם הם הפכו רודפים אחריו כדי להרוג אותו. במסע ההימלטות ג'ים פוגש שורדים אחרים שמספרים לו כי אין דרך לדעת מה קורה עם שאר העולם וכי הווירוס עובר בדם, כאשר כל בריטניה כבר נגועה. ג'ים והשורדים האחרים שפגש פועלים ביחד לאיתור שדר רדיו שמפנה אותם לבסיס צבאי, שהם כלל לא יודעים אם הוא עדיין קיים ואיפה. למרות שהסרט מתעסק בווירוס ובזומבים שנוצרים כתוצאה ממנו, הוא עוסק לא פחות בסכנות שנובעות לבני האדם זה מזה ולא רק מהווירוס, עשוי מצוין והינו מומלץ ביותר. 5 שנים לאחר מכן נוצר סרט ההמשך "28 שבועות אחרי".



12 קופים (1995) – סרט מורכב ומושקע שביים טרי גיליאם ("ברזיל") בכיכובם של בראד פיט וברוס וויליס, ששואב השראה מסרטו הקצר של כריס מרקר "המזח". סיפור הסרט מתמקד באדם שנשלח מהעתיד אל ההווה על מנת למנוע ולאתר הפצת נגיף שהשמיד את רוב בני האדם על כדור הארץ והביא את האוכלוסייה שנותרה להתבצר בבונקרים תת קרקעיים. למרות שברקע הדברים ווירוס קטלני שמשמיד את האנושות, עיקר ההתעסקות היא בדמות הראשית – ג'יימס קול (ברוס וויליס) שנוסע בזמן וחווה חוויות ואירועים יוצאי דופן. הסרט היה לשובר קופות, הועמד לשני פרסי אוסקר והוא מהסרטים המתוחכמים ביותר שעוסקים במסע בזמן ובנגיפים ויהווה הנאה מובטחת לחובבי הקולנוע הסוראליסטי של גיליאם.

על העיוורון (2008) – גרסה קולנועית של פרננדו מיירלס ("עיר האלוהים") לספר עטור השבחים של זוכה פרס נובל ז'וזה סאראמאגו. יום אחד, באופן מפתיע, איש אחד מפסיק לראות ובמקום זאת מופיע מולו מסך לבן. אותו איש פונה לרופא שלא יודע לפענח מה קורה, ושאחר כך מאבד גם הוא את היכולת לראות. לאט לאט מתפשטת המגיפה וכל האנשים סביב מתחילים להתעוור באותה צורה, מלבד אישה אחת שמצליחה להמשיך לראות. הסרט מתעסק בעתידו של המין האנושי לאחר שאיבד את אחד החושים החשובים והשימושיים ביותר, דרך עיניה של הדמות שנותרה רואה – אשת הרופא, שלוקחת אותנו למסע בתוך עולם שבו כולם עיוורים, ומלמדת אותנו פרק באנושיות שאובדת לרבים, אך שניתן לשמר גם בנסיבות הקשות ביותר.



חוש מושלם (2011) - אם ב"על העיוורון" אנשים מאבדים את חוש הראייה בלבד, בסרט הנהדר הזה שחלף מתחת לרדאר אנשים ברחבי העולם מתחילים לאבד חוש אחר חוש. מה נותר מאיתנו כבני אדם ללא החושים? כיצד אנו כאנושות מצליחים להסתגל לחיים ללא חושים בסיסיים שמהווים חלק מהקיום שלנו? סרטו של דיוויד מקנזי נוגע בשאלות הקיומיות האלו דרך סיפור על זוג שמתאהב בעולם שמאבד את עצמו כשהקשר ביניהם משקף במיקרוקוסמוס את שעובר על הכלל.



מלחמת העולם זי (2013) – סרט שפחות הרשים את המבקרים אבל הפך לשובר קופות עם הכנסות של חצי מיליארד דולר. הסרט מספר את סיפורו של גארי ליין (בראד פיט) ומשפחתו, שמוצאים את עצמם עומדים בפקק תנועה עירוני כבד. ליין מתחיל להרגיש שזה לא פקק תנועה רגיל כשמעליהם מתחילים לחוג מסוקים. אז מתחיל בעיר כאוס גדול ואנשים מתחילים לתקוף אחד את השני באכזריות יוצאת דופן. נשיכה אחת של מי שנגוע, מעבירה את המגיפה הלאה והופכת את האדם ליצור תוקפני צמא דם. משם ממשיך הסיפור לדרך ההישרדות של ליין ומשפחתו, תוך שהוא חוזר לתפקיד ביטחוני שמילא בעבר כדי לסייע במלחמה במגיפה ולהציל את משפחתו ועם ביקור בלתי נשכח בירושלים הפוסט אפוקליפטית.

התפשטות (2011) – אולי הסרט הריאליסטי ביותר שעוסק בהתפשטות מגפה, שהפך ללהיט של ממש בנטפליקס מאז התפרצות הקורונה. סרטו של סטיבן סודרברג, אחד מבכירי הבמאים האמריקאים שנעים בין קולנוע עצמאי למסחרי ("אושן 11", "טראפיק"), מתאר את ההתפשטות של מחלה שעוברת דרך מגע והופכת למגפה קטלנית ברמה בינלאומית ואת החקירה האפידמיולוגית שמתבצעת על מנת למנוע את התפשטות המגפה.



התפרצות (1995) – הבמאי הגרמני וולפגנג פטרסון התמחה בסרטי אסונות ("הסערה המושלמת", "הצוללת") וכך גם בשובר הקופות עם הקאסט המרשים שכולל את דסטין הופמן, מורגן פרימן, קווין ספייסי, רנה רוסו ועוד. הסרט, ששואב השראה מנגיף האבולה, עוקב אחר וירוס שהתפרץ בעבר באפריקה ונשמר בסוד תחת שמירה הדוקה. 30 שנה לאחר מכן הווירוס מתפרץ מחדש, דרך קוף שמגיע לארה"ב ע"י סוחר מאפריקה ועיירה שלמה בקליפורניה נדבקת בנגיף. הסרט זכה בפרס סאטורן לסרט המדע בדיוני הטוב ביותר ולהכנסות של 189 מיליון דולר ברחבי העולם.



בונוס לסיום, אם אתם בבידוד או שסתם בא לכם להיכנס לפאניקה, צפו בסדרה "האזור החם" (2019). הסדרה מספרת את סיפורו של נגיף האבולה ואת אופן התפרצותו באופן מרתק, מלחיץ, מעלה תהיות ומעורר חרדות. בנוסף תוכלו לראות חלק מהסרטים הנ"ל ועוד סרטים וסדרות נוספים בנושאי וירוסים ומגפות בספריית yes VOD ללא תשלום בקטגוריית "דברים לא לראות בבידוד".
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ויל סמית'
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט