חדשות קולנוע וסרטים

אוסקר 2021: סקירות הסרטים המועמדים בקטגוריות השונות

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
רגע לפני טקס האוסקר שיתקיים הלילה בלוס אנג'לס, אנו מציגים בפניכם את הסקירות על כל המועמדים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, בנוסף לסקירות על חלק מהמועמדים בקטגוריית הסרט הקצר (כולל "עין לבנה" הישראלי) והסרט הדוקומנטרי • וגם: כתבי האתר מהמרים על הזוכים בקטגוריות השונות
סקירות המועמדים לסרט הטוב ביותר

צלילי המטאל - סרט הביכורים של דריוס מרדר "צלילי המטאל" הוא מפגן ראווה של שחקן ראשי מעולה (ריז אחמד) ועריכת סאונד מבריקה. מרדר, בעזרת בימוי סגפני, ריאליסטי ומאופק לוקח סיפור על מוזיקאי שאיבד את שמיעתו והופך אותו לחוויה שנמנעת בכל מחיר מלהפוך למוצר הוליוודי שגרתי. תוסיפו לזה את ההופעה המצמררת של אחמד ותקבלו זריקת כאב הישר אל תוך הלב. (יאיר הוכנר)

מינארי - לאחר הזכייה ההיסטורית של "פרזיטים" בשנה שעברה, שוב דרום קוריאה באוסקר ובגדול. סרטו הסמי-אוטוביוגרפי של הבמאי ממוצא קוריאני לי אייזק צ'ונג מציג משפחת מהגרים מקוריאה שנאבקת באדמה ומנסה לשרוד בארקנסו הכפרית. סרט צנוע ולא מספיק מהודק, למרות שהוא מצליח לומר דבר או שניים על קשיי חיים במדינה זרה ועל אי הנכונות לוותר על חלומות. משחק אדיר של יון-יו ג'ונג בתפקיד הסבתא. (רון פוגל)

ארץ הנוודים - סרט אווירה יפהפה, צנוע והומני, עם נופים מהפנטים של קלואי ז'או ("הרוכב") על אנשים שחיים בשולי החברה, נוודים חסרי קורת גג שמנסים לשרוד באמריקה הסופר קפיטליסטית. פרנסס מקדורמנד מחזיקה את הדרמה הזו כשהיא מגלמת דמות עוצמתית: שקטה, קשוחה ומלאת אמפתיה לכל מי שהיא פוגשת בדרך. היצירה, שעוסקת בנושאים לא פשוטים כמו דיכאון ועוני, מתאימה מאוד לשנה האחרונה בה משבר הקורונה גרם לרבים להסתכל על העולם מנקודת מבט אחרת, להעריך את החיים והטבע. (נמרוד שובל)



יהודה והמשיח השחור - סיפור הבגידה של פרד המפטון ,מנהיג הפנתרים השחורים בשיקגו בסוף שנות השישים, וניסיונות הממשל האמריקאי לסלקו מהתמונה בעזרתו של המודיע ביל אוניל שמסתנן לשורות הפנתרים. סרט מעט דידקטי שמצטרף לגל סרטי המאבק האפרו-אמריקאי ששוטף את אמריקה בשנים האחרונות. דניאל קלויה ולקית' סטנפילד מצוינים כהמפטון ואוניל. שאקה קינג מביים בהתלהבות אבל הדמויות די חד ממדיות וכולם או רעים מאוד או טובים מאוד. (רון פוגל)

אישה צעירה מבטיחה - סרט הביכורים של היוצרת האנגלית אמרלד פנל הוא אגרוף רציני בבטנו של הצופה. קארי מאליגן הנהדרת כתמיד היא בחורה היוצאת לנקום במין הגברי לאחר שחברתה ללימודי הרפואה נאנסה ובעקבות כך התאבדה. סרט שהוא שילוב מתוחכם של קומדיה עם אימה ומסר חברתי נוקב על תרבות האונס המושרשת עמוק בתוך החברה המודרנית. (רון פוגל)

האב - אנתוני הופקינס בתפקיד מדהים של קשיש הלוקה בדמנציה. פלוריאן זלר, המחזאי הצרפתי הגאון, מביים את מחזהו לקולנוע ומצליח לחלוטין לערער את תפישת המציאות של הצופה שאינו מבין מה קורה ורואה את העולם דרך עיני אדם שמאבד את שפיותו. אוליביה קולמן ("הכתר") כבתו של הגיבור מוכיחה שוב שהיא אחת משחקניות העל של זמננו. (רון פוגל) משפט השבעה משיקגו - הסרט שכתב וביים ארון סורקין ("הרשת החברתית"), עוסק במשפטם של שמונה ראשי ארגוני מחאה שהואשמו במשפט פוליטי על ידי הממשלה באשמת הסתה להתפרעויות וקשירת קשר בהפגנה שהתקיימה בשיקגו כנגד מלחמת וייטנאם. התסריט הקולח והכתוב להפליא, הקצב המהיר והופעות המשחק המצוינות בראשות סשה ברון כהן ("בוראט") בתפקידו הטוב ביותר, הופכים את "משפט השבעה משיקגו" לאחד הסרטים המוצלחים שעלו השנה בפלטפורמות השונות ולחובת צפייה של ממש לכל מי שחרד לעתיד הדמוקרטיה, כאן ובעולם. (אלעד שלו)

מאנק - "מאנק" הוא בהחלט תופעה חריגה בקריירה של דיוויד פינצ'ר, וכמה נפלא שכך. זהו מסע אל תוך לב המאפליה ההוליוודית של שנות ה-30 וה-40. מסע אל שורשיה של יצירה קולנועית קנונית, אולי החשובה ביותר בתולדות הקולנוע – "האזרח קיין". זה סרט על כתיבה, על יצירה, על בריאה, על הרס, וגם שיר אהבה וגם קינה על עולם שהיה ולא יחזור. תהליך כתיבת התסריט של אחד הסרטים הידועים והמוערכים בתולדות הקולנוע זוכה לחזור לחיים בסרט נפלא שבעיקר מצליח לעורר געגועים אל המסך הגדול ואל הקולנוע של פעם. (יאיר הוכנר)



סקירות המועמדים לסרט הקצר

זרים גמורים - קרטר (ג'ואי בדאס) הוא בחור צעיר שרק רוצה לחזור הביתה, לאחר לילה שבו מצא עצמו במיטתה של בחורה שפגש. אבל מפגש עם שוטר לבן (אנדרו הווארד) משבש שוב ושוב את תכניותיו. כמו גברים ונשים שחורים רבים, הוא מגלה שעצם נוכחותו מול שוטר לבן היא סיבה לשוטר להתעמר בו, לנסות לעצור אותו למרות שלא עשה דבר, ולבסוף להרוג אותו. במקום לספר את הסיפור הכואב הזה באופן ריאליסטי, שאבו היוצרים השראה מהסרט "לקום אתמול בבוקר", סרט על אדם שחי בלופ שאותו הוא מנסה לשנות כל יום מחדש. ""זרים גמורים" שואל את הפורמט הזה והופך אותו לאמירה פוליטית וחברתית על הגזענות בארה"ב. (יעל מאורר)

עין לבנה - עומר (דניאל גד, "שבאבניקים") הוא בחור צעיר שנתקל ברחוב באופניו שנגנבו לפני חודש קשורות לעמוד בדרום העיר. הוא נקלע לעימות עם בחור אריתראי שרכש את האופניים בתחנה המרכזית ומהרגע שמתערבת המשטרה בוויכוח, האירוע מסלים למקומות מהם לא יהיה לעובד הזר דרך חזרה. בניגוד ל"זרים גמורים" שלוקח את נושא הגזענות כלפי שחורים ומעניק לו טיפול חד ממדי ושטחי, תומר שושן משכיל בסרטו הקצר לקחת סיטואציה יומיומית ולהראות כיצד היא עלולה להידרדר ולפגוע אנושות בחלשים מכל בחברה, מבלי להיות דידקטי או צדקני. מסייע לכך הצילום בוואן-שוט אחד ארוך שמכניס את הצופה למתרחש, לופת ולא משחרר. (אלעד שלו)

[*]

סקירות המועמדים לסרט הדוקומנטרי
Time - סרטה התיעודי הראשון של הבמאית הצעירה גארט בראדלי הוא יצירה פיוטית בשחור-לבן העוקבת אחר מאמצי רעיה לשחרר את בן זוגה שנשלח לכלא לתקופת זמן ארוכה ממה שהגיע לו. זה סרט המביא אל המסך סיפור אישי ומשפחתי ובאותה נשימה מעלה שאלות על גזענות בחברה האמריקאית. יש לו גיבורה מהפנטת שתיעדה באופן אובססיבי את חייה במהלך 20 שנה. "טיים" מציג אותה ואת סיפורה על גווניו השונים ומשאיר חותם חזק זמן רב אחרי שהוא מסתיים. (יאיר הוכנר)

מורתי התמנונית - קרייג פוסטר, במאי סרטים תיעודיים דרום אפריקאי, מצוי במשבר אישי ומקצועי ומנסה להחזיר לעצמו את תשוקתו לחיים באמצעות צלילה ביער אצות תת-ימי קסום. במהלך ביקורו באותו יקום מקביל הוא פוגש תמנונית ונשבה בקסמיה, מתפעל מיכולותיה ומהאופי שלה – ומחליט לבקר אותה מדי יום. אף סרט טבע קודם לא יכין את הצופים לצפייה בחוויות של יצור אקזוטי כמו התמנונית שעשויות לרגש אותם עד דמעות. זהו סיפור מסקרן על חברות יוצאת דופן ועל מציאת מכנה משותף עם מי שבמבט ראשון עשוי להיראות שונה מאוד. (נמרוד שובל)

קולקטיב - שחיתות, שוחד, הפרת אמונים, גניבת כספי ציבור, מכירת מכרזים. בעקבות שריפה מחרידה שאירעה ברומניה ובה נספו 64 בני אדם, יוצא עיתון בתחקיר שבודק מה הוביל למחדל הענק, תחקיר שמציג את עומק השחיתות במערכת הבריאות של רומניה ואת אמון הציבור בה. "קולקטיב" טווה את המתח בעדינות ובה בעת תופס את הצופה חזק בחושי הצדק ולא משחרר. זהו סרט מבריק אודות עיתונאי שעשה את עבודתו נאמנה, ולא שתק ותיעוד משובח של רגעים אפלים במדינה דמוקרטית לכאורה ושל האנשים שחיים בה. (לירון אברהם)

[*]

(טקס האוסקר. צילום: רויטרס)

הימורי האוסקר של כתבי האתר

ביקשנו מכתבי האתר לשלוח לנו את הימורי האוסקר שלהם. הקונצנזוס לגבי "ארץ הנוודים" כמעט מוחלט עם 10 כתבים מתוך 11 שבטוחים שיזכה בפרס הסרט וכל הכתבים שבטוחים שהבמאית קלואי ז'או תזכה בפרס הבימוי. בקטגורית השחקן מוביל צ'דוויק בוסמן שהלך השנה לעולמו, בעוד קטגורית השחקנית הראשית צמודה בהרבה.

כל ההימורים:

הסרט – ארץ הנוודים –10, יהודה והמשיח השחור - 1

הבימוי – קלואי ז'או ("הרוכב")– 11

שחקן – צ'דוויק בוסמן ("הבלוז של מא רייני") – 6, אנתוני הופקינס ("האב") – 3, ריז אחמד ("צלילי המטאל") - 2

שחקנית –פרנסס מקדורמנד ("ארץ הנוודים") - 3, קארי מוליגן ("אישה צעירה מבטיחה") - 3, ויולה דיוויס ("הבלוז של מא רייני") – 3, ונסה קירבי ("קרעים של אישה") - 2

תיעודי – מורתי התמנונית 4, החפרפרת 1, Time -1, אגף הרעב -1, קולקטיב – 1, Crip Camp - 1

הסרט הבינלאומי - עוד סיבוב – 4, ימים טובים יותר – 3, קולקטיב – 2, האיש שמכר את עורו - 1

אנימציה – נשמה 9, קדימה – 1, מעל ומעבר לירח - 1

תסריט מקורי – אישה צעירה מבטיחה - 7, משפט השבעה משיקגו - 2, יהודה והמשיח השחור – 1

תסריט מעובד – ארץ הנוודים – 5, האב – 3, בוראט 2 – 2, הטיגריס הלבן – 2
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט