חדשות טלוויזיה / סדרות

המועמדויות לאמי: נטפליקס ו-HBO מתחרות ראש בראש

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המועמדויות לטקס האמי ה-73 הוכרזו כשנטפליקס ו-HBO (כולל HBO MAX) מתחרות זו בזו עם 130 מול 129 מועמדויות. את ראש טבלת המועמדים מובילות עם 24 מועמדויות כל אחד - "הכתר" ו"המנדלוריאן" • רשימת המועמדים המלאה - כולל "גמביט המלכה", "אמילי בפריז", "הבנים", "וונדה-ויז'ן", "סיפורה של שפחה", "הסודות של איסטאון" ועוד - בכתבה
זה מרגיש כאילו עברו רק מספר חודשים ספורים מטקס האמי הקודם והדיגיטלי, והנה – הבא בתור תכף כאן. המועמדויות לטקס פרסי האמי ה-73 שיתקיים ב-19.9, בהנחיית הקומיקאי סדריק דה אנטרנטיינר וישודר ב-yes, הוכרזו אתמול ומלחמות הסטרימינג המתארכות קיבלו תפנית חדשה – נטפליקס ו-HBO/"”HBO Max מתחרות זו בזו במספר המועמדויות הגבוה ביותר, כשהראשונה עומדת על 130 מועמדויות (לאחר 160 בשנה שעברה) והאחרת מפגרת מאחוריה רק במועמדות אחת – 129 (לאחר 107 מועמדויות בטקס שעבר). מאחוריהן עומדת בגאון מי שהצליחה בתוך שנה מהקמתה לגייס 103 מיליון משתמשים ברחבי העולם – "דיסני פלוס", שהרוויחה 71 מועמדויות שלשום.

את ראש טבלאות המועמדים מובילות – עם 24 מועמדויות כל אחת - העונה הרביעית והמוצלחת של "הכתר" (כשכמעט כל שחקניה נמצאים בקטגוריות המשחק הראשיות והמשניות – אוליביה קולמן, ג'יליאן אנדרסון, אמה קורין, ג'וש אוקונור, הלנה בונהאם קרטר, טוביאס מנזיאס, צ'ארלס דאנס ואף זוכת האוסקר הטרייה אמרלד פנל כדוכסית קורנוול קמילה וקודמתה של קולמן בתפקיד, קלייר פוי, בתפקיד אורח) ועונתה השנייה של "המנדלוריאן", ששוברת את טענת "תכניות ז'אנר לא מקבלות פרסים" ומוצאת את עצמה בקטגוריית הדרמה הטובה ביותר.

[*]

כמו כן, הטענה שתקופת הקורונה עשתה פלאים למסך הקטן מוכיחה את עצמה שוב - בשל טווח הקבילות למועמדות המוארך, תכניות עם עדת מעריצים גדולה כדוגמת הלהיטים "המארווליים" "וונדה-ויז'ן" (23 מועמדויות) ו-"הפלקון וחייל החורף" של דיסני פלוס, (5 מועמדויות, כולל אחת תמוהה במיוחד על הופעת אורח של דון צ'ידל באורך 98 שניות, עליה אפילו השחקן נשאר חסר מילים) "גמביט המלכה" (18 מועמדויות), "הסודות של איסטאון" (16 מועמדויות) ובצידן השני סדרת הגיבורים האלימה "הבנים" של "אמזון פריים", שהיו מקבלות כתף קרה מטקס הפרסים המכובד בשנה רגילה, זכו לחיבוק חם בשנה ייחודית זו, כשהראשונה מוצאת את עצמה בקטגוריית מיני-סדרה או אנתולוגיה הטובה ביותר בקטגוריית הדרמה.

גם חביבת המבקרים, מיקיילה קול ו"להרוס אותך" (HBO), ממנה התעלם איגוד מבקרי העיתונאים הזרים בטקס פרסי "גלובוס הזהב" האחרון ועורר ביקורת רבה בשל כך, זכתה ל-9 מועמדויות נוצצות, כולל מועמדות נוצצת לפרס המיני סדרה או אנתולוגיה הטובה ביותר ומועמדות לפרס השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה לקול. ישנן מספר הפתעות אותן ניתן למצוא ברשימת המועמדים – כדוגמת המועמדות לדרמה הטובה ביותר ולמשחק עבור שני כוכביה (ג'ונתן מייג'ורס וג'ורני סמולט) ל"ארץ לאבקראפט" בסמיכות לביטולה ע"י HBO; סיווג הגרסה המצולמת למחזה הבימתי "המילטון" כסרט טלוויזיוני, והכללתן של סדרות שאינן "איכותיות" ביקורתית או נחשבות יותר קלילות – "אמילי בפריז", "ברידג'רטון" ו-"קוברה קאי". בגזרת הקומדיה, זוכת "גלובוס הזהב" "טד לאסו" (אפל TV+), אודות מאמן פוטבול אמריקאי (ג'ייסון סודייקיס) שמגיע לאמן קבוצת כדורגל אנגלית, שברה את השיא של "Glee" מלפני עשור וקבעה שיא מועמדויות של כל הזמנים עבור עונתה הראשונה (עונתה השנייה תעלה ב-23 לחודש ועונתה השלישית תחל להצטלם באוקטובר הקרוב) של סדרה קומית – 20 מועמדויות. מאחוריה בקטגוריית הקומדיה הטובה ביותר עומדת סדרה קטנה – דרמה קומית או קומדיה דרמטית – שמכה גלים ברחבי העולם ושמה "”Hacks, ומזכה את כוכבתה – ג'ין סמארט – בתהילה ויראלית לאחר שנים של עבודה לא מוכרת דיה במיינסטרים. עוד סדרה בקטגוריה הקומית שלא משודרת בישראל ואחריה עקבו רבים בשנה שעברה היא "הדיילת", הקומדיה השחורה מבית "HBO Max" בכיכובה של קיילי קווקו ("המפץ הגדול").



בקטגוריות התוכניות הלא מתוסרטות, "סאטרדיי נייט לייב", שחזרה בגדול לאחר עונת הקורונה שלה, קיבלה 21 מועמדויות לעומת 15 בלבד בשנה שעברה, ואילו תכנית האירוח של קונאן או'ברייאן ברשת TBS, "קונאן", ממנה נפרד לפני מספר שבועות לאחר 28 שנים רצופות של הנחייה (ושלושה גלגולים שונים, כשהאחרון מביניהם נמשך כ-11 שנה), קיבלה מועמדות (ולדעתי אף תזכה) בפרס "תכנית הלייט-נייט" לאחר עשור של היעדרות מהטקס.

לצד סדרות וסרטי טלוויזיה רבים וטובים - כדוגמת "פרי מייסון", "בטיפול", "מחתרת המסילה" של בארי ג'נקינס, סרט הדוקו "לשחרר את בריטני" (שעורר מחדש את שאלת האפוטרופסות של הזמרת בריטני ספירס ע"י אביה ג'יימס), סרט הקונצרט "אמריקן אוטופיה" של דיויד ביירן וספייק לי ו-"פוזה" – ישנם גם רבים וטובים לא פחות שלא זכו לכבוד הנכסף – כדוגמת טד דנסון ותכניתו "Mr. Mayor" ("NBC"), הקומדיה האקסצנטרית” Girls5Eva" (שירות הסטרימינג "פיקוק") והמערבון הפרוע "The Good Lord Bird” ("שואוטיים"), אותו יצר וגם כיכב אית'ן הוק – ויאלצו לחכות לשנה הבאה, אם בכלל.

ולסיום, נקודה ישראלית: סרט הטלוויזיה של HBO "אוסלו", שמגולל את השיחות שהובילו להסכמי אוסלו ומבוסס על מחזה באותו השם מ-2016, הועמד בקטגוריית "סרט הטלוויזיה", לצד מתחרים נחשבים כדוגמת "Sylvie’s Love” ו-"Uncle Frank", שניהם מבית "אמזון פריים". ב-"אוסלו" מככבים (יחד עם שחקנים בריטים, כגון אנדרו סקוט ורות' וילסון) איציק כהן, יגאל נאור, ששון גבאי, סלים דאו ודובל'ה גליקמן.
רשימת המועמדים המרכזיים

סדרת הדרמה

המנדלוריאן

סיפורה של שפחה

הבנים

ברידג'רטון

הכתר

ארץ לאבקראפט

פוזה

החיים עצמם

הסדרה הקומית

אמילי בפריז

שחור כזה

קוברה קאי

Hacks

The Flight Attendant

שיטת קומינסקי

PEN15

טד לאסו

המיני סדרה

הסודות של איסטאון

גמביט המלכה

להרוס אותך

מחתרת המסילה

וונדה-ויז'ן

סדרת האנימציה

סאות' פארק: ספיישל המגפה

פה גדול Bob's Burgers

Primal

משפחת סימפסון

השחקן בדרמה

סטרלינג ק' בראון, החיים עצמם

ג'ונתן מייג'ורס, ארץ לאבקראפט

ג'וש אוקונור, הכתר

רגה-ז'אן פייג', ברידג'רטון

בילי פורטר, פוזה

מת'יו ריס, פרי מייסון

השחקנית בדרמה

אמה קורין, הכתר

אליזבת מוס, סיפורה של שפחה

אוזו אדובה, בטיפול

אוליביה קולמן, הכתר

מ"ג' רודריגז, פוזה

ג'רני סמולט, לאבקראפט קאנטרי

השחקנית בקומדיה

אליסון ג'אני, ממי

טרייסי אליס-רוס, שחור כזה

ג'ין סמארט, Hacks

איידי בראיינט , Shrill

קיילי קווקו , The Flight Attendant

השחקן בקומדיה

וויליאם ה' מייסי, חסרי בושה

ג'ייסון סודייקיס, טד לאסו

אנתוני אנדרסון, שחור כזה

מייקל דגלאס, שיטת קומינסקי

קינן תומפסון, Kenan

השחקן במיני סדרה

לין מנואל מירנדה, המילטון

לזלי אודום ג'וניור, המילטון

פול בטאני, וונדה ויז'ן

יו גרנט, היית צריכה לדעת

יואן מקגרגור, הלסטון

השחקנית במיני סדרה

אליזבת אולסן, וונדה-וז'ן

מיקיילה קול, להרוס אותך

סינתיה אריבו, גאון: ארית'ה

אניה טיילור-ג'וי, גמביט המלכה

קייט ווינסלט, הסודות של איסטאון
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט