חדשות קולנוע וסרטים

5 קומדיות צרפתיות שיחממו לכם את החורף

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סופות הרעמים וגשמי הזלעפות שהתחוללו בשבוע שעבר בחוץ הצהירו רשמית על בואו של החורף, כל שנותר לעשות הוא להכין משקה חם לבחירתכם, לבחור גרבי צמר עבות, להתכרבל מתחת לפוך ולצפות בקומדיה מחממת. לכבוד הקומדיה הצרפתית "למה זה מגיע לי"? שהייתה לשובר הקופות הגדול ביותר של השנה בצרפת ועלתה לאקרנים בישראל בשבוע שעבר, ליקטנו עבורכם את חמש הקומדיות הצרפתיות המוצלחות ביותר משני העשורים האחרונים שיחממו לכם את סוף השבוע (ולא, "מחוברים לחיים" לא ברשימה, גם ככה בטח כבר ראיתם אותו):

את הרשימה פותח אחד הסרטים המצליחים ביותר בהיסטוריה של הקולנוע הצרפתי "ברוכים הבאים לצפון" (2008) עם הכנסות של מעל 200 מיליון דולר בצרפת.הסרט בבימויו וכיכובו של הקומיקאי המוכשר דני בון (שיגיע החודש לישראל לרגל קידום סרטו החדש "היפוכונדר מבריק") 105 דקות של הנאה צרופה ובלתי פוסקת והתגלגלות מצחוק. הסרט מתחיל בבקשתו של פיליפ, מנהל סניף דואר בפרובנס שנמצאת בדרם צרפת החמימה ושטופת השמש, לעבור לנהל את הסניף בריביירה הצרפתית. כדי שבקשתו תאושר ובשל לחץ מצד אישתו הדכאונית מתחזה פיליפ לנכה. כשהתרמית מתגלה הוא נענש ונשלח לברג, עיירה בחבל ארץ הצפוני ביותר בצרפת. פיליפ ואשתו, ז'ולי, מזועזעים מהגזירה הנוראה. כמו דרומיים רבים, הם סולדים מהקור העז ומה"שטי"- דיאלקט בלתי מובן ומהמנהגים המוזרים של אנשי הצפון. ז'ולי מסרבת להיצטרף לבעלה, וכך נוסע פיליפ לבדו בטוח כי אלו יהיו השנים הנוראיות ביותר בחייו. למרות קשיי ההתאקלמות והשפה, נחשף פיליפ לחום ליבם של עובדי הסניף והופך את הגזרה לחוויה.

[*]

לכל מי שקצה נפשו מכבלי הבורגנות האפורה, הסרט "הנשים בקומה השישית" (2011) ישיב קצת צבע וטעם לשגרה החד גונית בעזרתן של משרתות ספרדיות מלאות שמחת החיים. ז'אן-לואי ז'ובר, איש עסקים צרפתי בעל אובססיה לביצה רכה מושלמת, הוא בורגני פר אקסלנס עם חיים יציבים, משעממים וחד-גוניים. אשתו, אשת חברה ובניו המפונקים שוהים בפנימייה. כשהמשרתת הוותיקה מתפטרת, תופסת את מקומה מריה, ספרדייה צעירה ותוססת, שהצטרפה לדודה שגם כן עובדת בבניין. דרכה, נחשף ז'אן-לואי לחיים בקומה השישית, קומת המשרתות. מנותק מכל מגע עם המציאות החברתית והכלכלית של מעמד הפועלים, ז'אן-לואי מתוודע לראשונה לתנאים בהן חיות הנשים הספרדיות ומשהו מתפרץ מתוכו וגורם לו למרוד בסגנון החיים שהוא מנהל ולשנות את חייו מן הקצה אל הקצה. הוא נוטש את דירתו ולהפתעת כולם עובר לגור עם המשרתות בקומה השישית. סרט מצחיק ומהנה עם מסר חברתי.



חובבי התאטרון המושבעים יכולים להתרווח בכורסאותיהם כי הסרט הבא יחסוך מהם נסיעה ויספק להם את תחושת ההצגה ישר למסך הטלוויזיה שלהם. "שם פרטי" (2012) מבוסס על מחזה בו ארוחת ערב נעימה עם משפחה וחברים בדירה פריזאית קטנה הופכת בין רגע לשדה קרב. אליזבת' מורה בתיכון ופייר בעלה, פרופסור לספרות, מארחים את אחיה, ונסן ואשתו ההרה אנה, ואת חברה הטוב ביותר של אליזבת,' קלוד, נגן הטרומבון. הערב מתחיל בנעימים עד שונסן עורך משחק ומבקש לנחש את השם הפרטי שבחרו לתינוק שיוולד. השם מזעזע את כל יושבי השולחן ומרגע זה הערב מתפתח לוויכוח מפולפל ואבסורדי שסוחף את כל החמישייה, חושף סודות כמוסים ומאיים על מערכות היחסים ארוכות השנים. סרט ציני, מצחיק ומריר שחושף את הצביעות הבורגנית.



"אידיוט מושלם" (1998) היא קומדיה נוספת שמקורה מהתאטרון וסובבת סביב ארוחת ערב (נא לא להתבלבל עם הגרסה האמריקאית בכיכובו של סטיב קארל). פייר, מוציא לאור מוצלח, נפגש אחת לשבוע ביום רביעי עם חבריו לארוחת ערב. לא מדובר בארוחה רגילה אלא בתחרות כל אחד מהמוזמנים חייב להביא איתו אידיוט תורן ועד תום הארוחה נקבע מיהו האידיוט שיזכה בפרס ויוכתר כאידיוט המושלם. הערב פייר משוכנע שמצא את מלך האידיוטים, פרנסואה פיניון, עובד מס הכנסה בעל תשוקה לבניית דגמים מגפרורים. מהרגע שפרנסואה מגיע לביתו של פייר מתחילה סדרה של הסתבכויות וטעויות שתשאיר אתכם ללא רגע אחד של אוויר לנשימה.

הסרט האחרון שיסגור את החמישייה הוא קומדית טעיויות השזורה באלמנטים פנטסטיים: אביר אמיץ, משרת משעשע, נסיכה יפיפייה ומכשף סנילי. בסרט "אורחים מטורפים" (1993) שהפך כבר מזמן לסרט פולחן. בסרט מככב ז'אן רנו ("ליאון"), בתפקיד אציל שחצן מהמאה ה-11 ונושא כליו המגושם שנשלחים בטעות על ידי מכשף מבולבל אל צרפת של שנות ה-90. בעזרתה של צאצאיתו ואינספור טעויות ואי הבנות מתמודדים המבקרים עם השינויים התרבותיים האסטרונומים החל מהבדלי השפה ועד לפמיניזם ומעמד אישה, בהמצאות הטכנולוגיות ובעיקר בהרגלי ההיגיינה. זוהי קומדיה מטורפת שבעקבותיה הופקו עוד שני סרטי המשך בהם השניים שבים בחזרה לזמננו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ שם פרטי (עמוד סרט)
חץ ברוכים הבאים לצפון (עמוד סרט)
חץ למה זה מגיע לי? (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2014
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט