חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: "הסוכנת קרטר" מבוטלת, "24" ו"נמלטים" חוזרות

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השבוע ערוץ פוקס עשה "מייק אובר" ופרסם מעל ל-10 טריילרים של סדרות חדשות כולל עיבודים מחודשים ל"24" ו"נמלטים" וגרסה טלוויזיונית ל"מופע הקולנוע של רוקי". רק ארבעה ימים לפני כן, ערוץ ABC המתחרה הודיע על ביטול של שש סדרות שונות. אז הרי החדשות מ-ABC ומ-FOX:

הביטולים של ABC

"קאסל"

הסדרה הבינונית ביותר אי פעם ככל הנראה, על סופר מסתורין (נייתן פיליון) ובלשית שפותרים ביחד מקרי רצח, בוטלה. "קאסל" היתה סדרה חסרת חיים וחסרת יצירתיות, והדבר הטוב המרכזי בה היו הרפרנסים המזדמנים לקריירה של נייתן פיליון, ול"פיירפליי" בפרט. לא נתגעגע.

"החבובות"

אני חובב מושבע של פרנצ'ייז "החבובות" הקלאסי, כי היו בו דמויות מעניינות וקומיות מספיק כדי שבידיים (תרתי משמע) של כותב טוב, הם ימשיכו להיות מצחיקות כמעט לנצח. כמה חבל שמי שהיה אחראי על הסדרה הזו הוא לא כותב טוב. בספטמבר 2015, הסדרה הספק-יומרנית ספק-חלטוריסטית הזו נחתה על המסך. אני לא אשקר, היה כיף לראות אנשים כמו היילי אטוול, ניית'ן פיליון, ניק אופרמן, ואליזבת' בנקס מתקשרים עם החבובות. אבל זהו. מעבר לזה, ההומור היה כמעט תמיד עצלני וילדותי, הדרמה היתה עצלנית עוד יותר, וה"מסרים החברתיים" הרגישו כאילו פשוט הקרינו את הפרקים הלא-מוצלחים של "משפחת סימפסון" בלופ בחדר הכתיבה.

"הסוכנת קרטר"

"הסוכנת קרטר", סדרת הספינאוף של מארוול, אף פעם לא היתה קרובה לשלמות, אבל היא היתה חשובה. ראשית כל, היחס של הסדרה הזו למגדר ולדמויות נשיות מבורך וראוי להערצה. אבל גם אם נתעלם מזה, הסדרה תמיד היתה כיפית, ונכתבה ושוחקה באופן מתוחכם ויצירתי. היא אולי הספין אוף הטלוויזיוני האהוב עליי ביותר מאז "אנג'ל", ובנוסף- היא סיפקה משכורת קבועה להיילי אטוול, שהיא לדעתי אחת השחקניות המוכשרות ביותר בהוליווד כיום.

[*]

"גאלאבאנט"

בשילוב נדיר של קומדיה, סרקזם, רוח המחזמר ואווירת ימי הביניים, "גאלאבנט" הצליחה ללכוד את הצופים במה שמתחיל בסיפור הקלאסי של האביר הנועז, העלמה הצעירה והמלך המרושע, וממשיך לקומדיה כיפית, מהירה ועל גבול הגאונית. נתגעגע, באמת.

• עוד בוטלו גם הסדרות "נאשוויל" ו"המשפחה" •

הטריילרים של פוקס

בנוסף לטריילרים שנציג בכתבה, יצאו גם לא מעט כאלו שעליהם לא אפרט: ריבוט טלוויזיוני ל"נשק קטלני", ספין אוף ל"24" בשם "מורשת", עונה חדשה ל"נמלטים", הדרמה היומרנית למראה "פיץ'" סדרת רימייק ל"מגרש השדים", הדרמה המוזיקלית "סטאר", דרמת הפשע "APB", והקומדיה "The mick". על כל אלו בחרתי לא להרחיב כי הם נראים לי, כולם כאחד, סתמיים להחריד. ועכשיו לטריילרים המסקרנים שפוקס פרסמו. אפשר לראות, לפי הקטעים עצמם המוצגים בטריילר והצוות העומד מאחוריהם, שהפרויקטים הללו עשויים להיות מצויינים. אבל הטריילרים, כטריילרים, כל-כך גרועים. המוזיקה והקצב כל כך מונוטוניים, כל-כך לא מרגשים וכל-כך סתמיים, שקשה לי להתעלם מזה לפני שאני עובר להשתפכות הקטנה שלי על כמה הסדרות עצמן נשמעות מצוין על הנייר.

Making history

הבעיה העיקרית עם רבים מהטריילרים הלא-טובים ששוחררו היא החשיבות העצמית העצומה שלהם. ל"עושים היסטוריה" (תרגום חופשי) בהחלט אין את הבעיה הזו. זו נראית כמו קומדיה מטופשת על מסע בזמן, ואחת כיפית במיוחד. מבית היוצר של הכותב הטלוויזיוני ג'וליוס שארפה ("הלייט שואו של קרייג פרגוסון"), ובהפקתם של פיל לורד וכריס מילר- צמד היוצרים הקומיים המוצלחים שיצרו את "סרט לגו", "גשם של פלאפל" ו"האיש האחרון בעולם". הסדרה מתוארת כ"סיפור על ידידות, אהבה, והניסיון להכניס אותם לעולם לא-אישי", ונראה מהתיאור הזה בצירוף לטריילר שיהיה לה דברים מעניינים ומשעשעים לומר על אמריקה.



Son of Zorn

"בנו של זורן" היא עוד קומדיה, שנראית בכיוון הסטייל של רצועת האנימציה "Adult swim". הסדרה תשלב אנימציה דו-מימדית עם לייב-אקשן ותספר על זורן, לוחם מעולם פנטזיה מיושן, שחוזר לעולם שלנו ומנסה להסתדר בו. זה רעיון אקראי למדי ואין שום סיבה ממשית ליצור סדרה כזו, אבל למי אכפת כשג'ייסון סודייקיס וטים מידווס מ-SNL מככבים. כמו "עושים היסטוריה", גם זו נראית כמו קומדיה עם כמה דברים להגיד על פער בין דורות ועל העולם המודרני. אז למה לא?



Shots fired

ובמעבר חד לדרמה רצינית: "Shots fired" מריחה כמו הממלא החדש של משבצת הדרמה הטלוויזיונית ההיא שכולם יאמרו לכם שאתם חייבים לראות. הסטייל הוויזואלי של הסדרה נראה מעולה והסינופסיס משחק על קונפליקט מעניין. זה גם עושה רושם אינטליגנטי, טעון ובעיקר מורט עצבים.

מופע הקולנוע של רוקי

כן, רימייק טלוויזיוני ל"מופע הקולנוע של רוקי" ואחד שנראה דווקא טוב. לפני הכל, הטריילר הזה באמת טוב. בניגוד לטריילרים הקודמים, הוא באמת כיפי וגורם לי לצפות לספיישל הזה. וגם אחרי מחשבה קצרה על התוכן עצמו המוצג כאן, זה באמת נראה מצוין.

כן, חברים, אני מתוודה. בניגוד לכל אדם אחר שדיברתי איתו על זה, אני מחכה בקוצר רוח לסרט הטלוויזיה שמהווה רימייק ל"מופע הקולנוע של רוקי". כן, גם לי נמאס מרימייקים. כן, גם אני שונא את זה שכל פיסת מדיה סיפורית באשר היא תמוחזר להמוני ריבוטים וסיקוולים במכונת הכסף ההוליוודית. אבל בואו ונהיה כנים: לא יהיה בלתי אפשרי ליצור משהו שיתעלה על המקור במקרה הזה.

אל תסקלו אותי בבקשה, אבל "מופע הקולנוע של רוקי" (1975) אף פעם לא היה מוצלח יותר מדי בתור סרט לדעתי. אבל זה סרט קאלט, וכמו סרטי הקאלט הטובים ביותר, הוא מתעלה מעל קונספטים של "סרט טוב" ו"סרט רע", והופך פשוט לאירוע. מה שמבדר ב"מופע הקולנוע של רוקי" זה לא האיכות של הסרט כסרט, אלא פשוט כמה שהוא ביזארי ולא-מהעולם-הזה. וכמובן, יותר מכל, מה שעושה את המופע למה שהוא, זה המופע. ההקרנות הפעילות בהשתתפות הקהל. אז אם הסרט החדש לא יתיימר לשחזר את המוזרות של המקור, ופשוט יהווה מחווה אחת גדולה, לא באמת תהיה עם זה בעיה, ולהפך. האופציות להקרנות פעילות יגדל.

עוד נקודה אחת: לברן קוקס ("כתום זה השחור החדש") בתור דוקטור פרנק פורטר היא בחירה נהדרת. אחד מהאספקטים המעולים של המקור היתה הנזילות המגדרית (האופיינית לשנות ה-70) שנטפה מכל סצנה. כל כך הרבה גברים במחוכים. אז כשמדברים על רימייק לסרט שחלק מהמהפכניות שלו הייתה שבירה כמעט מוחלטת של בינאריות מינית ומגדרית, האם יש משהו יותר מתאים ופרוגרסיבי מהליהוק של אישה טרנסגדנ'רית לתפקיד? טים קארי (ד"ר פרנק פורטר בסרט המקוי) ישחק גם הוא בסרט, והפעם בתפקיד המספר.



והנה בקצרה הטריילרים הגנריים לרימייק החדש ל-"24", הפעם ללא קיפר סאת'רלנד ועם כוכב העונה האחרונה של "הומלנד" מירנדה אוטו.



והטריילר שמחזיר לחיים את "נמלטים" ואת דמותו של מייקל סקופילד, שהוכרז כמת בסרט הטלוויזיה, שחתם את הסדרה כמה עונות מאוחר מדי:

יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ הסוכנת קרטר (עמוד סדרה)
חץ קאסל (עמוד סדרה)
חץ נמלטים (עמוד סדרה)
אין מאמרים מחודש מאי
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט