חדשות קולנוע וסרטים

השבוע ב- דוקו פלוס

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחת מרצועות השידור המעניינות ביותר שיש היום בטלוויזיה היא רצועת הסרטים הדוקומנטרים המוקרנים בערוץ yes+, מידי ערב, בימים ראשון עד רביעי, מוקרנים בערוץ בשעה 20:35 - סרטים וסדרות תיעודיות באורך של כ- 50 דקות. כל יום חמישי בשעה 20:35 - סרט תיעודי באורך מלא. ואלו הסרטים שיוקרנו השבוע, מומלץ לצפות ואפילו להקליט:

יום ראשון, 6 במרץ - טאפוור

טאפוור – זה מוצר מפלסטיק, חברה, תופעת שיווק לא רגילה, אייקון. מסיבות טאפוור מתרחשות באיזשהו חלק בעולם כל 2.5 דקות. איפה הכל התחיל?"טאפוור" מספר את הסיפור יוצא הדופן של ארל סיילס טאפר, ממציא אמביציוזי אך מתבודד מעיירה קטנה ובראוני וויז, אשת מכירות שאפתנית שבנתה אימפריה על בסיס קערות מפלסטיק.

בראוני הייתה אשת שיווק גאונית שאימנה צבא קטן של נשות טאפוור להרים מסיבות טאפוור בסאלונים מסביב לאמריקה של שנות ה- 50. היא גמלה לצוות המוכרות במעילי מינק, מכשירי חשמל חדשניים ומסיבות מפוארות שהחברה צילמה. נשות המכירה שלה הרוויחו אלפי דולרים במכירות. והחוויה שינתה את חייהן.

הסרט כולל צילומים נדירים שנאספו מהמרתפים, עליות הגג והחדרים הנשכחים: סרטים בייתיים בצבע שצולמו על ידי נשות טאפוור וצילומים של מסיבות פאר שצולמו על ידי צוות מיוחד של טאפוור, כמו גם מודעות פרסום וקטעי טלוויזיה מהתקופה. הצילומים שזורים בסיפורים מדהימים ומצחיקים המסופרים על ידי נשות הטאפוור שהיו חלק מהחברה בשנים הראשונות.

יום שני, 7 במרץ - נשים בררניות

דור חדש של נשים צומח ומתחזק. הן תובעניות, יודעות מה הן רוצות וחסרות רחמים בכל המדובר במערכות יחסים עם בני המין השני. הכוח שלהן מחזק את ידן, ואם אין גבר מתאים בנמצא, הן יסתדרו בלי. בגיל 29, ג'מה היא יועצת ארגונית מצליחה. היא נוהגת בפורשה ובבעלותה דירה בלונדון ובית בברייטון. היא חיה לבד כבר כמעט שנתיים, כיוון שרוב הגברים פשוט לא יכולים לה. בט, 25, כל כך קפדנית, עד שמעטים מצליחים להגיע, כל שכן לעבור, את הפגישה הראשונה. היא מעונינת במערכת יחסים, אבל רווקה כבר ארבע שנים. האנה היא בת 27 והייתה לה רק מערכת יחסים רצינית אחת עד עתה. וירג'יניה תמיד הייתה בררנית, אבל בגיל 41 היא מגלה כי יש הרבה פחות "דגים בים". מאסטרטגיות חיזור קפדניות ועד מציאת הגבר המתאים, "נשים בררניות" מציג את עולמן של אלה שרוצות גבר, אבל לא תמיד מוצאות לו מקום בחייהן.יום שלישי, 8 במרץ - נשים חזקות

סיפורן של קבוצת חלוצות מודרניות – נשים שחצו את הגבול הברור של ענפי ספורט המוגדרים "לגברים בלבד". הן לא מהססות להפיל אחת את השנייה, לנגוח, להתלכלך ולצעוק, הכל בשם האהבה למשחק הפוטבול. במשחק בו החוק הגברי שולט, קבוצת נשים לבושות בטייץ', כתפיים מרופדות וקסדות, קוראות תגר לכל מוסכמה חברתית של "נשיות" ו"ספורט".

יום רביעי, 9 במרץ - כריסי היינד והפריטנדרס

להקת "הפריטנדרס" הייתה חלק מרכזי בסצנת הרוק של שנות השבעים והשמונים. כריסי היינד, סולנית ומנהיגת הלהקה, מספרת על ההתחלה, ההצלחה והחיים מחוץ לאור הזרקורים. בסרט משולבים ראיונות עם אייקוני תרבות כבונו, אלביס קוסטלו, רוזנה ארקט ועוד.

יום חמישי, 10 במרץ - כפית זהב

סרטו הראשון של ג'יימי ג'ונסון בן ה-23 (בתמונה), יורש לאימפריית ג'ונסון & ג'ונסון שחושף בפנינו את הטקסים, הדאגות והמנהגים של יורשים צעירים לאימפריות ענק. הסרט מציע מבט אינטימי וכנה על הפריבילגיות והמעמסות שמגיעות עם ירושה ובה סכומי כסף גבוהים יותר ממה שרוב האנשים ירוויחו כל חייהם.
הסיפור מתחיל ביום ההולדת ה-21 של יוצר הסרט ורגשותיו המעורבים כלפי קבלת חלקו מהעזבון המשפחתי. לא בטוח בנוגע לעתידו ולכיוון שהוא רוצה לקחת בחיים, ג'ונסון מחליט לתעד את החוויות של חבריו למעמד בהתמודדות עם המורשת המשפחתית. הוא חוקר את הפרספקטיבה שלהם במגוון נושאים: מפילוסופיות חיים, קרנות נאמנות, הסכמי ממון, סמים, גזענות, בחירות קריירה ובסופו של דבר את מאבק הזהה לגלות את זהותם שלהם.

הסרט בקריינותו של ג'ונסון, סטודנט להיסטוריה באוניברסיטת ניויורק, צולם למעלה משלוש שנים ונותן לנו הזדמנות נדירה להכיר עשרה צעירים, שהגיעו לעולם בידיעה שלא יצטרכו לעבוד יום אחד כל חייהם. עם גישתו הלא מוגבלת לקבוצה המיוחסת, ג'ונסון בודק נושאים כמו החרדה להיות מנושלים והתפיסה המוטעית שכסף יכול לפתור כל בעיה. בין המרואיינים: ג'ושיה הורנבלואר, היורש של וונדרבילט וויטני, איוונקה טרמאפ, בתו של דונלד טראמפ, ג'ורג'ינה בלומברג, בתו של ראש עיריית ניו יורק ואיל התקשורת מייקל בלומברג, קודי פרנצ'טי יורש תעשיית הטקסטיל מיליקן, וקרלו וון זייצל, נינו של הקייזר ווילהלם. הסרט היה מועמד לשני פרסי אמי 2004.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט