חדשות טלוויזיה / סדרות

"הבלדה על באסטר סקראגס": ביקורת על הסרט של האחים כהן

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטם החדש והמצופה של האחים כהן היה אמור להיות תחילה סדרת טלוויזיה בת שישה פרקים בנטפליקס, אך בסוף אוחד לסרט אנתולוגיה המורכב מסיפורים קצרים שעלה בסוף השבוע בענקית התוכן. הכתב נמרוד שובל צפה ביצירה החדשה, בה מככבים בין היתר ג'יימס פרנקו וליאם ניסן, וחזר עם המלצה
אצל האחים כהן מוות אכזרי יכול להיות מאוד משעשע, והם חוזרים עם הסרט ה-18 שלהם שהוקרן בפסטיבל ונציה כשהוא מגיע לראשונה ישירות לנטפליקס, מבלי שיוקרן באולמות הקולנוע ברחבי העולם. מה שתוכנן בתחילה כסדרה בת שישה פרקים, נעשה בסופו של דבר לסרט, שהוא למעשה סדרה מקוצרת שמקובצת ונצפית כבינג'. הפרקים מוצגים כאילו הם כרוכים בבד עתיק, מאובק ומאויר היטב. הסיפורים עוסקים באובססיה למוות, שבסופו של דבר מסתכמת בגסיסה כלשהי. זו פנטזיה שחוקרת את האכזריות של המערב הפרוע ומצביעה על רוע אנושי בסיסי הרלוונטי גם כיום.

בפרק הראשון, באסטר סקראגס מגולם על ידי טים בלייק נלסון, צלף-מנגן ששובר את הקיר הרביעי ומדבר עם הצופים. הוא משתעשע עם החיים ולוקח את הסיכון במותו שלו כפי שהוא עושה עם כל האחרים. חייב להיות עולם אחר, הרוצח העליז משער, משום שיש כל כך הרבה שירים על כך, ואת אחד מהם הוא שר בעלייתו השמימה.

[*]

בפרק אחר אנו פוגשים שודד בגילום ג'יימס פרנקו כשהוא מתמודד עם בנקאי משוריין בסירי מטבח. השודד מוצא את עצמו על גב סוס עם חבל כרוך לצווארו ומנסה להבין כיצד להשתחרר. הפרק הזה לכוד בין פארסה למציאות ולא ממש עובד. אבל אז האחים מתמודדים עם אווירה אנושית רגועה יותר: ליאם ניסן הוא אמרגן עם שיניים מוכתמות בטבק הנוסע עם אמן נכה שהקהל רואה בו גימיק שווה צפייה. כשהוא דואג לו ועוטף אותו ברוך, אפשר לחשוב שיש שם אהבה כלשהי. האמן מדקלם קטעים רהוטים, הכוללים את סיפור קין והבל, ציטוטי שייקספיר והכרזת העצמאות, וכן כוללים פרשנות ערמומית על הברוטליות והיהירות של האנושות השאפתנית. הפרק בונה את עצמו עד שמגיע לשיאו המזעזע, אבל לצערו של הצופה, כדי להגיע לשם צריך לצפות ביותר מדי הופעות של האמן. במסגרת סיפורי המערב אנחנו לוקחים גם חלק בחיפוש של טום וייטס החרוץ אחר זהב, הוא והשחקנים הנוספים נותנים הופעות חדות ומסוגננות, זואי קאזאן מרגשת בתפקיד משכנע כאישה צעירה שמצאה את עצמה בנסיבות קשות כשהיא יוצאת למסע גורלי. המסע מסתיים בכרכרה עם ציידי ראשים, אמנם ללא מוות אלים, להבדיל משאר הפרקים של הבלדה, אבל עם אפקט משונה שמטיל צל על מה שקרה קודם לכן. הפרק הראשון היה העליז ביותר באופן יחסי, והאחרון הוא הצפוף והחנוק ביותר ועם זאת הרוחני והקודר ביותר.



הנאה אסתטית תמיד תפסה מקום מכריע ביקום של האחים. הנופים כוללים מדבר אינסופי ועמק ירוק וטהור שעושה חשק לחזור בזמן ולחיות בו. אין ספק שלאחים נוח באוכף, כשהם מתענגים על משחקי מילים בסיפורים שנונים וחריפים, שהם מספרים כאילו מסביב לאיזו מדורה.

סרטי אנתולוגיה אינם לטעמם של כולם, יש בהם חזרתיות והם בוחנים את הסבלנות של הצופים בהם, אבל זה מרכיב עיקרי בהם והאחים יודעים לעשות זאת היטב: הם לוקחים רעיונות מטורפים ומעבדים אותם לסיפורים מופרכים, משעשעים ומפתיעים שיכולים לגרום לדמעות בעיני הצופה. הסרט לוקח מוטיבים של מערבונים ישנים ובודק אותם במסגרת של סיטואציות חדשות, שבמסגרתן משתחררים מגבולות הריאליזם. הסיפורים הצבעוניים משלימים זה את זה. הם מתארים דרכים בהן בני אדם שואפים כעיוורים למטרה מסוימת, אך התקוות שלהם מתמוטטות באופן חסר רחמים ואכזרי. האחים כהן לעומתם מצליחים לקלוע למטרה גם בפלטפורמה הנוכחית.
נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ליאם ניסן
 
חיפוש בארכיון 2020
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט