חדשות טלוויזיה / סדרות

"הבנים": ביקורת פרקי פתיחת העונה השנייה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי עונת פתיחה שטשטשה את הגבולות בין טובים לרעים בעולם גיבורי העל, מגיעה העונה השנייה של "הבנים" ל"אמזון פריים" וממשיכה לנתב בהצלחה בין קווי עליליה מרובים, סצנות אקשן אלימות, רפלקסיביות המלווה את הדמויות ושילוב נכון בין רגעים משעשעים למרגשים. מישל צ'יקו עם ביקורת על שלושת פרקי פתיחת העונה
בעולם גדוש סדרות וסרטי קולנוע כמעט על כל דמות גיבור על שקיימת ביקומי הקומיקס השונים, קשה ליצור תוכן הבולט כל כך בשונותו ובייחודו כפי שעשתה הסדרה שנוצרה על ידי אוון גולדברג, סת' רוגן ואריק קריפק- "הבנים" (The Boys). עכשיו, אחרי שהפכה לאחת הסדרות המצליחות בהסטוריה של "אמזון פריים", חוזרת הסדרה לעונה שנייה. השבוע, קצת יותר משנה אחרי עליית העונה הראשונה של "הבנים", שוחררו שלושת הפרקים הראשונים של העונה השנייה. הפעם, בשונה מהעונה הראשונה אשר הועלתה כולה בפעימה אחת, החליטה אמזון לפצל את עליית הפרקים כשבכל שבוע יעלה פרק אחד מבין שמונת פרקי הסדרה כשהפרק האחרון (השמיני) יעלה בתאריך ה-2 באוקטובר הקרוב.

"הבנים" מתארת עולם בו גיבורי העל קיבלו מעמד של סלבריטאי על המהווים מותג לכל דבר המתוחזק ומנוהל על ידי חברת "ווט". בעולם בו פעילותם ההירואית של גיבורי העל ושירותי הגבורה השונים שלהם נשכרים בכסף (על ידי הערים והגופים השונים) לא כה מופרך לגלות כי מחוץ לפרסונה הציבורית האהודה שלהם המשדרת מוסר וערכיות, אופיים האמיתי של גיבורי העל מושתת על שחיתות, ריקבון (ובמקרה של דמויות מסוימות) פסיכופתיות. הסדרה מתמקדת בשבעת גיבורי העל היוקרתיים המהווים מעין "גיבורי הדגל" של חברת "ווט" ומכונים "The Seven", ובקבוצת בנים (מכאן שם הסדרה- "הבנים") - ויג'ילנטים לוחמי צדק המבקשים לרסן את פעילותם המושחתת של גיבורי העל (ומונעים כל אחד מהם מסיבה אחרת כשהעיקרית היא נקמה).

[*]

במהלך השנה האחרונה, נראה כי התפיסה הנוגעת לסדרה כמשב רוח מרענן, סאטירי ומשעשע בקרב אינפלציית גיבורי העל שאנו נוכחים לה בשנים האחרונות - הפכה לקונצנזוס. העונה השנייה ממשיכה מהמקום בו הופסקה בעונה הקודמת - הגילוי בדבר קיומה של תרכובת "וי" המעניקה כוחות על והעובדה שגיבורי העל הפכו לכאלה כתוצר הניסוי של תרכובת זו על בני אדם, ולאו דווקא מתכונה מולדת. בנסיון לשמור על סטטוס-קוו מסוים נוכח ידיעה זו, הומלנדר (דמות סופרמן פסיכוטית) מנסה לתת את הטון בניהול חברת "ווט" אחרי מותה של (ספק דמות אם, ספק מאהבת) מדלין סטילוול, והאיום החדש שנוצר בעקבות הברחת תרכובת "וי"- סופר טרוריסטים (או נבלי על). הסיקוונס האלים במיוחד הפותח את העונה החדשה מהווה לא רק את ההתחלה לקווי העלילה השונים אשר נתלווה אליהם במהלך העונה השנייה, אלא גם יוצא בהצהרה כי בכוונותיה של הסדרה לשמר את הקסם שאפיין אותה בעונה הקודמת. העונה הראשונה, אשר התרכזה גם היא במספר קווי עלילה שנוהלו והשתלבו האחד עם השני בהרמוניה סוחפת ומשעשעת, הציעה מסע אל תוך עולמן של הדמויות השונות. אולם, נראה שבעונה השנייה אותה יכולת לשלב את קווי העלילה השונים במיומנות שכזו, התפספסה מעט והעונה איבדה מהקצביות שלה. אל העונה החדשה התווספו עוד המון דמויות, כשאחת מהן היא התוספת החדשה והמסקרנת לשבעת הגיבורים - סטורמפרונט המתגלה כמטורלל למדי.

הדמויות החדשות מגיעות כשהן מלוות בקווי עלילה נוספים, כשלצדן עוד מתפתחים קווי עלילה קיימים המקבלים במה ונפח עלילה גדולים יותר (למשל דמותה הותיקה של המלכה מייב שאל עולמה קיבלנו רק הצצה בעונה הקודמת). כל אלו יוצרים תחושה של עומס ואיטיות כשלאורך שלושת הפרקים הראשונים נראה כי היוצרים מנסים לסגור פינות מהעונה הקודמת ולהקנות לנו את הבסיס להתפתחותן העלילתית של הסיפורים השונים הצפויים לנו לאורך העונה החדשה, כך שרק בסוף הפרק השלישי מגיע העימות הרציני הראשון והמפוצץ (תרתי משמע) לו אנו מצפים.



למרות זאת, הסדרה עדיין ממשיכה לשבות את הלב, עם סצינות כמו הלווייתו של שקוף (Translucent) והשיר המגוחך אותו שרה סטארלייט (ארין מוריארטי) לזכרו, או נאמבר השירה של המעמקים (צ'ייס קרופורד) בליווי הזימים שלו בזמן מסע רוחני דתי משונה. כל אלה, בליווי סצינות אלימות על גבול הגוריות (רק בשלושת הפרקים הראשונים היה יותר דם מבעונה הראשונה כולה), הם רק חלק מהרגעים שמשמרים את מעמדה יוצא הדופן של הסדרה בעולם הקומיקס כבועטת, לא מתנצלת, סאטירית, ומודעת לעצמה - בקיצור מלאת כיף.

כל מי שראה את העונה ראשונה של "הבנים" כבר הבין שלא מדובר בסדרת גיבורי על רגילה המציגה דמויות הפועלות מתוך הנועם וטוב הלב האופייני לגיבורים כפי שלמדנו להכיר אותם. למען האמת, כמעט אף אחת מהדמויות בסדרה אינה מאופיינת כבעלת תכונות שכאלו והמבנה המוכר של "טובים" מול "רעים" מאבד מהדיכוטומיות שלו. אופיין המיוחד של הדמויות מאפשר תחושת חמלה או הזדהות כלפי כל אחת מהן, למרות טיבן האכזר ודרכי הפעולה הלא קונבנציונליים שלהן. אופי זה מלווה גם את העונה השנייה של הסדרה. המשחק שבין רפלקסיביות המלווה את הדמויות לבין עיסוק ברגעים אנושיים נוגעים (חוסר ביטחון, טראומה ומשפחה)- הופך את "הבנים" לסדרה שלוקחת את עצמה ברצינות בדיוק במידה הנכונה.

"הבנים" משודרת באמזון פריים וידאו. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
מישל צ'יקו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2020
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט