חדשות טלוויזיה / סדרות

בלש אמיתי - ביקורת פרק סיום העונה השנייה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בחיי שניסיתי לאהוב את פרק סיום העונה של בלש אמיתי, באמת. אתם הרי יודעים שניסיתי לאהוב את כל העונה הזו, אם לא ממש לאהוב, אז לפחות סתם ליהנות. אבל, תכל'ס, אולי רבע שעה נטו של טלוויזיה טובה פשוט לא מספיקה להפוך פרק סיום לפרק טוב, במיוחד אם הפרק הוא ספיישל של שעה וחצי. פרק הסיום של "בלש אמיתי" היה מעין מיקרוקוסמוס של כל העונה הזו: אקספוזיציה שנמרחת לעד, ואז פרץ של עניין לזמן קצר שמנסה לרמוז שאנחנו לא סתם מבזבזים זמן חיים יקר בצפייה בסדרה ואז, סיום כמעט צפוי והכי רחוק ממרגש שאפשר.

בבוקר שלמחרת ריי ואנני מתוודים אחד בפני השני על סודותיהם האפלים ביותר, אנני על התקיפה שעברה, ריי מתוודה של ההרג של האיש שהוא חשב שהיה האנס של אשתו, שניהם מנסים לשכנע אחד את השני שהם לא אשמים. למרבה הצער, ככל שהסצינה הזו מתאמצת, היא פשוט לא מצליחה לעורר לא עניין ולא אמפתיה.

בהמשך הם מפענחים סוף סוף את הרצח של בן קספר. מתברר שהאח והאחות שניצלו משוד היהלומים והרצח הכפול בשנת 1992 הם דמויות שכבר פגשנו לשברירי זמן בפרקים קודמים, לאורה, המזכירה של קספר ולנרד, צלם הסטילס מהסט של הסרט שריי ואנני ביקרו בו באחד הפרקים הראשונים. הם אלה שרצחו את בן קספר כנקמה על רצח הוריהם. ריי מצליח לעצור את לנארד מלבצע את תכניתו להרוג את המפקח הולווי, רק כדי לפצוח בקטל מדמם משלו ולהצליח להימלט בעור שיניו. פרנק נפרד מג'ורדן מחוץ למדינה ומבטיח לה לפגוש אותה כעבור שבועיים לאחר שיסיים את ענייניו. הדיאלוג ביניהם כל כך צפוי, מתקתק ומבחיל וכל כך לא מפתיע אף אחד בחיזוי שלו שאין שום סיכוי שפרנק ייצא מהעונה הזו בחיים.

[*]

פרנק, אנני וריי מארגנים את בריחתם העתידית לוונצואלה. אנני נשארת במחבוא, כשריי ופרנק יוצאים לבצע את ה"מכה" האחרונה, זו שאמורה להביא להם גם את הכסף להתחיל את החיים החדשים ובעיקר את הנקמה על כל מה שעברו במהלך הסדרה עד עכשיו. הכל מתנהל חלק, כולל עוד קרב יריות קצבי ומלא אדרנלין, משהו שלמרבה ההפתעה "בלש אמיתי" דווקא הצטיינה בו העונה הזו. כשהם נפרדים וקובעים להיפגש מאוחר יותר בדרכם אל מחוץ לארה"ב העניינים מסתבכים, והם מוצאים כל אחד את מותו המדמם כשאנני מוברחת בסופו של דבר אל מקום מבטחים. הפרק והעונה מסתיימים שנה לאחר תום אירועי העונה כאשר אנני נפגשת בוונצואלה עם עיתונאי אמריקאי וחושפת בפניו את כל הסיפור. כשהיא יוצאת מחכה לה ג'ורדן עם התינוק שנולד לה מאותו לילה סוער עם ריי ולקורו. בינתיים בחזרה בבית, גרושתו של ריי מקבלת את תוצאות בדיקת האבהות ובה מוברר סופית כי ריי אכן היה אביו של צ'אד.

עכשיו קצת יותר לעומק. קודם כל כמה מילים על פתרון החקירה: פיצולטו כבר חטא בעניין הזה בעונה הקודמת. פיתרון כזה נקרא בספרות "דאוס אקס מאכינה". לטוות תעלומה שלמה ומסובכת ובסוף להציג לה פיתרון שבכלל לא הוצג בעלילה לפני כן. בעונה הקודמת של "בלש אמיתי" זה נסלח כי התעלומה היתה מצויינת ומעניינת והאינטרנט געש מרוב רמזים ותיאוריות ונקודות התייחסות שנשתלו בסדרה. בנוסף זה כמובן עבר בשקט בגלל שהסדרה חידשה כל כך הרבה, עם תצוגות המשחק, עם התפקידים הכפולים שנפרשו על פני 15 שנה וכו'. בעיניי, השנה פיצולטו פשוט פישל. הילדים הניצולים מהשוד מלפני 25 שנה מוזכרים פעמיים במהלך שמונת פרקי העונה והדמויות שלהם כמבוגרים מופיעות, אולי, לזמן נטו של דקה לפני פרק הסיום. "להפיל" עליהם את פיתרון החקירה המרכזית של העונה זו כמעט כתיבה עצלנית. בפעמים הבאות זה פשוט לא יעבור.

[*]

הבעיה העיקרית הנוספת שהיתה לי עם הפרק הזה קשורה במחלה עמוקה יותר שיש לרוב הטלויזיה האמריקאית, וגם רוב הסדרות שמופקות מחוץ לערוצי המיינסטרים לא מצליחות להיפטר ממנה. גיבורים פגומים לא זוכים לגאולה, אלא במותם. היחידות שיצאו בחיים מהעונה הזו, אנני וג'ורדן, היו היחידות שלא דבק בהן כתם.

פרנק וריי לא היו אנשים רעים. הם לא היו אנשים טובים וטהורים כמובן, אבל לפחות לפי מה שהסדרה סיפרה לנו, הכתמים והפשעים שדבקו בהם היו תוצאה של נסיבות ולאו דווקא של בחירה. אף על פי כן היה ברור כבר מתחילת פרק הסיום שהם לא יצליחו להישאר בחיים ולזכות ב- Happy end. הגאולה תחכה לדור הבא שלהם, צ'אד והתינוק הטרי של ריי.

נוחי בשלום "בלש אמיתי”, אני מקווה שהעונה הזו הייתה מעידה חד פעמית, אבל אני חושש שדווקא העונה הראשונה הייתה הבלחה חד פעמית, פנינה תרבותית שספק אם נראה רבות כמוה בקרוב.

נקודות חיוביות עיקריות מהעונה הזו:

צילומי הנוף והויזואליות הכללית של הסדרה המשיכו להיות מהטובים שיש במדיום.

סצינות פעולה מצוינות – מי היה מאמין שדווקא זו תהיה נקודת חוזקה של סדרה שהכוח שלה היה אמור להיות באיטיות ובמורכבות שלה.

ווינס ווהן – בעיני, השחקן והתפקיד הטוב ביותר של העונה.

רוצים להמשיך ולקרוא ביקורות שבועיות על "בלש אמיתי", "חניבעל" וסדרות נוספות? היכנסו למדור ביקורת הסדרות שלנו ועקבו אחר ביקורות הפרקים החדשים בסדרות האהובות עליכם מדי שבוע



ישראל גת - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש אוגוסט
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט