חדשות קולנוע וסרטים

Seret מהעבר: 10 שנים ל"טד"

מדור Seret מהעבר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
החלום של הבעלים שלו היה שהדובי הפרוותי והחמוד יקום לתחייה, אך כשהוא קם מתברר שהוא יצור די גס רוח וחרמן. זה הבסיס של הקומדיה "טד" של סת' מקפרלן שעלתה היום לפני עשור והפכה ללהיט ענק עם סרט המשך מצליח וסדרה שנמצאת בפתח. נמרוד שובל חוזר לצירוף המקרים שהציל ממוות את הכוכב מארק וולברג והבמאי סת' מקפרלן ב-11 בספטמבר, לאופן יוצא הדופן בו יצרו את דמותו של טד, לדמיון לפינוקיו ואפילו להאשמות בדבר אנטישמיות כנגד הסרט
כשג'ון (מארק וולברג, "השתולים") היה ילד הוא הביע משאלה שהדובי צעצוע, החבר הכי טוב שלו, יתעורר לחיים. המשאלה שלו מתגשמת והדוב מקבל 15 דקות של תהילה. בתקופה בה מתמקדת העלילה, טד הדוב הפרוותי איבד את הפופולריות שלו ונותר גס רוח. ג'ון וטד ממשיכים לבלות יחד, כשטד גורם לג'ון להזניח את הקריירה ואת החברה שלו לטובת בילויים מוגזמים והרסניים. חברתו של ג'ון, לורי (מילה קוניס, שכבר הכירה טוב מאוד את במאי הסרט סת' מקפרלן כמדבבת של "מג" בסדרה "איש משפחה"), מציבה לג'ון אולטימטום של "אני או הוא" וג'ון נאלץ לסלק את טד מהדירה. אך טד לא מוותר ורוקם תכנית שתחזיר אליו את ג'ון, שכוללת פיתויים ונהנתנות.

עלילת הסרט דומה מאוד לסרט "פינוקיו" של דיסני, שכן גם ג'ון וגם ג'פטו ייחלו שהחפצים הדוממים אליהם היו קשורים יהיו בחיים ורצונותיהם נענים על ידי כוכב נופל והפיה הכחולה בהתאמה. כמו כן, גם טד וגם פינוקיו 'מתים' בסוף הסרטים שלהם, אבל שניהם מתעוררים לתחייה. הסרט מציג בגרוטסקיות את כל מה שחולה בתרבות האמריקאית, כשג'ון מייצג את האמריקאי האינפנטיל שמסרב להתבגר ומעדיף לברוח מקשיי החיים ולשחק עם הדובי מהילדות שלו. טד מכיל שפה גסה, תוכן מיני ושימוש בסמים, אז למרות שהדוב לעיתים נראה חמוד, הסרט ממש לא מתאים לילדים. נורה ג'ונס, טום סקריט וסאם ג'יי ג'ונס משחקים בסרט גרסה פארודית ונלעגת של עצמם, אלמנט מקובל ביצירות של מקפרלן.

הדמות של טד שנוצרה ע"י מחשב (בטכניקת ה-CGI) גולמה ע"י מקפרלן (יוצר "איש משפחה"), מי שגם הפיק וביים את הסרט. בכל סצנה שטד השתתף בה, מקפרלן לבש חליפת לכידת תנועה כדי להפעיל את הדמות, והוא כמעט תמיד עשה זאת בצילומי הסצנות עם השחקנים כדי שיוכלו להיות ספונטניים ולאלתר, כך שהאינטראקציה בין הדמויות הרגישה אמיתית.

[*]

אף אחד לפני כן לא השתמש בטכנולוגיית לכידת התנועה עבור דמות קומית מסורתית, אלא רק לסרטים עם דמויות שהצופים לוקחים ברצינות רבה יותר, כמו סרטי הרפתקאות ופנטזיה (כמו הדמות של גולום מ"שר הטבעות"). בעריכת הסרט, אנימטורים עברו על נתוני הבעות הפנים, בדגש על תזוזת הגבות, והתנודות של מקפרלן ושיפרו את כל התנועות של טד. יש הטוענים שחליפת התנועה של מקרפלן נועדה לסייע בשיווק הסרט ובחומרים הפרסומיים, יותר מאשר להועיל בהפקת הסרט בפועל. בסופו של דבר, ב"טד" הצליחו לייצר את התחושה שהדוב באמת נוכח בסצנות ולא מודבק אליהן בעריכה.

טד מזכיר בסרט את אירועי 11 בספטמבר. מה שמחבר בין מארק וולברג וסת' מקפרלן היא העובדה המדהימה ששניהם החמיצו את טיסה 11 של אמריקן איירליינס, אחד המטוסים שפגעו במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001. וולברג הוזמן לטיסה, אך החליט לנסוע לניו יורק ולטוס לקליפורניה במועד מאוחר יותר. מקפרלן הגיע לשער באיחור של עשר דקות ולא הורשה לעלות. הוא ישב בשדה התעופה כשראה שהמטוס שלו פגע במגדל הצפוני של מרכז הסחר העולמי. הסרט זכה לתגובות מעורבות בקרב המבקרים, אך הן היו ברובן חיוביות. רוב המבקרים ביקרו את האנטישמיות בסרט שהיא מיותרת ומסיתה. לדוגמה, בתחילת הסרט מופיעה סצנה של חג המולד בה חבורת ילדים מרביצה לילד יהודי רק בגלל דתו ולפי הקריין "כך נהוג לעשות". לצד זאת, זכה הסרט להצלחה אדירה בבתי הקולנוע, והכניס פי עשרה יותר מהתקציב שלו – מקום 96 ברשימת שוברי הקופות של כל הזמנים, נתון מצוין לקומדיה.



שנתיים לאחר צאת הסרט, יוצרו סת' מקפרלן הפיץ ביוניברסל את סרטו "מיליון דרכים להתפגר", שכתב, הפיק, ביים ואף שיחק בו בתפקיד הראשי. הוא גילם רועה כבשים במערב הפרוע שמבלה ומתנשק עם אישה, כשבעלה האקדוחן האכזרי (ליאם ניסן) מגיע לעיירה ודורש לנקום בו. הביקורות לסרט היו ברובן שליליות והוא היה מועמד לפרס פטל הזהב לסרט הגרוע ביותר של השנה. ב-2017 עלתה לשידור סדרת מדע בדיוני קומית שיצר בשם "האורוויל", גם בה הוא מגלם תפקיד ראשי, והפעם של קפטן ספינת חלל. נכון לשנת 2022 לסדרה שלוש עונות שזכו לביקורות חיוביות ברובן. במקביל, ממשיך מקפרלן לייצר פרקים עבור הסדרות הפופולריות שלו "איש משפחה" ו-"אבא אמריקאי".

מארק וולברג ששיחק את ג'ון עשה משהו לא צפוי כמה חודשים לאחר צאת הסרט: הוא ייסד עם שני אחיו (שאחד מהם שף) את מסעדת ההמבורגרים "Wahlburgers", שנשמעת כשילוב של שם משפחתם עם המילה בורגרים, באזור בוסטון. בשנים 2014–2019 השתתפו האחים בתוכנית ריאליטי בת עשר עונות על אודות המסעדה. בהמשך, המסעדה צמחה לרשת עם עשרות סניפים ברחבי ארה"ב. אין ספק שהנוכחות הכריזמטית של מארק הייתה מרכיב חשוב בהצלחת המסעדה. היוזמה והנחישות בהקמת רשת המסעדות מנוגדת לחלוטין מהדמות האינפנטילית שגילם בטד.

בין הסרט הראשון ליציאת סרט ההמשך של טד, וולברג הספיק להשתתף בלא פחות משישה סרטים, כשבאחרון שבהם, סרט הפשע "המהמר" (2014), הוא שיחק מרצה לספרות שמסתבך עם המאפיה. בין הסרטים בהשתתפות מילה קוניס שיצאו לאקרנים לאחר טד הם "ארץ אוז" מ-2013, המבוסס על הספר "הקוסם מארץ עוץ", בו גילמה מכשפה ו"עלייתה של ג'ופיטר" מ-2015, סרט מד"ב בו שיחקה מנקה שנועדה לגדולות.
סרט ההמשך בשם "טד 2" יצא לאקרנים ביוני 2015. היה זה סרט ההמשך הראשון של וולברג. מילה קוניס לא השתתפה בסרט בעקבות חופשת הלידה הארוכה שלקחה לכבוד לידת בתה הראשונה. הפעם, לתפקיד הנשי הראשי לוהקה אמנדה סייפריד ("מאנק"), ששיחקה את חברתו של מקפרלן בסרטו "מיליון דרכים להתפגר". את המוזיקה לסרט כתב והלחין וולטר מרפי, המוזיקאי של הסרט הראשון. בסרט השתתפו הרבה ידוענים כמו מורגן פרימן, ליאם ניסן, ג'ון סלאטרי, ג'ימי קימל וג'יי לנו. נראה שכולם רצו ליהנות מההצלחה של "טד".



הסרט עסק במאבק המשפטי של טד להוכיח שהוא אנושי על מנת שיוכל להחזיק באופן חוקי בילד שלו (הזרעה מלאכותית מג'ון). הפעם, הכנסות הסרט הכפילו רק פי שתיים את התקציב שלו. הסרט זכה להצלחה, אך נקטל בביקורות על כך שניסה רק לרכב על הצלחת הסרט הראשון ולייצר רווחים נוספים, בלי לספק חידושים או עלילה מספיק מעניינת.

למרות החולשה המסחרית של הסרט השני בהשוואה לסרט הראשון, ייתכן שהדוב ימשיך לחיות בצורה אחרת: ביולי 2021 אושר שסדרה, אשר תתמקד בגרסה צעירה יותר של ג'ון, תשודר בשירות הסטרימינג החדש Peacock. מקפרלן יביים, יפיק ויככב בכל פרקי התוכנית. מקס ברוקהולדר ("הורים במשרה מלאה") יחליף את מארק וולברג ויככב בתור ג'ון. בסדרה, טד שגר עם ג'ון ומשפחתו, ינסה לפלס את דרכו בתיכון. נכון לרגע זה אין סימנים לעבודה על סרט שלישי של טד.

לכתבות נוספות במדור Seret מהעבר >> לחצו כאן
נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש יוני
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט