חדשות טלוויזיה / סדרות

ראיון עם כוכבות "שכונה" על הרומן הלהט"בי הראשון בסדרת נוער

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השחקניות תותי ניניו ויעל פולמן, שגילמו את רחלי ודורי בעונה השלישית של "שכונה" שהסתיימה לאחרונה, עשו היסטוריה ברומן חד מיני ראשון בישראל בסדרת נוער. בראיון מיוחד לליטן לשינר הן מספרות על החוויה: "הוקסמנו אחת מהשנייה גם במציאות. השאיפה שלי באופן כללי לחיים היא שאנשים יתאהבו בבני אדם ולא בהכרח במיניות או במראה או בסטריאוטיפ", מספרת ניניו
לפני כשבועיים הסתיימה סדרת הנוער של ערוץ "טין ניק" לצופי HOT "שכונה", שיצר גיורא חמיצר, המוח שאחראי על סדרות הנוער הגדולות שהיו בארץ כמו "השמינייה", "החממה" ו"האי". העונה בחרו חמיצר ונועה פניני ליצור מהלך פורץ דרך ויוצא דופן, כשהציגו לראשונה רומן להט"בי בסדרת נוער. גם לאחר סיום הסדרה, הדיבור סביב הנושא עדיין לא נרגע. שוחחתי עם שתי השחקניות תותי ניניו ("אליפים"), שמגלמת את רחלי, ויעל פולמן ("כיפת ברזל"), שחקנית החיזוק החדשה של העונה שמגלמת את דורי וגיליתי שמאחורי הדמויות החזקות, עומדות שתי בחורות מקסימות עם מסר אחד חשוב - פשוט תאהבו.

"שכונה" נגמרת ואת בעצם צריכה להיפרד מרחלי שהייתה חלק ממך כמעט 4 שנים, איך זה מרגיש?

תותי: "בכנות, האמת שזו לא חוויה פשוטה, לא ציפיתי שזה ככה יפתיע אותי. בגלל שזו הייתה תקופה כל כך ארוכה זה היה מובן מאליו שזה משהו שמלווה אותי ושילווה אותי לתמיד, ואז אני קולטת שזו סדרת ילדים ויש לזה סוף וזה חלק גדול מהחיים שלי שעכשיו נגמר".

יעל, את הצטרפת השנה לקאסט שכבר התגבש אחרי שתי עונות. איך הם קיבלו אותך?

יעל: "הם קיבלו אותי ממש מהמם. האמת שהרגשתי שאני נכנסת לחיק המשפחה ברגע וזה לא מובן מאליו בהתחשב בזה שזה קאסט מאוד מגובש. זה היה מאוד משמח כי תמיד יש את החשש הזה שתרגישי קצת בחוץ או לא חלק מהחוויה, לא חלק מהגרעין של מה שקורה, אבל אני ממש מרגישה שהם ישר הכניסו אותי פנימה בחיבוק. זה היה נורא קל".

שתיכן בעצם פרצתן דרך והייתן הזוג הלהטב"י הראשון בסדרה לנוער. איך הגבתן כשקיבלתן את התסריט?

תותי: "זה משהו שידעתי עליו, זה לא נכתב בלי התייעצות איתי. ידעתי שזה משהו מאוד משמעותי ומהותי וידעתי שאני באופן אישי צריכה לעמוד מאחוריו, כי זה חלק מלגלם דמות שיש בה המון אמת ואומץ".

יעל: "רק כשהגעתי לאודישן עצמו הבנתי שבזה מדובר וזה מאוד הגניב אותי. זה היה כתוב בצורה כל כך רגישה, עדינה ונבונה שזה פשוט היה מרגש לקרוא את זה ולראות איך זה מתפתח".



המהלך שבעיניי ובעיני רבים נחשב למבורך ומדהים כשיצר פתח לשיח בהקשר לנושא אצל בני נוער, עורר לא מעט תגובות זועמות, בעיקר של הורים שטענו ש"דבר כזה" לא צריך להיות מוצג בפני הקהל הצעיר. אבל את השחקניות והיוצרים זה לא הרתיע, אפילו לא קרוב לכך.

היו חששות מהתגובות של הקהל?

תותי: "כן בטח. היו לי חששות, לא בהכרח משהו שיכל למנוע ממני לעשות את זה גם כי אני עומדת מאחורי זה. אהבה זו אהבה ואני מאמינה בזה בכל ליבי. גם בתור שחקנית, לגלם סיטואציה כזו, דמות שמתמודדת עם מצב כזה, זה היה מאוד מעניין, זה משהו שעדיין לא יצא לי להתעמק בו וזו גם שליחות".

יעל: "אני חושבת שבגלל שהיוצרים של שכונה דאגו לכל כך הרבה הכנות והתייעצות עם הרבה גורמים מוסמכים לגבי 'איך לעשות את זה הכי נכון', היה לנו גב מאוד חזק לסיפור הזה. אז אני מרגישה שלא היו חששות כי זה היה מאוד מבוסס ומגובה". לצד כל התגובות הרעות נשמעו מהקהל גם הרבה תגובות של ילדים שאמרו "אנחנו מחכים ורוצים כבר שדורי ורחלי יהיו ביחד", איך זה גרם לכן להרגיש?

יעל: "היינו בעננים. היינו שולחות כל היום אחת לשנייה דברים שהיינו רואות באינסטגרם, היינו בטירוף מזה כי זה לא מובן מאליו שזו תהיה התגובה. באותה מידה יכול היה להיות גם מאוד אנטי, התעלמות או הסתייגות מהעניין והרגשנו שילדים ממש מזמינים את זה, ממש מחכים ומקווים שהדבר הזה יקרה וזה היה מאוד מסעיר ומשמח".

תותי: " זה היה מדהים. העובדה שילד בן 14 אומר לי 'תעזבי את לירון, תהיי עם מי שעושה לך טוב', אני חושבת שזה משהו שקורה בשנים האחרונות וזה לא מובן מאליו. אני ויעל התרגשנו ועדיין מתרגשות וזה משמח שהעולם שלנו הולך ומתקדם".

למה לדעתכן הצעד הזה מגיע דווקא עכשיו?

יעל: "באיזשהו מקום הדברים כל הזמן מתפתחים, המודעות והקבלה, יש הרבה יותר ערנות ופתיחות לדברים ויכול להיות שרק עכשיו התנאים לזה הבשילו. אני מרגישה שהמשפחה של שכונה, של היוצרים, הערוץ והכותבים, היא בית טוב ונכון לדבר הזה. זו הפקה מאוד משפחתית עם המון כוונות טובות ורצון שהעלילה תהיה משמעותית ובעלת ערך. אני חושבת שזה פשוט הבית הנכון והמדויק לדבר הזה ויכול להיות שבגלל זה זה קורה רק עכשיו, כי זו המסגרת הכי מתאימה".

[*]

סיפור טוב לא יכול לעמוד בלי גיבורות חזקות ובמקרה של "שכונה", חמיצר ופניני בחרו בשתי השחקניות הנפלאות הללו להצגת הסיפור על המסך. כששתי הדמויות הכובשות נמצאות יחד, הן נותנות תחושה שהקשר ביניהן הוא הכי טבעי בעולם, כאילו הן מכירות כבר שנים, מה שתורם מאוד להעברת המסר בצורה הטובה והנכונה ביותר.

אני חייבת לומר שלשתיכן יש כימיה נהדרת על המסך, זה משהו שעבדתן עליו או שזה קליק שנוצר לבד?

יעל: "האמת שהקליק נוצר ברגע באודישן, פשוט הוקסמתי ממנה. אני זוכרת שממש הייתה כימיה ברגע, מאוד טבעית והיה פשוט נפלא לעבוד איתה. היא כל כך רגישה למי שעומדת מולה, כל כך לא מרוכזת בעצמה. יש לה ערכים וטוב לב. אני חושבת שהסיבה שזה היה בשבילנו כל כך משמח, נעים ופשוט לקיים את העלילה הזו ולהעביר את המסר, הייתה פשוט בהתבסס על זה שהיה לנו כל כך כיף לעבוד יחד והרגשנו נוח אחת עם השנייה".

תותי: "היה מדהים. יעל היא שחקנית חדשה בקאסט וזה מאוד הורגש לטובה. יש משהו במישהו חדש שנכנס, הוא נותן בוסט אנרגיה טיפה שונה. בתור פרטנרית זה הרגיש שהיא מגיעה ממקום של מישהי שכן רוצה לחקור ולהעמיק. אני שמחה ממש שזה היה מול יעל".

בגלל שזה מעין שבירת טאבו, הרגשתן אחריות מסוימת באופן שאתן מעבירות את זה?

יעל: "כן, אני מרגישה שלגמרי יש פה אחריות. אני חושבת שכל קו עלילה שמתייחס לאיזושהי אוכלוסייה או קהילה מסוימת ומתיימר לעסוק בה ולהביא ייצוג שלה, יש בתוך זה גם אחריות מסוימת. כל פעם שאני קוראת תגובות שכותבים לי, אנשים שאומרים שהסצנות האלה עזרו להם לקבל את העניין, זה כל כך מחמם לי את הלב כי זו באמת התמורה הכי גדולה למהלך הזה שעשינו, זה נותן המון ערך ומשמעות".
תותי: "לחלוטין. איך שאנחנו נציג את זה, זה איך שהילדים יקבלו את זה, כי איך שאתה מעצב את הדבר הזה ככה גם הקהל שלך מקבל אותו. אתה מעצב את הדבר בהתאם למה שאתה רוצה להעביר. קודם כל אני חושבת שהכתיבה פה הייתה מצוינת. העלילה התקדמה בצורה כזו שבאמת ילדים ביקשו כבר שיהיה בנינו קשר, ודבר שני גם באג'נדה שלנו רצינו לייצר משהו שאומר 'זה לא עניין, זה משהו שהוא טבעי ואפילו מתבקש'".

[*]

היה איזה משפט שהדמות של עומר גולדמן אומרת לרחלי כשהיא שואלת אותה מה זה אומר עליה עכשיו כשהיא מאוהבת בדורי והיא ענתה בטבעיות "כלום. זה אומר שמצאת את הבנאדם הכי מגניב באזור להתאהב בו", וזה היה רגע יפהפה בעיניי, מאוד נכון ואמיתי

תותי: "בדיוק, זו ממש סצנה שכולנו נפעמנו ממנה. נורא רצינו להעביר ש'בסדר יש בזה טיפונת עניין', אבל בפועל זה לא עניין וזה משהו שקורה כל הזמן, אז אני חושבת שאם אנחנו היינו עושות מזה סיפור וגם בכתיבה או בשיח בינינו ואפילו במשחק, אז זה היה יוצא בתור משהו דרמטי ומשנה חיים ואז ככה גם ילדים שיושבים בבית ומתמודדים עם סיטואציה דומה היו מרגישים, וזה לא מה שרצינו להוביל אליו".

את חושבת שהצלחת להשאיר חותם דרך דורי?

יעל: "אני חושבת שמה שניסינו לעשות זה לבנות דמות שתהיה שובת לב, שלילדים יהיה קל להתחבר אליה וללכת איתה ולחשוף בהדרגה את הנטייה המינית שלה. בנינו את זה ביחד זה שקודם כל הילדים יתחברו לדורי, יאהבו אותה בתור מה שהיא ואז לחשוף בהדרגה את הסיפור האישי שלה. אם באמת ככה ילדים מרגישים, שהם התאהבו בה קודם כל בזכות האישיות שלה ואחר כך זה אפשר להם לקבל יותר בקלות את הסיפור האישי, אז אני חושבת שהצלחנו".

מה אתן מקוות שיקרה לגבי התפיסה של כל הנושא בכלל ובסדרות טלוויזיה בפרט בעקבות זה?

יעל: "אני מקווה שעוד זמן מסוים מהיום לא נצטרך לדבר על העניין הזה ולא נקיים את הראיון הזה כי זה יהיה כזה 'לא סיפור'. זה יהיה כל כך רגיל וכל כך נורמטיבי שלא יהיה פה עניין. ככה זה צריך להיות בעיניי, זו לגמרי השאיפה".

תותי: "השאיפה שלי באופן כללי לחיים היא שאנשים יתאהבו בבני אדם ולא בהכרח במיניות או במראה או בסטריאוטיפ".

לסיום, יש לכן משהו שאת רוצה למסור לקוראים ולקהל הצעיר?

יעל: "שתהיו שמחים במי שאתם ושלמים עם עצמכם כמה שיותר. ברגע שאנחנו אוהבים את עצמנו, זה מאפשר לכל מי שסביבנו לאהוב אותנו גם. אל תתנו לאף אחד להקטין אתכם או לגרום לכם להרגיש שאתם צריכים להשתנות או להיות מישהו אחר".
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט