רכילות סרטים / שחקנים / ידוענים

חיים ב-Seret: אז מה היה לנו קאן?

מדור חיים ב Seret
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחד מהאירועים החשובים ביותר בתעשיית הקולנוע הסתיים לאחר קרוב לשבועיים מלאים בשטיחים אדומים, הקרנות מיוחדות, כיתות אמן, תחרויות והרבה כוכבים. כמו בכל אירוע בעל חשיבות בסדר גודל כזה, גם כאן היו אמירות שונות בתחומים שונים, כשהכוכבים ניצלו את הבמה כדי להעלות את אותם הנושאים על סדר היום
צעדת 82 הנשים

נתחיל מאחד האירועים המדוברים והבולטים ביותר בפסטיבל: צעדת הנשים שהובילה קייט בלאנשט, יו"ר חבר השופטים של הפסטיבל השנה. בשנה שעברה, פסטיבל הסרטים בקאן, שינה את האזור המרכזי בכך שהציב שלט עליו מוצגים שמות של סרטים שנבחרו להיות חלק מהתוכנית המרכזית של הפסטיבל. אחד הדברים הבולטים באזור הוא המדרגות האדומות שנועדו לחקות שטיח אדום.

בשנת 2017, כדי לחגוג את השנה ה -70, הוצגו שם שמות של במאים שעבודתם הייתה משמעותית במהלך שבעת העשורים האחרונים. השמות השתנו מדי יום, אך כבר לאחר סיומו של היום השני היה ברור עד כמה קטנה כמות השמות של הבמאיות. דבר שציינה ג'סיקה צ'סטיין יחד עם מספר שחקניות נוספות, אך נושא זה לא קיבל התייחסות גדולה מדי. אבל הרבה יכול לקרות בשנה. השנה, בעקבות סדרה מתגלגלת של גילויים ושערוריות שבמרכזם התפוצצות הסיפור של הארווי ויינשטין בסתיו שעבר, נראה שהשיח סביב נשים בתעשיית הקולנוע השתנה לבסוף. הן בהוליווד והן בתעשיית הקולנוע העולמית, ישנו עידוד גדול לסביבת עבודה בטוחה לנשים, כמו גם לשוויון הן בהזדמנויות עבודה והן בשכר.

בשבת, לפני הופעת הבכורה של "בנות השמש" של אווה הוסון, צעדו 82 נשים על השטיח האדום, עמדו על המדרגות, שילבו את זרועותיהן, והפנו את פניהן אל הקהל. מדוע דווקא המספר 82? ובכן, המספר מסמל את כמות הבמאיות שסרטיהן הוצגו באופן רשמי כחלק מהתחרות בקאן לאורך כל 71 השנים של הפסטיבל (לשם ההשוואה 1645 סרטים שבוימו על ידי גברים חולקים את אותו הכבוד). בין ההמון היו נציגות מתנועות פמיניסטיות ונשים מתחום הקולנוע כמו הבמאית פטי ג'נקינס ("וונדר וומן", קריסטין סטיוארט, מריון קוטיאר ועוד רבות אחרות.

[*]

לאחר העמידה הקבוצתית, שתפסה את תשומת לבם של כל משתתפי ואורחי הפסטיבל, קייט בלאנשט והבמאית האגדית בת ה -89 אנייס ורדה, שהיא אחת הנשים שסרטיהן התחרו בקאן - ואחת משתיים בלבד (עם ג'יין קמפיון) שזכו בפרס דקל הזהב , הקריאו את ההצהרה באנגלית ובצרפתית שאומרת "נשים הן לא מיעוט בעולם, אבל המצב הנוכחי של התעשייה שלנו אומר אחרת".

בטקס הסיום בפסטיבל ההצהרה למען שוויון ונגד ניצול מיני הייתה תקיפה מתמיד כאשר אסיה ארג׳נטו, השחקנית ובתו של הבמאי דריו ארג׳נטו, סיפרה על הבמה בקאן שהמפיק הארווי ויינשטיין אנס אותה בפסטיבל לפני 21 שנה. היא הודיעה שהפסטיבל היה שדה הציד שלו והיא מקווה שהוא יהיה תמיד לא רצוי בקאן. היא פנתה לקהל שנמצא בשוק מוחלט ואמרה ״יש כאן בתעשייה עוד אנשים שמתנהגים כמו ויינשטיין. אנחנו יודעות מי אתם ונוקיע אתכם״. קריסטין סטיוארט אומרת לא לעקבים

קריסטין סטיוארט, השחקנית שלקחה השנה חלק בצוות השופטים של התחרות הרשמית, בחרה גם היא להביע את עמדתה בנוגע לחוסר השוויון בקוד הלבוש בצורה יצירתית. כחלק מקוד הלבוש של הפסטיבל, בערבי גאלה ופרמיירות, מחויבות הכוכבות לנעול נעלי עקב, בעוד שהגברים מחויבים בעניבה שחורה בלבד. כאות מחאה על כך, חלצה השחקנית את נעלי העקב שלה וצעדה על השטיח יחפה. סטיוארט כבר השמיעה את קולה בעבר בכל הנוגע למדיניות הנעליים של הפסטיבל בעבר. "הדברים חייבים להשתנות במיידי," אמרה סטיוארט ל"ואניטי פייר" ב-2016. "אתם פשוט לא יכולים להכריח אותי לעשות משהו כשאתם לא דורשים מהגברים את אותו הדבר."

[*]

הבמאי ספייק לי בחר לנצל את הבמה ולהתבטא כנגד הנשיא טראמפ

בפסטיבל הוקרן סרטו החדש של ספייק לי "שחור על לבן" במסגרת התחרות הרשמית. את הסרט הפיק לי יחד עם ג'ורדן פיל, המוח שמאחורי הלהיט "תברח". הסרט מראה הקבלה בין שנות השבעים לימינו ומדגיש את הדמיון על ידי השוואה בין הנשיא טראמפ לבין אמירותיהם של מנהיגי הארגון הגזעני קו קלאס קלאן שפועל לרדיפת השחורים בארה"ב.

במסיבת העיתונאים שהתקיימה לאחר הקרנת הסרט, אמנם לא קרא הבמאי לנשיא בשמו אך התייחס אליו כ"בן זונה" מספר פעמים. בנוסף הצהיר כי "הימין הקיצוני הוא בעיה גלובלית ולכן אני מקווה שהסרט הזה יגיע לכל העולם. מי שחושב שהקו קלוקס קלאן רודף רק יהודים הוא עיוור. יהודים הם מספר שתיים ברשימה שלהם, ישר אחרי השחורים".

[*]
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש מאי
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט