חדשות טלוויזיה / סדרות

"לשרוד את אר. קלי": ביקורת סדרה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסדרה שעוררה זעזוע ברחבי העולם והביאה למעצרו של הזמר הנודע מביאה עדויות חדשות על אונס וניצול קטינות ע"י אר. קלי. ערן איצקוביץ עם ביקורת על סדרה שהצליחה לעשות שינוי של ממש
כשחושבים על זה, סיפור ההצלחה של הזמר אר. קלי הוא סיפור סינדרלה קלאסי. ילד שגדל במשפחה קשת יום עם אב שכמעט ולא נכח בחייו, בעל הפרעת קשב וריכוז שמנעה ממנו ללמוד לקרוא ולכתוב, שהותקף מינית כבר בהיותו בן 7. עם השנים הוא הפך לאחד הזמרים המצליחים בעולם, מכר עשרות מיליוני אלבומים, שחרר אינספור להיטים, עבד עם שמות כמו ליידי גאגא וסלין דיון, זכה בשלל פרסים והפך לאחד הכוכבים הגדולים בתרבות הפופ. אבל זהו לא סיפור סינדרלה קלאסי. קלי הואשם לאורך השנים בניצול מיני, נפשי ופיזי של נשים רבות, חלקן נערות צעירות. פתאום, צדדים אפלים שלו נחשפו לעיני כל.

אבל ה"פתאום" הזה לא מדויק, שכן כמעט מתחילת דרכו, לפני למעלה מ-20 שנים, הטענות האלה צצו מפעם לפעם. ב-2008 אפילו התנהל מולו משפט על צילום והחזקת פורנוגרפיית ילדים, אך הוא זוכה. התיעוד המטריד נמצא ברחבי הרשת, ובכל זאת, איכשהו, אר. קלי המשיך לשחרר מוזיקה, כאילו דבר מעולם לא קרה. אבל לאחרונה הדברים השתנו. הסדרה "לשרוד את אר. קלי" יצאה לאוויר העולם, ושינתה הכל. עשרות אנשים מדברים בה על ההיכרות שלהם עם הזמר, מפסיכולוגים ומוזיקאים ועד בני משפחה וכמה מהנשים שאותן תקף, בהן אפילו גרושתו.

[*]

הסדרה, שעלתה השבוע ב-yes, זכתה לתואר לא רשמי שלא ניתן להעניק לכל פרויקט טלוויזיוני או קולנועי: "סדרה יוצרת מציאות". לאורך ששת פרקי הסדרה, המרואיינים מספרים על רוברט קלי, האדם שעומד מאחורי הפרסונה הידועה. כולם, בדרך כזו או אחרת, ידעו על המשיכה המינית של אר. קלי לקטינות, כמה מהן היו בנות 14 כשהדברים התרחשו. חלקן אפילו הסכימו באומץ רב להיחשף ולספר כיצד תקף אותן מינית ו/או נפשית. ההצלחה הגדולה של התכנית הובילה לכך שחברת התקליטים שלו ביטלה את החוזה עמו, הוא הוחרם, ולאחר לחץ ציבורי רחב, הסגיר את עצמו למשטרה, והואשם ב-10 סעיפים של תקיפה מינית חמורה.הסיפורים שנחשפים בסדרה אינם קלים. רבים מהמקורבים לו ידעו על מה שקורה ובחרו להעלים עין. הנשים שהותקפו סיפרו כיצד הוא פיתה אותן, גרם להן להרגיש טוב עם עצמן ואיך תקף אותן מינית, לפעמים פעם אחר פעם אחר פעם. בחלק מאותן בנות צעירות הוא התעלל נפשית ואף דאג להרחיקן ככל האפשר מהוריהן, וכך המשיך לבצע בהן את זממו שוב ושוב. בעידן בו קמפיין #MeToo הביא לנפילתן של דמויות מוכרות רבות בעולם הבידור, מקווין ספייסי ועד הארווי וויינשטיין, היה זה עניין של זמן עד שיגיע תורו של אר. קלי.

העדויות האלו כואבות. זה שורף בנשמה, לדעת כיצד אנשים יכולים לנצל את הכוח והמעמד שלהם כדי לנצל נערות תמימות. זה משהו שכואב לצפות בו – אבל בהחלט מעניין. גם אם העשייה של התוכנית מאוד דרמטית ומוגזמת (המון מוזיקה בומבסטית, עריכה קופצנית ותמונות מלחיצות של אר. קלי), הצפייה בה מדבקת. קשה להוריד את העיניים מהמסך, ואפילו שהצפייה בסדרה מרגישה כאילו אנו צופים בעדויות מצולמות בלבד, היא כן עוברת בצורה שלא משעממת לרגע.



רבים משיריו של אר. קלי היו מיניים מאוד, וזה בסדר – זו זכותו של האמן להתעסק במיניות. העובדה שהוא ניצל את ההצלחה שלו לטובת מעשים דוחים היא נבזית, ומגיע לו לבלות שנים רבות מאחורי סורג ובריח. "לשרוד את אר. קלי" היא סדרה לא פשוטה לצפייה שנוצרה ושודרה בזמן הנכון, והיא לוקחת חלק משמעותי בתקופה בה אנו חיים, ששמה זכוכית מגדלת עצומה על טורפים מיניים – והעובדה שהצליחה לנצל את כוחה לטובת עצירת אחד מהם, היא סיבה טובה כדי לתת לה את הכבוד הראוי ולצפות בסדרה שאשכרה הצליחה להביא לשינוי.

החל מ-3.3 – הסדרה במלואה ב-VOD של yes ובימים א'-ה', 21:00 בערוץ yes דוקו. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
ערן איצקוביץ - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש מרץ
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט