חדשות קולנוע וסרטים

מזל תאומים - השחקנים שגילמו תאומים זהים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שחקנים בהוליווד תמיד מחפשים את הדרך להמציא את עצמם מחדש ומהי דרך יותר טובה מאשר לשחק שתי דמויות באותו הסרט ועוד זהות? זהו אתגר ללא ספק - ללמוד שני תפקידים בו זמנית, לדעת לשחק שני אנשים שלעיתים יכולים להיות זהים לגמרי בחיצוניות אבל שונים לחלוטין באופי. לכבוד עלייתו בסוף השבוע האחרון של "אגדת האחים קריי", בו טום הארדי מגלם את צמד התאומים רג'י ורוני קריי ששלטו בעולם התחתון בלונדון בשנות ה-60, החלטנו לרכז את השחקנים הבולטים שגילמו בהוליווד תאומים זהים בעשורים האחרונים.



ז'אן קלוד ואן דאם - דאבל אימפקט (1991)

ואן דאם לא בדיוק ידוע כאחד השחקנים הטובים בעולם. אבל בסרטי פעולה לא צריך להיות שחקן כזה טוב, פשוט צריך לשבת וליהנות מהמופע. כאן ואן דאם החליט שהוא צריך משהו קצת שונה מהדמות המוכרת והטיפוסית שלו ואיתגר את עצמו בכך ששיחק תאומים זהים בשם צ'אד ואלכס, שהוריהם נרצחים באכזריות בהונג קונג כשהיו רק תינוקות.

צ'אד גדל אצל חבר של הוריו בפריז, בעוד שאחיו אלכס נלקח והפך להיות פושע ידוע לשמצה בהונג קונג. אמנם לא נפלתי מהמשחק שלו כמו בכל סרטיו, אבל ואן דאם נותן תפקיד לא רע בתור אלכס האח הפושע והקשוח לעומת צ'אד, האח הטוב והתמים. אפילו לרגע האמנתי לו. רק לרגע.

[*]

ליאונרדו דיקפריו - האיש במסיכת הברזל (1998)

בשיאו של ליאונרדו דיקפריו כשחקן מצליח, רגע אחרי "טיטאניק", הוא בחר לשחק תאומים זהים בסרט תקופתי קלאסי על המלך לואי ה-14 שכולא את אחיו התאום בכלא ודן אותו לחיים באפילה יחד עם מסיכת ברזל על פניו כדי שלא יזהו אותו. העלילה מסתבכת כשהאח משתחרר.

שוב המקרה הקלאסי של התאום האכזרי והאנוכי(המלך) מול התאום הטוב, הצנוע והנדיב שחי בחושך מתחת למסיכה רוב חייו. ישנן שמועות שהסיפור אמיתי ואכן לואי ה-14 פקד לכלוא אדם זר עם מסיכה על פניו על מנת שלא יזהו אותו כי היה אחיו התאום. עד היום לא ברור אם השמועות אכן נכונות. הסרט הזה הוא ללא ספק אחד האהובים עליי כי הוא כולל גם את שלושת המוסקטרים וליאונרדו דיקפריו עשה את שני תפקידיו השונים עד גיחוך בצורה מושלמת והמשיך לבסס את מעמדו כשחקן מוערך מהסרט הזה והלאה.

[*] ארמי האמר - הרשת החברתית (2010)

הסרט של דיוויד פינצ'ר על הרשת החברתית הגדולה והמפורסמת ביותר בעולם, פייסבוק, מספר בין היתר את סיפורם של התאומים טיילר וקמרון ווינקלוס שטענו כי מארק צוקרברג גנב מהם את הרעיון של פייסבוק כשביקשו ממנו עזרה בהקמת רשת חברתית משלהם,ואף תבעו אותו על כך. את התאומים גילם ארמי האמר, שחקן לא מוכר במיוחד, שבעקבות הסרט הזה שיחק בסרט הכושל "הפרש הבודד" שלוש שנים לאחר מכן.

ארמי שיחק במשך רוב הסרט את שני התפקידים אך נעזר בכפיל בשם ג'וש פנס, שלעיתים שיחק בתפקיד טיילר ובכמה סצינות גם את קמרון, כשבפניו "מושתלות" פניו של האמר. סיפורם של התאומים לא פחות בולט מסיפורו של מייסד פייסבוק בעצמו והם אף מאפילים עליו בסרט בזכות הכריזמה והיוזמה שלהם. בהחלט משחק מרשים ומאתגר של השחקן הצעיר.

[*]

ניקולס קייג' - אדפטיישן (2002)

"אדפטיישן " הוא ללא ספק סרט מעולה ואחד התפקידים הגדולים של ניקולס קייג' בשנות ה-2000, בהן עשה מספר גדול של תפקידים מביכים במסגרתם הציג את מספר הבעות הפנים המוגבל שלו, שגרר אחריו המון בדיחות לאורך השנים. אבל - וזה אבל גדול - אני די בטוחה שאחרי הסרט הזה נתנו לו קצת יותר כבוד.

משחק מבריק של קייג' ששיחק את צ'ארלי קאופמן, התסריטאי המתוסכל שמנסה לעבד תסריט בלתי ניתן לעיבוד ונכשל לא רק בכך, אלא בעוד תחומים בחיים; ואת דונלד קאופמן, אחיו התאום, שלעומת צ'ארלי יותר ממוסחר, בוטה, מעצבן ושאפתן יתר על המידה. דונלד מנסה לשכנע את צ'ארלי להוסיף יותר "הוליווד" לסרט, יותר סקס, מרדפי מכוניות, דרמות, וצ'ארלי לא ממש מתלהב מזה. "אדפטיישן" הוא מקרה של עוד שחקן ותיק שמחליט לאתגר את עצמו ולשחק שני תפקידים שונים לחלוטין, ולהפתעת כולם מצליח בגדול.

[*]

כריסטיאן בייל - יוקרה (2006)

כריסטיאן בייל הוא שחקן פשוט מבריק. רוב תפקידיו מאתגרים למדי והוא נותן את הכל בדמויות אותן הוא מגלם. ב"יוקרה" (ספוילר למי שלא ראה את הסרט) הוא מגלם תאומים החולקים את אותו השם, אותם החיים ואפילו אותן נשים, וחיים את חייהם לשם תחרות עם הקוסם השני, אותו מגלם יו ג'קמן המבריק לא פחות. סרטו של כריסטופר נולאן, שמשתף פעולה עם בייל בפעם הראשונה, שנתיים לפני שביים את בייל באחד הלהיטים היותר גדולים שלו אם לא הכי גדול - "האביר האפל".

[*]
אדם סנדלר - ג'ק וג'יל (2011)

עוד שחקן שלא ידוע בזכות כישורי המשחק המרשימים שלו הוא אדם סנדלר, ש"ג'ק וג'יל" נחשב לאחד מהסרטים החלשים בקריירה שלו. ניתן בהחלט להבין למה הסרט הושמץ, אבל סך הכל לחובבי השחקן זה אחלה סרט להעביר איתו צפייה בכיף.

סנדלר משחק ב"ג'ק וג'יל" תאומים, ולא סתם תאומים, אלא גבר ואישה. מצד אחד יש את ג'ק, איש המשפחה המסור והנורמטיבי ומצד שני יש את ג'יל, אחותו התאומה והרחוקה, שבאה לביקור ומתגלה כבן אדם משוגע ומוזר לחלוטין. ללא ספק אין רגע משעמם איתה לאורך כל הסרט. היי, אפילו אל פאצ'ינו נופל בקסמיה. נורא משעשע לראות את אדם סנדלר משחק אישה, ועוד משוגעת, ועוד משגעת את פאצ'ינו, גם אם הסרט יכול להיות מוצלח יותר.

[*]

לינדזי לוהן - אבא מתארס (1998)

לינדזי ידועה כיום לשמצה אבל פעם הייתה ידועה כשחקנית לא רעה ועוד מגיל צעיר מאוד. בגיל 11 שיחקה תאומות בשם האלי ואנני בסרט שמבוסס על ספרו של אריך קסטנר "אורה הכפולה", שמהווה רימייק לסרט בעל אותו השם מ-1961. הוריהם של התאומות מתגרשים, הקשר ביניהם מתנתק לחלוטין וכל אחד מהם מגדל את בתו, בלי שהן יודעות על קיומה של השנייה. אביה של האלי חי איתה בקליפורניה בעוד שאמא של אנני חיה איתה בלונדון. לאחר מכן הן מגלות אחת על השנייה במפתיע והעלילה מסתבכת עד שכמובן - יש סוף טוב לכולם.

לינדזי לוהן משחקת תאומות, אך לא רק תאומות אלא תאומות בעל מבטא שונה. האלי עם מבטא אמריקאי בעוד שאנני עם מבטא בריטי, שזה בהחלט מרשים. סרט מקסים ומשעשע שמראה לנו שלינדזי גם ידעה לשחק לפני שפנתה למחוזות אחרים.

[*]

רוצים כרטיסים לסרט "אגדת האחים קריי"? השתתפו במבצע הכרטיסים ותוכלו לזכות בכרטיס זוגי לחצו כאן למבצע
קארין דובינסקי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט