חדשות טלוויזיה / סדרות

החידוש ל"אחת שיודעת": ביקורת ששת פרקי הפתיחה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הריבוט לסדרת הלהיט "אחת שיודעת" הגיע למסכים ולמרות שזו סדרת נעורים לא רעה בפני עצמה, היא מהווה הוכחה למשפט: "אם זה לא מקולקל, אין צורך לתקן". ליטן לשינר בביקורת על גרסה מחודשת שמנסה לומר דברים שהדור החדש לא צריך שיגידו לו
אם זה לא מקולקל, אין צורך לתקן את זה ובכל זאת, ב-HBO בחרו לקחת את אחת הסדרות הגדולות לנוער שהיו בשנים האחרונות – "אחת שיודעת" (Gossip Girl) ולעשות לה ריבוט. שלא תבינו לא נכון, הביצוע לא גרוע, הוא פשוט לא זכאי לטייטל של הסדרה שאת שמה הוא נושא. לסדרת הדרמה ששודרה בין השנים 2007- 2012 יש את אחד המקומות הכי גדולים בליבי ואת תכונות האופי שלא ירשתי מההורים, שנרכשו מצפייה מרובה בחבורת תיכוניסטים עשירים מניו יורק, מהאפר איסט סייד ליתר דיוק.

לנעלי הלובטון שהשאירה בלייק לייבלי מאחור נכנסים כעת שמות חדשים כמו ג'ורדן אלכסנדר ותומס דוהרטי. העלילה מתחילה כשהתלמידים חוזרים לתיכון לאחר מגפת הקורונה, אחרי ההפסקה הארוכה בלימודים. קבוצה של מורים שמחליטים שנמאס להם לספוג את העלבונות ורצף ההתעללויות של החבורה העשירה, מחזירים לחיים את הדמות האנונימית "גוסיפ גירל" תחת חשבון אינסטגרם חדש שיהרוס את חייהם של התלמידים. קריסטן בל ("המקום הטוב", "ורוניקה מארס") שבה לתפקידה בתור הקול של ה"אחת שיודעת".



ג'ורדן אלכסנדר, וויטני פיק ("הרפתקאותיה המצמררות של סברינה"), טאבי גבינסון, אלי בראון ("שקרניות קטנות: הפרפקציוניסטיות"), תומס דוהרטי ("נאמנות גבוהה"), אמילי אלין לינד ("דוקטור סליפ"), אוון מוק ועוד, יגלו כי לא תמיד קל לשמור על כל השלדים בארון. אם כי הפעם יהיה להם קל יותר שהרי התעלומה שהייתה קיימת מאחורי השאלה מי זו גוסיפ גירל, למרות שבמהלך העונות לא היוותה עיסוק מרכזי, הייתה מוקד בוער ומהותי שנעלם בגרסה החדשה.

בתור המקום שהצמיח את אחת הכוכבות האהובות מסדרות נוער - בלייק לייבלי, הרימייק מתקשה להנכיח את עצמו כמצע דומה לחבורת השחקנים המוכשרת אך חסרת הפלפל שתופסת את מדרגות המט-גאלה, וזו לא רק אשמתם. חלק מהקסם ששאב את כולנו במקור היה החיים הנוצצים שכולנו רצינו ובפרק של 40 דקות זכינו לטעום ולו לרגע את הזוהר והסקנדלים של האפר איסט סייד. אותה התפאורה של החיים הנוצצים היוותה אבן דרך ונקודה קריטית בהיסטוריה של התרבות העכשווית והיא השפיעה על הכל - מהאופן בו אנו מתלבשים ועד הדרך בה הרשתות החברתיות תפסו חלק כל כך מהותי בחיים שלנו.

אבל עכשיו השנה היא 2021 ואת הצמיחה מאותה הקרקע שהכינה עבורנו הסדרה של ג'וש שוורץ וסטפני סאבאג' כבר ביצענו. עכשיו כשכולנו כבר שם ולכל סטורי יש פילטר, הקסם כבר לא באמת קיים ואין בו את בלייר או סרינה, שכולנו שאפנו להיות. ואם כבר מדברים על שתי המלכות הבלתי מעורערות, אחד הדברים אולי הכי בולטים בחסרונם זה משפטים אייקונים שיכנסו ללקסיקון של כל בחורה.

[*] אז נכון יש ב"אחת שיודעת" המחודשת משהו קצת יותר מתקדם עם קאסט יותר מגוון וזה תיקון שמגיע לכולנו לקבל, אבל עם זאת גם המקור הציג תקדימים מסוימים כשדיבר על נושאים כמו יציאה מהארון לצד סקס, סמים ואלכוהול. גם המקור וגם החידוש שמים על השולחן נושאי שיחה נועזים שנותנים לנוער מקום להצדיק את המוניטין הפרוע, אבל לצד זאת לגרום לכולם לקבל את המציאות על כל גווניה. אבל אז זה היה קול של דור או לפחות הקול ששאפנו להיות. מאז הכל השתנה ונהיה פתוח, מקבל ומודע הרבה יותר וכשמנסים לדבוק בנועזות שהייתה במקור זה לא צולח כי הגרסה החדשה ל"אחת שיודעת" מנסה לומר דברים שהדור החדש לא צריך שיגידו לו.

שלא תבינו לא נכון, הסדרה החדשה היא חשובה והיא לא רעה אבל ההחלטה להוציא אותה כהמשך תחת השם "גוסיפ גירל" היא שיוצרת תקוות שווא כשהתוצאה שונה ממה שדמיינו. הרצון שלי להשוות לבלייר או צ'אק הוא בלתי נמנע. צרות של עשירים תמיד היו ותמיד יהיו קיימות, מקור מידע שמפרסם רכילות זולה? לנצח יהיה רלוונטי ולכן אין באמת צורך לקחת את השם כדי לגרום לאנשים לצפות. צפיתי אמנם בחצי הראשון של העונה (6 פרקים) אך אין בכוונתי להמשיך לא משום שהיא לא סדרה טובה, אלא כי היא פשוט לא משתווה למקור. עם זאת, ככל הנראה אלו מכם שטרם ראו את המקור, ייהנו ואפילו מאוד.

החידוש לסדרה "אחת שיודעת" זמין החל מה-4.11 ב-HOT VOD וב-NEXT TV. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אחת שיודעת (עמוד סדרה)
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט