חדשות קולנוע וסרטים

מדריך צפייה: הסרטים הטובים של פיקסאר - מקומות 6-10

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מ"צעצוע של סיפור" הקלאסי שיצא אי שם בשנת 1995 ועד ל"קדימה" החדש: אולפני פיקסאר קיימים כבר מעל ל-34 שנים, ודואגים לרגש אותנו בכל פעם מחדש. לכבוד יציאת הסרט ה- 22 "קדימה", החלטנו לסקר את 10 הסרטים הטובים והמרגשים ביותר של פיקסאר למדריך צפייה ביתית שיעניק לכם קצת כיף בתקופה קשה זו
10. רטטוי (2007)

"כל אחד יכול לבשל"- זהו המוטיב המלווה את דמותו של רמי, עכברוש בעל זיקה וכישרון יוצאי דופן לבישול. במהלך הסרט "רטטוי" הוא הופך מעכברוש ביבים נורמטיבי לכישרון העומד מאחורי השף החדש של מסעדת המישלן "גוסטו". בעולם בו אנו מוצפים בתוכניות ריאליטי-בישול, אוכל הפך לטרנד פופולרי של ממש. הסרט לוקח את התחום המאוד אנושי הזה של לחיות לא רק על מנת לשרוד, אלא כ"אוכל" לנשמה, ומביא סיפור קליל וכיפי של חיה קטנה עם חלומות גדולים ועל הדרך גם נותן ביקורת לא מרומזת על עולם המבקרים. הסרט זכה בפרס האוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר לשנת 2007.



9. קוקו (2017)

עם פסקול צבעוני וקליט, וייצוג יפהפה ומרגש של התרבות המקסיקנית - אין ספק ש"קוקו" הוא אחד הסרטים היותר נוגעים של פיקסאר. הסרט מושפע מיום המתים אשר מוקדש במקסיקו לזכרם של קרובי משפחה שהלכו לעולמם. אנו נחשפים לדמותו של מיגל בן ה-12, שזיקתו המיוחדת למוזיקה במשפחה בה המוזיקה נאסרה לחלוטין, כופה עליו לצאת למסע בעולם המתים, שם הוא פוגש את אבותיו וקרובי המשפחה שלא פגש מעולם – בהם הזמר הנערץ עליו - המלמדים אותו את החשיבות העצומה של משפחה.

מעבר לסיפור הפשוט והנוגע, הסרט דואג לחשוף בפנינו את האווירה והמסורת המעניינת של תרבות המקסיקנית הודות לצבעים המרהיבים, התלבושות המסורתיות ופסקול הסרט המשלב את השפה הספרדית בשיריו. הסרט הפך לשובר קופות ענק (במיוחד במקסיקו) וזכה גם באהדה גדולה מצד המבקרים וחברי האקדמיה שהעניקו לו פרסים בשניים מהטקסים הנחשבים ביותר- גלובוס הזהב וטקס פרסי האוסקר בקטגוריית הסרט האנימציה הטוב ביותר, ואפילו את פרס שיר הנושא הטוב ביותר עבור השיר "Remember Me".

8. מוצאים את נמו (2003)

אי אפשר שלא לאהוב את אותו דגיגון כתום ומרדן, שמצא את עצמו יום אחד הרחק מהשונית המוכרת, היישר בתוך אקווריום קטנטן של רופא שיניים בסידני. מעבר לעובדה שזכה באותה השנה בפרס סרט האנימציה בטקס האוסקר, ושביסס את מעמדו כאחד מסרטי האנימציה המצליחים בהיסטוריה - הסרט מציג גישה חדשנית, מעניינת (ואף ביקורתית) ליחסיו של האדם מול הים (הדייג, היחס המתעלל והזיהום). "נמו" הוא סרט מסע קלאסי, עם דמויות אייקוניות כמו מרלין ודורי (שזכתה לסרט המשך בכיכובה בשם "מוצאים את דורי"), וכמובן נמו עצמו, כל אלו מאופיינות באנושיות מקסימה ועוברות מסע מלא באתגרים, מכשולים ואחווה דגית.



7. באג לייף (1998)

"באג לייף", סרטם השני של פיקסאר, עוקב אחר סיפורה של מושבת נמלים הנתונה תחת הסכם עם להקת חגבים מאיימת הכופה עליהם לאסוף עבורם מזון לקראת עונת החורף - מצב המותיר את הנמלים במחסור עבור עצמן. הסיפור מתמקד בדמותו של פליק, נמלה אמיצה וממציאנית הפועלת למצוא דרכים לייעל את מצבה של המושבה - החל מהמצאת דרכים שונות ויעילות יותר לאיסוף מזון ועד לגיוס חרקים מאיימים שיסייעו להם במלחמה מול החגבים. הסרט מבוסס על משל "הצרצר והנמלה" המוכר, הפותח במאזן כוחות הפוך מזה שמציג המשל ומעניק לצרצרים העצלים את הכח על הנמלים החרוצות. ראו בו סוג של "לב אמיץ" בעולם החרקים.

6. וול-אי (2008)

"וול-E " הוא סרט מאוד מיוחד בנוף הסרטים של פיקסאר. הסרט מציג עולם עתידני בו האדם אינו מיישב את כדור הארץ, עקב עומסי פסולת אדירים הגורמים לזיהום קרקע ואוויר אשר לא מאפשרים חיי אדם. הדבר היחיד שנותר בכדור הארץ הם רובוטים מדגם "וול-E" שמטרתם לאסוף את הררי הפסולת ולאפשר בשלב מסוים בעתיד את חזרתם של בני האדם אל הכדור. הסרט מתמקד בדמותו של אחד הרובוטים מדגם זה.

אותו רובוט מבלה את רוב ימיו לבדו ועם חברו המקק, ואוסף במהלך עבודתו כמפנה זבל חומרים שונים מחייהם של בני האדם שהתקיימו כאן לפניו. כך הופך וול-E, על אף העובדה שהוא רובוט ולמרות שהוא כמעט ואינו מדבר כלל לאורך הסרט, לאחת הדמויות היותר אנושיות, נוגעות ומיוחדות בעולם הקולנועי של פיקסאר. הסרט מציג יקום בו האדם הופך למנותק ומכני בעוד המכונה הופכת לאנושית, מביע את הדרך בה האיחוד בין השניים יכול להוביל לקיום מחודש, אופטימי ומלא תקווה של החיים על כדור הארץ.



הצביעו לסקר – מהו סרט הפיקסאר האהוב עליכם?

מהו סרט פיקסאר האהוב עליכם? טרילוגיית צעצוע של סיפור סרטי משפחת סופר על רטטוי וול E למעלה מוצאים את נמו מפלצות בע"מ הקול בראש
שלח/י
מישל צ'יקו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ רטטוי (עמוד סרט)
חץ מוצאים את נמו (עמוד סרט)
חץ וול-אי (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2020
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט