חדשות קולנוע וסרטים

לטי גרובמן - האישה שחותמת על הצ'קים של ג'סיקה סימפסון וג'סטין טימברלייק

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

במאי סיקרתי עבור "סרט" באילת את פסטיבל הסרטים הבינלאומי. צמד המפיקים הישראלים המצליחים מאד בהוליווד, דני דימבורט ואבי לרנר באו כדי לקבל אות הוכרה מהפסטיבל על תרומתם לקולנוע הישראלי והעולמי.

כשפגשתי שוב את הצמד, הפעם בפסטיבל הסרטים בירושליים (גם שם הם הגיעו כדי לקבל אות הוקרה מהפסטיבל) הם הפנו אותי לאחד המפיקים שלהם וכך פגשתי את לטי גרובמן. לטי היפיפיה, שיכלה בקלות להיות כוכבת קולנוע בינלאומית עוררה את סקרנותי והחלטתי לעשות כתבה על עוד נציגה שלנו בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

[*]

לטי נולדה במוסקבה ב - 1971 היא עלתה לישראל עם משפחתה בגיל 3 חודשים. היא בתם של הצייר הנודע מיכאיל גרובּמן (מראשי זרם האוונגרד הרוסי השני, ברה"מ שנות השישים) ואירנה גרובמן, עורכת העתון "זרקלו".

במהלך לימודי התיכון בתל אביב שיחקה לטי בתיאטרון הלאומי הבימה, בהפקות תיאטרון לנוער ובמספר סרטים קצרים. כמו כן השתתפה בצוות השחקנים החלוץ של להקת "צעירי תל אביב" והופיעה עימם בטלוויזיה. מומחי הרכילות שבינכם יזכרו אותה כמי שיצאה בזמנו עם אסף אמדורסקי ששירו "אהובתי" הוא עליה (מאוחר יותר היא הקליטה שיר קונטרה, "יקירי").

[*]

בגיל 24 סיימה לטי את לימודי המשחק בבית הספר ע"ש לי שטרסברג בלוס אנג'לס, ועם סיום לימודי המשחק התנסתה לטי בתפקידים שונים כמשחק, צילום ועריכה במסגרת הפקות סרטי קולנוע בהוליווד, כך גם הכירה את אבי לרנר ודני דימבורט, שהתפעמו מהצעירה האמביציוזית עם הברק בעיניים.

לטי, שהלו"ז היומי שלה עמוס, מתרוצצת מביקור בסט אחד למשנהו, ארוחות עם סלבס בינלאומיים, קפיצה מפסטיבל לפסטיבל. בימים אלו הסתיימו העריכות לסרט "Blonde Ambition‏" בכיכובה של ג'סיקה סימפסון והיא כבר בעריכות הסרט החדש "Cleaner‏" עם סמואל ל.ג'קסון ואווה מנדז שביים רני הרלין (מת לחיות 2, ים כחול עמוק).

[*]

אגב, לא מעט שחקנים ישראליים שמנסים מזלם בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, מקבלים את עזרתה של לטי בזכות קשריה הרבים.

בשנים האחרונות היא עבדה לצידם של הגדולים מכוכבים הוליווד.

למשל בסרט Edison היא שתתה קפה באתר הצילומים עם קווין ספייסי, מורגן פרימן, ג'סטין טימברלייק וקארי אלבס (מסור, הנסיכה הקסומה) ב- Mozart and the Whale היא עבדה עם ג'וש הארטנט, ב- The Tenants עם דילן מקדרמונט (הפרקליטים, השליחים), ב- Relative Strangers היא עמדה יום יום לצידם של דני דה ויטו, בברלי דיאנג'לו, זוכת האוסקר קייתי בייטס ונייב קמפבל (צעקה). והרשימה עוד ארוכה.

[*]

בשל העובדה שלטי נמצאת בעיקר בצד השני של הגלובוס ניהלתי איתה ראיון קצר דרך ההמצאה המופלאה לה אנו קוראים, רשת האינטרנט:

למדת משחק אבל עיקר פעילותיך הוא בתחום ההפקה. בחירה או שכך התגלגלו הדברים?

עסקתי במשחק כל חיי, התחלתי בתיאטרון הילדים של זק יעקב, תיאטרון הבימה, כמה סרטים ופרסומות ובסוף - צעירי תל אביב. אחרי הצבא נסעתי ללמוד משחק בלי שטרסברג. שם למדתי 3 שנים וכשיצאתי לעולם הגדול הבנתי שאני רק אחת ממיליונים שמנסים לעשות בדיוק את אותו הדבר ולהם יש מבטא אמריקאי ולי לא. אחרי ששחקתי בסרט בשם ON TOP OF THE WORLD (סרט אקשן דל תקציב מ- 1997 עם דניס הופר וטיה קררה) נרשמתי ללימודי קולנוע בקולג' ושם נדבקתי בחיידק המאחורי הקלעים.

[*]

לצופה הקולנוע הממוצע, לא מוכרת עבודת המפיק, האם תוכלי להרחיב בנושא.

יש המון הגדרות למפיק. בעקרון מפיק הוא האיש שמוצא את התסריט, מחבר לו במאי, שחקנים וכסף. לפעמים המפיק מעורב רק באחד מהגורמים הללו או בכולם. לפעמים הוא מפיק את הסרט בפועל ולפעמים לא. בדרך כלל המפיק (חוץ ממה שנקרא ה-line PRODUCER) הוא איש היחיד שאת שרותיו אי אפשר לשכור בסרט משום שהכח שלו הוא בזה שהוא מכיר סוכנים, במאים ושחקנים אישית וכך יש לו הכח להרים פרויקט שיזכה למימון.

העבודה עצמה היא לקרוא המון תסריטים וברגע שאחד מענין אותי, אני קונה את הזכויות לאופציה להפיק אותו במשך שנה עם זכות להאריך. בזמן זה אני נפגשת עם סוכנים, במאים ושחקנים ומנסה לשכנע אותם כמה נהדר הוא הפרוייקט. אם הצלחתי, אני (והעורך דין) כותבת הצעות בכתב ומכאן מתחיל משא ומתן. ברגע שאני סוגרת שחקנים ובמאי, אני שוכרת אנשים שיפיקו איתי את הסרט בפועל.

אחרי עבודה על התסריט (שזה החלק המאוד יצירתי שנמשך במשך כל ההפקה וממנו אני נהינת מאוד) יוצאים ל-pre production. שוכרים צלם, תאורנים ואת כל שאר אנשי הצוות. בזמן ההפקה אני משגיחה שהכל מתקתק כמו שצריך, שומרת על זה מסגרת התקציב, דואגת שהכוכבים מרוצים, פותרת בעיות שנוצרות בזמן ההפקה (והן נוצרות כל יום..), מתקשרת עם המשקיעים בכל רגע נתון ומעדכנת אותם במה שקורה עם הכסף שהם השקיעו וכו. כשהסרט מסתיים אני משגיחה שהפוסט עובד כמו שצריך, עובדת עם העורך ואיתו אנחנו מנסים להוציא את הסרט הכי טוב שאפשר.

[*]

האם יש הבדל בעבודה עם כוכבים לעומת שחקנים פחות מוכרים וידועים?

האמת היא שלפעמים לכוכבים גדולים יש אגו הרבה יותר קטן מהשחקנים שעדיין לא הצליח להם בגדול. אבל זה מאוד אידיווידואלי וקשה לעשות הכללות.

[*]

איך ההרגשה כישראלית, לעבוד בהוליווד והאם במבט מבפנים אכן מדובר בתעשייה נוצצת, או שרוב ההייפ הוא בכלל תוצאה של יחסי ציבור והמציאות היא שונה ואפורה יותר?

ההרגשה כישראלית לעבוד בהוליווד היא כמו הרגשה של כל איש מכל העולם. אולי הם קצת מתלהבים מזה שאני ישראלית כי יש כל כך הרבה יהודים שם אבל כשזה מגיע ליחסי עבודה, מה שחשוב זה התוצאות. ואם אין תוצאות אז גם אם באתי מהירח זה לא ירשים אף אחד.

מדובר בתעשייה לא כל כך נוצצת כמו שזה נראה בטלביזיה אבל בהחלט יותר נוצצת מתעשיות אנשי הביטוח למשל.

[*]

תוכניות לעתיד?

לעשות בדיוק מה שאני עושה כעת.

מה דעתך על תעשיית הקולנוע בארץ לעומת זו באמריקה? האם יש לשחקנים ישראלים סיכוי להצליח שם?

עזבתי את הארץ מיד אחרי הצבא ואף פעם לא יצא לי לעבוד בתעשייה בארץ בתור מפיקה ולכן איני יכולה להשוות. ממה שאני שומעת יש להם עדיין הרבה מה ללמוד מהתעשייה האמריקאית אבל זה טבעי משום שהתעשייה בארץ עדיין קטנה ומתפתחת. אני מאמינה שהם יגיעו לרמות מקצועיות שוות לאמריקה. אנחנו תמיד מגיעים לשם בכל תחום אז גם פה אני סומכת עלינו.

[*]

מה הסרט המועדף עליך מכל הסרטים שהיית מעורבת ביצירתם?

Blonde Ambition‏ כי בו הייתי הכי יצירתית מכל סרט אחר.

אז זהו, ככה זה כשאתה מפיק עסוק, תשובות קצרות ולעניין, הכל "תחלס". לנו רק נשאר להמשיך ולעקוב אחרי הקריירה של לטי ולראות עד כמה רחוק היא תגיע.

Blonde Ambition בכיכובה של ג'סיקה סימפסון הוא עיבוד מחודש לסרט "נערה עובדת" משנת 1988. סימפסון נכנסת לנעליה של מלאני גריפית ולצידה משחקים לוק וילסון (לא רק בולנדינית), רייצ'ל לי קוק, פנלופה אן מילר (השליחים), זמר הקאנטרי וילי נסלון ואפילו שירלי ברנר הישראלית.

את התמונות של לטי גרובמן המצורפות לכתבה צילם צבי צימרמן.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט