חדשות טלוויזיה / סדרות

מדריך צפייה: הסרטים הלהט"בים הטובים בנטפליקס - חלק ב'

מדור מדריך צפייה בנטפליקס
מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סגר הקורונה נותן לנו זמן רב מתמיד להשלים תכנים שתמיד רצינו, וגם להכיר תכנים חדשים שלא שמענו עליהם מעולם. יאיר הוכנר, מייסד ומנהל אמנותי של הפסטיבל הגאה ועורך מדור הביקורות באתר ועורך האתר אלעד שלו, עם המלצות הצפייה לסרטים הלהט"בים הטובים ביותר בנטפליקס • חלק שני
אני מייקל

בשנת 2007 מייקל גלץ, עו"ד לזכויות להט"ב ופעיל חברתי נודע, זעזע את בן זוגו, חבריו ושותפיו לדרך כאשר הכריז שהוא כבר איננו הומו. גלץ התפרסם כאקטיביסט והוא אף ביים סרט קולנוע המתעד את הדור החדש של הנוער הלהט"בי בארצות הברית. מה גורם לאדם לקום בוקר אחד ולהחליט שהוא כבר איננו הומו ולצאת למסע חיפוש שיוביל אותו אל עולם הנצרות הקיצוני?

ג'סטין קלי בסרט ביכורים שנוי במחלוקת מגיש לצופים יצירה קולנועית פרובוקטיבית, מורכבת ומעוררת שאלות על אחת הדמויות השערורייתיות שידעה הקהילה הגאה בארה"ב. ג'יימס פרנקו נוגס את שיניו בדמותו העסיסית של מייקל ומספק כאן את אחת מהופעותיו הטובות ביותר. עוד עושים תפקידים מרשימים: זאכרי קווינטו ("גיבורים") שמגלם את בן זוגו לשעבר ואמה רוברטס ("אימה אמריקאית") את מי שתהפוך לבת הזוג. (מבקר: יאיר הוכנר ).



קינג קוברה

ברנט קוריגן הוא אחד הכוכבים הגדולים ביותר בסצנת הפורנו הגאה מזה שנים. הבן התמים של השכנים, הטווינק האולטימטיבי. אבל מאחורי הכוכב מסתתר סיפור אפל למדי שכולל יריבות בין מפיקים שנלחמים על שירותיו, יריבות שתיגמר בדם. גארט קלייטון נכנס לנעליו של קוריגן, שהחל את הקריירה לפני גיל ההסכמה עם מפיק נכלולי (כריסטיאן סלייטר) שמאוהב בו ומחליט לעבור לחברת הפקות רצינית יותר של בני הזוג ג'ו (ג'יימס פרנקו בתפקיד גאה נוסף) והארלו.

זהו סרט בוטה, סנסציוני, כמעט טראשי לעיתים, עם לא מעט עירום גברי ואלימות. הוא חושף את אחורי הקלעים הפחות נוצצים של תעשיית הפורנו בצורה לא מתנצלת, והוא בעיקר מאוד כיפי לצפייה, אפילו אם בתור סוג של גילטי פלז'ר. קוריגן עצמו לא היה מרוצה מהתוצאה וטען שהיא "צבועה ולא נאמנה למציאות". (מבקר: אלעד שלו)

קרא לי בשמך

כל מי שנשבר לו הלב בגיל הנעורים בגלל סיפור אהבה ראשונה, עתיד להתאהב בתוצאה היפהפייה והכל כך מוחשית של הבמאי האיטלקי לוקה גוואדאנינו, שהפכה את ג'יימס אייבורי לזוכה האוסקר המבוגר ביותר בגיל 89 על התסריט שכתב ואת טימותי שאלאמה לכוכב. התוצאה היא חופשת קיץ שאפשר לחוש אותה בעת הצפייה. לא תרצו לסיים את הסרט המופלא הזה שמתרחש בקיץ 1983 בצפון איטליה. הקצב של הסרט הוא של חופשה, בה אנשים מאטים את חייהם ולוקחים פסק זמן לעצמם כדי ליהנות מהרוגע לפני שחוזרים לעיר הגדולה.

"קרא לי בשמך" מצליח במשימה שסרטים רבים אחרים נכשלו בה: לשים על גבי המסך לב פועם בעוצמה של נער בן 17 המתאהב בפעם הראשונה בחייו ואיננו יודע כיצד להכיל את העוצמה של אותה אהבה, שבאותה תקופה עדיין לא הייתה דבר שבשגרה. אליו פרלמן הוא צעיר יהודי ממוצא אמריקני-איטלקי הגדל במשפחה של אינטלקטואלים. שום דבר לא מכין אותו למפגש עם אוליבר, סטודנט אמריקני בן 30, שמגיע לעבוד אצל אביו הפרופסור כדי לסיים את הדוקטורט שלו. לפתע אליו מבין, שלמרות כל היומרנות האינטלקטואלית שלו, הוא לא מבין דבר בעניינים שבלב. מערכת היחסים הנרקמת באיטיות בין הנער הצעיר החריף לסטודנט האמריקאי הבטוח בעצמו סוחפת ומרגשת. זה מתחיל בחשדות, זלזול, חוסר בטחון, חרדות ומתפתח לאט לאט לסיפור אהבה מרגש, אהבה של קיץ שתיחרט על לוח ליבם לנצח. איזה סרט נדיר ביופיו. (מבקר: יאיר הוכנר )



חולדות חוף

בפסטיבל ברלין האחרון צפיתי בדרמה העצמאית הנוגעת של אליזה היטמן "לעולם לא, לעיתים נדירות, לפעמים, תמיד" על נערה שיוצאת למסע לניו יורק לעבור הפלה. אולם את הפריצה עשתה הבמאית האמריקאית בסרטה השני "חולדות חוף" שגם הוא עוסק בנער אמריקאי במצוקה בניו יורק, שנמצא בשוליים של החברה ומחפש את עצמו ונאבק בשדים פנימיים.

פרנקי (האריס דיקינסון בהופעה מאופקת ונפלאה) הוא נער שמחלק את זמנו בין דייטים עם בת זוג חדשה לבין צ'אטים באינטרנט עם בחורים מבוגרים ומפגשים מזדמנים איתם עליהם הוא מקבל כסף, שאיתו הוא יוצא עם חבריו וצורך סמים. היופי בסרט שהוא אינו שופט את גיבורו ומספק הצצה לחייו תוך היעזרות באסתטיקה ויזואלית עמוסה בניאון המעניקה לסרט נופך של חלום מסויט.(מבקר: אלעד שלו)

אלכס סטריינג'לאב

אם נהניתם מ"באהבה סיימון" שהוגדר כקומדיית האולפנים הראשונה לבני נוער שבמרכז נער גיי, אתם תיהנו לא פחות מ"אלכס סטריינג'לאב" – קומדיית נעורים מתוקה ותמימה על תיכוניסט מופנם למדי שעומד בראש מועצת התלמידים ומתכונן לרגע בו יאבד את בתוליו עם חברתו. התכניות שלו משתבשות כשהוא פוגש בנער בשם אליוט, ומתחיל לתהות האם הוא למעשה נמשך לגברים.

הבמאי קרייג גו'נסון (The Skeleton Twins) מעטר את הסרט בקישוטים ויזואליים ובסצנות של חלומות בהקיץ של אלכס שמוסיפים קצת ייחוד לשטאנץ המוכר של הקומדיה הרומנטית. תצוגות המשחק הכובשות של הקאסט הצעיר, ההומור טוב הלב והקצב המהיר תורמים לקומדיית נעורים מוצלחת יותר ממרבית התוצרים האחרים שנטפליקס הפיקה. (מבקר: אלעד שלו)



אם אתם רוצים לצפות בסרטים להט"בים נוספים, החלו בפסטיבל הגאה ביוזמה של העלאה ללא תשלום של סרטים שהוצגו בעבר בפסטיבל לעמוד הפייסבוק שלהם. בין הסרטים שהועלו כמה מהסרטים הלהט"בים הראשונים בהיסטוריה כמו "שונה מאחרים" משנת 1919, הדרמה הלסבית שעצבנה את הנאצים "נשים במדים" משנת 1931, דרמה לסבית פורצת דרך מ-1970, סרט תיעודי על טרנסג'נדריות בהודו, מותחן גייז מדרום קוריאה ועוד הפתעות שיעלו מדי יום במהלך החודש הקרוב.

כדי לגלות את המבחר העשיר של הסרטים פשוט היכנסו לעמוד הפייסבוק של הפסטיבל.

לחלק הראשון של הכתבה: לחצו כאן

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'יימס פרנקו
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט