חדשות טלוויזיה / סדרות

"מצולמים": ביקורת סדרה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסדרה המוקומנטרית החדשה של "מה קשור", העלתה לפני הצפייה בה חששות אצל עורך האתר. לשמחתו עם הצפייה בה הוא גילה שמדובר בפרויקט המוצלח ביותר שהשלישייה עשתה עד כה שמשלב בהצלחה בין צחוק לבין דמויות בעלות נפח דרמטי מעורר הזדהות
מערכת היחסים שלי עם "מה קשור" ידעה עליות ומורדות. תמיד הערכתי את כישרונם הקומי של חברי השלישייה (במיוחד של שלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף הנפלאים), את החיבור המוצלח ביניהם, היכולת ליצור דמויות אייקוניות ולהישאב באופן מוחלט לתוכן, כפי שמעט קומיקאים ישראליים הצליחו לעשות. אבל פעמים רבות ההומור שלהם היה נמוך במכוון, עדתי, וחוזר על עצמו שוב ושוב, כך שגם מערכונים מוצלחים בתכניות כמו "הישראלים" ו"אנחנו במפה" נמאסו כשחזרו על עצמם בפרק אחר פרק בווריאציות משתנות.

לכן ניגשתי לפרויקט החדש שלהם "מצולמים", שעונתו הראשונה הסתיימה השבוע ב-HOT, עם חשש קל. הרעיון של לקחת דמויות פיקטיביות ולשים אותן בפורמט דמוי "מחוברים" בו הן מתעדות את חייהן לדוקו-ריאליטי פיקטיבי, נשמע לי כבעל פוטנציאל אך גם כבעל סיכון לא מבוטל במידה והשלישייה לא תדע למתן את הנטייה שלה להקצנה על חשבון בניית דמויות והזדהות עימן.

[*]

לשמחתי, החששות התבדו במהרה. "מצולמים" הוא הפרויקט הטוב ביותר שעשו "מה קשור" עד היום בעיקר בזכות העובדה שהם העזו לא רק לנסות להצחיק, אלא גם להעניק לדמויות עומק דרמטי, ליצור דמויות שברובן הן רב ממדיות, פגומות ומעוררות הזדהות ולשלב בין סצנות קורעות מצחוק לסצנות בעלות לב ורגש שלא היו מביישות תוצרים מוצלחים של הקולנוע הישראלי.

לא הכל עבד ב"מצולמים". דמויות כמו שמשון אשכנזי, שייצג את כל החוליים של הפוליטיקה הישראלית כמתמודד לכנסת מטעם הליכוד ואלילו לוטטי, "הנסיך" מנס ציונה, זמר מזרחי המסתבך בפרשת העלמת חובות (ברפרנס ברור לקובי פרץ) היו קלישאתיות מדי והעלילה שלהן הייתה גסה ודי מובנת מאליה. עלילה מוצלחת יותר הייתה הזוגיות הלא צפויה בין מני גוזלן (ציון ברוך), עובד בעסק לחלפנות כספים והבוס שלו משה (אורי גבריאל). ההליכה לכיוון ההפוך מהסטראוטיפים ההומוסקסואליים הייתה משעשעת בתחילה, ומערכת היחסים ביניהם הייתה נוגעת ללב בחלקה, אך גם כאן התרשלו חברי השלישייה במתן מאפיינים אלימים ובוטים מדי לדמויות מה שפגם בהזדהות עמן והפך אותן לקריקטוריסטיות לעיתים.



הלב של הסדרה וההצלחה הגדולה שלה הוא בסיפורים ששילבו בהצלחה בין הומור מוצלח ושנון לבין דמויות שמחפשות את עצמן, נמצאות על קו שבר תמידי, מנסות להיחלץ מהתהום אליה הן נגררות, לא תמיד בהצלחה או בידיעה מה הכיוון הנכון. כך עם שיר ונטורה (שלום מיכאלשווילי), רווקה בת 36 המחפשת בן זוג, לירון ברדה (אסי ישראלוף), סוכן ביטוח המואס בזוגיות עם אשתו ובמיוחד קובי, מהמר כפייתי הגר עם הוריו ומוצא הזדמנות לגאולה בזוגיות עם פסיכולוגית מצליחה. ההחלטה להחזיר אותו לנקודת ההתחלה ולעליבות הקיומית ממנה הוא לא מסוגל להיחלץ הייתה אמיצה והוכיחה את היכולת של "מצולמים" להגיע לעומק דרמטי משמעותי.

סייעה לכך גם מעורבותו של המפיק רם לנדס, שהיה מיוצרי הסדרה המצליחה "מחוברים" שעל בסיס הפורמט שלה מבוססת הסדרה, והבימוי הנבון של אורי כץ שידע להציב את המצלמה המתעדת בנקודות שלא יפגעו באמינות המתרחש ולהתייחס אליה כחלק אינטגרלי מהעלילה. בזכותם ובזכות הקאסט המוכשר במיוחד של "מה קשור", "מצולמים" היא הצלחה גדולה גם בקרב הקהל ולכן העונה השנייה שלה שהוכרזה השבוע מעוררת בי הפעם ציפייה ולא חשש.

הסדרה "מצולמים" משודרת ב-HOT VOD. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט