חדשות טלוויזיה / סדרות

לקראת העונה החדשה: 10 תיאוריות על "ווסטוורלד"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
העונה השלישית הצפויה של דרמת המדע הבדיוני "ווסטוורלד" מגיעה אלינו הערב. לכבודה הכתב נמרוד שובל בחר 10 תיאוריות מעריצים לגבי העתיד להתרחש - חמש תיאוריות חדשות שנשמעות הגיונות לחלוטין, וחמש נוספות שלא מחזיקות מים
העונה השלישית הצפויה של דרמת המדע הבדיוני "ווסטוורלד" מגיעה אלינו הערב, ואל הקאסט שלה מצטרפים בין היתר השחקנים אהרון פול ("שובר שורות") וונסן קאסל ("ברבור שחור"). תיאוריות מרובות של מעריצי הסדרה משתדלות לחזות ולנחש את הפרקים הקרובים. צופים רבים נותרו מבולבלים מהסדרה המסתורית שדורשת תשומת לב במהלך הצפייה, ויישור קו קצר לקראת המשך הצפייה יכולה רק להועיל. אז מה צפוי לרובוטים מהמערב הפרוע?

העונה הקודמת הסתיימה בכך שדולורס חתרה להגיע אל "הכור", המכיל את המידע על כל האורחים שהיו בפארק, כדי להשתמש בו כנשק נגד בני האדם. בדרך מתים טדי ואנג'לה. "האיש בשחור" חתר גם הוא להגיע אל אותו מקום, כחלק מ"המשחק" של פורד, ואפילו ירה בבתו ברגע של איבוד שיקול דעת. דולרס הורגת את שרלוט הייל, מנהלת בכירה בתאגיד, מתחזה לה, ומצליחה לעבור אל העולם האמיתי. בעתיד הרחוק (ובסצנה שלאחר הכתוביות), ראינו את דמותו הרובוטית של וילאם נבחנת, לא בפעם הראשונה, במבחן שנועד לבסס נאמנות מול דמותה הרובוטית של בתו. כמו כן, מייב עוזרת לבתה לחצות לעמק שמעבר.

האופן בו הסתיימה העונה הקודמת הוכיח כי יש עוד נושאים רבים לדון בהם. אחת השאלות הגדולות של העונה השלישית היא מה יקרה לרובוטים בעתיד ומהי מטרתם - חופש ושלווה, טבח בבני האדם, או שניהם. גורם נוסף שיכול לשנות את הסדר בסדרה קשור לטיזר שפורסם לעונה החדשה, שהוא למעשה פרסומת לחברה בשם "Incite", שהיא כנראה מתחרה של חברת "דלוס" שהכרנו בעונות הקודמות. בעבר, חלק מתיאוריות המעריצים היו נהדרות והתגלו כנכונות, בעוד שאחרות היו רחוקות מזה. להלן חמש תיאוריות חדשות שנשמעות הגיונות לחלוטין, וחמש נוספות שלא מחזיקות מים.



לא סביר – העולם האמיתי הוא עדיין הפארק

הטריילר האחרון שפורסם התמקד ממש בעולם האמיתי שמחוץ לפארקים. ואכן, בסוף העונה האחרונה דולורס ועוד כמה מארחים אחרים, עזבו את הפארקים ועשו את דרכם למציאות. עם זאת, יש כמה תיאוריות המצביעות על כך שהאזורים הללו הם עדיין רק חלק מהמציאות שנבנתה, מכיוון שזו ארץ אחרת, בה בני האדם יכולים לחיות את החיים האידיאליים שהם רוצים, בעולם ריאליסטי למחצה. עם זאת, זה מרגיש קצת מסובך, ופוגע ברעיון של הבריחה שלהם.

מתקבל על הדעת – פורד חי

יתכן מאוד שבמשך כל הזמן פורד ניגן את המנגינה שלו מבחוץ. מכיוון שהיו לו את כל היכולות להכין את המארחים שלו, יהיה קל להחליף מארח באדם אמיתי ולהמית את הרובוט באחד ממקרי המוות המפתיעים ביותר של התוכנית. זה באמת הגיוני, שכן ברור שיש שחקן אחר שמזיז את החלקים על לוח השחמט. כל זה יכול להיות חלק מסיפור מורכב שפורד יצר לעצמו כשהתחיל להשתעמם מהפארקים.

[*] לא סביר – הפארקים הושבתו

עלו כמה השערות שהפארקים נסגרו, והיחידים שנותרו בהם הם חלק מהרובוטים המרושעים. עם זאת, על סמך כמות ההכנסות שירדו לטמיון, זה נשמע לא סביר. בנוסף, נראה שאנו נוסעים לארצות חדשות בעונה הקרובה, כולל סט במלחמת העולם השנייה. מכיוון שנדמה כי "ווסטוורלד" היא בעיקר זו שירדה מהפסים, לא הגיוני לסגור את כל שאר הפארקים.

מתקבל על הדעת – אף אחד לא מרגיש

היו הרבה אנשים שהציעו שאף אחד מהמארחים לא בעל נשמה, ושכולם מתוכנתים בדרך כזו או אחרת. אפילו מייב, שנראה כי היא מראה את הסימנים הרבים ביותר למחשבה מקורית ואמיתית, מושפעת על ידי מישהו אחר. זה מזין את התיאוריה שפורד עדיין חי גם כן, מכיוון שהרבה מעריצים מציינים שהוא עדיין יכול היה לכתוב את הנרטיב ולהשפיע בדרך כלשהי על המארחים האלה, מה שכמובן היה לוקח מהם את כל הבחירות החופשיות שלכאורה היו להם.

לא סביר – המארחים שואפים לחיים נורמליים

למרות שצוין כי אולי התכנית המפוארת של דולורס היא פשוט לחיות חיים נורמליים, כל פרט מצביע על ההיפך מכך. מייב יכולה להיות היחידה שרוצה שגרה אמיתית כלשהי. דולורס והאחרים פועלים בבירור מנקמה, ואולי אפילו מחפשים למחוק את האנושות כולה. העונה הבאה בוודאי תענה על השאלה מה המטרה שהם באמת רוצים להשיג.

מתקבל על הדעת – הבת של מייב היא אמיתית

למייב ובתה נראה שיש קשר שאין לאף אחד אחר מבין המארחים. כמו כן, דולורס שכחה את אביה במהירות יחסית, ויש המון מערכות יחסים אחרות שנקטעו לאחר זמן מה. יש הטוענים שאולי זו הייתה הילדה האמיתית של מייב, ושהיא ממש ילדה אותה. זו תהיה יצירה כל כך מתקדמת של רובוטיקה, שפורד יעודד אותה בכל הזדמנות.

[*]

לא סביר – ארנולד בשליטה

תיאוריות המעריצים עדיין מפיצות כי ארנולד, כמין סוג של בינה מלאכותית, עדיין משתלט על המארחים, ובסופו של דבר אחראי על הנעשה. אבל סביר יותר שפורד ממלא את התפקיד הזה. נראה שהנרטיב של ארנולד מיצה את עצמו. חזרה לכך עלולה לסבך את העניינים יתר על המידה. אולי עדיף שעכשיו דמויות אחרות יהיו אלה ששולטות במארחים.
מתקבל על הדעת – חברת "דלוס" מחליפה את האנושות

כשוויליאם מוחלף על ידי רובוט, דולורס מחליפה כמה בני אדם במארחים, ו"דלוס" מתנסה בהחלפת בני אדם לאחר מותם, ישנן עדויות רבות התומכות בעובדה שאולי החברה מחליפה את האנושות בגרסה רובוטית משודרגת. זה מאפשר לעסקים להמשיך לרוץ ולאנשי ציבור להישאר באור הזרקורים. פירוש הדבר גם ש"דלוס" היא בעלת אינטרס מהותי לקבל שליטה על כל הנכסים שאדם מסוים שלט בהם לפני מותו.

לא סביר – עונות מדומות

בכל עונה של הסדרה, היו מי שהציעו כי העולם שאנו צופים בו הוא מדומה. אם התיאוריה הזו תתגלה כנכונה, הדבר יוביל לאכזבה קשה של מעריצים ואולי גם לניתוק שלהם מהמשך הצפייה. רוב הצופים רוצים שההתרחשויות יהיו הגיוניות בעולם שנוצר, סימולציה בדיעבד רק תבלבל את העניינים.

מתקבל על הדעת – ויליאם נבנה למען דולורס

יתכן שוויליאם נוצר למשימה מאוד ספציפית, במיוחד אם לפורד יש קשר כלשהו לזה. אולי המטרה המוגדרת והאמיתית של ויליאם היא להוביל לסיום המשחק אחת ולתמיד. פירוש הדבר עשוי להוביל לצורך להרוג את דולורס ולהשלים את הסיפור. מכיוון שעדיין לא ידוע באיזה צד של המתרס ויליאם יעמוד, צופים רבים סבורים שתפקידו האולטימטיבי הוא להתיר את כבליה של דולורס, לטובה או לרעה, ולסיים את כל הכאוס הזה. ייתכן שזה הנרטיב שיסגור את המעגל.
נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש מרץ
 
חיפוש בארכיון 2020
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט