חדשות טלוויזיה / סדרות

טקס האמי 2021: "הכתר" ו"טד לאסו" ניצחו בגדול, דיסני הפסידה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עונת הפרסים החלה, ואיתה טקס הפרסים החשוב הראשון בשנה - פרסי האמי לטלוויזיה שהסתיים עם מנצחת ברורה - "הכתר" הוכתרה עם 11 זכיות (מתוך 44 כוללות לנטפליקס), כולל סדרת הדרמה ופרסי המשחק הראשיים. ומה עוד? "הסודות של איסטאון" מפתיעה, "טד לאסו" עושה היסטוריה ו"דיסני" חוזרת הביתה בידיים ריקות
בין אם מדובר בשירה בציבור לצלילי "Just a Friend" , קבוצת תמיכה לשחקנים נטולי אמי (ג'ייסון אלכסנדר, זואי דשנל ועוד), סת' רוגן מסורק (!) ועצם העובדה שהאולם בלוס אנג'לס התמלא עד אפס מקום (600 אורחים) - כמעט כל דבר בהתנהלות טקס פרסי האמי ה-73 שהתקיים אמש (ראשון) היה שונה לחלוטין מהטקס הווירטואלי והמעט מנוכר מהשנה שעברה. מה עוד השתנה? השליטה המוחלטת של HBO מהשנה שעברה הסתיימה, והטוענת לכתר (תרתי משמע) נטפליקס עמדה בגאון בראש טקס זה, עם 44 זכיות. מאחוריה עומדות HBO Max, HBO ו-אפל .TV+ מי שלא מצטרפת אליהן לרשימה המכובדת היא "דיסני פלוס", שזכתה למעמד מכובד של 22 מועמדויות (בשנה השנייה בלבד לקיומה) ולסדרות מובילות משמעותיות לזכייה - "המנדלוריאן" ו-"וונדה-ויז'ן" – אך סיימה עם ידיים ריקות.

מלבד קרבות הסטרימינג, הטקס היה מלא באנגלופילים: ראשית, הזוכה הגדולה של הערב - עונתה הרביעית של "הכתר" - שלקחה הביתה 11 זכיות, וגרפה - לראשונה בתולדות הטקס - את כל קטגוריות הדרמה המרכזיות (פרס הדרמה הטובה ביותר, ארבעת קטגוריות המשחק - אוליביה קולמן כמלכה אליזבת', ג'וש אוקונר כצ'ארלס, ג'יליאן אנדרסון - בזכייתה הראשונה מזה 24 שנה - כמרגרט תאצ'ר וטוביאס מנזיאס כפיליפ; כתיבה עבור היוצר פיטר מורגן; בימוי, ליהוק, צילום ועריכה). תוסיפו לכך את זכייתה של קלייר פוי בטקס פרסי האמי היצירתיים מוקדם יותר השבוע עבור חזרתה לתפקיד המלכה אליזבת' הצעירה בעונה האחרונה, ואפשר להגיד שהעולם לא מאס בסיפורי המונרכיה. קולמן, שזו זכייתה הראשונה באמי ועונתה האחרונה כמלכה הבריטית, הודתה בעיניים דומעות לאביה המנוח, שהלך לעולמו בשנה שעברה, וציינה: "אהבתי כל רגע ואיני יכולה לחכות לראות את העונות הבאות".

[*]

(ג'יליאן אנדרסון זוכה באמי על "הכתר". צילום: רויטרס)"טד לאסו", התוכנית האחרת שמבוססת בבריטניה וראויה לבינג' ממושך, עמדה בציפיות וניצבה מאחורי "הכתר" עם 4 זכיות - הקומדיה הטובה ביותר, פרס השחקן הקומי לג'ייסון סודייקיס שיצר גם את הסדרה, פרס שחקנית המשנה להאנה וודינגהם (שגברה על פייבוריטית אחרת בשם האנה - האנה איינבינדר המצויינת מ-"Hacks") ופרס שחקן המשנה לברט גולדשטיין, שהודה כי קיבל תזכורת מראש לא לקלל אם יזכה. אפרופו "Hacks" (שאת מחשבותיי עלייה תוכלו לקרוא כאן באתר) - כוכבת הסדרה, ג'ין סמארט, זכתה סוף סוף לכבוד המגיע לה וקיבלה לידיה את פרס השחקנית הראשית הטובה ביותר בקומדיה. סמארט, שזכתה לתרועות רמות במשך מספר דקות, הקדישה אף היא את הפרס לקרוב משפחה מנוח - בעלה, שהטקס נערך חצי שנה בדיוק לאחר מותו. השחקנית הודתה לו שעיכב את הקריירה שלו כדי ששלה תוכל לצאת לפועל. "Hacks" הנהדרת גרפה בנוסף גם את פרס הכתיבה והבימוי.

בטקס נרשמה גם היסטוריה - שתי נשים זכו בפרסי הבימוי (הפעם הראשונה שזה קורה גם בתחומים נפרדים - דרמה וקומדיה): ג'סיקה הובס על "הכתר" ולוסיה אנילו על בימוי "Hacks"; רו פול זכה בפרס הריאליטי בפעם ה-11 עם "המרוץ לדראג של רו פול" ושבר שיא כאמן שמחזיק בשיא הזכיות לאמן שחור בהיסטוריית הטקס - זאת בנוסף לפרסי האמי היצירתיים, בהם זכה 6 שנים ברציפות בפרס מנחה הריאליטי הטוב ביותר.

בקטגוריות 'מיני סדרה', הפייבוריטית "גמביט המלכה", אמנם זכתה בפרס הגדול וב-10 פרסים נוספים, אך ההפתעה האמיתית הגיעה מצד "הסודות של איסטאון", דרמת המתח של HBO Maxבכיכובה של קייט וינסלט. "איסטאון" זכתה בשלושת פרסי המשחק, והביסה מועמדים אידיאליים כמו קת'רין האן עבור תפקידה הזכור ב-"וונדה-ויז'ן", מיקלה קול עבור "להרוס אותך" (שקיבלה כתף קרה מגלובוס הזהב מוקדם יותר השנה וקיבלה הערב את פרס הכתיבה - אותו הקדישה לנפגעות תקיפה מינית) ואניה טיילור-ג'וי מ"גמביט המלכה". וינסלט זכתה בפרס האמי השני שלה בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר במיני-סדרה על השתתפותה בסדרה. בקטגוריית השחקן הראשי במיני-סדרה נרשמה הפתעה נוספת, כשיואן מקרגור זכה על תפקידו כמעצב האופנה הידוע בתוכנית של ריאן מרפי "הלסטון", שלא זכתה לביקורות מחמיאות במיוחד.
לא מעט אכזבות נרשמו במהלך הערב: למרות הייצוג המשמעותי למיעוטים במועמדויות, כמעט ולא נרשמו זכיות משמעותיות לשחקנים מקבוצות אלו בכלל - "ארץ לאבקראפט", תכניתה של HBO שהתחרתה ראש בראש מול "הכתר" בקטגוריית הדרמה, יצאה בידיים ריקות ושמה חותם עצוב על התוכנית שבוטלה ע"י הרשת; מ. ג'יי רודריגז, השחקנית הטרנסית הראשונה שמועמדת בקטגוריות המשחק, הפסידה את ההזדמנות לעשות היסטוריה עבור תפקידה בתוכנית "פוזה" כשהפסידה לאוליביה קולמן. אכזבה נוספת נרשמה כשכוכב "הסמויה" מייקל קיי. וויליאמס, שמת בטרם עת לפני שבועות אחדים בלבד, הפסיד את מועמדותו האחרונה בהחלט עבור "ארץ לאבקראפט" לטוביאס מנזיאס בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר. השחקנית קרי וושינגטון, שהנחתה את הפרס, ניצלה את ההזדמנות לספוד לחברה המנוח וציינה כי היא בטוחה שהוא נוכח איתה בחדר "כי הוא לא היה מחמיץ את ההזדמנות. הצטיינותך ואומנותך ימשיכו להתקיים".

[*]

(רו פול עושה היסטוריה באמי. צילום: רויטרס)

כאמור, האכזבות לא הגיעו רק מכיוון ייצוג, אלא גם מכיוון החברות - "דיסני פלוס", שהצליחה להגיע למספר עצום של משתמשים ברחבי העולם לאחר שנה מהקמתה, תלתה תקוות רבות בעונתה השנייה של "המנדלוריאן" והמיני-סדרה מבית מארוול "וונדה-ויז'ן" - שתיהן הלכו הביתה באכזבה ללא פרסים. גם מצדו של עוד מאוכזב "אמי" ותיק נרשמה עוד אכזבה לאוסף - הקומיקאי קונאן או'ברייאן, שסיים לפני מספר חודשים את תכנית הלייט-נייט שלו לאחר ריצה של קרוב ל-30 שנה ו-3 גלגולים שונים, נאלץ לראות את הפרס שלו שוב חומק מבעד לידיו, כשג'ון אוליבר זכה פעם נוספת עבור תכניתו ב - HBO-"השבוע שעבר עם ג'ון אוליבר".

אוליבר (שזכה עם תסריטאי התכנית גם בפרס הכתיבה לטוק-שואו) לקח את הזמן להיפרד במילים חמות מקונאן, והמליץ לקהל לצפות במיטב קטעיהם של המנחה הג'ינג'י והבדרן נורם מקדונלד, שהלך לעולמו רק בשבוע שעבר והשאיר מורשת עשירה של הופעות לייט-נייט (גם לורן מייקלס, מפיקה המיתולוגי של "סאטרדיי נייט לייב", הקדיש את נאום הזכייה שלו למקדונלד, שהלך לעולמו בגיל 60 בלבד לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן). או'ברייאן מצדו החליט "להטריל" את הטקס, כשרץ לבמה ונשאר עליה כשחברו למקצוע סטיבן קולבר זכה בפרס הספיישל הטוב ביותר על שידורי תכניתו בליל הבחירות בשנה שעברה. "רוב האנשים מאחוריי ראויים לפרס הזה", עקץ קולבר את או'ברייאן בנאומו. תוסיפו לכך את ההצדעה וקריאות הביניים של הקומיקאי כשדבי אלן זכתה בפרס מפעל החיים, ויש לנו MVP לערב. לסיכום, טקס פרסי האמי ה-73 לא היה מפתיע במיוחד - הוא כלל זכיות רצופות, "השתלטות" של תכניות ספציפיות (גם אם כולן איכותיות) ולקה בחוסר גיוון. ועם זאת, האווירה החגיגית באולם לא הטעתה - הטלוויזיה כאן כדי להישאר.
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'יליאן אנדרסון
 
חיפוש בארכיון 2020
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט