חדשות טלוויזיה / סדרות

לצפות ולא לשכוח: סרטים מומלצים ליום הזיכרון לשואה ולגבורה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כבכל שנה, יום הזיכרון לשואה ולגבורה הגיע ועמו הסרטים הרבים העוסקים בנושא שמוקרנים בערוצים ובפלטפורמות השונות. לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הכנו עבורכם רשימה של כמה סרטים שנכנסים לקטגוריה הבנאלית של "סרטי שואה", אך שיש בהם הרבה מעבר לטייטל הדרמטי הנלווה אליהם
רשימת שינדלר

סרטו האפי של סטיבן ספילברג משנת 1993 זכה בשבעה פרסי אוסקר מוצדקים, כולל לסרט ולבמאי הטובים ביותר, והפך בתוך זמן קצר לקלאסיקה בפני עצמה ולצפיית חובה לכל חובב קולנוע באשר הוא. הדרמה הלא קלה לצפייה הזו עוקבת אחר אוסקר שינדלר (ליאם ניסן), תעשיין גרמני וחבר במפלגה הנאצית שהציל יהודים רבים בכך שהעסיקם במפעלים שלו בתמורה להענקת שוחד לקציני צבא גרמנים. על כך, הוא קיבל את תואר חסיד אומות העולם.

כל כך הרבה מילים נכתבו על הסרט הזה, שלפעמים זה מרגיש כאילו לא צריך להכביר עליו במילים. ובכל זאת, "רשימת שינדלר" מציג את הזוועות שעברו על יהודים רבים בשואה מנקודת מבט לא שגרתית, והוא מצליח לעשות זאת עם עוצמות לא מבוטלות ועם טונות של רגשנות הוליוודית באופן שמבוצע לעילא. לא סתם הסרט נמצא בצמרת דירוג הגולשים באתר IMDB כאחד מהסרטים הטובים אי פעם.

איפה תוכלו לצפות בו? הסרט ישודר בערוצי הסרטים של HOT בערב שני ב-00:00.



הפסנתרן

סרטו של רומן פולנסקי הפולני-צרפתי מ-2002 זיכה את הבמאי הוותיק בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן ואף הביא לפולנסקי, ניצול שואה בעצמו, אוסקר מפתיע לבימוי. הסרט מספר את סיפורו האמיתי של ולדיסלב שפילמן, פסנתרן יהודי-פולני ששרד את השואה לאחר שעבר תלאות קשות מנשוא, כשכישרונו הגדול על הפסנתר תרם לכך לא מעט.

באמצעות בימוי מדויק ונוגע ללב שמובל על ידי אדריאן ברודי המגלם את שפילמן בהופעה מדהימה עליה גם זכה בפרס האוסקר, "הפסנתרן" הפך גם הוא לצפיית חובה במהלך יום הזיכרון לשואה, אך זהו סרט חזק שעומד בפני עצמו גם בכל יום אחר.

איפה תוכלו לצפות בו? "הפסנתרן" ישודר בערוצי הסרטים של HOT בערב שני ב-19:35, זמין לצפייה ב-yesVOD ובסלקום TV.

אושוויץ בצבע

באמצעות עיבוד מיוחד, הסרט התיעודי מביא לראשונה צילומים צבעוניים מאושוויץ-בירקנאו, המלווים בעדותיהם של ניצולים ממחנה ההשמדה שבו הושמדו מעל למיליון יהודים. הסרט, המסופר על ידי השחקן זוכה האוסקר בן קינגסלי (שכזכור גילם ב"רשימת שינדלר" את יצחק שטרן), מציג לא רק את אותן עדויות, אלא גם את אוסף התמונות היחיד שתיעד את חיי השגרה במחנה וששרד את השואה, ומתעסק גם בהתנגדות היהודים מול הנאצים ובהרס התרבות היהודית באותן שנים.

איפה תוכלו לצפות בו? "אושוויץ בצבע" ישודר ב-yes דוקו בערב שני ב-21:00, זמין ב-yesVOD וב-StingTV וגם בסלקום TV.



תזמורת על תנאי

כשסרט הטלוויזיה הזה של רשת CBS האמריקאית שודר ב-1980, הוא לא שודר בישראל בעקבות השתתפותה בו של ונסה רדגרייב, השחקנית הראשית המגלמת את פניה פנלון, הידועה בעמדותיה האנטי-ציוניות והפרו-פלסטיניות. כיום הסרט זמין בנטפליקס, וניתן להעריך אותו מחדש וללא דעה קדומה.

רדגרייב, שזכתה באמי על תפקידה, מפליאה בתפקידה כפנלון, ניצולת שואה אמיתית ששרדה את אושוויץ בכך שהשתתפה בתזמורת הנשים של המחנה. זהו לא סרט קל לצפייה, אך הוא מעורר השראה ומביא למרכז הבמה גם את קולן של הנשים הרבות ששרדו את המלחמה, שבדרך כלל לא זוכות להיחשף בסרטים מסוג זה.

איפה תוכלו לצפות בו? "תזמורת על תנאי" זמין בנטפליקס.



באפילה

הבמאית הפולנייה המוערכת אגניישקה הולנד הייתה מועמדת ב-2011 לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר לצדו של "הערת שוליים" הישראלי, אך שניהם הפסידו ל"פרידה" האיראני. כמו סרטי שואה אחרים, גם "באפלה" מבוסס על סיפור אמיתי, כשבמקרה זה מדובר בסיפורו של לאופולד סוחה, מפקח במערכת הביוב של העיר הפולנייה לבוב בזמן הכיבוש הנאצי שמחביא קבוצת יהודים בביוב. בעקבות פעילותו, לסוחה הוענק תואר חסיד אומות העולם.

איפה תוכלו לצפות בו? "באפילה" זמין ב-yesVOD.

הבן של שאול

הסרט ההונגרי הזה סחף את עולם הקולנוע מיד בתום הקרנת הבכורה שלו בפסטיבל קאן ב-2015, שם הוא זכה בפרס הגרנד פרי, השני בחשיבותו. סרט הביכורים של לסלו נמש מעניק לצופה תחושה אותנטית באמצעות מבע קולנועי מרשים ולא צפוי, הכולל צילום בפורמט 35 מילימטר לצד קלוז-אפים רבים ועיוות הפוקוס ברקע, המדגישים את נקודת מבטו של הדמות הראשית, שאול, שכאילו נמנע מלהתעמק יותר מדי בזוועות הרבות שהוא רואה כחלק מהזונדרקומנדו באושוויץ - אסירים יהודים שהעבירו את הגופות מתאי הגזים אל המשרפות.

באחד הימים בהם מילא את תפקידו, שאול חושב כי הוא מזהה את גופתו של ילד שמת בתאי הגזים כבנו שלו. הוא יוצא במסע להביאו לקבורה יהודית ראויה, ובדרך מסכן את חייו בניסיון לעשות זאת. זהו סרט לא קל לצפייה, שמציג את הזוועות שבמחנה ההשמדה בו הוא מתרחש ברקע, בכוונה שלא לתת לצופים את "מנת הבשר" שאליה הם התרגלו בסרטי שואה רבים. למרות זאת, "הבן של שאול" הוא סרט מעולה וייחודי. אפשר להגיד שגישתו לז'אנר שלו היא פורצת דרך, כזה שפשוט אי אפשר להישאר אליה אדיש.

איפה תוכלו לצפות בו? "הבן של שאול" זמין ב-yesVOD.

ערן איצקוביץ - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש אפריל
 
חיפוש בארכיון 2020
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט