חדשות קולנוע וסרטים

באמת חשבתם שזה יצליח? הפלופים הגדולים בהיסטוריה של הוליווד

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
היציאה של "קאטס" בשיא עונת הפרסים, אומרת שמישהו חשב שיש לו ביד משהו טוב. אבל הטריילר עם האפקטים החתוליים האיומים, הביקורות האיומות ותגובת הקהל הנוראית, הובילו לכישלון כלכלי ענק. ההתרסקות הזו מעלה זכרונות על פלופים נוספים בהיסטוריה של הוליווד. הכתב יבגני גרינברג נזכר בכמה מהגדולים שבהם
סרטי קומיקס

אחרי שהגיעו לפסגת עולם גיבורי העל עם טרילוגיית האביר האפל, DC איבדו את הראש ובסופו של דבר את הפסגה עם שורה של החלטות כושלות. הראשונה שבהן היתה "גרין לנטרן", סרט שאכזב לא רק את הצופים אלא גם את מנהלי האולפנים כשהפסיד להם 75 מיליון דולר מתוך תקציב של 200 מיליון. כוכב הסרט ריאן ריינולדס, שכבר הספיק מאז לשקם בגדול את הקריירה שלו בתפקיד "דדפול", עד היום לא מפסיק לעקוץ ולרדת על הסרט הכושל ההוא ועל הניהול הגרוע של הפרויקט.

DC המשיכו לנסות ובחרו בזאק סניידר להוביל את היקום הקולנועי שלהם. סניידר סיפק שורה של סרטים בינוניים ובסופו של דבר הקהל העניש אותו על כך ב"ליגת הצדק", ובצדק. עם תקציב של 300 מיליון, מה שהיה אמור להיות מפגש פסגה של גיבורי על אהובים, נכשל בקופות. הסרט אפילו לא הצליח לרכב על גל ההצלחה של "וונדר וומן" ואיבד קרוב ל-100 מיליון.

גם בסוני הצליחו לעשות את הבלתי יאמן ולהיכשל עם החומרים שהיו להם ביד. נכון שאף אחד לא היה חושב שסרט גיבורי על עתיר תקציב בכיכובם של ג'ניפר לורנס, מייקל פאסבנדר וג'יימס מקאבוי יכול להתרסק בקופות? אז גם המנהלים בסוני חשבו אותו דבר ואיבדו 120 מיליון דולר על "הפניקס האפלה". אבל הכשלון הגדול יותר היה הריבוט "ארבעה מופלאים" משנת 2015. עם תקציב של 125 מיליון, ההפסד עליו מוערך ב-120 מיליון. גם "אקס-מן" וגם "ארבעת המופלאים" יזכו לחיים מחודשים וכנראה טובים יותר ביקום הקולנועי של מארוול בשנים הקרובות.

[*]

עולמות שנקטעו באיבם

בהיעדר חומרים מקוריים, לא פעם אולפנים הוליוודיים פונים לרימייקים, מנסים להתבסס על ספרות קלאסית ביצירת עולם קולנועי חדש או מתלבשים על סדרת ספרים פופולרית בתקווה למצוא את "משחקי רעב" הבא. כולם ראו איך פיטר ג'קסון לקח ספר קטן ומרח אותו על פני שלושה סרטים. אולפני וורנר ניסו לעשות משהו דומה מסדרת ספרי "פיטר פן". הניסיון ליצור מחדש עולם שכבר ביקרנו בו לא פעם נכשל ו"פן" בבימויו של ג'ו רייט, שהיה אמור להיות הראשון בסדרת הסרטים, הפך לאחרון עם כישלון קופתי בגובה 150 מיליון.

גם ביוניברסל ניסו ליצור את "היקום האפל" שהיה אמור לכלול ערבוביה של יצורים מיתולוגיים דוגמת פרנקנשטיין, אדם זאב, דרקולה וכו'. הסרט שנבחר להיות הראשון היה ריבוט של "המומיה" ,בכיכובו של טום קרוז. אובדן של 95 מיליון דולר גרם לביטול היקום כולו. עוד סיפור שלצערי לא נזכה לראות את ההמשך שלו הוא של האן סולו הצעיר. עם רכישת הזכויות לסרטי "מלחמת הכוכבים", דיסני התפזרו לכל הכיוונים בגלקסיה הרחוקה, עם מגוון פרויקטים, רובם בינוניים. הרעיון על סרט מקור להאן סולו זכה מראש לתגובות שליליות. "סולו" דווקא היה סרט לא רע, גם אם גל השליליות הפסיד לו 77 מיליון ולנו את סרט ההמשך. עוד פרויקט של פיטר ג'קסון, הפעם פחות מכניס מ"הוביט", הוא "ערי טרף" המבוסס על סדרת ספרים. הסרט מתרחש בעולם פוסט-אפוקליפטי שבו כל הערים נעות על גלגלים ממונעים וטורפות אחת את השניה. "ערי טרף" נטרף על ידי המבקרים והפסיד 175 מיליון בקופות. אחרון חביב, אבל כנראה הכושל מכולם הוא עוד סרט של דיסני שהיה אמור להיות ראשון בטרילוגיה. "ג'ון קרטר" מבוסס על "הנסיכה של מאדים". הפרויקט בהובלתו של אנדרו סנטון, במאי "מוצאים את נמו" ו"וול-E", זכה לביקורות מעורבות וכישלון קופתי בגובה 200 מיליון דולר. מיותר לצייון ששני סרטי ההמשך בוטלו מיד לאחר מכן.

[*]

המשכונים מיותרים

מייקל ביי ידוע כבמאי שלא יודע מתי לעצור. גם כשמדובר על כמויות אקשן, אפקטים וקיטש בתוך סרט בודד וגם כשמדובר על סדרת סרטי "רובוטריקים" בה הוציא סרט אחרי סרט, עד שהצופים אמרו לו די ב"רובוטריקים: האביר האחרון". הפסד של מעל 100 מיליון דולר אמור להרחיק את ביי מהרובוטריקים לזמן מה.

סרט ההמשך השני נחשב לאחד מהסיקוולים המוצלחים בכל הזמנים, אבל ארבעה סרטי "שליחות קטלנית" ראו אור מאז הסרט השני וכולם נכשלו קופתית וקולנועית, אבל מישהו בהנהלה פשוט מסרב לוותר עליהם והם ימשיכו להגיע כל עוד שוורצנגר מסוגל להשתתף בהם. דווקא כשג'יימס קמרון חזר לסדרה בתור מפיק ולינדה המילטון חזרה לתפקיד שרה קונור לראשונה מאז הסרט השני, ולמרות שעלילת "גורל אפל" התעלמה מכל הסרטים הקודמים, עדיין זה הסרט הכי מפסיד בסדרה עם הפסד של 130 מיליון דולר.

אגדות מנופצות

פולקלור ודמויות אמיתיות שהפכו לאגדות מהווים מקור השראה לסרטים רבים. הניסיון להפוך אותם לגיבורי אקשן הוא זה שמכשיל אותם. לא ברור מה ניסו לעשות יוצרי "רובין הוד" גרסת 2018, אבל הם שילמו על הניסיון הזה 85 מיליון דולר. גם גאי ריצ'י נכווה עם הניסיון המי-יודע-כמה להביא את המלך ארתור למסך הגדול והפסיד לוורנר 150 מיליון.

מאגדות בריטיות לאגדות אמריקאיות – הפרש הבודד וטונטו הן דמויות קלאסיות ואהובות מאוד בתרבות האמריקאית. הגיעו דיסני והעניקו להם מייקאובר של שוברי קופות, ארמי האמר וג'וני דפ לוהקו לתפקידים הראשיים וגור ורבינסקי ("שודדי הקאריביים") לתפקיד הבמאי. הפסד של 190 מיליון משקף בהחלט את החוויה שעברו הצופים.

[*]

סרטים שריסקו אולפנים הוליוודיים

לפעמים לא כדאי לשים את כל הביצים בסל אחד, במיוחד כשהסל הזה הוא סרט עתיר תקציב. לא פעם סרטים כאלה גרמו להתרסקות כלכלית של אולפנים והוציאו אותם מהמשחק. "מצפן הזהב" היה מהסרטים היקרים ביותר בהפקת ניו ליין סינמה עם תקציב של 180 מיליון דולר, קאסט עתיר כוכבים ותכנית של שני סרטים נוספים המבוססים על סדרת הספרים "החומרים האפלים". לאחר כישלון הסרט, נאלצו ניו ליין סינמה לסיים את עבודתם כחברת הפקה עצמאית ונבלעו בתוך אולפני וורנר.
הרבה לפני ג'יימס קמרון חברה בשם ITC Entertainment הפיקה סרט בשם "Raise The Titanic" על העלאת הטיטניק המצולות, בהשקעה של 40 מיליון דולר, מתוכם הסרט החזיר רק 7 ולמעשה הטביע את כל החברה. חברת ההפקות "סרטי האמר" למדה על בשרה שלא עושים רימייקים לסרטים של אלפרד היצ'קוק, כששיחררה לאוויר העולם ה-1979 את "הגברת הנעלמת" עם סיבל שפרד ואליוט גולד ונאלצה לסגור את שעריה למשך 30 שנה עד שנמכרה לטייקון דני.

הסרט "אי הפיראטים" חיסל לא רק את חברת קרולקו האיתנה, שהיתה מוכרת בזכות סרטים כמו "רמבו" ו"שליחות קטלנית", אלא גם את כל ז'אנר הפיראטים עד ש"שודדי הקאריביים" החזיר אותם לתודעה. הסרט החזיק למשך תקופה בשיא גינס לכישלון הקופתי של כל הזמנים וההפסד שלו היום בתוספת אינפלציה מוערך ב-175 מיליון דולר. כשלון מהדהד נוסף שגרם לנזקים כבדים וסגירת משרדי פוקס המאה ה-20 למשך שבועות, הוא "קליאופטרה", הפקת ענק בעלות של 44 מיליון משנת 1963 (330 מיליון במושגים של היום), בכיכובם של אליזבת טיילור וריצ'רד ברטון.

"איך אתם יודעים" הוא דרמה קומית בבימויו של ג'יימס ל. ברוקס ("הכי טוב שיש") שהיה גם האחרון שלו בתור תסריטאי ובמאי. עלות הפקת הסרט מוערכת ב-100 מיליון דולר, ולא ברור על מה הכסף הזה הלך, אלא אם על משכורות של הכוכבים ריס ויתרספון, פול ראד וג'ק ניקולסון. ההפסדים של הסרט עומדים על 105 מיליון דולר וכנראה סיימו את הקריירה של ברוקס לנצח.

תאמינו או לא, אבל אחד הסרטים הקלאסיים והאהובים אי פעם היה בזמנו כישלון קופתי וגרם לסגירת החברה שהפיקה אותו. סרטי ליברטי הייתה חברה עצמאית שהוקמה על ידי הבמאי האגדי פרנק קפרה. ב-1946 הוא הפיק וביים סרט קטן בשם "אלה חיים נפלאים" שהחזיר רק חצי מהתקציב שהושקע בו וגרם לסגירת החברה. מיותר לציין את המעמד של הסרט הזה היום ונשאר רק להגיד תודה לסרטי ליברטי על ההקרבה.

[*]

"שערי החופש", סרטו של הבמאי זוכה האוסקר מייקל צ'ימינו ("צייד הצבאים") נחשב במשך שנים לאחד הכשלונות הגדולים של הוליווד ובעצם הפך לשם נרדף לכישלון, עד שבשנים האחרונות יש יותר ויותר קריאות להכיר בו כיצירת מופת. הסרט חיסל את הקריירה של צ'ימינו, אבל גם טבע את המושג "גרסת הבמאי" כשגרסה ערוכה מחדש שלו הוקרנה בטלוויזיה. שלושים שנה מאוחר יותר, גרסת במאי אחרת הוקרנה בפסטיבל ונציה וזכתה לתשואות. טוב או לא, הפסדי הסרט בתוספת אינפלציה עדיין מוערכים ב-126 מיליון דולר וגרמו למכירת חברת ההפקות יונייטד ארטיסטס ל-MGM.

מכיוון שלא נרצה לסיים סקירה של פלופים בנימה חיובית, הסרט המושלם לסגור את הרשימה הוא גם אחד הסרטים הגרועים והמבזבזים בכל הזמנים. מדובר בפרויקט התשוקה של ג'ון טרבולטה שיזם, הפיק חלקית מכספו, שיחק בתפקיד הראשי והתכחש לכישלון הסרט, גם אחרי שהוא זכה ב-7 פרסי ראזי. אם לא שמעתם על חברת Franchise Pictures, אז זה בגלל ש"הקרב על כדור הארץ" גרם לה לפשיטת רגל. המספרים מספרים על הפסד של 110 מיליון דולר.
יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1כתבה מעניינת. רק תיקון קטן - ״הפיניקס האפלה״ ו״ארבעת המופלאים״ הם כשלונות של פוקס ולא של סוני. פוקס נמכרה לדיסני, שהחזירה את הזכויות לדמויות הללו למרוול, שבבעלותה, ועכשיו הן יזכו לטיפול MCU מכובד. גיא.א (46) | 16/01/2020 21:00:35
רלוונטי
חץ קאטס (עמוד סרט)
חץ רובוטריקים: האביר האחרון (עמוד סרט)
חץ ערי טרף (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2020
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט