חדשות קולנוע וסרטים

השורד האחרון - סרטי ההישרדות הגדולים של העשור

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בטקס גלובוס הזהב האחרון זכו שני סרטים בפרס הסרט הטוב שהמשותף להם הוא ששניהם סרטי הישרדות. "להציל את מארק וואטני" בכיכובו של מאט דיימון זכה בפרס לקומדיה הטובה (אפילו שהוא כלל לא סרט קומי) ולשחקן בקומדיה ו"האיש שנולד מחדש" בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו זכה בפרס לדרמה הטובה, לבמאי ולשחקן בסרט דרמה. בטקס האוסקר שייערך בחודש הבא יתחרו שני סרטי ההישרדות זה מול זה, ושני הכוכבים דיימון ודיקפריו יתמודדו ראש בראש על פסלון האוסקר הנכסף.

"האיש שנולד מחדש" של הבמאי זוכה האוסקר אלחנדרו גונסלס איניאריטו ("בירדמן"), עוקב אחר מסע ההישרדות של הצייד יו גלאס (די קפריו) שנפצע באורח קשה וננטש עמוק בחיק הטבע של צפון ארה"ב על ידי חבר קבוצתו הבוגדני, ג'ון פיצג'רלד (טום הארדי). גלאס יוצא למסע נקמה חסר פשרות שבמהלכו הוא נלחם מול פיצג'רלד ומתמודד עם דב גריזלי ושבט אינדיאנים המאיימים על חייו.

צפו בסרטון מאחורי הקלעים של "האיש שנולד מחדש":



סרטי הישרדות מושכים לבתי הקולנוע קהל רב כיוון שהם נוטים להסיח את דעתנו מדאגות היום-יום. צרותינו מתגמדות אל מול סכנת החיים המוחשית הנשקפת לדמויות שעל המסך למשך כשעתיים. נראה שהפוטנציאל הרווחי בסרטים אלו רב מאחר וסרטי הישרדות מתרחשים בדרך כלל באתר צילומים אחד וכוללים השתתפות של צוות שחקנים מצומצם ביותר. לכבוד צאת "האיש שנולד מחדש" (למבצע כרטיסים - לחץ כאן) לאקרנים ומעט לפני הגמר של סדרת הריאליטי "הישרדות" בטלוויזיה, הכנו כתבה על חמשת סרטי ההישרדות הטובים ביותר בעשור האחרון.

עד קצה העולם (שון פן, 2007)

הסרט "עד קצה העולם" מבוסס על סיפורו האמתי של כריסטופר מקנדלס. הסרט מתאר את נדודיו של מקנדלס (אמיל הירש) ברחבי אמריקה כאשר הוא בורח ממשפחתו ופורש מחיי החברה עד אשר הוא מגיע לאלסקה. מקנדלס מתעד ביומן אישי את תלאותיו כשהוא מצוי הרחק מהציוויליזציה וחי בתוך אוטובוס נטוש. שון פן ("מילק", "מיסטיק ריבר") יצר סרט יפהפה ועמוק שמעלה הרהורים ותובנות על משמעות החיים עם פסקול נפלא של סולן להקת פרל ג'אם אדי ודר. הסרט היה מועמד לאוסקר בשתי קטגוריות וזכה בקטגוריית השיר הטוב בפרס גלובוס הזהב.

127 שעות (דני בויל, 2010)

הסרט "127 שעות" מבוסס על סיפורו האמתי של אהרון ראלסטון, מטפס הרים אמריקאי, שנלכד במשך חמישה ימים מתחת לסלע בלב מדבר יוטה. הסרט עוקב במהלך 127 שעות אחר ראלסטון (ג'יימס פרנקו), אשר מנסה למצוא דרך לחלץ את זרועו שנלכדה תחת הסלע, ומתעד את עצמו באמצעות מצלמת וידאו. הבמאי דני בויל ("טריינספוטינג", "נער החידות ממומביי") היטיב לתאר את התהליך הנפשי והמנטלי שעובר על הגיבור הנלחם לשרוד בכל מחיר בסרט מפעים וקשה לצפייה עם סצינת שיא שכל מי שצפה בה לא ישכח. הסרט היה מועמד לשישה פרסי אוסקר.



כוח משיכה (אלפונסו קוארון, 2013)

הסרט "כוח משיכה" מתרחש ברובו בחלל ועוקב אחר שני אסטרונאוטים (סנדרה בולוק, ג'ורג' קלוני) במסעם חזרה לכדור הארץ לאחר שמעבורת החלל שלהם נפגעה. בולוק סוחבת את מרבית הסרט על כתפיה בהצלחה כאסטרונאוטית שתלויה בין שמיים לארץ כשיכולת הישרדותה מוטלת בספק. אלפונסו קוארון ("ואת אמא שלך גם", "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן") בחר בתעוזה ותבונה להציב אישה במרכז העלילה שעוסקת בלידה מחדש של הדמות ויצר סרט מינימליסטי ומופשט שהוא בו זמנית סרט מדע בדיוני סוחף ומהנה. הסרט זכה בשבעה פרסי אוסקר.



להציל את מארק וואטני (רידלי סקוט, 2015)

"להציל את מארק וואטני" מבוסס על הספר "לבד על המאדים" שנכתב בידי אנדי וייר. הסרט עוקב אחר מארק וואטני (דיימון), אסטרונאוט אמריקאי שננטש בטעות על כוכב מאדים, ונאלץ למצוא דרך לשרוד לבדו על הכוכב השומם בזמן שאנשי נאס"א מחפשים דרך להצילו. על אף שסיכוייו של וואטני לשרוד קלושים ביותר, הוא שומר על אופטימיות ומצב רוח מרומם. רידלי סקוט ("הנוסע השמיני", "בלייד ראנר") מפגין יצירתיות לא פחותה משל גיבורו ומציג סרט מציאותי מלא הומור ותקווה ואמונה ברוח האנושית.

חיי פיי (אנג לי, 2012)

סרט ההרפתקאות "חיי פיי" מבוסס על הספר המצליח שנכתב בידי יאן מרטל. הסרט מגולל את סיפורו של פיי (סוראג' שארמה), נער הודי בן 16. בעקבות משבר כלכלי אביו של פיי סוגר את גן החיות שבבעלותו ומשפחתו נאלצת להגר לקנדה באמצעות ספינת משא בה הם שטים עם בעלי החיים. במהלך השייט הספינה נקלעת לסערה וטובעת עם כל בני משפחתו. פיי ניצל באמצעות סירת הצלה בה הוא שט באוקיינוס השקט יחד עם טיגריס בנגלי בשם ריצ'רד פארקר, בניסיון להגיע לחוף מבטחים כנגד כל הסיכויים. הבמאי אנג לי ("נמר דרקון", "הר ברוקבק") הפליא ליצור ביד אמן מיומנת סרט מרהיב ועוצר נשימה שעוסק בכוחה של האמונה. הסרט היה מועמד לאוסקר ב – 11 קטגוריות וזכה בקטגוריית הפסקול המקורי הטוב ביותר בפרס גלובוס הזהב.



עוד סרטי הישרדות מומלצים מהעשור האחרון שכדאי לכם לתפוס:

"הכל אבוד" (2013) בו מככב רוברט רדפורד לבדו וכמעט ללא מילים על ספינה בלב סערה, "לשרוד עד החופש" (2006) של הבמאי ורנר הרצוג שמספר את סיפורו האמתי של דיטר דנגלר (כריסטיאן בייל), טייס אמריקאי שנתפס בשבי בלאוס לאחר שמטוסו התרסק, "הדרך חזרה" (2011) המתאר מסע בן 4,000 מייל של אסירים מגולאג רוסי בדרך להרי ההימלאיה בהודו, "שטח פראי" (2011) בו ליאם ניסן נאלץ להיאבק בזאבים לאחר שמטוסו מתרסק באלסקה ו"אוורסט" (2015) אודות סופת השלגים הקשה ביותר שפקדה את ההר והותירה את המטפסים עליו לנסות ולשרוד בקור המקפיא.
עתרת סלייטר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ 127 שעות (עמוד סרט)
חץ האיש שנולד מחדש (עמוד סרט)
חץ חיי פיי (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט