חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: "הסימפונס" שוברים שיא ו"הומלנד" בטריילר חדש

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השבוע במדור חדשות הטלוויזיה: טיזר חדש ל"סדרה של צרות" מציג את ניל פטריק האריס, הסימפסונים שוברים שיא לסדרה הארוכה ביותר אי פעם, טריילר ראשון לעונה השישית של "הומלנד" וספיישל הבחירות של יס כולל המערכון החדש של SNL
טיזר חדש ל"סדרה של צרות" מציג את ניל פטריק האריס

סדרת הספרים האהובה "סדרה של צרות" מקבלת עיבוד חדש כסדרת נטפליקס באותו השם שתצא בינואר השנה. דיווחתי כבר על הסדרה הזו כאן בטור, כשהטיזר הראשון יצא, וכעת שוחרר אחד טיזר חדש ומרגש אף יותר- הפעם הוא מתמקד בדמותו של הרוזן אולאף, המגולמת על ידי ניל פטריק האריס ("איך פגשתי את אמא").

הסדרה, כמו הספרים, תספר על שלושה אחים- ויולט, קלאוס וסאני בודלייר - שנהפכים יום אחד ליתומים ויוצאים לדרך ארוכה ומפרכת של העברות בין בתים מאמצים שונים. הספרים (שעובדו כבר ב-2004 לסרט) מלווים את שלישיית הילדים בהרפתקה הארוכה והעגומה הזו, ובדרך יוצרים אווירה ייחודית, אפלולית, יצירתית, חצי-גותית ובעיקר מהנה למדי, שעושה את הספרים האלו למהנים כל כך.

עוד דבר נהדר בספרים הוא דמותו של הרוזן אולאף, הדוד החמדן שרודף את הגיבורים בכל מסעם, ומהווה צל מאיים מתמשך, וגם פרסונה עשירה ומורכבת שכל פיסת דיאלוג שלה היא מאופיינת ומלאת הומור. דמותו של אולאף והאווירה הייחודית הם כנראה שני הדברים הטובים ביותר בספרים, ונדמה לפי הטיזר החדש ששניהם יועברו בהחלט גם בעיבוד הזה.

העיבוד הקולנועי מ-2004 הצליח גם הוא בהעברת שני המוטיבים האלו עם ג'ים קארי בגילומו המבריק של אולאף ועם הצילום, עיצוב הסטים, התאורה והדיאלוגים שמעבירים היטב את הסטייל של הספרים. נדמה שהסדרה למדה ממנו היטב, ואולי אף תתעלה עליו. יש להזכיר גם את העובדה שלסדרה יש יותר זמן לעבד את כל 13 הספרים, לעומת הסרט שעיבד רק את השלושה הראשונים.



הסימפסונים שוברים שיא לסדרה הארוכה ביותר אי פעם

"משפחת סימפסון" היא ללא ספק סדרה משמעותית ואינטגרלית לעולם הטלוויזיה, ששינתה את פני המסך הקטן. בעזרת כתיבה קומית מבריקה, מבנה תסריטאי קלאסי ואפקטיבי, דמויות אייקוניות וחוש הומור שבתחילת הסדרה היה חתרני וחדש, הצליחו צוות התסריטאים והאנימטורים בהנהגתו של מאט גרונינג ליצור סדרה משמעותית שהגדירה מחדש איך כותבים סדרה, ומה טלוויזיה יכולה להרשות לעצמה לעשות.

השבוע "פוקס" הכריזו על עונות 29 ו-30 לתכנית, ובכך שברו את שיא הסדרה בעלת הכי הרבה עונות אי פעם, שהיה עד לאחרונה שמור למערבון הטלוויזיוני ""שומר החוק", שרץ מ-1955 ועד ל-1975. בעוד הסדרה כבר מזמן לא בימי השיא שלה, ובהחלט היה עדיף שהיא תפרוש לפני מספר עונות ולפני מספר רגעי "שארק-ג'אמפינג", בכל זאת משמח אותי שזו הסדרה שקיבלה את התואר החדש הזה, גם אם רק בשביל הסמליות שבכך.

[*] טריילר ראשון לעונה השישית של "הומלנד"

הטריילר הראשון של העונה השישית של סדרת המתח, שתיפתח ב–15 בינואר, נחשף והפעם קארי מתיסון עוזבת את ברלין וחוזרת לניו יורק. באופן אקטואלי עלילת העונה החדשה נפתחת בסיומה של מערכת בחירות לנשיאות ארצות הברית. העונה תתרחש ב–72 הימים שבין יום הבחירות ובין יום ההשבעה ותציג את האישה הראשונה שנבחרה לכהן כנשיאה (אליזבת מארוול, "בית הקלפים").

לעונה ישוב קווין (רופרט פרנד) ובין השחקנים שיצטרפו נמנים דומיניק פומוסה ("האחות ג'קי") ורוברט נפר ("נמלטים"). כפי שהבטיח לנו השחקן סבסטיאן קוך בראיון לאתר גם הוא ישוב לעונה הנוכחי לתפקיד בו הוא מגלם את דמותו של המיליארדר הגרמני אוטו דורינג.

ספיישל הבחירות של יס

בשמיני בנובמבר, יום הבחירות האמריקאי, יס ישדרו בערוצים שלהם מגוון סרטים וסדרות טלוויזיה, במיוחד ליום הבחירות. המבחר הקולנועי מורכב מסרטים רבים על מוסד הנשיאות האמריקאי: "כל אנשי הנשיא", "אייר פורס 1", "אמת" ועוד. בנוסף, יוקרן גם אוצר גדול של סרטים דוקומנטריים: "וינר" (על הפוליטיקאי אנתוני וינר), "אובמה מהברונקס", "פגוש את התורמים: האם כסף מדבר?", ואף המופע המתועד "מייקל מור בטראמפלנד".

בנוסף לאלו, יס מציעים גם סדרות ברוח הנשיאות באותו היום: "ויפ", "בית הקלפים", ועוד רבות. פנינה נוספת שתשודר היא הסאטירה המד"בית היצירתית והכיפית "חסרי מוח", בכיכובה של מרי אליזבת' ווינסטרד המצוינת. הסדרה שודרה כבר בערוצי יס השנה וחוזרת בשידורים חוזרים ביום הבחירות. אני ממליץ בחום לצפות בה, וליהנות מהרגע האקטואלי הנדיר יחסית בו היא ממצה את משמעותה - הסדרה היא ללא ספק בעיקר על הבחירות והשיח הפוליטי סביבן ב-2016. הרבה דברים עושים את הסדרה הזו תענוג לצפייה כמו שהיא: השנינויות הבלתי פוסקות, השחקנים הנהדרים, המסתורין שנחשף לאיטו כפצצה מתקתקת היצ'קוקיאנית, ההומור העצמי, אבל גם התזמון שלה הוא בהחלט חלק בזה, וכדאי לתפוס את החוויה של לצפות בה בהזדמנות הזו.

אבל כנראה הרכש החם ביותר הוא אייקון הסאטירה הטלוויזיוני, "סאטרדיי נייט לייב". יס רכשה את העונה החדשה, הנוכחית והמצוינת של תכנית המערכונים האגדית, וזהו צעד מבורך בעיניי. העונה הנוכחית, ובמיוחד הפרק המבריק בהנחייתו של טום הנקס, היא התכנית הזו במיטבה: נוקבת, מושחזת, מצחיקה, מבוצעת נהדר על ידי הקאסט המרשים, וכתובה באופן מופתי.

הדרך שבה חלק מהמערכונים מתקשרים זה עם זה ומחזקים זה את זה, יוצרת עונה שפורסת את כל הנושאים החשובים על השולחן בעקביות ובחוכמה רבה, ואז משחקת עם הנושאים האלו כדי לגרום לנו לצחוק, במיוחד כשהעניין אקטואלי במיוחד בזמן הבחירות עם החיקויים המצוינים של הילרי קלינטון ודונלד טראמפ המגולם ע"י אלק בולדווין. הפרקים מגיעים בימי שני ל-VOD של יס, בסמוך לשידור בארה"ב, ומשודרים בימי שבת ב-19:55 ביס קומדי.

יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ הומלנד (עמוד סדרה)
חץ משפחת סימפסון (עמוד סדרה)
אין מאמרים מחודש נובמבר
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט