חדשות קולנוע וסרטים

הרימייקים ההוליוודיים שהיינו רוצים לראות לסרטים ישראליים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"אפס ביחסי אנוש" בגרסת המחזמר, "טיפת מזל" בגרסת דיסני, "מי מפחד מהזאב הרע" בבימויו של טרנטינו ו"הערת שוליים" בבימויו של סטיבן שפילברג - אלו רק חלק מהעיבודים האמריקאים שהיינו רוצים לראות לסרטים הישראליים הגדולים. כתבי האתר עם הגרסאות שלא הכרתם לסרטים שכולנו גדלנו עליהם • פרויקט יום העצמאות
הערת שוליים

כתב: יבגני גרינברג

"הערת שוליים" הוא אולי הסרט הישראלי הכי הוליוודי של השנים האחרונות מבחינת בימוי, תסריט ורמת אסתטיקה. הסרט זכה למועמדות לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר והפסיד רק כי נפל על השנה של אסגהאר פרהאדי עם "פרידה", אבל זכה לשבחים מגדולי במאי הוליווד וביניהם סטיבן שפילברג. באופן טבעי, שפילברג הוא גם הבמאי שצריך לביים את הרימייק ההוליוודי. הרי מובן למה כל כך אהב את הסרט - בגלל הטיפול שלו ביחסי אבות ובנים, נושא שקרוב ללבו של שפילברג ומוטיב שמופיע כמעט בכל סרטיו. אין ראוי ממנו להוביל סרט על אב ובן שעוסקים באותו תחום, כאשר ההישגים המקצועיים של הבן חסומים מלמעלה על ידי הישגי האב.

מכיוון שחקר התלמוד ופרס ישראל הם לא נושאים שיתקבלו בהבנה בסרט מיינסטרים אמריקאי, יש צורך להמציא תחום עיסוק חדש לשני החוקרים. אם נתבונן בתחומי העניין של שפילברג, זה יכול להיות חקר החלל, ארכיאולוגיה או היסטוריה אמריקאית. לתפקיד הבן (ליאור אשכנזי במקור) יכול להתאים בריאן קרנסטון. לתפקיד האב (שלמה בראבא במקור) יש כמה אפשרויות: מארק ריילנס, שהפך לשחקן קבוע אצל שפילברג בשנים האחרונות; טום הנקס, שיכול לצאת ממעגל התפקידים השבלוניים שהוא עושה לאחרונה ולשחק אדם יחסית מבוגר לגילו; הריסון פורד, נרגן וזעפן במידה הנכונה, ואז תחום המחקר יהיה חייב להיות ארכיאולוגיה, לסגירת מעגל מושלמת בשביל השחקן והבמאי.

[*]

אפס ביחסי אנוש

כתבת: מיכל ליבר רונן

תקופת הצבא מסמלת את אחת התקופות המשמעותיות שעיצבו את חיינו ולכן מאוד התחברתי לסרט הישראלי שכתבה וביימה טליה לביא, "אפס ביחסי אנוש". דרמה- קומית צבאית שמציגה את השירות הצבאי מנקודת מבט נשית. על מנת להפכו לרימייק הוליוודי, הייתי משנה את הז'אנר למחזמר ועל תפקיד הבימוי הייתי מפקידה את זוכה פרס האוסקר דמיאן שאזל ("לה לה לנד") שהוכיח את כישוריו בז'אנר וגם ייקח על עצמו את תפקיד בחירת הפסקול והשירים שישירו השחקנים.

בתפקידים הראשיים הייתי מלהקת את אמה סטון לתפקיד של זוהר (אותו גילמה דאנה איבגי), לתפקיד של דפי (נלי תגר) את אמה ווטסון, לתפקיד של רמה (שני קליין) את מליסה מקארתי, לתפקיד של אירנה את אווה מנדז (תמרה וורלינגטון) ולתפקיד מפקד הבסיס בועז (יובל סגל) את רוברט דאוני ג'וניור. לדעתי הנשים בתפקידים הראשיים, אמה סטון, אמה ווטסון ומליסה מקארתי יוכיחו את יכולתן הווקאלית (סטון כבר הוכיחה זאת ב"לה לה לנד") ויאתגרו את עצמן בדמויות לא פשוטות, שמנסות להעביר את השירות הצבאי בצורה הכי טובה שאפשר. כמובן שהסרט יתרחש בבסיס צבאי שרובו מורכב מגברים. יהיה צורך לשנות תכנים מסוימים על מנת שיתאימו לצופים ברחבי העולם, אך תחשבו שגם סצנות דרמטיות וגם סצנות עצובות יקבלו רובד שונה מתוקף היותן ליריות.

[*] מבצע סבתא

כתבת: מישל צ'יקו

סרט הפולחן המתאר את ניסיונם של שלישיית האחים למשפחת שגיב, לנהל את מבצע טקס ההלוויה של סבתם חיה- שמתה. בגרסה ההוליוודית משפחת שגב תהיה משפחה ישראלית לשעבר המתגוררת בסטייטן איילנד. בעקבות מות הסבתא ומשאלתה להיקבר בקיבוץ בו היא גדלה וחיה עד המעבר של המשפחה כולה לארצות הברית- שלושת האחים שגב נאלצים להתמודד מול שרשרת בירוקרטית הגוררת סיטואציות משעשעות.

הסרט, יבוים על ידי גאי ריצ'י ויהיה בכיכובם של ג'ון ברנטל בתפקיד אלון שגיב- מאבטח פרטי מוכשר ששירת בעברו בצבא הישראלי ביחידה מובחרת, את תפקיד האח האמצעי בני שגיב יגלם מייקל סרה, ותפקיד האח הצעיר יגלם וויל פולטר. הדבר היחיד שמצער אותי בגרסה הוליוודית לסרט הוא שהסיכויים לתרגם כמו שצריך את אחד המשפטים הכי גאוניים בקולנוע הישראלי- "סבתא חיה, מתה"- מאוד קלושים.

ביקור התזמורת

כתב: נמרוד שובל

בגרסה הישראלית, תזמורת משטרה מצרית קטנה, מגיעה לנגן בטקס חניכה של מרכז תרבות ערבי בישראל. כתוצאה מבירוקרטיה כושלת ומזל רע, לא מגיע איש לאספם משדה התעופה. הם מחליטים להסתדר לבדם, אך מוצאים עצמם אבודים בעיירה קטנה בלב המדבר. הסרט זכה בשמונה פרסי אופיר, בהם הסרט הטוב ביותר, במאי, שחקן ראשי (ששון גבאי), שחקנית ראשית (רונית אלקבץ) ושחקן משנה (סאלח בכרי). כמו כן, זכה בפרס חביב השופטים, פרס השופטים הצעירים ופרס פיפרסקי (איגוד מבקרי הקולנוע הבינלאומי) בפסטיבל קאן.

אף על פי שהסרט עובד למחזמר באוף-ברודוויי ובברודוויי, הוא עסק באותו הסיפור. בגרסה ההוליוודית העלילה שונה: תזמורת רשמית מוושינגטון שבראשה המנצח (בן קינגסלי) מוזמנת לנגן בטקס ממלכתי במקסיקו סיטי, אך לא מוצאת את דרכה לעיר הגדולה. אישה מקסיקנית אדיבה ונחמדה (פנלופה קרוז) מוכנה לארח אותם בביתה ובמהרה היא והמנצח מתקרבים זה אל זו. מאוחר יותר, התזמורת מגלה שבעל הבית שחזר (ג'יאנקרלו אספוזיטו) הוא לא אחר מאשר ראש קרטל סמים חסר רחמים המבוקש בארה"ב. התזמורת רועדת מפחד ועושה הכל כדי לשרוד.

[*]
טיפת מזל

כתבת: אורטל אדיב

"טיפת מזל", בכיכובם של זאב רווח וזהבה בן ובבימויו של זאב רווח, הוא סרט ישראלי שכמעט כל בית בישראל גדל עליו ושר את שיריו. לסרט יש את העלילה ההוליוודית הדרושה: אב שנמצא בקשיים כלכליים ומגדל לבד את בתו היחידה לאחר שאשתו עזבה אותו, בתו גדלה ומתגלה כזמרת בעלת קול מיוחד ומצילה את אביה מעיוורון. אם קצת נחדש את העלילה שתתאים לסרט דיסני קסום ונרענן אותה בשחקנים עכשוויים והוליוודיים, הסרט בהחלט יכול לפרוץ. שחקנים שבהחלט יכולים להתאים הם: סופיה אסאידי, זמרת ושחקנית ילידת מרוקו, שתגלם את דמותה של זהבה בן. וז'אן רנו, גם כן יליד מרוקו, שיגלם את דמותו של זאב רווח. לתפקיד הבמאי נלהק במאי מסרטי דיסני שיעשה את העבודה ויהפוך את הסרט ליצירה מופלאה. אמנם סרט זה לא זכה לביקורות טובות במיוחד, אך אין ספק שיש לו פוטנציאל להיות סרט הוליוודי מעולה וסוחט דמעות.

מי מפחד מהזאב הרע

כתב: אלעד שלו

הסרט שטרנטינו הכריז עליו כ"טוב ביותר בשנת 2013" הוא אכן סרט שזועק לעיבוד אמריקאי, מעצם מיקומו בז'אנר האימה הלא רווח בארצנו, עיסוקו בנושאים גלובליים של נקמה ואובדן, האלימות הגרפית שבו, ההומור הציני שמבליח במקומות לא צפויים והוויזואליה יוצאת הדופן שלו. כמובן שקוונטין טרנטינו יהיה הבמאי המתאים לעבודה כשבתפקיד גידי, אביה של הילדה שנרצחה (במקור צחי גראד) ייכנס חואקין פיניקס, לתפקיד דרור המורה בתנ"ך שחשוד בחטיפת הילדה ונחטף ע"י גידי ייכנס ג'וזף גורדון לוויט, לנעלי מיקי הבלש (במקור ליאור אשכנזי) ייכנס אית'ן הוק וכמובן שאת האב הפסיכופט של גידי שמגיע לביקור לא צפוי במרתף העינויים יגלם בקאמבק מפתיע ג'ק ניקולסון.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ הערת שוליים (עמוד סרט)
חץ אפס ביחסי אנוש (עמוד סרט)
חץ מי מפחד מהזאב הרע (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט