חדשות קולנוע וסרטים

"התדמית שלי מ'מחוברים לחיים' היא לא מי שאני": ראיון עם עומאר סי

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הוא אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בצרפת ואף מככב בשורת שוברי קופות בארה"ב, כולל "קול קדומים" המוצג כעת בקולנוע. עורך האתר אלעד שלו פגש את עומאר סי בפסטיבל ברלין לשיחה על הפער בין התדמית למציאות, ההבדל בין העבודה בהוליווד לצרפת, מיעוט התפקידים לשחקנים שחורים בצרפת וגם מה הוא חשב על הרימייק האמריקאי ל"מחוברים לחיים"?
מי היה מאמין שקומדיה צרפתית של שני במאים יהודים תהפוך לאחד הסרטים הזרים המצליחים בכל הזמנים עם הכנסות של קרוב לחצי מיליארד דולר, 19 מיליון צופים בצרפת בלבד, מיקום 43 בסרטים האהובים בכל הזמנים באתר IMDB ורימייק אמריקאי בכיכובם של קווין הארט ובריאן קרנסטון. ההצלחה של "מחוברים לחיים" בישראל הייתה לא פחות גדולה עם חצי מיליון צופים, כאשר מאז כל סרט של הבמאים אוליבייה נקש ועמנואל טולדנו מופץ בישראל וכך גם מרבית סרטיו של הכוכב הראשי – עומאר סי, שהפך מאז לאחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בצרפת ואף החל בקריירה הוליוודית מצליחה. נפגשתי לשיחה בחדר מלון אינטימי עם עוד מספר קטן של עיתונאים עם השחקן בפסטיבל ברלין לכבוד הקרנת הבכורה של הסרט החדש בכיכובו "משמרת לילה".

מה מניע אותך לבחור בסרט?

"אנחנו עושים סרטים כדי לבדר ולגרום לאנשים להרגיש טוב יותר. זו המוטיבציה שלי. אני רוצה שאנשים יחשבו ולרגש אותם, אבל אני גם רוצה להראות את הצד המואר שבחיים. לא כל השחקנים כאלה, אבל זו הדרך שלי. אני יודע שהחיים והסרטים הם לא אותו דבר וזו בדיוק הסיבה שאני אוהב סרטים כי אנו יכולים להראות דברים שהם לא באמת החיים ולגרום לאנשים להתרגש".

[*]

(עומאר סי. צילום: רויטרס)

אנשים רגילים לראות בך את הבחור המצחיק והכריזמטי. אתה מרגיש פער בין התדמית שלך לבין מי שאתה באמת?

"יש תדמית מסוימת שלי מ'מחוברים לחיים', אני יודע את זה. זה לא באמת אני. כשאתה מודע לכך, זה טוב. אתה מתחיל להיות בעייתי כשאתה חושב שאתה הוא התדמית של עצמך. אני יודע שאשתי והילדים שלי מכירים אותי ומה שהם מכירים זה לא התדמית מהסרטים. אני יותר מרוכז בלהיות מי שאני מאשר בתדמית, אחרת אתה יכול ללכת לאיבוד. כבן אדם אתה משתנה כל הזמן, אך התדמית נשארת והיא לא אמיתית".

מה מותיר אותך עם רגליים על הקרקע?

"המשפחה שלי, החברים, מישהו שאתה עובד איתו וסומך עליו, הכלב שלך. שיהיו עיניים שיוכלו להסתכל עליך בצורה אמיתית. כי אם אתה רואה שינוי במבט הזה, אתה צריך להבין שאתה צריך לתקן דברים בעצמך. זו הדרך שלי להתמודד עם ההצלחה ואני שמח על כך".

אתה רואה את 'מחוברים לחיים' כברכה אך גם כקללה בשל הטיייפקאסט שדבק בך?

"מה שקרה לי לא יכול להיות קללה. אני חייב להיות כפוי טובה כדי לחשוב כך מהפרספקטיבה שלי. זו ברכה גדולה. אפילו לפעמים אתה תוהה אם אתה ראוי לכך. אין דרך שזו תהיה קללה. יש דברים שאתה צריך להתמודד איתם, אבל לעולם לא אראה את מה שקרה לי בצורה שלילית. זה רק חיובי וטוב".

[*]

(עומאר סי ועורך האתר אלעד שלו בפסטיבל ברלין)המפגש עם עומאר מתקיים לכבוד הסרט החדש בכיכובו "משמרת לילה" בבימויה של אן פונטיין. בסרט הוא מגלם אחד משלושה שוטרים המוצבים ללוות מהגר בדרך לגירושו. תחילה אנו מתוודעים בהצלבה לסיפוריהם של השוטרים ולאחר מכן הופך הסרט כמעט לכל אורכו לתיאור הדרך שעושים השוטרים עם המהגר לשדה התעופה והספקות שמתעוררים בהם באשר למוסריות המשימה שעלולה להוביל אותו אל מותו בארצו.

לדעתך עצם העובדה שאתה והדמות שלך בני מהגרים הופכת את משימת הגירוש לקשה אף יותר?

"כן, השוטר שאני מגלם הוא שחור ונולד במדינה אחרת. הבחור שהוא מגרש יכול היה להיות הוא. לשבור את החוקים עבורו זה לא כמו בשביל השוטרים האחרים. ההשלכות הן שונות והמסר הוא שונה. עניין אותי מה גורם לדמות שלי להפוך לשוטר, איך הוא רוצה להתקבל על ידי האחרים ועד כמה קשה זה היה. זה היה מאוד מעניין להתמודד עם זה. אני אוהב לבטא דברים בצורה הזו – לא להגיד שלהיות שחור בצרפת זה קשה, אלא להראות כיצד מתמודדים עם העובדה הזאת".

ראיינתי בעבר את האב האפריקאי מהסרט "למה זה מגיע לי?" והוא אמר לי שבצרפת אין תפקידים טובים לשחקנים שחורים – חוץ מלעומאר סי. אתה מסכים עם זה?

"יש יותר תפקידים לבני מיעוטים בהוליווד מאשר בצרפת. אפילו אם זה לא מספיק בהוליווד, בצרפת זה עוד יותר גרוע. יש לנו יותר עבודה לעשות. אבל יחד עם זאת - תראה את 'עלובי החיים', זה מגיע. כמובן שזה לא מגיע מהר כמו שאנו רוצים, אבל זה מגיע. אני מרגיש שמאז 'מחוברים לחיים' יש שינוי בייצוג מיעוטים וזה עדיין צריך להשתפר. אני חושב שאני במקום הלא נכון להגיד את זה, זה התפקיד שלנו בצרפת לחשוב על כך ולעשות את השינוי. כשחקן הבחירות שאתה עושה משנות. אני סירבתי לתפקידים רבים, אפילו כשלא הייתי מצליח. כקומיקאי היו לי אפשרויות רבות לתפקידים בסרטים להם סירבתי כמו סוחר סמים או תפקיד שחור קלישאתי. יש לך את הזכות והחופש להגיד לא. אם אנשים יעשו כך, זה ישתנה".

[*]

(עומאר סי בסרט "משמרת לילה")

מאז "מחוברים לחיים" מדלג סי בין צרפת לארה"ב בה הוא הופיע במספר שוברי קופות כמו "אקס מן: העתיד שהיה", "רובוטריקים: האביר האחרון", "משחק באש", "עולם היורה" וכעת "קול קדומים" שמציג בימים אלו בבתי הקולנוע ובו הוא משחק לצד הריסון פורד. לצד זאת הוא מקפיד לשמר את מעמדו ככוכב בצרפת עם תפקידים ראשיים בסרטים מצליחים כמו "סמבה", "מסייה שוקולד" ו"ד"ר קנוק".
אתה מרגיש שהמעבר מארה"ב לצרפת שינה אותך?

"אני מאוד שמח שזה קרה, זה מרגיש לי טוב. כשהייתי ב'אקס מן' הייתי באותה סיטואציה עם הכוכבת הסינית פאן בינג בינג והיא אמרה שאף אחד לא אומר לה לא בארצה וזה כיף להילחם על הכבוד בארה"ב. כשאתה חוזר למדינה שלך, אתה מעריך ומבין את זה שכל המחמאות שאתה מקבל ביום יום הן לא דבר נורמלי. כשזה כל החיים שלך, אתה מתרגל לכך וחושב שאלו החיים. אני חושב שהמעבר לארה"ב נותן לי הרבה ענווה, זה נותן לי את הדחף להיות מלוהק וזה מה שאנו כשחקנים חיים בשבילו".

מה חשבת על "אפסייד", הרימייק ל"מחוברים לחיים"?

"הוא הפתיע אותי לטובה. בשבילי היה קשה לראות כיצד הם יבצעו את האדפטציה מהבחינה החברתית והתרבותית כי הסרט הוא כל כך צרפתי, והם עשו עבודה טובה מאוד. זה היה מאוד אמריקאי, והקאסט היה בחירה מוצלחת. קווין הארט עשה עבודה מדהימה והצליח לאזן בין התפקידים הקומיים שלו לבין למצוא את הטון הנכון והחכם ולהכניס את הדרמה. בריאן קרנסטון היה טוב אבל היו יותר השגות לאנשים לגביו".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2020
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט