חדשות טלוויזיה / סדרות

מדריך צפייה ביתית: 10 סרטים לראות בנטפליקס עד גיל 10

מדור מדריך צפייה בנטפליקס
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בהיעדר פעילויות בחוץ עם הילדים, זו הזדמנות מצוינת להשלים עבורם פערים איכותיים ולבלות עימם זמן איכות בקלאסיקות שכל ילד חייב לראות. ליטן לשינר עם 10 המלצות צפייה בנטפליקס עד גיל 10 - מ"הנסיכה הקסומה" ו"מכסחי השדים" ועד סרטי "שרק" ו"מדגסקר"
הנסיכה הקסומה

נתחיל עם אחד מסרטי הפולחן הכובשים והמקסימים בכל הזמנים, המבוסס על ספרו של ויליאם גולדמן באותו השם. סיפור המסגרת הוא של סבא שמספר לנכד שלו את הסיפור על באטרקאפ. דרכו אנו נשאבים לעילה עמוסה באהבה גדולה מהחיים והרפתקאות מסמרות שיער. באטרקאפ מאבדת את אהבת חייה לפיראטים ונאלצת להינשא לנסיך מפונק. תוך זמן קצר היא מוצאת את עצמה נחטפת על ידי חבורת פושעים לא רגילה בהחלט- בחור סיציליאני קטן, שכיר חרב בשם אינגו מונטיה (מר "הרגת את אבא שלי, התכונן למות"), וענק עם לב רגיש.

בזמן הקורונה כוכבי הסרט רובין רייט וקרי אלווס החליטו לעשות איחוד מרגש בזום למען המעריצים שתקועים בבית, אך אנו לא צריכים איחוד מודרני כדי לגלות ש"הנסיכה הקסומה" לגמרי עומד במבחן הזמן. אם הילדים טרם ראו, זה בהחלט הזמן המושלם להיזכר בקלאסיקה שלא מאבדת את הקסם שלה לעולם ונבחרה ע"י מכון הסרטים האמריקאי לאחד מסרטי האהבה הגדולים בכל הזמנים.



קראטה קיד

סיפורו של נער לא מקובל במיוחד, שעובר לבית ספר חדש והופך להיות מטרה נעה עבור חבורת הבריונים של בית הספר. אבל הכל משתנה כשהוא פוגש את מיסטר מיאגי, שמלמד אותו להכיר את עצמו ומפתח את הביטחון העצמי שלו דרך הקראטה. אי שם בשנות ה-80, הרבה לפני שהבן של ויל סמית' החליט שהוא יודע לשחק בריבוט של הסרט (אזהרת ספוילר: כישרון לא עובר בגנים), ראלף מאצ'יו שבר לבבות בסרטי "קראטה קיד". יש בו כל מה שסרט אמנויות לחימה טוב צריך- סיני חכם ומונטאז' אימונים של הלוחם, לצד מוסר השכל וסיפור התבגרות שכל ילד יזדהה עמו.

בחזרה לעתיד 2

בסרט השני בטרילוגיה האהובה מרטי מקפליי (מייקל ג'י פוקס) ודוק בראון (כריסטופר לויד) נוסעים משנות השמונים לשנת 2015 כדי להציל את בנו של מרטי. העניינים מסתבכים כשהאויב המושבע של מרטי, ביף טאנן, גונב את מכונת הזמן ונוסע לשנת 1955 כדי להעניק לבן דמותו הצעיר את תוצאות משחקי הספורט של עשרות השנים הקרובות. ביף הצעיר מהמר רק על קבוצות מנצחות והופך למיליונר מושחת. מרטי נאלץ לחזור לשנת 1955 כדי להחזיר את ההיסטוריה לקו הזמן הנכון.

כולנו אוהבים את האייטיז. לו יכולתי לחזור במכונת זמן לאותה תקופה, הייתי עושה זאת. לצערי הרב אין לי מכונת זמן, אבל יש לנו נטפליקס ואת "בחזרה לעתיד", קפסולת אייטיז מושלמת שסרטיה בכלל לא מתרחשים באייטיז. מבחינתי זהו הסרט הטוב מבין השלושה ומעניין לראות כמה מהתחזיות לגבי שנת 2015 התגשמו. אבל היי, זה לא אומר שאתם לא הולכים לצפות בכל הטרילוגיה, כן?

מכסחי השדים

ממשיכים בקלאסיקות שנות ה-80 בקומדיית המד"ב העוקבת אחר ד"ר פיטר ונקמן (ביל מארי), ד"ר ריימונד "ריי" סטנץ( דן אקרויד) וד"ר אגון ספנגלר (הרולד רמיס) - שלושה מדענים אשר חוקרים תופעות פארא-פסיכולוגיות באוניברסיטה בניו יורק .לאחר שהם מאבדים את עבודתם, השלושה מחליטים לפתוח חברה שמתמחה בגירוש שדים ורוחות רפאים באמצעות כלים טכנולוגים מדעיים כגון רובי יונים. בהמשך הם הופכים לתקווה היחידה של האנושות כאשר הם נאלצים להילחם בשד בן 8,000 שנים בשם גוזר, אשר מעוניין להשתלט על העולם בעזרת צבא שדים.

זו קלאסיקה על זמנית שהייתה פורצת דרך ולמרות העובדה שהאפקטים של פעם לא מדהימים כיום, זהו עדיין סרט כיפי שמצליח לעמוד במבחן הזמן. הוא בנוי טוב מבחינת ויזואליה, תסריט ובניית דמויות, עם צוות שחקנים עם תזמון קומי מדויק, בימוי קצבי של איבן רייטמן, שיר נושא משובח ומלוא החופן דמיון.

הסיפור שאינו נגמר

עוד קלאסיקת אייטיז, המבוססת על ספר הפנטזיה של מיכאל אנדה. בסטיאן הוא ילד צעיר שחי חיים די משעממים ושגרתיים. הוא סובל מאיומים יומיומיים מבריוני השכבה, עד שבאחת הפעמים הוא בורח לחנות ספרים. שם, המוכר הזקן מגלה לו על ספר ישן ומזהיר אותו שהוא יכול להיות מסוכן. זמן קצר אחרי שהוא שואל את הספר ומתחיל לקרוא אותו, הוא נסחף אל עולם מלא פנטזיה שזקוק נואשות לגיבור שיציל אותו.

למרות שהוויזואליה והאפקטים כבר לא מרשימים במיוחד, העלילה מצוינת, הדמויות בלתי נשכחות והמסר של להעז לעשות את מה שאתה חלום עליו, בהחלט מעורר השראה. אחד הדברים הכי טובים בסרט זה קו העלילה המתוחכם שבניגוד לחלק מהסרטים של היום לא מזלזל באינטליגנציה של הילדים הקטנים. וכמובן שאף פעם לא נמאס לזמזם את שיר הנושא.

כוורת בסרט

"כוורת בסרט" הוא אחד מסרטי האנימציה שזכורים לי מילדותי, והפרויקט הקולנועי היחידי של אחד מגדולי הקומיקאים האמריקאים ג'רי סיינפלד לאחר הסדרה בה כיכב. לא צפיתי בו הרבה שנים ובהחלט היה חשש מסוים להתאכזב ולהרוס את הזיכרון, אבל איזה מזל שהבדיחות של סיינפלד, שכתב את התסריט, הפיק את הסרט ומדבב בתפקיד הראשי, מחזיקות מעמד.

ברי ב. בנסון הוא דבורה שזה עתה סיים קולג'. הוא מתפכח כאשר מסתבר לו שהקריירה היחידה שמצפה לו היא ביצירת דבש. חייו ניצלים ע"י ונסה, צעירה שעובדת בחנות פרחים בניו יורק. מערכת יחסים מיוחדת מתפתחת בין השניים, אבל אז הוא מגלה שבני האדם אוכלים דבש ומחליט לתבוע אותם. הסרט היה מועמד לגלובוס הזהב לסרט האנימציה הטוב ביותר.

צ'ארלי בממלכת השוקולד

העיבוד של טים ברטון לספר הילדים הקלאסי של רואלד דאל הוא אחד מהסרטים האחרונים המוצלחים באמת של הבמאי שהידרדר עם השנים. צ'ארלי הוא ילד ממשפחה ענייה הזוכה בתחרות לבקר במפעל השוקולד הגדול בעולם של ווילי וונקה (ג'וני דפ). ביחד עם עוד ארבעה ילדים מגיע צ'רלי למפעל ומגלה שהטיול בעולמו הצבעוני, המתוק והמופרע של וונקה לא הולך להיות רגיל .בין אם זה בגלל האומפה לומפה, ההופעה הצבעונית של ג'וני דפ, או בכלל המחשבה על ביקור במפעל ענקי שמייצר שוקולד, אין ספק שהסרט הזה יענג כל ילד ולא פחות את ההורים.

סרטי תזיזו ת'רגליים

עלילת הסרטים מתרחשת באימפריה הגדולה של הפינגווינים הקיסריים באנטרקטיקה. הסיפור הוא על זן מסוים של פינגווינים שעל מנת למצוא בת זוג הם שרים לה מכל הלב. הפינגווין שלנו הוא בנם של זמרים מפורסמים מאוד, הצרה היא שהוא פשוט לא יודע לשיר, אבל מסתבר שהוא רקדן סטפס מבריק. האם כשרון הריקוד יכול לעזור לו בחיזור אחרי בנות המין היפה?

כולם אוהבים פינגווינים, במיוחד כשמחליטים להראות לנו גוזלי פינגווינים מתוקים. הוויזואליה מרשימה והעובדה שהאנימטורים החליטו לבלות באנטרקטיקה כדי ללמוד איך לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר בהחלט ניכרת כאן. גם הסיפור המרגש, של הפינגווין השונה, שלא מתקבל על ידי החברה רק כי הוא לא כמו כולם ומחליט למצוא מקום שיקבל אותו ולהיות גאה במי שהוא, בהחלט מהווה מסר מצוין לקהל הצעיר. הסרט זכה בפרס האוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר בשנת 2006.

סרטי שרק

פעם בביצה רחוקה חי לו עוג גדול, ירוק ומכוער בשם שרק שהבדידות האהובה שלו נופצה יום אחד על ידי פלישה של דמויות מעצבנות מהאגדות - עכבר עיוור, זאב, שלושה חזרזירים ועוד. כל אלה, גורשו מהממלכה שלהם על ידי אדון מרושע. החבורה נחושה להציל את הבית שלהם ואת פיונה הנסיכה מלהינשא לאדון. כל סרט טוב צריך סייד-קיק מצחיק, אז מזל שפה יש לנו חמור מדבר שכולנו אוהבים עם דיבוב של אדי מרפי הנפלא. זה סרט אגדות קלאסי שלא עונה על הקלישאות הרגילות, אלא לוקח את הבסיס האהוב ונותן לו טוויסט מהנה ומצחיק במיוחד.



סרטי מדגסקר

ארבע חיות שכל חייהן חיו בגן חיות, וזכו לטיפול מתמיד על ידי בני האדם, נשלחות חזרה למולדתן על ידי קבוצה שפועלת למען זכויות בעלי חיים שמרגישה שהן שייכות לטבע. כאשר הספינה מתהפכת, החיות מוצאות עצמן תקועות במדגסקר. לאחר שבני האדם דאגו להן כל חייהן, הן אינן יודעות דבר על הישרדות וחייבות לעבוד יחד עם המקומיים כדי ללמוד להשתלב ולדאוג לעצמן. זה סרט שתמיד כיף לראות, בכל גיל. הוא מצחיק וצבעוני ובסופו של יום מדובר על חיות מדברות – ז'אנר שתמיד תופס בתחום האנימציה וסרטי הילדים.
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט