חדשות קולנוע וסרטים

גדולה מהחיים - התפקידים הטובים של מריל סטריפ

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מריל סטריפ היא מסוג השחקניות המעטות שיכולות לגלם קשת רחבה של דמויות, לסגל מבטאים שונים ועדיין להישאר אמינה ומעוררת הזדהות בכל דמות שהיא מגלמת. בזכות כישרונה המופלא ויכולות המשחק המגוונות שלה, היא שברה שיא של 19 מועמדויות לפרס האוסקר וזכתה בשלושה מתוכם.

לסטריפ יש "גלאם" מיוחד שקורן מפניה השמור לכוכבות הקולנוע של פעם. היא אמנם לא נחשבת לאחת מהשחקניות היפהפיות של הוליווד אבל היא בהחלט מהמוכשרות שבהן. במהלך הקריירה הארוכה שלה היא אימצה לעצמה טייפ קאסטינג של אישה עצמאית וחזקה. בסרטים בהם היא מככבת ניתן למצוא אלמנטים פמיניסטיים וחתרניים. בדרך כלל הנשים נמצאות במרכז העלילה והן מתמודדות עם קונפליקטים שנעים בין קריירה והגשמה עצמית לבין זוגיות ומשפחה כמו בסרט "ריקי והפלאש" שיוצא בסוף השבוע לאקרנים ובו היא משחקת לצד בתה השחקנית מיימי גאמר. לרגל צאת הסרט בחרתי את חמשת התפקידים הטובים עד כה בקריירה של סטריפ.

5. ג'ולי וג'וליה (2009)

הסרט "ג'ולי וג'וליה" של הבמאית נורה אפרון ("נדודי שינה בסיאטל") מבוסס על שני סיפורים אמתיים. העלילה מזגזגת בין חייה של ג'וליה צ'יילד (מריל סטריפ) בצרפת בשנות החמישים, לבין חייה של ג'ולי פאוול (איימי אדאמס) בניו יורק בשנות האלפיים.

צ'יילד ובעלה פול (סטנלי טוצ'י) נאלצים לעבור לפריז בעקבות עבודתו. צ'יילד מחפשת דרך להעביר את זמנה בעיר החדשה ומחליטה ללמוד בישול. בימים שלפני "מאסטר שף" צ'יילד נאלצת ללמוד בישול בבית ספר תובעני ולהקליד מתכונים במכונת כתיבה. בזכות עקשנותה היא מוציאה לאור ספר בישול צרפתי לעקרות בית אמריקאיות. בעלילה המקבילה בארה"ב, פאוול חולמת להיות סופרת מפורסמת ומחליטה לבשל את כל 524 המתכונים מתוך ספר הבישול הצרפתי של צ'יילד במשך שנה שלמה ולפרסם את התהליך בבלוג שהיא כותבת.

סטריפ מגלמת את דמותה של ג'וליה צ'יילד בעלת הקול הצורמני והמראה הגמלוני באופן חינני ביותר והייתה מועמדת לפרס האוסקר על תפקידה בסרט. לעומת זאת, הופעתה של אדאמס בתפקיד הבלוגרית נראית אנמית מול סטריפ (כמו בסרט "ספק" בו הן שיתפו פעולה שנה קודם לכן) וכתוצאה מכך לא נוצר חיבור הרמטי בין שני הסיפורים.

4. השטן לובשת פראדה (2006)

הקומדיה הסאטירית הצליחה בקופות, הרבה לכך ניתן לזקוף להופעתה של מריל סטריפ בתפקיד העורכת המרשעת של מגזין האופנה "מסלול", תפקיד שזיכה אותה במועמדות לפרס האוסקר. הסרט לועג על השעבוד לבגדי מעצבים, נעליים, אביזרי אופנה ולהתאמה המדוקדקת ביניהם. למרות זאת, קולקציית התלבושות בסרט כוללות בגדים יוקרתיים של מיטב המותגים.

מירנדה פרסלי (מריל סטריפ), העורכת הראשית של המגזין "מסלול", משפילה את עובדיה ועוזרותיה אנדריאה (אן הת'אויי) ואמילי (אמילי בלאנט) ומטילה עליהם אימה. מלבד למרר לכולם את החיים, פרסלי נאבקת לשמור על תפקידה הבכיר במגזין תוך שמירת משפחתה מסופקת ומאוחדת.

סטריפ מייצרת בו זמנית רגשות של אמפתיה ודחייה כלפי הדמות אותה היא מגלמת ומוכיחה שהיא יכולה לגלם דמות קשוחה וקומית גם יחד. נוכחותה כרגיל משתלטת על הסרט אבל היא משאירה חלק מהבמה לעוזרותיה הנאמנות. הת'אווי מצליחה לתת קונטרה בהופעתה ליריבתה המנוסה ובלאנט הייתה מועמדת על תפקידה לפרס גלובוס הזהב.



3. הגשרים של מחוז מדיסון (1995)

הסרט "הגשרים של מחוז מדיסון" זיכה את סטריפ במועמדות לאוסקר וסחף המונים לתוך אחד הרומנים הבלתי נשכחים בקולנוע. הסרט מבוסס על ספר מאת רוברט ג'יימס וולר משנת 1992 ומבויים על ידי קלינט איסטווד שגם משחק בו לצידה של סטריפ.

פרנצ'סקה ג'ונסון (סטריפ) היא עקרת בית משועממת ממוצא איטלקי. היא גרה עם משפחתה בעיירה נידחת בארה"ב. במשך שנים היא שומרת בבטן את התסכול מחייה. כאשר בעלה והילדים נוסעים למספר ימים, היא פוגשת צלם מגזין הרפתקני בשם רוברט קינקייד (קלינט איסטווד) שמגיע לצלם את האזור. במפגש בניהם הרסן של פרנצ'סקה משתחרר וכל מה שלא העזה לומר, לעשות ולהרגיש מתפרץ כמו לבה מבעבעת. סטריפ מצליחה להמחיש בחוכמה ודיוק רב את המאבק הפנימי של פרנצ'סקה בין מימוש עצמי, עצמאות וחופש, לבין הבית שלה, ילדיה ובעלה.

[*]

2. קרמר נגד קרמר (1979)

הסרט "קרמר נגד קרמר" זיכה את סטריפ בפרס האוסקר לתפקיד משנה. הדרמה שכבשה את הקהל האמריקאי, הזניקה את הקריירה של סטריפ והפכה אותה לשחקנית קולנוע מוערכת. הסרט של הבמאי רוברט בנטון נוצר על רקע המהפכה הפמיניסטית לשחרור האישה והוא עוסק בפירוק המשפחה לטובת הגשמה עצמית, נושא אשר עד שנות השבעים נחשב לטאבו ובעיקר לא היה מקובל בקרב נשים.

הסרט נפתח בכך שג'ואנה (סטריפ) מחליטה לקום ולעזוב את הבית כדי לצאת ולחפש את עצמה. בעלה טד (דסטין הופמן), השקוע בעבודתו בחברת פרסום, נותר לבד עם בנם בילי (ג'סטין הנרי) ונאלץ להסתגל לחיים החדשים. סטריפ אמנם מופיעה בתפקיד משני ולא נראית לאורך חלקים נכבדים של הסרט, אבל בקטעים בהם היא משתתפת היא מצליחה להאפיל על דסטין הופמן גיבור הסרט.

סטריפ שהייתה אז שחקנית בתחילת הדרך הצליחה להעביר ברגישות את דמותה המיוסרת של ג'ואנה שנקרעת בין אהבתה העצומה לבנה לבין הרצון לחיות את חייה בדרך שהיא בוחרת לעצמה.



1. חדרו של מרווין (1996)

בסרט "חדרו של מרווין" משתתפים אנסמבל משובח של שחקנים כמו מריל סטריפ, רוברט דה נירו, ליאונרדו דיקפריו ודיאן קיטון. בזכות הצוות המוכשר והעלילה המלודרמטית, הסרט מכווץ את הלב ולא מרפה ממנו.

הסרט מתאר את המפגש הדרמטי בין שתי אחיות, לי (סטריפ) ובסי (דיאן קיטון) אשר לא התראו במשך 20 שנה. בסי חולה בלוקמיה ועל מנת להמשיך לחיות, היא צריכה לקבל תרומת מח עצם מאחד מבני משפחתה. לי נוסעת עם ילדיה האנק (ליאונרדו דיקפריו) וצ'רלי לבקר את בסי ולבצע את בדיקות ההתאמה, שם היא פוגשת מחדש גם את אביה החולה ודודתה בהם בסי מטפלת.

המשחק המצוין של סטריפ וקיטון כשתי אחיות הטעונות במשקעים מהעבר והדיאלוגים הקשים ביניהן הופכים את הסרט למרגש עד דמעות. הסיבה שדירגתי את הסרט במקום הראשון היא מכיוון שנדרש אומץ רב להציג סרט הוליוודי עתיר כוכבים נוצצים העוסק בנושאים לא פוטוגניים כמו זיקנה וסרטן מבלי לנסות לייפות את המציאות.

עתרת סלייטר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט