חדשות קולנוע וסרטים

מארק וולברג בן 50: הסרטים הגדולים של השחקן

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מארק וולברג, שידוע גם כ"מארקי מארק", חוגג היום חמישים. השחקן הידוע שהתחיל את דרכו כ"ילד הרע" של הוליווד, צבר לא מעט תיקים פליליים ואף ישב בכלא, עבר מהפך אישי ומקצועי וכיום הוא שחקן מבוקש ואיש משפחה למופת. לכבוד יום הולדתו בחרה מיכל ליבר רונן חמש תחנות עיקריות בחייו מהפריצה ב"לילות בוגי", דרך המועמדות הראשונה לאוסקר ב"שתולים" ועד הפיכתו לכוכב אקשן בסרטים כמו "השורד האחרון"
הפריצה הקולנועית - "לילות בוגי" (1997)

וולברג התחיל את דרכו כזמר בלהקה "ניו קידס אטו דה בלוק" יחד עם אחיו הגדול, דוני. לאחר מכן פצח בקריירת כראפר "מארקי מארק" ואף הצטלם כדוגמן לצד הדוגמנית קייט מוס. אך ניתן לסמן את השינוי המשמעותי בחייו בתחילת שנות העשרים לחייו, בהם החליט וולברג שייעודו בחיים הוא עולם הבמה. הפריצה הגדולה הייתה בשנת 1997 בסרטו של התסריטאי ובמאי פול תומאס אנדרסון - "לילות בוגי". הסרט שהיה מועמד לשלושה פרסי אוסקר, מבוסס על חייו של כוכב הפורנו ג'ון הולמס, שידוע בכינוי "דירק דיגלר", אותו מגלם וולברג.

העלילה מראה את תחילת דרכו של של הולמס בתעשיית הפורנו, הצלחתו הגדולה בתחום, התמכרותו לסמים ותהליך ההתדרדרות המהיר שנבע מרוח התקופה והמעבר לסרטי וידאו וכליאת המשקיע הראשי באשמת פדופיליה. כוכבי הפורנו שוקעים מטה והולמס אף מתדרדר לזנות ומסתבך בעסקה שכמעט ועולה לו בחייו. בנוסף למארק מככבים שורה של כוכבים : ברט ריינולדס, ג'וליאן מור ופיליפ סימור הופמן. בסרט זה הוכיח מארק שהוא לא רק פרצוף יפה וגוף חטוב, אלא גם שחקן רגיש, בעל דקויות שמצליח למצוא חיבור לדמותו המאתגרת של הולמס. תפקיד זה היווה אבן דרך משמעותית בקריירה שלו ועזר למתג אותו כשחקן איכותי.



סרט אסונות שובר קופות - "הסערה המושלמת" (2000)

אחרי שוולברג הוכיח את כשרונו בתפקיד עומק, הגיעה תקופת סרטי הפעולה הרווחיים. הוא הופיע בסרטים "ביג היט", "שלושה מלכים", "כוכב הקופים" ו"הג'וב האיטלקי". "הסערה המושלמת" גם הוא שייך לסוגה זו, אך בניגוד לקודמיו הוא מבוסס על סיפור אמיתי, על אסון שהתרחש וגבה את חייהם של אנשים. הסרט בבימויו של וולפגנג פטרסן ("פוסידון") לוקח את הצופים לעיירת הדיג גלוסטר, מסצ'וסטס בארה"ב באוקטובר 1991. העלילה מתמקדת בעיקר בסיפורם האישי של שניים מאנשי הצוות של אניית הדיג "אנדריאה גייל", שיצאו למסע על מנת לדוג דגים ולהתפרנס, בילי טין (ג'ורג' קלוני) הרווק ובובי שאטפורד (וולברג). המאוהב בכריסטינה (דיאן ליין). לרוע מזלם, האנייה נקלעה לסערת הוריקן נוראית בלב ים.

פטרסון עשה עבודה טובה בבימוי הקצבי והמותח של הסרט. המוזיקה של ג'יימס הורנר מהפנטת ותרמה להתהוות הסצנות הדרמטיות. ניתן היה לעבות את הסיפורים האישיים, שיוסיפו ממד נוסף בעיקר משום שהם מבוססים על סיפורם האמיתי של אנשי הצוות. יחד עם זאת השחקנים הראשיים המעולים: ג'יימס קלוני הכריזמטי ומארק וולברג המרגש עושים עבודה מעולה והסרט יושב על כתפיהם החסונות, כך שתחושת האכזבה מהתסריט מתגמדת בעקבות זאת. זהו שיתוף הפעולה השני של השניים, ששיחקו לפני ב"שלושה מלכים" והכימיה ביניהם הוכיחה את עצמה שוב. וולברג אמנם אינו מגלם את התפקיד הראשי, אך הוא מוציא את המרב מהתפקיד, בולט בנוכחותו ומפגין יכולות משחק דרמטיות וסוחטות רגשית.

מועמדות ראשונה לפרסי האקדמיה - "השתולים" (2006)

אחרי שהוכיח יכולות דרמטיות, הפגין את כישוריו הפיזיים ועבד קשה על שריריו, וולברג מקבל הזדמנות לעבוד עם אחד הבמאים הגדולים בעולם - מרטין סקורסזה. הסרט, שמבוסס על הסרט ההונג קונגי "דרך ללא מוצא", מציג משחקי מרדף מורכבים בין המשטרה ולמאפיה. המאפיה שותלת בחור צעיר בשם קולין משורותיה במשטרה (מאט דיימון) ובמקביל בחור צעיר בשם בילי מטעם המשטרה מצליח להסתנן לשורות המאפיה (לאונרדו דיקפריו). השניים מקיימים מערכת יחסים עם פסיכיאטרית משטרית (ורה פרמיגה) מבלי לדעת אחד על זהותו של השני עד שהאמת מתגלה. מדובר בסרט ארוך יחסית (קרוב לשלוש שעות) ללא רגע דל שמצליח למתוח ולבלבל את הצופים לכל אורכו עם סיום שונה מהסרט המקורי.

סקורסזה שוב מוכיח את יכולותיו כבמאי וירטואוז ויחד עם המוזיקה הנפלאה של הווארד שור – הצופים נסחפים לסרט פשע מותח ומסקרן. בסרט מככבים שורת שחקנים מובילים: דיקפריו, מאט דיימון, ג'ק ניקולסון ואלק בולדווין והוא אף גרף פרסי אוסקר לסרט הטוב ביותר, במאי ותסריט. וולברג בתפקיד קטן יחסית אך מרכזי בקו העלילתי והוא עושה זאת מעולה. הוא מגלם את סמל ברייס דיגנם הנחוש ששותף לסודו של בילי, מגן עליו ובסופו של דבר נוקם את נקמתו. לא בכדי היה מועמד על התפקיד לפרסי גלובוס הזהב והאוסקר.



מועמדות שנייה לאוסקר - "פייטר" (2010)

אחרי משחק בכמעט כל ז'אנר אפשרי, הגיע הזמן לסרט ספורטיבי - ואם כבר ספורט, אז עדיף סרט שמאחוריו מסתתר סיפור אמיתי ומרגש. הסרט "פייטר" מביא את סיפורו של המתאגרף מיקי וורד (מארק וולברג) שאחיו הבכור, דיקי (כריסטיאן בייל) מאמן אותו. דיקי היה בעברו כוכב אך נפל לסם וכעת הוא חולם לחזור לתהילת עברו. מיקי חי בצל תהילתו של אחיו וחולם להפוך לכוכב בפני עצמו אך מתקשה לעשות זאת. רצונו נמצא בהתנגשות בין אמו השתלטנית (מליסה ליאו) שמתעלמת מבעיית הסמים של דיקי ושמה את רצונו של מיקי להצליח בעדיפות תחתונה לבין חברתו (איימי אדמס) שמנסה להראות לו את הפנים האמיתיים של משפחתו. הבמאי המוערך דייויד או.ראסל ("ג'וי") מצליח לעצב קו עלילתי מרגש סביב הסיפור המשפחתי. הוא נותן תקווה לכל החולמים להגשים את החלום האמריקאי.
התסריט המוצלח, הבימוי המוקפד של או. ראסל והליהוק המשובח שכולל את איימי אדמס המעולה (שזכתה בפרס האוסקר על תפקידה) וכריסטיאן בייל שגונב את אור הזרקורים בתפקיד משני אמין ומרגש מאוד (עליו זכה בפרס האוסקר) הופכים את הסרט לחוויה ספורטיבית מרגשת ומומלצת. וולברג הוא ליהוק מתבקש לדמותו של מיקי. נתוניו הפיזיים המרשימים בהחלט משווים לו מראה את מתאגרף. אך מעבר לכך, משחקו המאופק והמרגש והכימיה הטבעית בינו לבין אדמס ממשיכים להוכיח את איכותו כשחקן, והוא קיבל מועמדות שנייה לפרס האוסקר על תפקיד זה.

[*]

מבוסס על סיפור אמיתי - "השורד האחרון" (2013)

ב-2013 וולברג נכנס לנעליו של הלוחם מרקוס לוטרל, הלוחם היחיד מיחידת אריות הים של ארה"ב ששרד מבצע ב-2005 של חיסול מנהיג טליבאן באפגניסטן. הסרט המלחמתי בבימויו הקצבי של פיטר ברג והמוזיקה המצמררת של סטיב יבלונסקי מתעדים את אירועי המבצע שהשתבש באפגניסטן. הצילום המרהיב של טוביאס שליסלר סוחף את הצופים לאירועים המצמררים שעברו על מרקוס וחבריו רגע אחרי רגע וגורם לסרט היחסית ארוך (כשעתיים) להיות חוויית צפייה קשה ומהפנטת בו זמנית.

ברג מוכיח את יכולותיו כבמאי כשהוא שוזר בסרט המלחמתי העקוב מדם את סיפוריהם האישיים של חברי היחידה ותורם להזדהות עימם. הסרט מכיל קאסט שחקנים מצוינים: אמיל הירש ("עד קצה העולם"), בן פוסטר, טיילור קית' ואריק באנה. וולברג בתפקיד הראשי נכנס בטבעיות לתפקידו של מרקוס. פיזית – נתוניו תואמים את תפקידו של לוחם וביחידה מובחרת. אך בנוסף הוא מצליח לרגש ולהוכיח פעם נוספת כי הוא שחקן ראוי עם יכולות דרמטיות. מדובר בסצנות מאתגרות מנטלית וקשות רגשית בהן הוא מאבד את חבריו אחד-אחד ונמצא בחשש לחייו שלו. מדובר ללא ספק באחד התפקידים הטובים ביותר של השחקן. שלוש שנים לאחר מכן ביים ברג פעם נוספת את וולברג בסרט על כוחות המשטרה בפיגוע במרתון בוסטון, "הגיבורים של בוסטון".

מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט