חדשות קולנוע וסרטים

השבוע: נפתח שבוע הקולנוע הקוריאני

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שבוע הקולנוע הקוריאני ייפתח בין התאריכים: 12-25.11 בסינמטק תל אביב, ירושלים וחיפה.

עד שנות ה-90 לא זכה הקולנוע הדרום קוריאני להכרה בינלאומית ולעיתים רחוקות גרם לקהל המקומי לנהור לאולמות. במהלך שנות ה-90 הדברים השתנו והקולנוע הקוריאני זכה לפריחה גדולה שהגיעה בשני שלבים. הסרטים הדרום קוריאניים החשובים והמוצלחים ביותר בעשר השנים האחרונות הם סרטי מאפיה, פשע, אימה וקומדיות רומנטיות בעלי רמת הפקה גבוהה שבו זמנית לא מוותרים על נועזות קולנועית ואיכות אמנותית. במאים כמו בונג ג'ון-הו ("אימא", "המארח", "זיכרונות מרצח"), פארק צ'אן-ווק ("שבעה צעדים", "סימפתיה למר נקמה") או קים ג'י-וון ("סיפור של שתי אחיות", "הטוב הרע והמוזר") עושים סרטים שהם גם בידוריים וגם זוכים בפרסים בפסטיבלים בינלאומיים. בדרך זו הם מייצרים מיזוג מרתק בין שפהקולנועית מאתגרת לבין קולנוע לקהל הרחב.

לאחרונה הוענק פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה לסרטו החדש של קים קי דוק "פיאטה (רחמים)". יוצרי הקולנוע הקוריאנים זוכים כיום להכרה כלל עולמית ובולטי הבימאים הקוריאנים מביימים כיום סרטים מחוץ לקוריאה: פארק צ'אן ווק מביים את המותחן ההוליוודי "סטוקר", קים ג'י וון מביים את סרטו החדש של ארנולד שוורצנגר וובונג ג'ון הו מביים בצ'כיה את הסרט "מפלח השלג" עם קאסט בין לאומי הכולל שחקניםקוריאנים ומערביים.

השנה לראשונה יערוך הפסטיבל מחווה ליוצר קוריאני – השחקן אן סונג גי, אחד מגדולי שחקני קוריאה בכל הזמנים. במסגרת הפסטיבל יוקרנו ארבע סרטים בכיכובו: "שילימידו" דרמה צבאית שנויה במחלוקת על יחסי צפון ודרום קוריאה, "רדיו סטאר" קומדיה מקסימה על זמר כושל ואמרגנו שצריכים להמציא עצמם מחדש הרחק מסיאול, "פייסמייקר" דרמת ספורט מרתקת ו"לא נכנע" דרמת משפטית המבוססת על סיפור אמיתי הבוחנת את מערכת המשפט בדרום קוריאה בימינו.

[*] כמו כן יוקרן הסרט "הקליינט" אחד מהסרטים הנצפים ביותר בקוריאה בשנת 2011. כל סרטי הפסטיבל יתורגמו לעברית.

מחווה ל-אן סונג-גי:

ביוני 2012 הוזמן אן סונג-גי (Ahn Sung-Ki) להוליווד כדי לזכות באחד מאותות הכבוד המרשימים: לצד שותפו הקוריאני לי ביונג-הון (Lee Byung-Hun), הוא הפך לשחקן האסיאתי הראשון שידיו ורגליו הוטבעו בשדרת הכוכבים של הוליווד. לכבוד זה לא זכה בעבר אף כוכב אסיאתי (חוץ מכוכבים אמריקאים ממוצא אסיאתי). בדרום קוראיה אן סונג-גי זכה לכינוי "השחקן הלאומי" ובעיני רבים נחשב לשחקן הקולנוע הקוריאני הטוב ביותר בכל הזמנים. לצד הפעילות החברתית והדיפלומטית הענפה שלו, כיום מתפקד אן כנשיא שותף של פסטיבל בוסן, פסטיבל הקולנוע הקוריאני החשוב והגדול ביותר, ואחד החשובים באסיה ובעולם. במקביל ממשיך לפתח את הקריירה הקולנועית שלו כאשר הוא משלב סרטי אקשן שוברי קופות כמו "סקטור 7" לצד דרמות פוליטיות/חברתיות חזקות וביקורתיות כגון "לא נכנע".

[*] לא נכנע (דרום קוריאה 2011)

בבימוי: צ'ונג ג'י –יאנג ובמשחק: אן סונג-גי, פארק וון-סאנג, נה יונג-הי, הסרט מבוסס על מקרה אמיתי משנת 2007 שבו הואשם פרופסור מכובד בתקיפת שופט בחץ וקשת, הסרט מהווה עוד דוגמא לאור השלילי שבו מוצגת מערכת המשפט בקולנוע הקוריאני. הבימאי צ'ונג ג'י- יאנג שמוכר בקוריאה בעיקר בזכות דרמות המלחמה שביים כגון "מעבר להרים" מעביר את שדה הקרב לבית המשפט שבו אדם אחד נאבק במערכת שלמה שלאור הצגתה בסרט קשה לקרוא לה מערכת הצדק . צ'ונג-ג'י, בבימוי שקול ולא מתלהם מצליח להעביר לצופה את האווירה הטעונה והדחוסה השוררת בזמן הדיונים באולם בית המשפט. נדמה שכל שנות המשחק של אן סונג-גי מרוכזות בדמות של הפרופסור שאותו הוא מגלם. הסרט זכה להצלחה אדירה במולדתו והיה לאחד משוברי הקופות הגדולים והמפתיעים של השנה האחרונה בקוריאה וזוהי הקרנה חד-פעמית.

[*] רדיו סטאר (דרום קוריאה 2006)

בבימוי: לי ג'ון-איק ובמשחק: אן סונג-גי ופארק ג'ונג-הון, הסרט מספר את סיפורם של שניים: כוכב הרוק צ'וי גון שתהילתו מאחוריו ומנהלו האישי מין סון. בשנת 2006 -כשאיש כבר אינו זוכר שצו'י גון זכה בפרס הגדול של תעשיית המוסיקה בשנת 1988 – מצליח האמרגן הבלתי נלאה לסדר לזמר תוכנית רדיו בעיירה רחוקה. לאחר שייצר את אחד הלהיטים הגדולים ביותר של הקולנוע הקוריאני בכל הזמנים,האפוס ההיסטורי המפואר "המלך והליצן" (שהוקרן אצלנו בשנה שעברה) הפתיע הבימאי לי ג'ון-איק ויצר דרמה קטנה על אנשים שאיבדו את האמונה בעצמם ועל חברות אמת שעומדת בכל המבחנים. גם זו הקרנה חד-פעמית.

[*]
פייסמייקר (דרום קוריאה 2012)

בבימוי :קים דל- ג'ונג ובמשחק: אן סונג-גי, קים מיונג-מין וקו אה-רה. דרום קוריאה הינה מעצמת ספורט ולראייה באולימפיאדת האחרונה בלונדון סיימו ספורטאי דרום קוריאה במקום החמישי בטבלת המדליות. לא מפתיע לכן שז'אנר סרטי הספורטפופולארי מאד בקולנוע הקוריאני. מן הו הוא אצן שתפקידו להיות מכתיב קצב- כלומר למשוך את יתר הרצים, ולהכתיב קצב שנקבע מראש. מכתיב הקצב בדרך כלל לא מסיים את הריצה ומשאיר את התהילה לרצים האחרים. למן הו המובטל מוצעת הזדמנות אחרונה על ידי מאמן האתלטיקה של נבחרת דרום קוריאה: להיות מכתיב הקצב לרצים הדרום קוריאנים במרתון של אולימפיאדת לונדון. במצב גופני ירוד ועם מורל שנוגע ברצפה מחליט מן הו להיות מכתיב הקצב בפעם האחרונה בחייו... לאט לאט מצליח מן הו לחזור ולהאמין בעצמו,ם בעזרתה של קופצת במוט חיננית שהיא התקווה הגדולה של דרום קוריאה במשחקים האולימפיים. הקרנה חד-פעמית.

הקליינט (דרום קוריאה 2011)

בבימוי :סו יאנג-סון ובמשחק: אה ג'יונג- וו, פארק הי –סון וג'אנג היוק. אדם חוזר לביתו בשעת לילה מאוחרת ונעצר כחשוד ברצח אשתו. כך נפתחה דרמת המשפט "הקליינט" שיחד עם "לא נכנע" מראה על הפיכת ז'אנר סרטי בית המשפט לפופולארי בקולנוע הקוריאני של השנים האחרונות. אה ג'וינג- וו, הזכור לטובה מהסרט "צ'ייסר", ואחד הכוכבים העולים בקוריאה כיום, מגלם בהצלחה רבה את פרקליט ההגנה כשלמולו מתייצב פארק הי- סון המוכשר כנציג התביעה. את משולש הליהוק משלים ג'אנג היוק כנאשם שעד לרגע האחרון של הסרט תוהים הצופים אם אכן הוא רצח את אשתו או שהוא חף מפשע. (123 דקות, קוריאנית, תרגום לעברית ואנגלית) הקרנה חד-פעמית.

[*] שילמידו (דרום קוריאה 2003)

בבימוי: וו- סוק קאנג ובמשחק: סאול קיאונג-גו, ג'ונג ג'יי-יאנג ואן סונג-גי. קבוצת נידונים למוות מגויסת ליחידה צבאית סודית כדי להתנקש במנהיג צפון קוריאה. אחרי אימונים מפרכים, רגע לפני האור הירוק, מבוטלת הפעולה. עתה מבקש המשטר להעלים ראיות למשימה הסודית ומבקש לחסל את החיילים האנונימיים. "שילמידו" מבוסס על בסיס אירוע אמיתי שהסעיר את קוריאה עוד בסוף שנות השישים. (135 דקות, קוריאנית, תרגום לעברית ואנגלית). הקרנה חד-פעמית.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2012
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט