רכילות סרטים / שחקנים / ידוענים

מכות, קוקאין ובגידות: המשפט בין דפ לאמבר הרד מסעיר את העולם

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המשפט שמרתק את כל העולם בין שני השחקנים ההוליוודיים כולל את כל סוגי הרפש וההאשמות ההדדיות שמטיחים השניים זה בזה. ליטן לשינר בודקת איך הגענו עד הלום, מה קרה בתביעות השונות בין בני הזוג לשעבר ומי, אם בכלל, הצד הצודק?
בשנת 2009 נפגשו לראשונה השחקן ג'וני דפ והשחקנית הצעירה ואז מאורסת – אמבר הרד. 3 שנים לאחר מכן, השניים התחילו לצאת, כפי שנכתב במסמכי בית המשפט שהגישה הרד. באותה השנה, דפ ובת זוגו דאז, השחקנית והזמרת הצרפתייה ונסה פאראדי, מסיימים קשר של 14 שנה ושני ילדים משותפים (אחת מהן היא השחקנית לילי רוז דפ ששמה נקשר בעבר לטימותי שאלאמה). בשנת 2014 מתחילות לצוץ שמועות על אירוסין שמתחזקות כשכוכבת "מרדף עצבני" נצפית עם טבעת נישואים. כוכב "שודדי הקאריביים" מאשר את השמועות בראיונות בהמשך השנה. השניים מתחתנים כשנה לאחר מכן בטקס פרטי וכל הוליווד מדברת על הזוג הנוצץ והפוטוגני ביותר. באותה השנה הם מסתבכים כשהם מבריחים את שני הכלבים שלהם לאוסטרליה ומפרסמים גם סרטון התנצלות.

הפרידה, שהובילה לגירושים מהמכוערים בהיסטוריה, מתחילה בחודש מאי של שנת 2016, שם הגישה השחקנית בקשה לגירושים ומוציאה צו הרחקה זמני נגד השחקן זוכה פרס גלובוס הזהב. בתביעת הגירושים טענה כי הוא השליך עליה את מכשיר הנייד שלו מה שגרם לה למספר חבלות. "במהלך כל מערכת היחסים שלנו, ג'וני דפ התעלל בי באופן פיזי ומילולי," אמרה הרד בהצהרה שלה כשהיא תחת שבועה כמובן. "יש לו פתיל קצר. הוא פרנואיד והמזג שלו יכול להתהפך בצורה מפחידה. אני חיה וחייתי תחת פחד שהוא יחזור לבית שלנו ויתעלל בי שוב." בהמשך המשפט שופטת דחתה את בקשתה של השחקנית לשליחתו של דפ לסדנה לניהול כעסים למשך שנה וסירבה להאריך את ההגנה על הכלבים המשותפים שלהם.

באותה התקופה כל הרשתות החברתיות וכל צורת מדיה אפשרית צידדו בה. הכל היה נשמע אמין וגובה בעדויות של שחקנים שהיו איתו על הסט שסיפרו על דפוס התנהגויות אלים, הזנחה שהתבטאה באי צחצוח שיניים או מקלחת ואמרו שהיה בלתי אפשרי לשחק איתו. אך למרות זאת, המשטרה בחרה שלא להגיש כתב אישום נגד דפ שדחה את ההאשמות. אחרי קרב תקשורתי מכוער (שנראה יחסית מינורי לעומת היום), עדכנו השניים כי הצליחו להגיע להסדר גירושים ואפילו הוציאו הודעה חמודה ומשותפת לתקשורת.

אבל אז, בשנת 2018, מפרסמת הרד מאמר ב"וושינגטון פוסט" בו היא אומרת, בין היתר, שהפכה לסמל ציבורי בכל הנוגע לאלימות והפכה לקורבן פומבי בכל הנוגע לאלימות בזוגיות. בהמשך המאמר מספרת הרד כי בעקבות הטייטל החדש איבדה הזדמנויות עבודה והצטיירה בעין מסוימת ושלילית מאוד בעיני החברה. בסיום המאמר מבקשת הרד לתמוך בנשים עם חוויה דומה. באותה השנה מתפרסם מאמר בעיתון ה"סאן" שקורא לדפ "מכה נשים". במרץ 2019 הגיש דפ תביעת דיבה בסך 50 מיליון דולר כנגד הרד על הנאמר באותה הכתבה למרות ששמה אינו מצוין בה. ב-6 בפברואר 2020 פורסמו הקלטות ב"דיילי מייל" שבהן נחשף כי הרד היא זו שהייתה אלימה מבין השניים. בהקלטות השחקנית נשמעת כשהיא מתנצלת על כך שלא נתנה לו סטירה "ראויה" יותר, ומודה שהכתה אותו, פשוט לא נתנה לו אגרוף. "אם היינו ממשיכים, זה היה נוראי. אמרתי לך את זה פעם, אני מת מפחד שזה יהפוך לזירת פשע", נשמע קולו של השחקן בהקלטה ומיד לאחריו ממשיכה אמבר: "אני לא יכולה להבטיח לך שלא אהיה שוב אלימה. אני לפעמים מתעצבנת כל כך שאני מאבדת את זה".

ב-7 ביולי 2020 מתחיל משפט של דפ כנגד עיתון ה"סאן" שנמשך כמה חודשים. לקראת סוף שנת 2020 הפסיד דפ בתביעת דיבה שהגיש נגד העיתון על כך שכינה אותו "בעל מכה". במשפט העידו לטובתו גם בנות זוגו מפעם, וינונה ריידר ו-ונסה פאראדי. במשפט גם נטען שהרד ניהלה רומנים במקביל למערכת היחסים שלה עם דפ עם האיש העשיר בעולם אילון מאסק והשחקן ג'יימס פרנקו. באותה השנה נודע כי לא ישוב לגלם את דמותו בסדרת הסרטים של אולפני האחיים וורנר, "חיות הפלא", לבקשת האולפנים.

בקשתו לערעור של דפ לבית המשפט נדחית. במרץ 2021 בקשתו נדחית בשנית והפעם בבית המשפט השני בחשיבותו בלונדון. שני המשפטים נדחו בטענה שאין באמת ביסוס לבחינה מחדש ושהמשפט הראשון היה הוגן. במהלך השימועים נחשפה בין היתר העובדה שהרד לא תרמה את כספי התביעה והגירושים כפי שטענה בהתחלה מה שהיווה פרצה נוספת להמשך הסיבוך המשפטי של השניים. לאחר דחיית הערעורים, ממשיכים עורכי הדין של דפ והשחקן להתבטא כנגד השחקנית, מה שהוביל אותה להגיש בשנת 2021 תביעה נגד דפ בגין השמצה על סך 100 מיליון דולר. ב-11 באפריל השנה, המשפט, שגרם לרשתות להתעורר מחדש ולהוציא מהמגירה את תעודת המשפטים שרכשו בעת צפייה בדרמות משפטיות, התחיל. בין כל התביעות חשוב לנו לעשות רגע סדר - הרד תבעה גירושים, דפ תבע את ה"סאן" והפסיד, דפ תבע את הרד על סך 50 מיליון דולר בעקבות הפרסומים ב"וושינגטון פוסט" וכעת היא תובעת אותו.

ומה קרה במשפט עד כה? ובכן: נטען כי הרד לא דיברה ישירות על דפ, אלא על תופעת האלימות באופן כללי "אחרת הכתבה הייתה נראית שונה לחלוטין". הרד צוירה כשקרנית וכזו שהרסה את הקריירה של דפ. הוא עלה להעיד ואמר שלהרד היה צורך הרסני לאלימות. הוא סיפר על מקרים בהם היה נועל את עצמו בשירותים כדי לברוח ממנה. נטען כי בגלל המתח והלחץ שבזוגיות איתה התמכר שוב לאלכוהול וסמים. דפ אף סיפר והדגים מקרה בו היא פגעה בו והורידה לו חלק מהאצבע לאחר ריב בו זרקה עליו בקבוק וודקה והוא שיקר על כך לרופא. עוד סיפר השחקן על אירוע שתחילה שעשע אותו בו מצא במיטה המשותפת שלהם צואה שלדבריו הרד אחראית לה. היא ניסתה להכחיש אז והאשימה את הכלבים שלהם בצואה. נושא התרומה של הרד עלה בשנית, היא אכן תרמה סכום גדול מכספי התביעה אך לא את הסכום שסוכם.
פסיכולוגית סיפרה שדפ הכריח את הרד לבצע בו מין אוראלי בניגוד לרצונה וחדר לתוכה עם בקבוק כשהיה מתעצבן עליה. היו אף פעמים שניסה לכפות עליה את עצמו כשהיה שיכור. לאחר הערכה של מעל ל-29 שעות של דפ, היא הציגה את אבחנותיה ואמרה כי ההתנהגות שהפגין הייתה קנאות אלימה, אובססיבית ולא בריאה. במקרה נוסף שהיא מתארת, דפ קרע את הכותונת של הרד באלימות ודחף אצבעות בטענה שהיא "מחביאה ממנו את הקוקאין שם". הוא חנק אותה והיכה אותה והרד מספרת שחששה לחייה. היא מספרת על הפעם הראשונה שהוא היכה אותה, בעוד שהיא עולה להעיד לראשונה ומספרת שחשבה שהוא צוחק איתה בהתחלה עד שהבינה שהוא איבד את זה. היא מתארת מקרים נוספים בהם התעלל גם בכלבים שלה עד שהם ייללו מכאב.

אם צריך לסכם- בפן הפסיכולוגי שניהם נמצאו "אשמים" במעשיים נוראיים, בעוד שהרד מתוארת כ"משוגעת" ואחת שנכנסת להתקפי כעס ופוגעת בדפ באופן מילולי, דפ מתואר כאלים בעיקר באופן מיני. הרשת בהתאם החלה לתפוס צדדים, חלק קוראים להרד שקרנית וחלק מחזקים אותה. מה שבטוח זה שמעולם לא היה משפט פומבי כה בוטה וגרפי של שני כוכבים שהציבור התערב בו כל כך מדי יום ביומו.
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש מאי
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט