חדשות קולנוע וסרטים

מ"אישתו של" - לכוכבת ענק - המסלול של קידמן

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ב- 2002 עלתה ניקול קידמן על במת טקס פרסי הקולנוע של MTV וסיפקה לקהל נאום תודה יוצא דופן בכנותו: "לפני שנה וחצי לא הייתי מאמינה שאעמוד כאן ואקבל את הפרס הזה אז במקום להיות מצחיקה, אהיה כנה: תמכתם בי בתקופה מאוד קשה כשהלכתם לראות את הסרטים שלי וזה ממש מקסים מצידכם".

[*]

רק שנה לפני כן ב- 2001, זעקו הכותרות על הפרידה של קידמן מטום קרוז לאחר כ-11 שנות נישואים: קרוז עזב את קידמן, סיפור הגירושים הפך לסנסציה וסיפק כותרות בצהובונים לאורך תקופה ארוכה. היה גם מי שמיהר להספיד את הקריירה של ניקול בהוליווד: לאורך שנים היה קרוז היה נחשב כמפורסם יותר בזוגיות של השניים, כמצליח יותר , ככוכב העל - כשניקול עומדת בצילו. אולם, ההיסטוריה הוכיחה אחרת ודווקא שנת 2001 - שנת הפרידה של קידמן מקרוז - הסתמנה כנקודת המפנה בקריירה שלה.

[*]

באותה שנה יצא המיוזיקל המרהיב מולן רוז', בו גילמה את סאטין המתאהבת בכריסטיאן (יואן מקגרגור), אמן צעיר המגיע לפריז כשברקע תיאטרון המולן רוז' מנסה להעלות מופע בין כתליו. הסרט, ששילב בחכמה בין שירים מוכרים וחדשים יותר בקולם של שחקני הסרט ובכללם קידמן ומקגרגור - ניפק חגיגה תיאטרלית צבעונית ומרשימה של שירה, משחק וריקוד ובו נצצה קידמן במלוא זוהרה.

את הקרדיט נתנה לבאז לורמן: "זה לא קשור אלי" אמרה בטקס פרסי ה- MTV. "זה קשור לבאז לורמן, הוא הלך כנגד כל הסיכויים. כולם אמרו לו שמיוזיקל לעולם לא יעבוד ויש לו (ללורמן) מנטרה כזו ממש טובה: היא מדברת על להיות אמיץ, לקחת סיכונים ולהיות חזק". הסרט זכה לביקורות חיוביות ששיבחו את קידמן על הופעתה כמו גם להצלחה קופתית מרשימה - קידמן קיבלה מועמדות ראשונה לאוסקר על תפקידה כסאטין ואף זכתה בפרס הבאפט"א הבריטי.

[*]

בהמשך השנה יצא לקידמן סרט נוסף, מותחן האימה "האחרים", שכנגד תקציב זעום של 17 מיליון דולרים הכניס בקופות כ- 217 מיליון, מתוכם כמעט 100 מיליון דולרים בארצות הברית בלבד. המהפך בקריירה של קידמן הושלם: השחקנית האוסטרלית, שבשנות התשעים נודעה בעיקר בתור "אישתו של" מאשר בתפקידיה הקולנועיים, תפסה את מרכז הבמה והראתה שהיא מסוגלת להחזיק סרט על כתפה ואף להצליח. קידמן הוכיחה שהיא כוכבת קולנוע בפני עצמה, ודווקא בתקופה אישית כה קשה, זכתה להכרה ולחיבוק עצום של הקהל והתעשייה.

[*]

בקיץ 2001 החלה קידמן להצטלם לדרמה "השעות" בבימויו של סטיבן דולדרי שם גילמה את הסופרת הבריטית וירג'יניה וולף לצידן ג'וליאן מור ומריל סטריפ. קידמן, שחששה מלקחת על עצמה את התפקיד ורצתה לפרוש לפני תחילת הצילומים ניפקה הופעה, מבריקה, מפעימה ומלאת רגש של הסופרת המיוסרת. דולדרי ניכס זאת לגירושים שעברה וכך גם רמזה קידמן בעצמה בראיון טלוויזיוני ל"ניוזוויק ב-2011: עבדתי מבפנים החוצה כדי למצוא אותה (את וולף). אני לא יודעת...איכשהו הצלחתי להגיע לכל הדברים האלה שהיא חוותה עם רופאים...בגלל שהייתי במקום מסוים בחיים שלי באותה תקופה. היה לי מזל שסטיבן (דולדרי) התייחס אליי בכפפות משי לאורך כל התהליך, אבל אהבתי, אהבתי לגלם אותה והיא לימדה אותי משהו. זה די מעניין לגלם מישהי שחיה, במיוחד אם היא סופרת ואפשר לקרוא את מה שכתבה. כמעט ויכולתי לדבר איתה, זה היה תהליך של קתרזיס עבורי".

עוד סיפרה קידמן שחיה בבידוד תקופת מה בזמן הצילומים: "מצאתי קוטג' קטן באזור הכפר. הצילומים לקחו שלושה וחצי שבועות אבל נשארתי חמישה, שישה שבועות שם כי היינו צריכים לארגן את הפרוסתטיקה - (לקידמן הולבש אף מלאכותי לצורך התפקיד). זה לקח שלוש, ארבע שעות בבוקר ופשוט התחלתי לעשן בחדר האיפור" כך סיפרה. "זה היה חשוב עבורי כי היא הייתה מגלגלת לעצמה את הסיגריות ויכולתי לגלגל לעצמי. אני לא יכולה לעשות את עכשיו אבל יכולתי אז ופשוט עישנתי כל הזמן שזה דבר נורא לומר, אז אל תעשו את זה" הוסיפה בחיוך.

[*]

"השעות" היה החותמת הסופית ובזכותו זכתה קידמן בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר לשנת 2003: "כל חיי רציתי שאמי תתגאה בי ועכשיו אני רוצה שבתי תתגאה בי" אמרה בבכי על הבמה. באותה שנה קטפה תפקיד איכות נוסף בסרט "דוגוויל" (2003) יוצא הדופן של לארס פון טרייר, שזכה לביקורות מהללות. מאז כיכבה בסרטים נוספים כ"קולד מאונטן" (2003) שם כיכבה לצידם של ג'וד לאו ורנה זלווגר, תרמה את קולה לסרט האנימציה "תזיזו ת'רגליים" (2006) ואף כיכבה במיוזיקל נוסף, Nine (2009) בבימויו של רוב מרשל, שם שוב הפליאה בשירתה.


[*]

מועמדות שנייה לאוסקר קיבלה קידמן עבור הסרט "מחילת הארנב" משנת 2010, המבוסס על המחזה זוכה פרס הפוליצר של דיוויד לינדסי-אבייר. בסרט משחקים קידמן וארון אקהרט את בקה והאווי בהתאמה, זוג הורים שאיבד את בנם הקטן בתאונת דרכים ומתאבל על מותו. בהמשך מפתחת דמותה של קידמן קשר מיוחד עם ג'ייסון (מיילס טלר), הבחור שדרס את בנה. הסרט לא זכה להצלחה קופתית אך שוב סיפק לקידמן ביקורות טובות: "הופעתה (של קידמן) מרתקת משום שלאורך כל הסרט היא משחקת למעשה בשתי רמות, חיי היומיום על פני השטח מחד ומה שמתרחש בנפשה מאידך".

בנובמבר הקרוב צפוי לצאת סרט חדש ומסקרן של קידמן, Grace of Monaco, שם מגלמת קידמן את השחקנית האמריקנית שהפכה לנסיכת מונקו גרייס קלי.

[*]

"בורכתי במיוחד בשנים האחרונות" סיפרה לפני כמה שנים בראיון באשר לתפקידים להם זכתה. גם בחייה האישיים זכתה קידמן לעדנה: בשנת 2005 פגשה את זמר הקאנטרי האוסטרלי קית' אורבן. בשנה שלאחר מכן נישאו השניים ויש להם שתי בנות: סאנדי רוז ופיית' מרגרט, נוסף לשני ילדיה מנישואיה לקרוז, איזבלה וקונור.

"לוקח לי זמן להגיע למקום הזה", אמרה כשנשאלה על משיכתה לגילום נשים חזקות. "אני נמשכת למה שאני חוששת מפניו. לעולם לא אתן לפחד לשלוט בחיי. יש הרבה דברים שיכולים להסיט אותי מהמסלול, אבל לא פחד".
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2013
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט