חדשות טלוויזיה / סדרות

סיכום 2018 בטלוויזיה: הבחירות של כתבי האתר

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לאחר שכתב הטלוויזיה יוחאי גורלי בחר את סדרות השנה שלו, שאלנו את יתר כתבי האתר מהי הסדרה שעשתה להם את שנת 2018. אלו סדרות הצטרפו ל"מי מתגורר בבית היל", "על הספקטרום", "חוליגן אמריקאי"?
אלעד שלו – חוליגן אמריקאי (עונה 2)

אחרי עונה ראשונה מצוינת, העונה השנייה של הקומדיה המוקומנטרית "חוליגן אמריקאי" בנטפליקס מצליחה להתעלות על קודמתה והפעם עוקבת אחר חקירת סדרת פשעים של אדם המתכנה "פורץ הגללים", שגרם למגפת שלשולים המונית בתיכון קתולי בוושינגטון לאחר שהכניס חומר משלשל ללימונדה.

לדעתי אין סדרה שתופסת טוב יותר את העידן הנוכחי של הרשתות החברתיות, בו הכל מתועד, מתויג ועולה באופן מידי לרשת. הפרטיות נעלמת, השיימינג בכל מקום ומה שלא מצולם כאילו כלל לא קיים. היופי בסדרה היא שהיוצרים משתמשים בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, ווטסאפ וכד' ככלי אינטגרלי בקידום החקירה, כשהמראה שמשתקפת מכך על החברה האמריקאית אינה דידקטית אלא היא חלק בלתי נפרד מהאופן בו בנויה הסדרה.

כל דמות שאנו פוגשים בעונה השנייה היא עגולה ולא הסטראוטיפ שחשבנו עליה במבט ראשון. היוצרים נוגעים בעצבים חשופים בחברה האמריקאית של בדידות, תפירת האשמות שווא, פערי מעמדות כלכליים וחברתיים ותחושת תלישות קיומית וכל זאת כשהם לא שוכחים לרגע לתבל הכל בהרבה הומור מוצלח ובבניית עולם אמין והתפתחות עלילתית מותחת ומסקרנת.



מיכל ליבר רונן – כפולים (עונה 2)

אחרי עונה הראשונה מעולה, מותחת ומעניינת נאלצנו לחכות לא פחות משלוש שנים לעונה השנייה שלוקחת אותנו לאירוע אחר אותו יש לחקור ולבדוק מי הם הכפולים ומי לא. מדובר בפיצוץ צינור גז בזמן חתימת הסכם שלום עם טורקיה, שמוכרז כאירוע טרור. החשודים במעורבותם באירוע הם שלושה: ענת קדמי – מדריכת טיולים ואשת משפחה, דקלה לוי - עובדת תחזוקה לסבית ואמיר כהן – היי-טקיסט ערבי שנמצא בזוגיות עם בחורה יהודייה. אנחנו נחשפים לחייהם של השלושה ולחיי משפחותיהם ולאט לאט מתוודעים לסיפור האמיתי העטוף במעטפת.

בכל פרק מתגלה עוד חלק מהפאזל – עד הסוף בו הפאזל הורכב במלואו. הפרק הכפול שפתח את העונה השנייה היה מותח אבל הקצב שלו היה איטי יחסית. מפרק שלוש הקצב התחיל להתגבר והעלילה התחילה לקרום עור וגידים. אין ספק שזו הייתה עונה מותחת ומעניינת והקאסט של השחקנים הוא מצוין. ממתינה לעונה השלישית בתקווה שלא ייקח לה עוד שלוש שנים.

נמרוד שובל - מי מתגורר בבית היל (עונה 1)

הבמאי מייק פלאנגן ("השער", Hush"") מציג משבר משפחתי שנוצר בעקבות אירועים יוצאי דופן שהתרחשו בעת מגורי משפחה בבית היל, וכמו כן את האירועים עצמם. המעברים בעלילה בין הזמנים בנויים נהדר, והפרקים מקסימים ויזואלית ומשפיעים על קצב פעימות הלב. משחק מכוון בסאונד גורם לצופה להתכונן לקפיצות מפחידות, אך הן מגיעות דווקא ללא הכנה מראש. הליהוק שהושקעה בו מחשבה רבה כולל את קרלה גוג'ינו הנפלאה כאוליביה, אם אשר מאבדת את שפיות דעתה. מדובר בעוגת שכבות של סיפור אימה מותח, מטריד ומרגש שנאפה באופן יוצא מן הכלל.



אורטל אדיב - פאודה (עונה 2)

העונה השנייה של "פאודה" ב-yes, סדרת האקשן המצליחה שנוצרה ע"י ליאור רז והעיתונאי אבי יששכרוף ומבוססת על חוויותיהם משירותם הצבאי ביחידת דובדבן, המשיכה את העלילה מהעונה הראשונה והפעם התמקדה בפעיל ארגון המדינה האיסלאמית, נידאל עוודאללה – "אל-מקדסי" ונקמתו האישית בדורון (ליאור רז) לאחר שהרג את אביו, השייח'. העונה הייתה מגוונת ומיוחדת, הוצגו מבצעים של יחידת המסתערבים יחד עם הלחץ הנפשי והמועקה שהם מתמודדים איתם במהלך היום יום, תכנון פיגועים, סיכולים, אבדות תוך הפיכת הסכסוך המדמם לכלי ז'אנרי נהדר ומותח במיוחד.



לירון אברהם - האחיות

בסדרה "האחיות" חתן פרס הנובל ואביה של ג'וליה, ד"ר ג'וליוס בקלי, מחליט על ערש דווי לעשות קצת שמח. הוא שולח מכתב לעיתון ובו הוא מצהיר שבעבודתו כמומחה פוריות, השתמש בזרעו להפרות נשים במקום בזרעי הגברים שביקשו הנשים, והבלגן מתחיל. הסדרה עוסקת בהתמודדותה של ג'וליה עם מאות האחים שנגלו לה לפתע, וספציפית עם שתי אחיות חדשות, כוכבת הטלוויזיה אידי ועורכת הדין הנוקשה רוקסי.

"האחיות" היא סדרה מבריקה. היא משעשעת אך גם נוגעת ללב ומוחצת אותו כשצריך. היא מצליחה להתחמק בפתלתלות מהקיטש ולהישאר מתוקה כמו דבש. יש לציין במיוחד את עומקן של הדמויות. ניתן לאפיין כל אחת ואחת מהן באופן אותנטי ורב רבדי. התחושה המועברת לצופה היא שהוא מכיר אותן מימים ימימה, מה שמעניק חוויה עוצמתית אף יותר. כל מה שאפשר לבקש מסדרה, פלוס האפשרות לצפות בה בבינג' בנטפליקס.

מעיין הררי: על הספקטרום (עונה 1)

כבר מהפרק הראשון הסדרה הזו שעלתה ב-yes נכנסה לי ללב בזכות המשחק הרגיש של הקאסט המוכשר שהכניסו אותי לעולמן הצבעוני של דמויות על הספקטרום האוטיסטי. יחד עם תסריט סוחף, בימוי רגיש וצילום מלא הבעה שהצליחו להטעין סצנות שגרתיות כמו ריאיון עבודה, מסיבת רווקות או מעבר דירה בעוצמות של רגש, היא המשיכה להוכיח מפרק לפרק כמה שהיא ייחודית. נוסף על הפן האומנותי, העונה גם עסקה באופן אמיץ בנושאים קשים של קבלת השונה, בדידות, קשיים בחיפוש אחר אהבה והטרדות מיניות והעבירה אותנו יחד עם הדמויות מסע התפתחות מרגש ומלא תובנות.

[*]

מתן יניב - על הספקטרום

בעוד שיש מספיק סיפורים ישראליים על קושי כלכלי, אהבה שבורה וכמה שמלחמה זה דבר נורא, שלישיית השחקנים הנהדרת של "על הספקטרום" נותנת לנו להרגיש אופטימיים ושמחים, למרות מצבם. הבמאי יובל שפרמן עושה עבודה מצוינת ביצירת אווירה ססגונית וכואבת בו זמנית המתבטאת באלגוריה נהדרת לחייהם של השלושה. יותר מכול בולט החיבוק החם שנותנת התסריטאית דנה אידיסיס לקהילת אנשים שמאוד צריכה חום ואהבה. אני מחכה בקוצר רוח לעונה הבאה וגם ליצירה נוספת מאת אידיסיס.



לסדרות השנה של כתב הטלוויזיה יוחאי גורלי >> מקומות 1-8 - לחצו כאן, מקומות 9-15 - לחצו כאן

הצביעו בסקר הגולשים: מבין סרטי השנה הנבחרים של צוות המדרגים, בשקלול הסרטים האהובים על גולשי האתר לפי הציונים באתר בשנה האחרונה - מהו סרט השנה שלכם לשנת 2018?

מהו סרט השנה שלכם לשנת 2018? רומא שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי הנוקמים: מלחמת האינסוף קרא לי בשמך כוכב נולד רפסודיה בוהמית צורת המים חוטים נסתרים
שלח/י
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ על הספקטרום (עמוד סדרה)
חץ כפולים (עמוד סדרה)
חץ מי מתגורר בבית היל (עמוד סדרה)
אין מאמרים מחודש ינואר
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט