חדשות טלוויזיה / סדרות

"דראג זו הבעה טהורה של עצמי": ראיון עם אלכסיס מ"רופול"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אלכסיס מישל משתתף כאמן דראג בעונה התשיעית של "המירוץ לדראג של רופול". לכבוד פסטיבל הקולנוע הגאה הוא הגיע לישראל ומספר בראיון לכתב האתר יוחאי גורלי על חשיבות התכנית: "אנחנו שוב חוזרים למצב שבו פשוט להיות הומו זה משהו שלא ברור מאליו שהוא 'מותר'. לכן יש ההיבט המחאתי בדראג חוזר"
פסטיבל הקולנוע הגאה נערך מה-31 במאי ועד ה-9 ביוני בסינמטק תל אביב ובין אורחי הכבוד הגיע אמן הדראג אלכסיס מישל. שוחחתי איתו קצת על תחום הדראג, על התכנית "מירוץ הדראג של רופול" בה הוא השתתף ועל הפסטיבל.

מה הוא דראג בשבילך?

"אני חושב שזה שונה מאוד לכל בן אדם שתדבר איתו," מספר מישל, "אבל בשבילי דראג הוא עניין של הבעה. כשאני מופיע, אני פשוט מראה צד מסוים שלי באופן טהור לחלוטין. אני מביע את הצד האלכסיס שלי. אלכסיס ואלכס זה אותו בן אדם. היא לא דמות נפרדת ממני, היא ההבעה של הצד הנשי שלי".

אלכס מספר ש"דראג היה שם תמיד בשבילי ברמה מסוימת. קשה להצביע על המקום בו הוא התפתח למה שהוא, אבל האלמנט הבסיסי של להתחפש היה שם מאז שאני זוכר את עצמי".

איך אתה חושב שהבמה של ריאליטי כמו "רופול" מתפקדת כבמה לדראג?

"זו שאלה טובה. אני חושב שיש בעיה כי ריאליטי הוא כן הבמה המיינסטרימית היחידה לדראג היום. כלומר, זה כן מדיום שהתפתח וגדל מאוד בשנים האחרונות, אבל עדיין אנחנו רואים דראג במיינסטרים באופן קבוע רק דרך התכנית הזו. אני חושב שהבמה של ריאליטי היא בעיקר מקום טוב למשוך לתחום הזה אנשים חדשים שיכולים להיות מעוניינים בו".



איך הדראג שלך שונה לפני ואחרי רופול?

"אני לא יודע אם הדראג שלי בדיוק השתנה למען האמת, אבל אני ללא ספק מכיר את עצמי יותר טוב, גם אישית וגם כאמן. אז אפשר להגיד שיש בו משהו מוגדר הרבה יותר עכשיו".

יש אלמנט פוליטי/מחאתי בדראג? האם הוא מתבטא בריאליטי?

"ובכן, אני חושב שההתחלה של דראג הייתה ללא ספק פוליטית. ההתחלה של הפורמט הזה הגיעה עם תחילת תנועות הזכויות להומוסקסואלים, וככה היה בדראג באופן טבעי אלמנט מאוד חתרני ופוליטי. אני חושב שעכשיו ההיבט החתרני של דראג חזר. אני חושב שאנחנו שוב חוזרים למצב שבו פשוט להיות הומו ולחיות את החיים שלך ככה, זה משהו שלא ברור מאליו שהוא 'מותר'. וככה, אני חושב שיש שוב היבט מחאתי בדראג, ושריאליטי מראה את זה לקהל רחב". אם כבר פוליטיקה, מה אתה חושב על המקום שלך כדראגיסטית שמגיעה לכאן בפוליטיקה המאוד לא ליברלית של המזרח התיכון? למה החלטת לבוא לפה באמת?

"יש לי הרבה משפחה בישראל, הייתה לי משפחה שעברו מארה"ב לפה לפני שהמדינה קמה. בשבילי ישראל תמיד נתפסה באמת כבית שני, כבית של העם שלי. לא יצא לי לראות הרבה דראג בארץ כי רוב הפעמים שהייתי כאן היו כילד, לכן לא הייתי מעורה במיוחד בקהילה הגאה. אני מצפה בקוצר רוח להכיר יותר את הקהילה שלי והאנשים שלי בישראל ולראות ולשפוט דראג."

עשית דראג של לייזה מינלי, איך זה היה? איך היא השפיעה עלייך באופן כללי?

"לייזה בהחלט הייתה השפעה עצומה עליי. כשהייתי ילד קטן, 'הקוסם מארץ עוץ' היה הסרט האהוב עליי, אז את אמא שלה, ג'ודי גארלנד תמיד הערצתי. אני חושב שבין השאר בגלל שג'ודי הייתה בעיקר זמרת נפלאה, אנשים נותנים ללייזה קרדיט רק על השירה שלה ושוכחים שהיא באמת שחקנית מדהימה. במובן של משחק היא מאוד השפיעה עליי".



לבסוף אני מעלה את הנזילות של עולם הדראג היום, ואת שבירת החוקים הנוכחית. הרי כיום יש בתחום לא רק גברים הומוסקסואלים בדמויות נשיות, יש גם דראג קינגז, נשים טראנסיות ונשים לסביות שנכנסות לתחום. "ובכן," הוא אומר, "כמו שאמרתי קודם, אני חושב שדראג הוא כן פשוט עניין של הבעה בהרבה מובנים, אז הגבולות שלו צריכים ואמורים להיות גמישים. מי אני שאגיד למישהו לא להביע את עצמו דרך המטריה הרחבה של דראג? אז אני חושב שזה נפלא שעוד אנשים ועוד קבוצות מצטרפים לעולם הזה ומרחיבים אותו".

צפו בברכה של אלכסיס מישל לגולשי האתר לכבוד הפסטיבל הגאה:



אלכסיס מישל תשתתף לצד פפרמינט, המככבת לצידה בעונה התשיעית של "המירוץ לדראג של רופול" בשיחה על הכל עם גיל נוה (גלינה פור דה ברה), היום (3.6) ב-18:00 בסינמטק ת"א. בנוסף היא אף תשפוט בתחרות הדראג של הפסטיבל. לרכישת כרטיסים: לחצו כאן

הצביעו לסקר החודשי החדש: לכבוד שבוע הגאווה, פסטיבל הקולנוע הגאה וצאתו של הסרט "באהבה סיימון" – מה הסרט הלהט"בי האהוב עליכם?

לכבוד שבוע הגאווה: מה הסרט הלהט"בי האהוב עליכם? הר ברוקבק אור ירח בנים אינם בוכים משחק הדמעות קרול איידהו שלי קרא לי בשמך
שלח/י
יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש יוני
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט