חדשות טלוויזיה / סדרות

יום הזיכרון לשואה ולגבורה: המלצות צפייה בטלוויזיה ובקולנוע

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ריכזנו עבורכם את התכנים החדשים והחשובים בהם תוכלו לצפות בגופי השידור השונים ובסינמטקים. החל מ"הסטורי של אווה" שמגיע ל-HOT, דרך ערוץ עדויות מיוחד של שורדי שואה שיעלה בסלקום TV וסרט תיעודי המספר את סיפורה של ניצולת שואה שהתאסלמה שיעלה בכאן 33 ועד סרטים תיעודיים ועלילתיים בהם תוכלו לצפות באולמות וב-VOD של סינמטק תל אביב
HOT

הסטורי של אווה - היצירה זוכת הפרסים המספרת את סיפורה האמיתי של ילדה יהודיה שנרצחה בשואה מנקודת מבטה ועלתה לאינסטגרם בשנת 2019, תגיע ביום הזיכרון לשואה ולגבורה לראשונה לטלוויזיה רק ב-HOT. "הסטורי של אווה" הוא פרויקט של היזם הישראלי מתי כוכבי ובתו מאיה. הוא מתאר את חייה של אווה היימן, נערה יהודייה מבודפשט שהייתה בת 13 כשהנאצים פלשו להונגריה. הסרט מצולם וערוך כאילו אווה עצמה צילמה אותו במכשיר הטלפון שלה והעלתה לאינסטגרם. מאז עלה לאוויר, בשנת 2019, הסרט גרף מעל ל-300 מיליון צפיות ברחבי העולם ושורה של פרסים יוקרתיים, בראשם פרס ה-Webby, הנחשב לאוסקר של העולם הדיגיטלי. הסרט יהיה זמין לצפייה במהלך יום השואה ב-HOT VOD young ולמשך חודש ב-HOT VOD.

[*]

Yes

אנה פרנק: סיפורים מקבילים – 6.4.21 - - זוכת האוסקר הלן מירן יושבת לשולחנה של אנה פרנק במקלט הסודי באמסטרדם, ששוחזר פרט לפרט, ומספרת את סיפור חייה דרך דפי יומנה. הסרט התיעודי לוקח אותנו למסע מרגש, שמשולב עם סצנות עלילתיות, חלקן בנות זמננו, ושוזר בסיפורן של חמש ניצולות שואה אחרות, נערות מתבגרות בדיוק כמוה. כיצד היו נראים חייה של אנה פרנק אילו הייתה שורדת את אושוויץ וברגן בלזן? מה היה קורה לתקוות ולחלומות עליהם כתבה ביומניה? הסרט ישודר ב-yes דוקו, באדיבות סרטי נחשון.

סלקום TV

לציון יום השואה, יד ושם בשיתוף פעולה עם סלקום tv זו השנה השנייה בפרויקט תיעודי נרחב, במסגרתו יעלה בערב יום השואה "ערוץ יד ושם" - ערוץ ייעודי שכולל עדויות מלאות של שורדי שואה שמספרים את סיפורם האישי. העדויות שיעלו בערוץ, הן עדויות באורך מלא כפי שהניצולים מסרו לארכיון יד ושם במהלך השנים, כל אחת מהן אורכת בממוצע כשעה וחצי. מדובר בכ-30 עדויות מלאות שמספרות את סיפורם המרגש והבלתי נתפס של שורדי שואה אמיצים, גברים ונשים מכל העולם. הערוץ יהיה באוויר עד ערב יום הזיכרון.

[*]

סרט התעודה "התזמורת האדומה" - סרטו התיעודי המרתק ויוצא הדופן של קרל-לודוויג רטינגר בוחן מחדש את סיפורה של התזמורת האדומה, שהייתה רשת ההתנגדות החשובה ביותר לגרמניה הנאצית. הרשת, שחלק מחבריה היו יהודים, אספה מודיעין צבאי והעבירה את המידע לברית המועצות בשתי קבוצות שפעלו בבריסל ובפריז מצד אחד, ובברלין מצד שני, מבלי שהיו מודעות זו לזו. אחרי שהתגלו שידורי רדיו של הרשת, היטלר הורה לפתוח במצוד אחרי חבריה, ורק מעטים מהם שרדו את המצוד.

מכאן 33

לעולם לא נשכח - סרט תיעודי שבודק את הקשר של החברה הערבית, לשואה של העם היהודי. הסרט מסתכל בראייה רחבה על מה יודעים בחברה הערבית על השואה ומהי השואה עבור החברה הערבית. יום רביעי ה- 7 באפריל, בשעה 21:30

לחם ומלח - סרט הפורס את סיפורה המרתק והמרגש של לילה ג'ברין, ניצולת שואה שהתאסלמה ושמרה בסוד במשך שנים את סיפור חייה. סיפור ייחודי של ניצולת שואה דוברת ערבית. יום רביעי ה- 7 באפריל, בשעה 22:00.



כאן 11

ברנשטיין - הפרטיזן האחרון - סרט דוקו-דרמה דובר רוסית המספר את סיפורו של ליאוניד ברנשטיין, גיבור מלחמה יהודי, החי בביתו הצנוע בקרית אתא. בעת הכנת הסרט הוא אדם כבד הליכה, שאיש משכניו אינו יודע כי הוא אחד מאחרוני המפקדים של גדודי הפרטיזנים במלחמת העולם השנייה, וגם האיש שאיתר את המתקן הסודי בו פיתחו הגרמנים את נשק יום הדין של היטלר - טילי V2. יום רביעי, 7 באפריל, בשעה 21:15.

[*]

סינמטק תל אביב (אולמות)

פלנטה אחרת – 8.4.21 - - סיפורו של צוות דוקומנטרי המחפש לאורכו של מסלול הרכבת הטראנס - סיבירית אחרי מישקה זילברשטיין. אדם שברח מן הגטו כשהיה ילד בן 12 וחי שלוש שנים עם להקת זאבים ביערות, נרדף על ידי פושעים, קלגסים גרמנים וכל השאר.

נאצי רע. נאצי טוב – 8.4.21 - הוא מוכר כקצין הנאצי שהציל את הפסנתרן היהודי ולדיסלב שפילמן, ושנחשף בסרטו הבלתי נשכח של רומן פולנסקי, אבל בכפר הגרמני ממנו יצא למלחמה לאחר שנים בהם ניהל את בית הספר המקומי, עד היום לא רואים בו גיבור.

מורנוב –8.4.21 - שכונת מורנוב בוורשה היתה בעבר מרכז יהודי שוקק חיים. במלחמת העולם השנייה היא הפכה ל"גטו ורשה". בתום המלחמה נבנתה מחדש על הריסות בתי היהודים, ואלפי פולנים שוכנו בה. כיום זוהי שכונה מרווחת וירוקה, אך העבר ממשיך לרדוף אותה.

להיות כאן להיות שם – 8.4.21 - היחסים המורכבים של בני הדור הראשון ובני הדור השני לשואה, משורטטים ביד מעודנת בידי של הבמאי יצחק רובין, שגדל בבית של ניצולי שואה והלך עם המצלמה לתעד את ההתמודדות עם ההווה בצל העבר שרדף אותם לכל חייהם.

בסינמטק VOD יוקרנו הסרטים: ״הקוד האלבני״, ״אור בקצה המגף״,״הבית של הילדים״, ״ אדום הגון״, ״אקסודוס – הסיפור האמיתי״, ״הבלתי נראים״, ״המפתח של שרה״, ״העדות״, ״התליין״, ״מבוך השקרים״, ״מחנה משותף״.
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט