רכילות סרטים / שחקנים / ידוענים

לאחר גזר הדין - הרד: "אני שבורת לב"; דפ: "קיבלתי את חיי בחזרה"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המשפט שריתק את כל העולם בין ג'וני דפ לגרושתו אמבר הרד הסתיים בניצחון מזהיר לשחקן. התגובות לא איחרו לבוא - דפ שיתף: "אני מרגיש שלו עכשיו כשאני יודע שחשפתי את האמת", הרד לעומתו תקפה: "זה מחזיר אותנו אחורה לזמנים בהם אישה שמביעה את דעתה בקול רם יכולה להיות מבוישת ומושפלת"
אחרי הליך משפטי שכלל הרבה יותר מדי שלבים (ומודים שחלקנו כבר הפסקנו לעקוב), הגיע אמש (רביעי) השלב לו כולנו חיכינו - ההכרעה באחד מהמשפטים הפומביים והמתוקשרים ביותר של עולם הבידור בשנים האחרונות, התביעה בין ג'וני דפ לאמבר הרד. חבר המושבעים הכריע כי שניהם אשמים בסעיפי ההשמצה אחד כלפי השני, אך ההחלטה הסופית קבעה כי נגרם יותר נזק לדפ מה שגרם לניצחון של השחקן בתביעה. התביעה הספציפית כזכור הגיעה מצדו של דפ לאחר פינג פונג של הליכים משפטיים של השניים אחד כלפי השני, אך בזו דובר על מאמר שפרסמה הרד ב"וושינגטון פוסט" בו תיארה את עצמה כ"דמות מפתח ומייצגת בנושא האלימות כנגד נשים". למרות ששמו של דפ לא צוין בכתבה, הוא טוען שהיא עלתה לו במחיר ציבורי כבד והוא פוטר ממספר תפקידי משחק בסרטים שונים.

חבר המושבעים מצא כי בעוד שהרד השמיצה את דפ בשלוש הצהרות נפרדות בכתבה של "הפוסט", דפ השמיץ אותה בהצהרה פומבית אחת בלבד דרך אמירה של הגורמים המשפטיים מטעמו. לדפ הוענקו פיצויים בסך 10 מיליון דולר ועוד פיצויים עונשיים מטעם הרד בסך 5 מיליון דולר ואילו להרד הוענקו פיצויים בסך 2 מיליון דולר, ללא כסף עבור פיצוי עונשי. אך לאור העובדה שהפיצויים במדינת וירג'יניה מוגבלים ל-350 אלף דולר, השופט הפחית את פסק הפיצויים לסכום זה. הסכומים קטנים ביחס לכמה שתבעו השניים אחד מהשני תחילה- הרד 100 מיליון דולר ודפ 50 מיליון.

[*]

גזר הדין הוא ניצחון ענק לדפ בעוד שלהרד מדובר בפגיעה קשה במוניטין. שמו לא באמת נוקה מההאשמות אלא פשוט נמצא אשם בפחות דברים מאשר הרד, שכרגע עוברת לינץ' ברשתות החברתיות. הרד פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה הודעה בתזמון סמוך מדי לאירוע, אחת כזו שנותנת תחושה שהיא כבר ידעה מהמשפט התקשורתי שנעשה לה במדיה במקביל שהיא עתידה להפסיד. הרבה תגובות ברשת מנצלות את האירוע כדי להדגים שאלימות במשפחה היא לא דבר חד צדדי וכולם יכולים להיות קורבנות שלה - נשים וגברים כאחד. "האכזבה שאני חשה היום היא מעבר למילים", כתבה הרד באינסטגרם. "אני שבורת לב על כך שההוכחות שהצגתי עדיין לא עמדו נגד הכוח וההשפעה הלא פרופורציונליים של בעלי לשעבר. אני אפילו יותר מאוכזבת מהמחשבה על מה פסק הדין הזה אומר עבור נשים אחרות. זוהי מפלה. זה מחזיר אותנו אחורה לזמנים בהם אישה שמביעה את דעתה בקול רם יכולה להיות מבוישת ומושפלת. זה מחזיר אותנו כמה צעדים אחורה בכל הנוגע לרעיון שיש לקחת ברצינות אלימות נגד נשים. אני מאמינה שעורכי הדין של ג'וני הצליחו לגרום למושבעים להתעלם מהנושא המרכזי של חופש הביטוי ולהתעלם מראיות שהיו כל כך חותכות - שניצחנו בבריטניה. אני עצובה שהפסדתי, אבל אני יותר עצובה לגלות שהפסדתי זכות שחשבתי שהיא בסיסית באמריקה - לדבר בחופשיות". עוד נודע כי השחקנית עתידה לערער על גזר הדין.



בעת מתן גזר הדין, הרד לא יצרה קשר עין והמשיכה להביט על רצפת החדר ואילו דפ כלל לא היה נוכח בהכרזה, אך פרסם הצהרה מיד אחרי שאומרת "חבר המושבעים נתן לי את חיי בחזרה". הוא המשיך ואמר: "מההתחלה המטרה היית לחשוף את האמת בתיק הזה, לא משנה מה תהיה התוצאה. לומר את האמת זה משהו שהייתי חייב לעשות למען ילדיי ולמען כל אותם אנשים שנשארו נאמנים אליי ותמכו בי לאורך הדרך. אני מרגיש שלו עכשיו כשאני יודע שהשגתי את זה". עורכת דינו של דפ הודתה גם היא לחבר השופטים על המאמץ שהושקע בתיק.

לכל היסטוריית המאבקים בין דפ להרד >> לחצו כאן
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש יוני
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט