חדשות טלוויזיה / סדרות

"חיי מהלכה למעשה": ביקורת ריאליטי נטפליקס

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי הצלחת "המורדת", נטפליקס מציעים תוכן נוסף על חרדית שיוצאת לעולם המודרני. "חיי מהלכה למעשה" מלווה את ג'וליה הארט, חרדית לשעבר מניו יורק, שהפכה למנהלת בכירה בתעשיית האופנה. יעל מאורר בביקורת על תכנית ריאליטי מהוקצעת, משעשעת ונוגעת שמאזנת נכון בין הדמויות המוקצנות שלה
"חיי מהלכה למעשה", שנקראת במקור My Unorthodox Life" ", מלווה את ג'וליה הארט, חרדית לשעבר ממונסי, ניו יורק, שהפכה למנהלת בכירה בתעשיית האופנה. השם המקורי קורץ לסדרה המצליחה "המורדת" ששמה המקורי"Unorthodox" , שסיפרה את סיפורה של אישה העוזבת את הקהילה החרדית שלה. כמו דבורה פלדמן, שכתבה את הספר "המורדת" שהיווה בסיס לסדרה, גם ג'וליה הארט מגלה לבני משפחתה כי היא כותבת ספר חשפני ופרובוקטיבי על המהפך שעברה. הסדרה עוקבת אחר ג'וליה ומשפחתה, שמנווטים את חייהם החדשים והנוצצים בניו יורק, חיים שנדמים ההפך הגמור מחיי הקהילה החרדית הסגורה אותה היא עזבה אחרי גיל ארבעים.

אין ספק שג'וליה הארט, שבחרה בשם המשפחה הסמלי כדי לסמן לעצמה את הזהות החדשה שלה, נולדה לתכנית ריאליטי. אישה יפה וקטנטנה, המתהלכת על עקבים גבוהים מאוד ולובשת בגדים חשופים מאוד, גם כאשר היא חוזרת לבקר בשכונה החרדית בה גדלה. היא דומיננטית וחדת לשון, מרוכזת בעצמה, ושולטת ביד רמה במקום העבודה שלה, כמו גם בבני משפחתה שכולם חגים סביבה ומנסים לרצות אותה. בעלה השני הוא גבר איטלקי מקסים וסבלני במיוחד, אבל אפילו הוא נשבר לפעמים.

לצידה תמיד נמצא רוברט, העובד איתה בחברה. הוא מסור לכל גחמה שלה ומלווה את משפחתה בכל אירוע. בניגוד לדמותה המוחצנת והשתלטנית של ג'וליה, מצטייר דווקא רוברט כדמות רגישה ומעוררת אמפטיה. הוא אמנם משחק את התפקיד של הגיי המוחצן, הלובש גלימות דרמטיות ומספק אמירות שנונות, אבל מבעד לפרסונה הזאת, מתגלה סיפור על ילד מאומץ, המתלבט האם לפגוש את האם שנטשה אותו כתינוק. הסיפור הזה מספק את אחת הסצנות המרגשות והיפות ביותר בסדרה.

[*]

לעומתו, ילדיה של ג'וליה, שעשו עמה את המעבר לעולם החילוני, פחות משכנעים. הבת הצעירה היא גרסה מעצבנת במיוחד של האם. היא אנוכית, נצלנית, ומרוכזת בעצמה. הסדרה מנסה להציג את הזהות הדו-מינית שלה ככלי להעצמה נשית. אך למעשה בולט דווקא חוסר הרגישות המוחלט שלה לאנשים אחרים. כך למשל, היא מזמינה למסיבת השקה של אפליקציה שפיתחה את שתי המאהבות לשעבר שלה ואת המאהב החדש, שכלל אינו מודע לכך שהיא דו-מינית. בפרק אחר, היא מבטיחה לאחותה הגדולה שתעזור לה בפרויקט חשוב, אך שוכחת להגיע בזמן, גורמת לאחותה מבוכה, ואינה רואה שום סיבה להתנצל על מה שעשתה.

הבת הבכורה היא "משפיענית רשת", המנסה נואשות להוכיח לאמה שהיא ראויה למקום בחברה שלה. היא נשואה לבחור שהכירה עוד כשהיו שניהם חרדים, ומתעמתת איתו על מידת הדתיות שלהם. כך למשל, היא מופיעה מולו במכנסי ג'ינס והוא רוצה שתמשיך להתלבש באופן יותר צנוע. אבל כל הדילמות האלה נראות מלאכותיות להפליא. הבעל, שעסק במכירות נדל"ן, מגלה שבתקופת הקורונה העבודה מתמעטת, ולכן פונה לאם הכל-יכולה של אשתו, המסדרת לו עבודה בחברת האופנה. מה הוא בדיוק עושה שם? לא ברור.

עוד בן מסתובב עם שרשרת מגן דוד ומדבר הרבה על שמירת שבת. הוא עדיין דתי, אבל מנסה את כוחו בעולם הדייטים החילוני. אפרוריותו היחסית מול הצבעוניות של שאר בני משפחתו בולטת והוא מנסה לכפר עליה בלבישת סוודרים בצבעים בוהקים במיוחד. זה לא עובד. לעומתו, הבן הצעיר, שנשאר לגור עם אביו במונסי, מתגלה כנער חכם ומקסים, המספק רגעים קומיים נחמדים. הוא נאמן לדרכו כנער חרדי למרות הלחצים הבלתי פוסקים המופעלים עליו מצד אמו, אחיותיו ואחיו, להיפתח לעולם ולא להיות "פונדמנטליסטי", המילה החביבה על אמו, שהיא אומרת לו עשרות פעמים.

כמו הבן הצעיר, גם בעלה לשעבר של ג'וליה, מתגלה כאדם נחמד, לבבי וחכם. הוא חי בשלום עם גרושתו וילדיו, ומציג גרסה של דתיות מודרנית, שאינה מנסה לכפות את דרכה על אחרים. לעומתו, דווקא ג'וליה, המציגה את עצמה כמקור אור מול החושך הדתי שממנו ברחה, מתגלה כחסרת רגישות וחסרת מעצורים. היא נותנת לילדיה לקרוא את כתב היד של הספר עב הכרס שכתבה, בו היא מפרטת בפרטי פרטים את חייהם האינטימיים והמבוכה שלהם אינה בדיוק מפריעה לה.

ברור שאכפת לה מבן אדם אחד בלבד, היא עצמה כמובן, וזהו כנראה גם סוד הצלחתה המטאורית. יש מאמץ ניכר בסדרה להראות שסוכנות הדוגמנות אותה היא מנהלת היא "אחרת" וג'וליה היא מנהלת אכפתית. אבל האמת, כמו תמיד בריאליטי טוב, מבצבצת מבעד לזיוף. למי שמחפש תכנית ריאליטי קצת אחרת, "חיי מהלכה למעשה" היא חוויה מעניינת, מצחיקה ואפילו מרגשת.

תכנית הריאליטי "חיי מהלכה למעשה" משודרת בנטפליקס. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
יעל מאורר אליאב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט